Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe beginnen voorbereiding reis?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hoe beginnen voorbereiding reis?

Bericht door Airmiles »

Coyote schreef: In vergelijking met wat? Ik heb in de loop der jaren heel wat auto's gehuurd en het verbruik scheelt hier en daar wel wat maar niet schrikbarend. Deze zomer reden we in 2 SUV's (Dodge Journey en de Ford Edge). De Dodge reed gemiddeld 9,5 km op 1 liter, de Ford 11,46 km op 1 liter. Ik ben nog geen auto's in Amerika tegengekomen die 20 km op 1 liter halen dus een verdubbeling van de brandstofkosten haal je niet op deze manier.
Wat brandstofkosten betreft: vorige keer had ik een Ford Focus die 1 op 15 reed. Bijzonder zuinig. Zet je dit af tegen een verbruik van 1:10 dan is dat wel even een verschil en dat hoeft voor mij niet. Ik reis overigens alleen. Een van de redenen dat een kleine auto voldoende is.
Coyote schreef: Wat wel scheelt is de brandstofprijs dit jaar t.o.v. vorig jaar. Dat was vorig jaar bijna het dubbele. Ter vergelijking: Vorig jaar met de GMC Acadia hebben we 3901 mijl/6273 km gereden en waren we $ 855 kwijt. Dit jaar reden we met beide SUV's tezamen 4028 mijl/6477 km en waren we in totaal $ 480 kwijt. Dat verschil was dus wel fors maar niet vanwege het hogere verbruik maar door de duurdere brandstofprijs. Verbruik van de GMC Acadia was trouwens 9,08 km op 1 liter.
Ja inderdaad. Ik vergelijk regelmatig de brandstofprijzen en in 2008 betaalde ik in het zuidwesten gemiddeld $ 3,80 per gallon. Nu bijna de helft. Hopen dat het in april nog zo is.

Maar goed laten we maar weer on-topic gaan. De vraag was tenslotte: Hoe bereid ik mij voor op een reis?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer