Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Bericht door ess »

Hoi,
Ik zou ook via Whistler rijden.
Als je in Whistler bent neem dan de weg naar het olympisch dorp zo rond 4 uur in de middag hier hebben wij 19 beren gespot, leuke bijkomsigheid is als je de naar het dorp rijd vlak als je bijna boven bent zit aan de rechter kant Alaxander Falls erg mooi.
http://www.esthervanderzouw.com/2011/dag12.html

Wat betreft walvissen kijken, wat wil je zien Orca's of Walvissen, jullie gaan in de zelfde periode als wij vorig jaar, in Tofino en Ucleulet kan je opzoek naar Walvissen en in Victoria naar Oraca's.
Wij hebben alle twee gedaan eerst in Tofino, daar hebben we twee walvissen gezien. In Victoria zijn we opzoek gegaan naar Orca's en daar hadden we mazzel dat er ook een verdwaalde walvis was!!
In Victoria zou ik zeker een Orca tour nemen bij Eagle wing tours, ze kijken niet op klok en hebben er zelf ook schik van!!
* verslag walvissen kijken in Tofino: http://www.esthervanderzouw.com/2011/dag09.html
* verslag Orca's kijken in Victoria: http://www.esthervanderzouw.com/2011/dag11.html

Wij hebben alles ter plekke geboekt!!
Ook de boot overtochten hebben we niet geboekt van te voren.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Hartstikke bedankt voor je tips! Ik zal je verslag eens uitgebreid gaan bekijken. Ik weet eigenlijk niet of we nou echt een voorkeur hebben voor orka's of voor walvissen, ik denk dat het allebei indrukwekkend is, dus ik denk dat het er vooral aan ligt waarvan de 'spotkansen' hoog zijn.

De route gaan we deze week en van 't weekend finetunen en dan alles boeken! To be continued dus!
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

In Victoria heb je de Orca's de zogenaamde residence, deze zijn er eigenlijk altijd te vinden dus je spot kans daar is hoog!
Nou geven alle tours garagntie dat als je niks ziet je de volgende keer gratis mee mag.
Maar Orca's zul je vrij wel zeker in Victoria vinden omdat het reidence zijn.
Er waren 's ochtens de zogenaamde transient Orcas, deze zijn op door reis, voor de gidsen is dit ook altijd heel speciaal en er zwom ook nog eens een verdwaalde Bultrug walvis rond, die komen in Juni eigenlijk niet voor daar dus vandaar dat we niet naar de residence zijn gegaan maar ze hebben de gok genomen de transient op te sporen en met succes, en ook de bultrug hebben ze gevonden.
We zijn bijna een uur langer weg geweest om dat gidsen er zelf geen genoeg van krijgen, echt leuk!!
Maar in Ucluelet hoorde we op de radio dat vanaf het strand Orca's te zien waren. Thuis op de film camera met hoog zoom bereik zagen we dat we ze hadden gefilmd.
Maar eigenlijk is er in Juni bijna alleen maar Walvissen spotten aan die kant.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

O ja als je nog een super gaaf slaap plekej zoekt, wij zijn in Ucleulet hier 3 nachten gebleven, een hot tub op de veranda met uitzicht op zee en de baldies die over vliegen!!
Eigen keukentje en een bbq!!
http://www.pointwestcottages.com/
Wij hadden de hiltop cootage, echt een aanrader!!
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Tipsy_1 »

@esther;
wij hebben ook point west cottages geboekt! :clap: EN ik had ook al eagle wing tour op mijn reisschema staan. kijk er zo naar uit!!!
(heb dit weekend nog je reisverslag gelezen, heerlijk!)

ik heb ook die beren plek (weg naar alexandria falls) gezocht op internet, heb wel een plannetje gevonden van de andere watervallen en PP's... is het moeilijk die afslag te vinden? Staat het olympisch dorp duidelijk aangegeven?
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

