Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Junry2017: Middlebury naar LA in maart; welke route?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gast

Re: Reis Junry2017: Middlebury naar LA in maart; welke route?

Bericht door Gast »

Hou het weer in de gaten. Dit weekend verwacht men slecht weer in het gebied waar jullie dan juist doorheen rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Junry2017 schreef:
05 mar 2019, 11:37
De oorspronkelijke route is "ambitieus" en "vol", maar in wat voor opzicht? Te veel km's op sommige dagen? Te kort op sommige plaatsen? Te veel plaatsen die we willen bezoeken? Welke zouden dan over moeten slaan en hoe vullen we die dagen dan op? Ergens langer blijven wordt ook weer niet aangeraden.
Van alles wat denk ik.Je hebt in het begin natuurlijk erg veel rijdagen. Ik vermoed dat er ook minder te zien is, dus het lijkt mij ook niet gek om dat stuk gewooon kilometers te maken. Neem wel wat speelruimte voor als het weer tegen zit. Ik denk dat niet afgeraden wordt om ergens langer te blijven maar je moet zelf kijken waar je meer tijd wilt hebben. Zion is een voorbeeld van ene park waar je veel kunt wandelen en hopelijk is het weer dan ook goed. Hou rekening met omrijden want de 9 is afgesloten.

Als het eerste stuk vlot verloopt heb je nog wel tijd om Monument Valley mee te nemen. Je kunt ook naar de route via Capitol Reef kijken. Dan rij je van MV naar Capitol Reef (via de mooie UT95) en dan via de UT12 naar Bryce. Of die laatste altijd te doen is in die tijd van het jaar weet ik niet, maar er zijn wel alternatieven.
Het belangrijkste is dat je je goed inleest voor de parken in het zuidwesten en kijkt wat de mogelijkheden zijn in de parken en wat je er wilt doen. Ken je www.ontdek-amerika.nl? En de NPS-sites?
Kijk ook eens in de verslagen van Kalaman (https://www.kalamantravel.com) voor zijn reizen in die periode.

Een extra dag in Page is misschien wel mooi. Als je naar een slotcanyon wilt zul je die moeten reserveren denk ik, maar ik kan me voorstellen dat je niets wilt vastleggen, Dan is het wel handig als je er wat langer bent zodat je meer kans hebt om een tour te boeken. En vergeet Horseshoe Bend niet. En op weg naar Bryce de Toadstool Hoodoo.
Verder zou je wat meer tijd aan Death Valley kunnen besteden. Misschien 1 nacht in het park en 1 nacht net er buiten. Kijk eens naar Lone Pine. Je kunt daar ook de Alabama Hills bezoeken. Als je daar in de buurt overnacht heb je in Death Valley ook de tijd voor wat wandelingen. Denk aan Mosaic canyon, en loop ook naar de Salt creek; daar zitten dan waarschijnlijk pup fish in. Zie voor beide ons 2013-verslag.
Junry2017 schreef:
05 mar 2019, 11:37
Wat ik in eerste instantie gedaan heb is van twee bestaande (Tioga Tours) reizen stukken aan elkaar geplakt. Van "Route 66" het stuk van Chicago naar de Grand Canyon en van "Best of the West" Grand Canyon naar Las Vegas. Ik neem aan dat deze reizen goed te doen zijn.
Zonder die reizen te kennen kan ik wel zeggen dat over het algemeen de reizen van reisbureaus veel te vol zitten.

Marianne
Junry2017
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Junry2017 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor de waardevolle informatie. We hebben nu een globale route, maar inderdaad nog niets gereserveerd; we kijken een paar dagen van te voren wat we precies willen doen en gaan dan reserveren. Is het vol, dan pech en moeten we wat anders zoeken. We hebben ruimte in de planning en afhankelijk van hoe het gaat kunnen we besluiten of we ergens wat langer willen blijven.

Koffers zijn gepakt, morgen naar Schiphol, maar als we met vragen zitten laten we het wel weten!

Bedankt allemaal voor de vele adviezen op zo'n korte tijd!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Goede vlucht morgen, en heel veel plezier!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer