Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drie studenten in de States
Hoi Marjan. Here in the great North West,July en August zijn de droogste maanden.Verleden jaar regende het helemaal niet voor 62 dagen,maar dat was een uitzondering. Je kan nog regen krijgen in de eerste helft van Junie,maar daar is minder kans in de tweede helft. Het natte weer maakt alles zo mooi groen en the roses are in bloom in die maand. Portland Oregon is the city of roses en heeft a grote bloemen parade on Sunday 12 June. Echt de moeite waard als je in de buurt ben om die tijd.Let me know if you need more information about Oregon. Groetjes
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vincent,
Over een auto of camper kopen weet ik niet veel, wel, dat je je moet bedenken, dat je hem ook weer moet verkopen. Als ik naga hoe moeilijk het is om onze auto's voor een goede prijs te verkopen terwijl we hier wonen lijkt me dat een belangrijke consideratie.
NM staat volgens mij voor New Mexico. De staat dus.
Over een auto of camper kopen weet ik niet veel, wel, dat je je moet bedenken, dat je hem ook weer moet verkopen. Als ik naga hoe moeilijk het is om onze auto's voor een goede prijs te verkopen terwijl we hier wonen lijkt me dat een belangrijke consideratie.
NM staat volgens mij voor New Mexico. De staat dus.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra en allen bedankt voor de tips tot nu,
De eerste contouren van ons reisplan beginnen zichtbaar te worden. Ik heb een camper op het oog die we begin snel kunnen kopen van de huidige eigenaar. Daarna willen we vanuit Chicago naar Nw Orleans, Houston space centre, paar dagen Mexico, Grand Canyon, Las Vegas, LA and Frisco. Dit willen we binnen drie weken doen omdat een van ons dan vanuit Frisco terug vliegt. Hierna hebben we nog 5 weken, we willen in die tijd in ieder geval naar de Niagara Falls, NY and Washington en inderdaad dit willen we ook met de camper berijden. Ik zit nu na te denken wat we op weg naar Toronto kunnen doen, wat raden jullie aan? Stel dat we via Yellowstone en Mt Rushmore gaan, zijn er dan onderweg en dan doel ik met name het gebied tussen Mt Rushmore en Toronto interessante bezienswaardigheden? Is het een idee om de weg van Winnipeg naar Toronto te nemen of is dat niet de moeite waard? Of raden jullie ons aan om iets zuidelijker te blijven rijden, laten we zeggen Denver-Des Moines-Toronto. Zijn er op die route meer bezienswaardigheden? Ik ben zelf een paar weken terug door de staten Tennessee, Kentucky en Illinois gereden en die hadden niet echt veel must sees te bieden.
We weten het, het klinkt heel ambitieus maar we zijn nog jong dus we zien wel waar het schip strand. Onze belevenissen komen in ieder geval ook op een aparte website te staan, waarvan we tzt het adres van zullen doorgeven.
Alvast bedankt voor jullie tips
Vincent
De eerste contouren van ons reisplan beginnen zichtbaar te worden. Ik heb een camper op het oog die we begin snel kunnen kopen van de huidige eigenaar. Daarna willen we vanuit Chicago naar Nw Orleans, Houston space centre, paar dagen Mexico, Grand Canyon, Las Vegas, LA and Frisco. Dit willen we binnen drie weken doen omdat een van ons dan vanuit Frisco terug vliegt. Hierna hebben we nog 5 weken, we willen in die tijd in ieder geval naar de Niagara Falls, NY and Washington en inderdaad dit willen we ook met de camper berijden. Ik zit nu na te denken wat we op weg naar Toronto kunnen doen, wat raden jullie aan? Stel dat we via Yellowstone en Mt Rushmore gaan, zijn er dan onderweg en dan doel ik met name het gebied tussen Mt Rushmore en Toronto interessante bezienswaardigheden? Is het een idee om de weg van Winnipeg naar Toronto te nemen of is dat niet de moeite waard? Of raden jullie ons aan om iets zuidelijker te blijven rijden, laten we zeggen Denver-Des Moines-Toronto. Zijn er op die route meer bezienswaardigheden? Ik ben zelf een paar weken terug door de staten Tennessee, Kentucky en Illinois gereden en die hadden niet echt veel must sees te bieden.
We weten het, het klinkt heel ambitieus maar we zijn nog jong dus we zien wel waar het schip strand. Onze belevenissen komen in ieder geval ook op een aparte website te staan, waarvan we tzt het adres van zullen doorgeven.
Alvast bedankt voor jullie tips
Vincent
verzekeren
Dat was inderdaad nogal een klus, maar heb gelukkig een insurance company bereidt gevonden die ons wilden verzekeren. De leeftijd was echter geen probleem, je krijgt zelfs korting als je gemiddelde cijfer hoger ligt dan een B. Waar men echter wel moeilijk over deed was het internationale paspoort. Bijna niemand die dat accepteerde, ze vereisten allemaal een paspoort van de state! Heel bijzonder.
Vincent
Vincent
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hallo Vincent,
Als je van Mount Rushmore naar Toronto wil rijden, kun je overwegen om via Minneapolis/St. Paul te gaan. Dat is een leuke stad, heb ik van horen zeggen. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar hij staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Je vindt er vlak bij namelijk (in Bloomington) de Mall of America, dat is de grootste mall van de VS! Dat moet een enorme belevenis zijn. Kijk maar eens op de website: http://www.mallofamerica.com/. Naast winkelelen kun je hier nog veel meer beleven!