O van die cabin krijg je geen spijt!! Heerlijk!!
De beren weg bij Whistler is makkelijk te vinden.
Als je vanuit de richting vanuit Vancouver naar Whistker rijd op de Sea to sky Hwy, de 99, is het net voor Whistler aan de rechter kant, de Callaghan Valley Road, als je deze vanaf 4 uur 's middags rijd kan het niet missen dat je beren ziet!!
Wij hebben hem een paar keer gereden en de volgende dag weer ond die tijd ook, echt top.
Als je die weg rijd vlak voordat je helemaal boven bent is er aan de rechterkant een parkeer plaat, hier is Alaxander Falls, je hoeft alleen je auto uit te stappen en naar het platform te lopen, wel prettig als er zoveel beren zijn!!
Als het nog niet helemaal duidelijk is laat het dan maar weten maak ik een kaartje voor je.
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ess schreef:je hoeft alleen je auto uit te stappen en naar het platform te lopen, wel prettig als er zoveel beren zijn!!
.
:lol:
haha wij zijn eche sissies en bekijken beren het liefst vanuit onze auto, dus goed dat te horen
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Ik ook hoor!! Bas ging daar een stuk naar beneden lopen...Ik ben in de auto gaan zitten.
Nou zijn zwarte beren helemaal niet agresief....maar als ze zich in het nauw gedreven voelen weet je nooit wat ze doen, of als ze kleintjes hebben....
Ze lopen daar zo vlak langs de weg en op de weg dat je je auto echt niet uit hoeft voor een mooie foto!!
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Dit gaat 'm denk ik worden, vers van de tekentafel. Heeft iemand nog suggesties of tips voor verandering?

Dag 1, zo 17 juni - vlucht Amsterdam-Vancouver
Dag 2, ma 18 juni - Vancouver
Dag 3, di 19 juni - Vancouver
Dag 4, wo 20 juni - Vancouver- Powell River
Dag 5, do 21 juni - Powel River - Campbell River
Dag 6, vr 22 juni - Campbell River - Tofino/Ucluet
Dag 7, za 23 juni - Tofino /Ucluet (Pacific Rim NP en/of whale watching)
Dag 8, zo 24 juni - (Evt. whale watching als dat op de 23ste niet meer lukt), alvast naar Nanaimo
Dag 9, ma 25 juni - Nanaimo - Whistler
Dag 10, di 26 juni - Whistler - Clearwater
Dag 11, wo 27 juni - Well's Gray Provincial Park- Jasper
Dag 12, do 28 juni - Jasper
Dag 13, vr 29 juni - Jasper - Lake Louise
Dag 14, za 30 juni - Omgeving Lake Louise, Yoho
Dag 15, zo 1 juli - Glacier NP, Mount Revelstoke
Dag 16, ma 2 juli - Kootenay
Dag 17, di 3 juli - Banff
Dag 18, wo 4 juli - Banff
Dag 19, do 5 juli - Banff - Drumheller
Dag 20, vr 6 juli - Drumheller - Calgary (Stampede)
Dag 21, za 7 juli - Calgary - Amsterdam
Dag 22, zo 8 juli - thuis
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Nog wat tips:

Ik zou zelf dag 15 en 16 in de Canadese Rocky Mountains blijven en dus niet naar Glacier NP en Mt Revelstoke (dat zijn de Selkirk Mountains). Yoho en Banff zijn gewoon mooier.

Je kunt ook een dag langer op Vancouver Island blijven, eventueel een dag langer in Jasper. Dan 2 dagen Lake Louise voor omgeving Yoho en zuidelijk Banff. Daarna eventueel Canmore i.p.v. Banff: dat is goedkoper, heeft ook een prachtige ligging en is gewoon een leuk dorp. Prima uitvalsbasis voor Banff en eventueel Kananaskis.

Door niet naar Glacier te gaan, krijg je meer rust in je route en maak je minder km's in de auto.

http://home.planet.nl/~marqu042/index.html

Groet,
Ferry
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Canmore zaten we ook al naar te kijken inderdaad; scheelt dat veel qua prijs? Als dat net zo mooi gelegen is als Banff...

Ik denk dat het er dan zo ongeveer uit zou kunnen zien. Ik kreeg op een ander forum ook het advies om eventueel wat meer tijd voor Well's Gray in te ruimen, maar ik weet niet hoeveel zin dat heeft. We zullen toch om zeven uur 's ochtends wel op pad zijn denk ik zo en als we dan halverwege de middag richting Jasper rijden, lijkt me dat we daar toch wel tijd zat voor hebben?

