Met nog 3 dagen te gaan voor vertrek is de gehele route nu klaar.
Waar ik eerst het gedeelte ná Jasper vrij wilde laten heb ik er toch voor gekozen ook voor deze dagen alvast een overnachting vast te leggen. Alles is nog wel te annuleren dus mocht ik anders willen dan kan dat ook.
01-10 AMS - YVR - North Vancouver / ± 20 km (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
02-10 North Vancouver / ?? km (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
03-10 North Vancouver - Vernon / ± 446 km (motel: Sandman Hotel & Suites Vernon)
04-10 Vernon - Golden / ± 292 km (motel: Glacier Mountaineer Lodge)
05-10 Golden - Lake Louise Inn / ± 247 km (motel: Lake Louise Inn) **
06-10 Lake Louise Inn / ?? km (motel: Lake Louise Inn)
07-10 Lake Louise Inn / ?? km (motel: Lake Louise Inn)
08-10 Lake Louise Inn / ?? km (motel: Lake Louise Inn)
09-10 Lake Louise - Jasper / ± 233 km (motel: Tonquin Inn)
10-10 Jasper / ?? km (Medicine Lake?) (motel: Tonquin Inn)
11-10 Jasper - Kamploops / ± 443 km (motel: Best Western Plus)
12-10 Kamploops - Whistler / ± 297 km (motel: Executive Inn at Whistler)
13-10 Whistler - North Vancouver / ± 116 km (motel: Econo Lodge & Suites)
14-10 North Vancouver - Campbell River / ± 223 km, incl. ferry (motel: Ramada Inn)
15-10 Campbell River - Ucluelet / ± 244 km (motel: Water Edge Shoreside Suites)
16-10 Ucluelet - Victoria/Saanichton / ± 304 km (motel: Quality Inn)
17-10 Victoria/Saanichton / ?? km (motel Quality Inn)
18-10 Saanichton - North Vancouver / ± 102 km, incl. ferry (motel: SureStay Hotel by Best Western North Vancouver Capilano)
19-10 North Vancouver - YVR - AMS / ± 21 km
20-10 Aankomst AMS
** De reistijd tussen Golden - Lake Louise wordt helaas wat langer. Het blijkt dat de weg tussen Golden en Field/Lake Louise vanaf deze week t/m 8 oktober afgesloten is ivm werkzaamheden nabij Golden. Dat betekent zo'n 1,5 uur extra reizen. Hierdoor wordt het wellicht wat lastiger die dag de bezienswaardigheden nabij Field te bezoeken maar wellicht kan dat ook als ik in Lake Louise ben. Heb dan 3 volle dagen. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vroeg ik die dag vertrek.
Ik kwam erachter tijdens het plannen dit weekend via Google Maps. Via de de website van
DriveBC kun je dat voor heel BC mooi zien.
De bezienswaardigheden heb ik niet tot in detail uitgewerkt maar weet zo ongeveer wel wat ik wil. Terplekke zie ik dan wat haalbaar is en wat niet. Het is een eerste reis naar Canada dus ik laat alles maar op mij afkomen. Veel is natuurlijk ook afhankelijk van hoe het weer zal zijn. Hopelijk een mooie herfstperiode met ook mooie herfstkleuren!
Een laatste vraag: ik neem een eigen TomTom (met Canada-kaart) mee voor het geval ik geen navigatie in de auto heb. Ik ben ook een groot fan van Waze maar dan heb ik eigenlijk een sim-kaart nodig voor mijn telefoon. Is er iemand die ervaring heeft met een prepaid plan (zoals je voor Amerika bijv. AT&T hebt waar ik al enkele keren gebruik van heb gemaakt)? En zo ja, welke provider? Ik snap dat je in de Canadian Rockies wellicht lang niet overal bereik hebt. Daarom ook de eigen TomTom mee als backup.
Roland