Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis anna m: Denver v.v. (NW - MW - ZW)
Re: Reis anna m: Rondreis vanaf Denver (NW - MW)
Yeehaw
Uit mijn hoofd weet ik dat we de eerste twee nachten in Yellowstone willen staan op Mammoth Hot Springs (first come enz), daarna willen we verkassen naar Canyon, dat willen we reserveren. Overigens heb je gelijk dat we niet in het noorden Yellowstone ingaan, want ik weet dat we nog een stuk door Yellowstone moeten rijden. Dat wordt weer puzzelen met de kaart erbij!
Elly
jullie prachtige foto had ik al eens gezien op het forum en daarom wil ik ook zo graag "drijven". Dat SP wordt dus in ieder geval bezocht!!!
Anna Martha
Uit mijn hoofd weet ik dat we de eerste twee nachten in Yellowstone willen staan op Mammoth Hot Springs (first come enz), daarna willen we verkassen naar Canyon, dat willen we reserveren. Overigens heb je gelijk dat we niet in het noorden Yellowstone ingaan, want ik weet dat we nog een stuk door Yellowstone moeten rijden. Dat wordt weer puzzelen met de kaart erbij!
Elly
jullie prachtige foto had ik al eens gezien op het forum en daarom wil ik ook zo graag "drijven". Dat SP wordt dus in ieder geval bezocht!!!
Anna Martha
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben dat stuk in 2004 gereden, zie ons reisverslag bij 17 juli. Daar staat ook een kaartje.anna m schreef:Yeehaw
Anna Martha
Marianne
Wij hebben dit jaar ongeveer hetzelfde stuk gedaan maar in omgekeerde volgorde. We hebben eerst Grand Teton en Yellowstone bezocht, dan:
- overnachting in Billings, Montana
- van Billings via Little Bighorn Battlefield naar Makoshika, daarna overnacht in Medora (bij Theodore Roosevelt NP)
- Roosevelt NP bezocht en daarna verder gereden tot Sundance, in Wyoming
- Devils Tower bezocht, en daarna via Spearfish Canyon (wel mooi) en Deadwood (zware teleurstelling) verder gereden naar Rapid City, waar we op tijd wilden zijn voor de rodeo.
- van Rapid City naar Wall & Badlands. Onderweg ook het Wounded Knee museum bezocht (vond ik persoonlijk de moeite, mijn vriend daarentegen was niet zo geïnteresseerd). Daarna door gereden naar Custer
- we zijn dan 2 dagen gebleven in de omgeving van Custer, en hebben toen Jewel Cave bezocht, Custer State Park, Mount Rushmore (overdag en 's avonds), Bear Country (superschattige bear cubs), Crazy Horse (enkel vanuit de verte, te duur).
- van Custer via Carhenge, Shiprock NM en Scottsbluff richting RMNP. We zijn uiteindelijk in Fort Collins blijven slapen.
- RMNP bezocht, en verder gereden naar Boulder.
- bezoekje aan Denver, en de dag erna vlucht terug.
Het waren wel behoorlijk lange ritten, en we waren meestal pas rond 19u aan ons hotel, denk ik. Ik persoonlijk vind het niet nodig om zowel Makoshika, Theodore Roosevelt & Badlands te bezoeken. Ik zou Theodore Roosevelt uitsparen, die vind ik het minst van de 3. In Makoshika kon je nog een heel leuke wandeling doen, en Badlands is een pak mooier en indrukwekkender dan Roosevelt.
- overnachting in Billings, Montana
- van Billings via Little Bighorn Battlefield naar Makoshika, daarna overnacht in Medora (bij Theodore Roosevelt NP)
- Roosevelt NP bezocht en daarna verder gereden tot Sundance, in Wyoming
- Devils Tower bezocht, en daarna via Spearfish Canyon (wel mooi) en Deadwood (zware teleurstelling) verder gereden naar Rapid City, waar we op tijd wilden zijn voor de rodeo.
- van Rapid City naar Wall & Badlands. Onderweg ook het Wounded Knee museum bezocht (vond ik persoonlijk de moeite, mijn vriend daarentegen was niet zo geïnteresseerd). Daarna door gereden naar Custer
- we zijn dan 2 dagen gebleven in de omgeving van Custer, en hebben toen Jewel Cave bezocht, Custer State Park, Mount Rushmore (overdag en 's avonds), Bear Country (superschattige bear cubs), Crazy Horse (enkel vanuit de verte, te duur).
