Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tipsy goes NW&SW - 2015
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Tipsy goes NW&SW - 2015
en onze tickets zijn geboekt!!!
Heen op 21 september via Frankfurt maar vanaf daar rechtstreeks waardoor we 's middags al in Seattle staan.
Terug op 6 oktober de gebruikelijke route vanaf Las Vegas via Dulles...
(met miles geboekt dus veel keuze had ik niet qua data...)
Heen op 21 september via Frankfurt maar vanaf daar rechtstreeks waardoor we 's middags al in Seattle staan.
Terug op 6 oktober de gebruikelijke route vanaf Las Vegas via Dulles...
(met miles geboekt dus veel keuze had ik niet qua data...)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
iemand een idee of het mogelijk is tussen St George en Death Valley Area 51 mee te pakke? of passeer je daar "automatisch"? (is een groot afgesloten gebied dus ik weet niet wat de logische "passeer weg" is?)
-
gastxyz
Nee, daarvoor moet je behoorlijk omrijden en/of heen en weer rijden.
Hier staat een kaartje (kiezen voor Maps&GPS in menu).
Ik zou de moeite niet nemen om een bordje op de foto te zetten in jouw plannen, terwijl je 'area 51' nu helemaal via Google Earth kunt bekijken
.
Of je moet st. George - Tonopah en Tonopah - Death Valley gaan rijden (Extraterrestrial Highway).
Hier staat een kaartje (kiezen voor Maps&GPS in menu).
Ik zou de moeite niet nemen om een bordje op de foto te zetten in jouw plannen, terwijl je 'area 51' nu helemaal via Google Earth kunt bekijken
Of je moet st. George - Tonopah en Tonopah - Death Valley gaan rijden (Extraterrestrial Highway).
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ondertussen al weer wat verder met plannen en dankzij een tip van SpaceAce voor een goede prijs een standard SUV geboekt bij US car rental. (meer dan 100 euro goedkoper (voor twee weken) dan bij USA reisen).
We hebben ook al bijna alle hotels geboekt.
Hierbij het schema (alles is nog aanpasbaar natuurlijk):
21 september: 's middags aankomst Seattle
overnachting in Best Western Loyal Inn Seattle
22 september: geocaching HQ en dan naar Mount Rainier
overnachting Mountain View Lodge
23 september: kort bezoek Mount Rainier, als het kan ookvia Mount St Helens, rijden tot Portland
overnachting in BW Inn at the Meadows
24 september: Portland -> Crater Lake
overnachting Union Creek Cabin
25 september: Crater Lake -> Redwoods
Overnachting Klamath, Holiday inn heel duur hotel, pfff
26 september: Redwoods volle dag
overnachting Fortuna, BW country Inn (andere locatie ivm het rijden)
27 september: Redwoods -> Lassen
overnachting Mineral Lodge
28 september: volle dag Lassen
overnachting Chester BW Rose quartz Inn (omdat ik een beetje schrik heb van kwaliteit Mineral Lodge en dan zitten we al een stukje richting volgende bestemming)
29 september: Chester -> Reno
overnachting Peppermill resort
30 september: Loniest Highway
overnachting Baker Border Inn
1 oktober: Great Basin, Yant Flat, -> St George
overnachting St George BW Corall Inn
2 oktober: St George -> Death Valley
overnachting Furnace creek cabin
3 oktober: Death Valley
4 oktober: Death Valley -> Las Vegas
overnachting: zal allicht nog veranderen maar voorlopig the Signature geboekt
5 oktober: Las Vegas
6 oktober: vertrek naar huis
Voila
We hebben ook al bijna alle hotels geboekt.
Hierbij het schema (alles is nog aanpasbaar natuurlijk):
21 september: 's middags aankomst Seattle
overnachting in Best Western Loyal Inn Seattle
22 september: geocaching HQ en dan naar Mount Rainier
overnachting Mountain View Lodge
23 september: kort bezoek Mount Rainier, als het kan ookvia Mount St Helens, rijden tot Portland
overnachting in BW Inn at the Meadows
24 september: Portland -> Crater Lake
overnachting Union Creek Cabin
25 september: Crater Lake -> Redwoods
Overnachting Klamath, Holiday inn heel duur hotel, pfff
26 september: Redwoods volle dag
overnachting Fortuna, BW country Inn (andere locatie ivm het rijden)
27 september: Redwoods -> Lassen
overnachting Mineral Lodge
28 september: volle dag Lassen
overnachting Chester BW Rose quartz Inn (omdat ik een beetje schrik heb van kwaliteit Mineral Lodge en dan zitten we al een stukje richting volgende bestemming)
29 september: Chester -> Reno
overnachting Peppermill resort
30 september: Loniest Highway
overnachting Baker Border Inn
1 oktober: Great Basin, Yant Flat, -> St George
overnachting St George BW Corall Inn
2 oktober: St George -> Death Valley
overnachting Furnace creek cabin
3 oktober: Death Valley
Voila
St. George ontgaat me even. Waarom niet de kortste weg naar Death Valley?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kun je bij Lassen niet de eerste nacht aan de andere kant gaan zitten. Bij Shingletown of zo? Dan kun je die volle dag rustig besteden an de weg die door het park loopt en dan die volgende dag in Chester gaan zitten. Nu ga je de weg door het park 2 keer rijden, en hij is best wel lang 
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Tipsy_1 schreef:Ondertussen al weer wat verder met plannen en dankzij een tip van SpaceAce voor een goede prijs een standard SUV geboekt bij US car rental. (meer dan 100 euro goedkoper (voor twee weken) dan bij USA reisen).
Wat betreft Seattle, Mount Rainier, Mount St. Helens en Crater Lake, zie onze weblog van 2013:
- Crater Lake
- Mount St. Helens & Mount Rainier
- Seattle 01
- Seattle 02
En wellicht nog wat tips zo tussendoor op onze weblog
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Tipsy_1
- Amerika-expert
en dan via Tonopah (met overnachting)? Dat is dan via de E.T. highway dan?Yeehaw schreef:St. George ontgaat me even. Waarom niet de kortste weg naar Death Valley?
Ook een optie ja, zelfs niet aan gedacht, en is een uur minder reistijd dan via St George.
De reden waarom ik St George koos is om wille van Yant Flat en Snow Canyon; ik moet eens onderzoeken wat er op de andere route ligt.
@ Marenko. Zal ik ook eens bekijken! ik dacht "in het park zitten" maar op "aankomstdag" gaan we sowieso nog niet veel van het park zien en die Mineral Lodge is niet zo super denk ik. Ik bekijk het!
Bedankt voor de adviezen, en de blogs van SpaceAce ga ik natuurlijk ook lezen (al denk ik dat ik dat al eens gedaan heb)
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Als geocacher moet je hartje toch sneller gaan slaan bij de E.T. Highway. Ik ben er al 4 keer geweest om te cachen.
Stop dan zeker ook in Rachel bij de Little A'le'inn voor de cache 'Quarks' en de wand naast de deur die volhangt met coins en tb's. En natuurlijk het plafond vol met dollarbiljetten.
In juni ga ik naar Seattle, dus dan kan ik verslag doen van mijn bezoek aan het geocaching HQ.
Stop dan zeker ook in Rachel bij de Little A'le'inn voor de cache 'Quarks' en de wand naast de deur die volhangt met coins en tb's. En natuurlijk het plafond vol met dollarbiljetten.
In juni ga ik naar Seattle, dus dan kan ik verslag doen van mijn bezoek aan het geocaching HQ.
Yant flat en Sbow canyon zijn ook mooi en weg 21 komende van Baker is echt prachtig met al die basin and ranges. Et hw rijd je niet tenzij met een omweg. Baker-Ely-Tonopah-Beatty. Hw6 van Ely naar Warm Springs is een van de stilste in Nevada en ook echt mooi. Warm Springs is een ghosttown met 3 gebouwen. Van Tonopah naar Beatty kom je door Goldfield met dat rare enorme hotel in een bijna ghosttown. Little Ale ínn deelt oma nog steeds de lakens uit maar helaas zijn al die postboxes langs de weg verdwenen. Bleken steeds opengebroken te worden (vertelde oma) en als je die route rijdt vul dan je tank in Caliente (mooi oud treinstation) want de volgende pomp in Tonopah is 160 miles verder. Dat geldt ook tussen Ely and Tonopah. Geen pompen onderweg.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bedankt voor de tips.
In Shingletown (op weg naar lassen) vind ik wel slechts heel beperkte accomodaties, enkel wat lodges met blokhutten die mij niet echt aanspreken
In Shingletown (op weg naar lassen) vind ik wel slechts heel beperkte accomodaties, enkel wat lodges met blokhutten die mij niet echt aanspreken
Ik zie dat jullie in Seattle het Best Western Loyal Inn slapen. Wij ook, alleen hebben wij de kamer geboekt als 'hostel', via deze website: http://www.seattle.aaeworldhotels.com/. Je krijgt dan een gewone kamer in het Best Western, dus met eigen badkamer etc., maar voor een veel lagere prijs. Voor onze data (eind juni) betaal je rechtstreeks via BW vanaf 229 dollar per nacht, en via AAE betalen we nu 117 dollar per nacht. Ze verkopen schijnbaar een aantal kamers via AAE om het hotel vol te krijgen, of iets dergelijks. Misschien is dat voor jullie ook wel interessant?
Ik ben zelf nu een beetje rond aan het kijken voor een nacht in het Redwoods-gedeelte van onze reis, ik moet zeggen dat we ons nog niet in Klamath hadden verdiept. Wat is de reden dat je specifiek voor die plaats bent gegaan? Is daar een bijzondere beziendswaardigheid in de buurt? (ik heb me nog niet zo in dat deel van de reis verdiept). Wij zaten zelf aan Eureka te denken.
Ik ben zelf nu een beetje rond aan het kijken voor een nacht in het Redwoods-gedeelte van onze reis, ik moet zeggen dat we ons nog niet in Klamath hadden verdiept. Wat is de reden dat je specifiek voor die plaats bent gegaan? Is daar een bijzondere beziendswaardigheid in de buurt? (ik heb me nog niet zo in dat deel van de reis verdiept). Wij zaten zelf aan Eureka te denken.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
@ GJ:
ik had je topic ivm de Loyal Inn inderdaad elders gelezen. Nu heb ik geboekt met rewards dus sowieso gratis. maar ga het wel eens bekijken, eventueel dat ik mijn rewards elders "efficienter" kan inzetten.
(wel gek trouwens he!?)
ivm klamath
Redwood is vrij langgerekt, het is een collectie van stateparks. Wij gaan die dag van Crater Lake komen, dus vanuit het noordoosten. We moeten allicht Crater lake nog bezoeken en zullen dus pas in de late namiddag of misschien zelfs pas 's avonds in Redwood toekomen. Ik dacht dus in het "noorden" toe te komen, eerst dat noordelijk gedeelte te doen, en dan als twee overnachting wat zuidelijker vanwaar we dan dichter bij de lost coast en avenue of de gians zitten en kunnen doorrijden van Lassen. Ik heb dus echt op het kaartje gekeken. Eurekq ligt volgens mij vrij centraal voor alles hoor, maar ik koos dus bewust voor onze tweede overnachting voor een lokatie nog dichter bij de Avenue of Giants.
In het "noorden" is Cresent City trouwens ook een optie.
Klamath lijkt me wel leuk, hier vlakbij heb je ook een mooie kustweg en uitzichtpunten (een riviermondig als ik me niet vergis).
ik had je topic ivm de Loyal Inn inderdaad elders gelezen. Nu heb ik geboekt met rewards dus sowieso gratis. maar ga het wel eens bekijken, eventueel dat ik mijn rewards elders "efficienter" kan inzetten.
(wel gek trouwens he!?)
ivm klamath
Redwood is vrij langgerekt, het is een collectie van stateparks. Wij gaan die dag van Crater Lake komen, dus vanuit het noordoosten. We moeten allicht Crater lake nog bezoeken en zullen dus pas in de late namiddag of misschien zelfs pas 's avonds in Redwood toekomen. Ik dacht dus in het "noorden" toe te komen, eerst dat noordelijk gedeelte te doen, en dan als twee overnachting wat zuidelijker vanwaar we dan dichter bij de lost coast en avenue of de gians zitten en kunnen doorrijden van Lassen. Ik heb dus echt op het kaartje gekeken. Eurekq ligt volgens mij vrij centraal voor alles hoor, maar ik koos dus bewust voor onze tweede overnachting voor een lokatie nog dichter bij de Avenue of Giants.
In het "noorden" is Cresent City trouwens ook een optie.