@ Ess- die Jamie's Whale Watching ziet er wel goed uit moet ik zeggen, prima tip! :thumbup: Goede prijzen en meerdere vertrekken per dag. En op zo'n Zodiac kun je ook nog een flinke afstand afleggen natuurlijk (we hebben in Portugal eens met zo'n boot dolfijnen gespot, echt geweldig!).

Dag 1, zo 17 juni - vlucht Amsterdam-Vancouver
Dag 2, ma 18 juni - Vancouver
Dag 3, di 19 juni - Vancouver
Dag 4, wo 20 juni - Vancouver- Powell River
Dag 5, do 21 juni - Powel River - Campbell River
Dag 6, vr 22 juni - Campbell River - Tofino/Ucluet
Dag 7, za 23 juni - Tofino /Ucluet (Pacific Rim NP en/of whale watching)
Dag 8, zo 24 juni - (Evt. whale watching als dat op de 23ste niet meer lukt), alvast naar Nanaimo
Dag 9, ma 25 juni - Nanaimo - Whistler
Dag 10, di 26 juni - Whistler - Clearwater
Dag 11, wo 27 juni - Well's Gray Provincial Park- Jasper
Dag 12, do 28 juni - Jasper
Dag 13, vr 29 juni - Jasper - Lake Louise
Dag 14, za 30 juni - Lake Louise (Yoho)
Dag 15, zo 1 juli - Lake Louise
Dag 16, ma 2 juli - Kootenay
Dag 17, di 3 juli - Banff
Dag 18, wo 4 juli - Banff
Dag 19, do 5 juli - Banff - Drumheller
Dag 20, vr 6 juli - Drumheller - Calgary (Stampede)
Dag 21, za 7 juli - Calgary - Amsterdam
Dag 22, zo 8 juli - thuis
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, qua prijs scheelt dat wel wat, de ligging van Canmore is prachtig en Banff National Park is maar 10 minuten rijden (het plaatsje Banff 5 minuten verder). Wells Gray is een mooi park, maar probeer dan zo dicht mogelijk bij het park te overnachten, vanaf Clearwater is het minimaal 20 minuten rijden. Als je dat heen en weer moet rijden, het park wil bekijken en dan ook nog naar Jasper, is echt teveel. Reserveer dan liever 1 volle dag voor Wells Gray, dat geeft rust.

Over orka's: de beste locatie voor orka's is noordelijk op Vancouver Island. Vanuit Telegraph Cove heb je de beste opties, evenals Port McNeill. Tweede optie is Campbell River en laatste optie is Victoria. Alleen daar zitten de orka's ver weg en moet je naar de kust van de USA, vandaar dat je in snelle zodiac's gaat. Vanuit noordelijk Vancouver Island ga je met comfortabele boten (met marine-biologen die je veel vertellen, zijn ook toiletten aan boord). Het gaat slecht met de zuidelijke resident orca's, hun aantallen nemen af vanwege de vervuiling van oa grote steden als Vancouver en Seattle nabij hun leefgebieden.

Je kunt vanuit Campbell River een excursie doen met Hurricane Jack, die heeft een goede reputatie. Gaan wij van de zomer ook doen. (En hebben eerder ook Stubbs Whale Watching gedaan vanuit Telegraph Cove + die snelle zodiac-tour vanuit Victoria, maar dat was toch echt de minste.)

Groet,
Ferry

http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik zat voor Wells Gray eigenlijk te denken aan de Helmcken Falls Lodge ipv Clearwater, ik heb ze vorige week gemaild en de prijzen waren niet eens zo heel overdreven hoog. En als we vóór 31 januari reserveren krijgen we ook nog 10% korting. Dus dat gaat 'm waarschijnlijk wel worden, en dan zitten we al in het park.

Qua orka's/walvissen ziet Hurricane Jack er ook wel supergoed uit, de tours duren alleen 6 uur, is dat niet lang om op zo'n boot te zitten? Ik vind het vrij lastig om te bepalen waar we beter whale watching kunnen doen: Tofino/Ucluet of juist in Campbell River. Als we voor die laatste optie gaan, gaan we waarschijnlijk op dag 6 meteen door naar Campbell River en slaan we Powell River over (of we maken daar onderweg een stop, ofzo). Ik denk dat je Campbell River eerder zou aanraden in onze route, toch?
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

De Helmcken Falls Lodge is prima: mooie ligging, goede overnachtingen (eenvoudig of luxe) en goed eten (alles zelf gemaakt). En 's avonds vliegen de colibri's om de veranda, erg leuk. Snel boeken, want de lodge is populair.