- van Custer via Carhenge, Shiprock NM en Scottsbluff richting RMNP. We zijn uiteindelijk in Fort Collins blijven slapen.
- RMNP bezocht, en verder gereden naar Boulder.
- bezoekje aan Denver, en de dag erna vlucht terug.
Het waren wel behoorlijk lange ritten, en we waren meestal pas rond 19u aan ons hotel, denk ik. Ik persoonlijk vind het niet nodig om zowel Makoshika, Theodore Roosevelt & Badlands te bezoeken. Ik zou Theodore Roosevelt uitsparen, die vind ik het minst van de 3. In Makoshika kon je nog een heel leuke wandeling doen, en Badlands is een pak mooier en indrukwekkender dan Roosevelt.
route 2010 nw/sw
Na onze reis dit jaar in SW hebben we de smaak te pakken en hebben inmiddels opnieuw tickets gekocht. Deze keer vliegen we aan op Denver. Het eerste deel van onze route staat redelijk vast (zie NW). Inmiddels zijn we aan het puzzelen voor het laatste deel van de route, die inmiddels als volgt gepland is:
We komen uit Yellowstone.
19/7 Grand Teton
20-7Craters of the Moon
21-7 Bear Lake
22-7 bezoek aan Fossil Beds of verzoek van onze dochter en dan weer overnachting bij Bear Lake
23-7 SLC (Antilpe SP)
24-7 SLC ook Kenncott Copper Mine bezoeken (is twee dagen SLC te veel??)
25-7 Capitole Reef
26-7 Capitole Reef (op herhaling we vonden dat we daar dit jaar te kort zijn geweest. Nu een hele dag lopen? In ieder geval niet de hele dag rijden, doen we nog wel een keer zonder kids)
27-7 Goblin LWHC + Bell Canyon? (ook herhaling??? Bell hebben we nog niet gelopen, in de LWHC was te veel water. Zijn er ook mooie alternatieven in deze omgeving zodat we niet twee keer hetzelfde doen?
28-7 Moab Ook in de herhaling Nu wel de Fiery Furnace (via internet te boeken ???)
29-7 Moab Needeles?
30-7 Moab Ook hier willen we andere dingen zien dan de vorige keer. Is nu 3 dagen nu te lang? We hebben Arches dit jaar bezocht en DHSP. Canyonlands zijn we niet geweest!
31-7 Black Canyon de Gunnison NP
1-8 richting Denver Lake Dillon??
2-8 omgeving Denver nog een pretpark Elitch Gardens? oid
3-8 naar het vliegveld
4-8 helaas weer thuis
Hebben jullie ideeën of mis ik nog mooie plaatsen? De kids hebben aangegeven heel duidelijk liever niet twee keer het zelfde te willen zien (en dat willen wij natuurlijk ook niet).
Anna Martha
We komen uit Yellowstone.
19/7 Grand Teton
20-7Craters of the Moon
21-7 Bear Lake
22-7 bezoek aan Fossil Beds of verzoek van onze dochter en dan weer overnachting bij Bear Lake
23-7 SLC (Antilpe SP)
24-7 SLC ook Kenncott Copper Mine bezoeken (is twee dagen SLC te veel??)
25-7 Capitole Reef
26-7 Capitole Reef (op herhaling we vonden dat we daar dit jaar te kort zijn geweest. Nu een hele dag lopen? In ieder geval niet de hele dag rijden, doen we nog wel een keer zonder kids)
27-7 Goblin LWHC + Bell Canyon? (ook herhaling??? Bell hebben we nog niet gelopen, in de LWHC was te veel water. Zijn er ook mooie alternatieven in deze omgeving zodat we niet twee keer hetzelfde doen?
28-7 Moab Ook in de herhaling Nu wel de Fiery Furnace (via internet te boeken ???)
29-7 Moab Needeles?
30-7 Moab Ook hier willen we andere dingen zien dan de vorige keer. Is nu 3 dagen nu te lang? We hebben Arches dit jaar bezocht en DHSP. Canyonlands zijn we niet geweest!
3-8 naar het vliegveld
4-8 helaas weer thuis
Hebben jullie ideeën of mis ik nog mooie plaatsen? De kids hebben aangegeven heel duidelijk liever niet twee keer het zelfde te willen zien (en dat willen wij natuurlijk ook niet).
Anna Martha
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
iK zie Crazy Horse er nu niet tussen staan. Dat zou ik toch bezoeken. Het wordt enorm groot. Ik geloof dat de beelden van Mount Rushmore straks tien keer in het Crazy Horse Monument passen. Echt spectaculair om te zien is het nu nog niet. Het is namelijk nog lang niet af, maar daar zit juist de aardigheid in. Je ziet nu een fase uit het bouw/hak-proces. Dat sprak vooral onze kinderen aan. Die willen er over 25 jaar en over 50 jaar nog een keer terug komen om te kijken hoe het er dan uitziet.
De toegang is wel vrij prijzig, maar bedenk dat ze geen overheidssubsidie hebben en dat ze daarom de (hoge) entreekosten nodig hebben om de boel te kunnen financieren.
Martin
De toegang is wel vrij prijzig, maar bedenk dat ze geen overheidssubsidie hebben en dat ze daarom de (hoge) entreekosten nodig hebben om de boel te kunnen financieren.
Martin
Re: Reis anna m: Denver v.v. (NW - MW - ZW)
inderdaad Crazy Horse staat niet op het lijstje. Hebben we als reserve achter de hand, vooral ook omdat de berichten hierover op het forum nogal wisselend zijn (van: moet je doen tot touristenval).
Heeft niemand nog ideeen voor het tweede deel van onze trip? Vooral met dit deel zit ik wat in mijn maag! Zo weten we niet of twee dagen SLC en weer drie dagen Moab te veel is. Misschien is vanaf SLC een andere route beter???
Anna Martha
Heeft niemand nog ideeen voor het tweede deel van onze trip? Vooral met dit deel zit ik wat in mijn maag! Zo weten we niet of twee dagen SLC en weer drie dagen Moab te veel is. Misschien is vanaf SLC een andere route beter???
Anna Martha
Wil je eventueel Moab helemaal overslaan?
Moab is een super plaats, wij vonden 2 dagen veel te kort.anna m schreef:inderdaad Crazy Horse staat niet op het lijstje. Hebben we als reserve achter de hand, vooral ook omdat de berichten hierover op het forum nogal wisselend zijn (van: moet je doen tot touristenval).
Anna Martha
het is een prima uitvalsbasis voor Arches (met bijv de Fiery Furnace wandeling), Canyonlands en je kunt er allerlei outdooractiviteiten doen. Daarnaast is het weer er gewoon lekker.
SLC heb ik geen ervaring mee, daar wij alleen langs gereden.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerder schrref ik:
29-7 Moab Needeles?
3-8 naar het vliegveld
4-8 helaas weer thuis
We twijfelen echter of we vanaf dag 27 niet een andere route zullen volgen. De vraag is of jullie nog alternatieven hebben.
Anna Martha
29-7 Moab Needeles?
3-8 naar het vliegveld
4-8 helaas weer thuis
We twijfelen echter of we vanaf dag 27 niet een andere route zullen volgen. De vraag is of jullie nog alternatieven hebben.
Anna Martha
Capitol Reef is erg mooi maar als je in andere plaatsen nog niet bent geweest zou je het volgende kunnen doen.
7/26; Salt Lake City naar Moab via I15 en I70. I70 tussen Salina en Green River is prachtig. De moeite van een omweg waard.
7/27-28: Moab
7/29: Moab via Cortez naar Durango met bezoek aan Mesa Verde NP
7/30: Durango-Silverton trainride.
7/31: Durango-Million $ hw-Ouray-Black Canyon of the Gunnison
8/1: Naar Colorado Springs.
8/2: Colorado Springs, Pikes Peak, Garden of the Gods en naar Denver.
8/3: Home.
7/26; Salt Lake City naar Moab via I15 en I70. I70 tussen Salina en Green River is prachtig. De moeite van een omweg waard.
7/27-28: Moab
7/29: Moab via Cortez naar Durango met bezoek aan Mesa Verde NP
7/30: Durango-Silverton trainride.
7/31: Durango-Million $ hw-Ouray-Black Canyon of the Gunnison
8/1: Naar Colorado Springs.
8/2: Colorado Springs, Pikes Peak, Garden of the Gods en naar Denver.
8/3: Home.
Mesa Verde heb je wel echt 1 dag nodig. Is te ver rijden om even te gaan kijken en rondleidingen moeten geboekt worden. Is wel heel wat anders dan de andere NP, aanrader.Yeehaw schreef:7/29: Moab via Cortez naar Durango met bezoek aan Mesa Verde NP
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meda Verde is zeker een aanrader. In de route van Yeehaw lukt het ook wel als je op tijd uit Moab vertrekt. Of je overnacht de laatste nacht niet in Moab maar in Monticello, ook handig voor het Needles-deel van Canyonlands.