Klamath lijkt me wel leuk, hier vlakbij heb je ook een mooie kustweg en uitzichtpunten (een riviermondig als ik me niet vergis).
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 27 jan 2015, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah, op die manier! Wij hebben maar één nacht voorzien voor Redwoods en komen vanaf Lassen Volcanic, dus we rijden er ook wat zuidelijker heen. Vandaar dat wij (waarschijnlijk) eerst ten noorden van Eureka wat gaan rondkijken, in Eureka gaan slapen en van daaruit de volgende dag via de Avenue of the Giants naar San Francisco gaan. Klamath ziet er ook wel tof uit trouwens!
Ja, gekke constructie hè, met dat hostel? Lijkt mij een typisch gevalletje van 'vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan'. Ik zag mensen op hostelworld ook klagen, zo van 'ik wilde mensen leren kennen in een hostel en toen kwam ik in een gewoon hotel terecht', maar voor ons is dat juist een plustpunt. En van die bijna tweehonderd dollar die het scheelt kunnen we in Seattle vast veel leuke dingen doen!
Ja, gekke constructie hè, met dat hostel? Lijkt mij een typisch gevalletje van 'vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan'. Ik zag mensen op hostelworld ook klagen, zo van 'ik wilde mensen leren kennen in een hostel en toen kwam ik in een gewoon hotel terecht', maar voor ons is dat juist een plustpunt. En van die bijna tweehonderd dollar die het scheelt kunnen we in Seattle vast veel leuke dingen doen!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ondertussen ook een overnachting in Tonopah gereserveerd, zodat we (top idee, bedankt!) de E.T. highway kunnen rijden.
St George laat ik nog even staan, annuleren kan altijd nog, moest ik toch nog naar Yant Flat willen (misschien dat ik ook nog wel eens de Wave Lottery probeer en daar de laatste dagen van de reis voor omgooi).
St George laat ik nog even staan, annuleren kan altijd nog, moest ik toch nog naar Yant Flat willen (misschien dat ik ook nog wel eens de Wave Lottery probeer en daar de laatste dagen van de reis voor omgooi).
Eureka en Arcata zijn de grotere plaatsen zonder veel charme. Leuker zou overnachten in Trinidad of Ferndale zijn.
En houd er ook rekening mee dat de weg 36 van Fortuna naar Douglas City er een is met honderden bochten en lastig en vermoeiend rijden 299 is ook mooi en iets gemakkelijker en let op Big Foot dan.
Goede tip over die weg, bochtig is leuk maar het moet ook niet eng worden! Ik heb op het forum al meer gelezen dat het een rottige weg is. Dus dat wordt de 299! En dat Ferndale ziet er superleuk uit! Daar gaan wij zeker eens kijken naar de accommodaties.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik heb eerst ook gekeken naar Ferndale maar uiteindelijk uitgeweken naar het daar vlakbij gelegen Fortuna (ook al omdat ik ivm het punten sparen nogal keten-trouw ben)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ondertussen op basis van tips van forumleden nog een verandering aangebracht en toch gezwicht voor de geocaching verleidingen van de woestijn van Nevada.
Het einde van de trip zal er allicht zo uit zien: (St George is weggevallen... hier komen we vast nog wel eens...
1 oktober: Great Basin, rit via ET highway -> Rachel
overnachting Rachel Little A'le'Inn
2 oktober: Rachel - verder op de ET highway -Tonopah
overnachting BW Tonopah
(hier hou ik ook Furnace Creek geboekt, want eigenlijk was het initiele idee een dag jeep huur in DV maar ik heb nog geen originele trails gevonden omdat we er toch al vrij veel deden...)
3 oktober: Tonopah - Death Valley
overnachitng Furnace Creek Cabin
Het einde van de trip zal er allicht zo uit zien: (St George is weggevallen... hier komen we vast nog wel eens...
1 oktober: Great Basin, rit via ET highway -> Rachel
overnachting Rachel Little A'le'Inn
2 oktober: Rachel - verder op de ET highway -Tonopah
overnachting BW Tonopah
(hier hou ik ook Furnace Creek geboekt, want eigenlijk was het initiele idee een dag jeep huur in DV maar ik heb nog geen originele trails gevonden omdat we er toch al vrij veel deden...)
3 oktober: Tonopah - Death Valley
overnachitng Furnace Creek Cabin