Vanuit Minneapolis kun je dan naar Chicago rijden, ook een hele leuke stad om te bezoeken, zeer de moeite waard.
Vanuit Chicago kan ik je zeker aanraden om naar Cedar Point te gaan. Cedar Point ligt in Sandusky, vlakbij Cleveland, aan Lake Erie. Dit is een gigantisch pretpark, en ze noemen het niet voor niets "rollercoaster capital of the world"!
Ze hebben (naast nog een ander pretpark in Californië) de meeste achtbanen dat je in 1 pretpark kan vinden, en de meeste achtbanen zijn ook behoorlijk uniek, stuk voor stuk recordbrekers! Omdat het pretpark op een schiereiland ligt, heb je vanuit de meeste attracties ook een prachtig uitzicht! Kijk eens rond op de website:http://www.cedarpoint.com/. Momenteel hebben zij het absolute record met Top Thrill Dragster, een superachtbaan.
Veel succes met de verdere planning!
Jacqueline
Als je van Mount Rushmore naar Toronto wil rijden, kun je overwegen om via Minneapolis/St. Paul te gaan. Dat is een leuke stad, heb ik van horen zeggen. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar hij staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Je vindt er vlak bij namelijk (in Bloomington) de Mall of America, dat is de grootste mall van de VS! Dat moet een enorme belevenis zijn. Kijk maar eens op de website: http://www.mallofamerica.com/. Naast winkelelen kun je hier nog veel meer beleven!
Vanuit Minneapolis kun je dan naar Chicago rijden, ook een hele leuke stad om te bezoeken, zeer de moeite waard.
Vanuit Chicago kan ik je zeker aanraden om naar Cedar Point te gaan. Cedar Point ligt in Sandusky, vlakbij Cleveland, aan Lake Erie. Dit is een gigantisch pretpark, en ze noemen het niet voor niets "rollercoaster capital of the world"!
Veel succes met de verdere planning!
Jacqueline
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bij Mt. Rushmore heb je het Custerpark (veel wild) en bij Rapid City Bear Country. Dan de interstate 90. Na 50 m aan je rechterhand Badlands NP (erg mooi) en aan de linkerkant Wall (toeristisch maar leuk).Stel dat we via Yellowstone en Mt Rushmore gaan, zijn er dan onderweg en dan doel ik met name het gebied tussen Mt Rushmore en Toronto interessante bezienswaardigheden?
http://www.walldrug.com/international_h ... ribune.htm
Verder over int.st.90 en na plm 150 m heb je Mittchel (corn Palace). Ook een leuke interessante onderbreking.
http://www.cornpalace.org/cornpalace.html
Hierna verder naar Minneapolis (Mall of America!!) . Zie bericht Jasmino.
Deze weg is korter en interessanter dan de zuidelijke.
Groetjes hekkie
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Fantastisch
Tijdje geleden dat ik deze site bezocht heb, maar ik wilde de trouwe volgers toch even laten weten hoe we het gehad hebben. Het was in een woord fantastisch! Met een chevy van van 1300$ hebben we met zijn drieen 2 maanden dwars door de states getrokken. De route liep ongeveer van Chicago-New Orleans-Houston-Monterrey (Mexico)-Grand Canyon-Las Vegas-Death Valley-Hollywood-Malibu-San Francisco-Salt Lake City-Yellowstone-Remsen, Iowa-Holland, Michigan-Toronto-Niagara Falls-Boston-New York-Washington-Chicago.
Ongelofelijk gaaf, twee maanden elke dag wild kamperen in de bus, op de gekste plekken zoals tussen de Naald en het Witte huis in of gewoon aan het strand. Op route 66 brak de muffler af, de security van Ozzy Osbourne op ons af gehad, etc, etc. Het enige wat we niet gezien hebben was Mt Rushmore, dit kwam omdat we in Montana zonder fuel kwamen te zitten en vervolgens geholpen werden door een truckdriver die hem thuis uitnodigde in Iowa.
Momenteel zijn we druk bezig om de foto's op internet te zetten dus die komen eraan.
Ik wilde jullie hartelijk bedanken voor de info die ik van deze site heb kunnen halen (zoals Wupatki Crater vlakbij de GC) waardoor we een fantastische trip gehad hebben met z'n drieen.
Vincent
Ongelofelijk gaaf, twee maanden elke dag wild kamperen in de bus, op de gekste plekken zoals tussen de Naald en het Witte huis in of gewoon aan het strand. Op route 66 brak de muffler af, de security van Ozzy Osbourne op ons af gehad, etc, etc. Het enige wat we niet gezien hebben was Mt Rushmore, dit kwam omdat we in Montana zonder fuel kwamen te zitten en vervolgens geholpen werden door een truckdriver die hem thuis uitnodigde in Iowa.
Momenteel zijn we druk bezig om de foto's op internet te zetten dus die komen eraan.
Ik wilde jullie hartelijk bedanken voor de info die ik van deze site heb kunnen halen (zoals Wupatki Crater vlakbij de GC) waardoor we een fantastische trip gehad hebben met z'n drieen.
Vincent