Je bent dan aan het eind van de ochtend in Mesa Verde, dat zou genoeg moeten zijn voor tenminste 1 georganiseerde tour. Je hebt dan ook nog tijd voor het museum en de pueblos waar je zonder gids in kunt. Ik vond een overnachting in het park wel prettig. Wij hadden in de ochtend nog een tour wat midden in de zomer wel aangenamer is want het kan er flink heet worden.
Van het stuk tussen Salina en Moab wat Yeehaw beschrijft kun je foto's in ons 2008-verslag vinden.
Marianne
Je bent dan aan het eind van de ochtend in Mesa Verde, dat zou genoeg moeten zijn voor tenminste 1 georganiseerde tour. Je hebt dan ook nog tijd voor het museum en de pueblos waar je zonder gids in kunt. Ik vond een overnachting in het park wel prettig. Wij hadden in de ochtend nog een tour wat midden in de zomer wel aangenamer is want het kan er flink heet worden.
Van het stuk tussen Salina en Moab wat Yeehaw beschrijft kun je foto's in ons 2008-verslag vinden.
Marianne
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Ik vond een dag voor SLC wel voldoende eigenlijk. De Mormonen'headquarters' in het centrum is interessant maar met een uurtje of anderhalf ben je er eigenlijk ook wel doorheen. Dan heb je nog de mijn die je al op je lijstje hebt staan en Antelope SP (hebben wij helaas gemist). Dat is het wel zo'n beetje.
Ilona
Ilona
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Wegens familie-omstandigheden een tijdje niet op het forum geweest, maar ik heb de draad weer opgepakt en heb wat vragen.
In het begin van onze reis hebben we gepland om 4 dagen in Custer te kamperen. We vragen ons nu af of het niet handiger is om na 2 dagen te verkassen naar Rapid City en dan van hieruit Badlands te bezoeken en een dag BearPark enz te bekijken. Anders lijkt het ons dat we zo heen en weer rijden. Is dat inderdaad handiger en zo ja, wie weet nog een leuke camping die ook voor een tent geschikt is.
Het tweede deel van onze reis hebben we ook enigszins veranderd, nl:
23-7 vanuit Bearlake via Antelope SP naar SLC
24-7 SLC zelf inc. Kennecott Copper Mine
25-7 Kodachrome Basin SP
26-7 bezoek aan Grosvenor Arch, Willis Creek en Bull Valley Gorge (in de hoop dat ik mijn hoogtevrees kan overwinnen)
27-7 Escalante of een andere handige plaats van waaruit we Harris Wash/Egypt... en misschien nog meer willen bezoeken (Spooky en P canyon hebben we dit jaar bezocht)
28-7 Capitole Reef
28-7 Capitole Reef
en dan pakken we de route naar Moab weer op (zie hierboven)
Garden of the Gods hebben we in het programma opgenomen maar Mesa Verde niet want dat hebben we dit jaar al gezien.
Is deze planning een beetje reeel?
We zitten er over te denken om onze reis te eindigen in Chatfield State Park. Heeft iemand hier al eens gestaan?
Anna Martha
In het begin van onze reis hebben we gepland om 4 dagen in Custer te kamperen. We vragen ons nu af of het niet handiger is om na 2 dagen te verkassen naar Rapid City en dan van hieruit Badlands te bezoeken en een dag BearPark enz te bekijken. Anders lijkt het ons dat we zo heen en weer rijden. Is dat inderdaad handiger en zo ja, wie weet nog een leuke camping die ook voor een tent geschikt is.
Het tweede deel van onze reis hebben we ook enigszins veranderd, nl:
23-7 vanuit Bearlake via Antelope SP naar SLC
24-7 SLC zelf inc. Kennecott Copper Mine
25-7 Kodachrome Basin SP
26-7 bezoek aan Grosvenor Arch, Willis Creek en Bull Valley Gorge (in de hoop dat ik mijn hoogtevrees kan overwinnen)
27-7 Escalante of een andere handige plaats van waaruit we Harris Wash/Egypt... en misschien nog meer willen bezoeken (Spooky en P canyon hebben we dit jaar bezocht)
28-7 Capitole Reef
28-7 Capitole Reef
en dan pakken we de route naar Moab weer op (zie hierboven)
Garden of the Gods hebben we in het programma opgenomen maar Mesa Verde niet want dat hebben we dit jaar al gezien.
Is deze planning een beetje reeel?
We zitten er over te denken om onze reis te eindigen in Chatfield State Park. Heeft iemand hier al eens gestaan?
Anna Martha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 7701 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-