Verschil tussen whale watching op The Pacific of de Johnstone Straigt is: bij Tofino ga je op zoek naar walvissen, tussen Campbell River en Telegraph Cove gaat het om orka's. Ze komen namelijk af op de zalmen die bij eb en vloed in het smalle gedeelte tussen het vasteland en Vancouver Island bijeen komen. En een tocht van 6 uur is prachtig hoor, met mooie natuur en veel wildlife. Ik zou 2 of 3 dagen van tevoren reserveren, dan weet je wat voor weer het wordt. Met slecht weer en regen is het natuurlijk stukken minder. En het regent hier nogal veel. De oostkant met Campbell River is wel weer het meest zonnig, vergelijkbaar met Nederland. In Tofino valt minimaal 3x zoveel regen.

Ja, dan Powell River overslaan en vanaf Horseshoe Bay naar Departure Bay in Nanaimo. Dan ben je zo in Campbell River.

Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Helmcken Falls Lodge heb ik gemaild voor een reservering, hopelijk is er nog plek (maar ik vermoed van wel). En de Stampede-kaartjes (voor de evening show) heb ik ook al gereserveerd. Alleen Priceline voor Calgary is mislukt - binnenkort nog maar eens proberen...

Het begin is gemaakt in ieder geval!
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

Mooie topic, ga er dankbaar gebruik van maken. Fijne reis voor later.....
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Haha, ja, fijn is dat hè, in andere topics advies vinden voor je eigen reis? Ik heb op dit forum al zoveel informatie opgedaan!!

Nou, we zijn zover dat we echt de overnachtingen gaan boeken. Priceline werkt voor Calgary nog niet echt mee... biedingen van 125 dollar voor drie sterren worden zelfs niet geaccepteerd... balen!!! Duur grapje, die Stampede. Maar eens gaan proberen voor Jasper, Banff en Lake Louise.

Voor Kootenay zit ik te denken aan één van de cabins in de Kootenay Park Lodge. Iemand al ervaring mee? Lijkt me wel knus daar!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben in calgary de best western calgary centre inn gereserveerd, voor een dure 147 CAD incl tax...
Calgary is idd duur, moest je iets leuk vinden, laat je dat hier dan weten?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

GJ schreef:En we hebben geboekt! :blob3: We zijn uiteindelijk toch voor de heenvlucht op zondag gegaan, we moeten allebei op vrijdag nog werken en zo hebben we de zaterdag om rustig in te pakken. We hebben rechtstreeks bij Air Transat geboekt - ik heb gelezen dat de beenruimte daar iets minder is, maar rechtstreekse vluchten bij KLM zijn op onze data maar liefst 400 euro pp duurder. Dus we lopen wel een keertje extra door het gangpad heen.
Ik zie op de website van air transat alleen maar vluchten die vertrekken op zaterdag, of kijk ik verkeerd??
Ik heb bij KLM 840 euro pp betaald, non stop naar Calgary in september, de prijs bij transat op dezelfde datum is 806 euro pp, maar zij vliegen alleen op zaterdag heen en op zaterdag terug, en wij vliegen op een vrijdag heen en gaan 4 weken later op donderdag terug.
Dus voor 34 euro pp meer kunnen we een datum kiezen voor heen- en terugvlucht.
16x USA / 30 staten
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Tipsy_1 schreef:Wij hebben in calgary de best western calgary centre inn gereserveerd, voor een dure 147 CAD incl tax...
Calgary is idd duur, moest je iets leuk vinden, laat je dat hier dan weten?
Wij slapen 2 dagen in "Days Inn Airport". Vlakbij de Sunridge mall (loopafstand) en vanaf de mall kun je met de tram naar het centrum.
Wij betalen $119 (90 euro) excl per nacht. En dit is het bedrag voor in het weekend! Door de week zal hij wel wat goedkoper zijn ..... denk ik.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer