Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis USADenise 2016: Calgary - Vancouver - Disney Cruise - San Diego - Las Vegas (Honeymoon)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
USADenise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis USADenise 2016: Calgary - Vancouver - Disney Cruise - San Diego - Las Vegas (Honeymoon)

Bericht door USADenise »

Hi allemaal,

Ruim een jaar geleden had ik een reis gepost, die ik nu weer totaal gewijzigd is doordat we de trip kindvriendelijker willen maken. Over precies een jaar gaan wij op huwelijksreis, dus we hebben het een en ander nu toch wel echt voor te bereiden. Ik hou graag even onze route bij jullie aan het licht, willen jullie hier op schieten?

Duur reis: 27 dagen
Reisgezelschap: 4, 2 volwassenen en 2 kinderen (dan 2 en 3 jaar)
Vervoer: auto - cruise - auto

Jammer genoeg kan ik nu nog niet de ticketprijzen bekijken voor augustus 2016, maar weten jullie of de hoogseizoentarieven ook van kracht zijn als je heel vroeg boekt? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Het enige waar wij 'vast' aan zitten op de onderstaande route is dag 16 (22 augustus), dat is het moment dat de Disney Cruise afvaart.

Dag 1: AMS - Calgary - doorrijden naar Banff NP
Dag 2: Banff NP - Banff NP
Dag 3: Banff NP - Banff NP
Dag 4: Banff NP - Jasper NP
Dag 5: Jasper NP - Jasper NP
Dag 6: Jasper NP - Jasper NP
Dag 7: Jasper NP - Clearwater
Dag 8: Clearwater - Whistler
Dag 9: Whistler - Nanaimo
Dag 10: Nanaimo - Tofino
Dag 11: Tofino - Tofino
Dag 12: Tofino - Tofino
Dag 13: Tofino - Vancouver
Dag 14: Vancouver - Vancouver
Dag 15: Vancouver - Vancouver
Dag 16: Vancouver - Disney Cruise
Dag 17: Disney Cruise (aan wal bij Victoria, 1 dag)
Dag 18: Disney Cruise
Dag 19: Disney Cruise
Dag 20: Disney Cruise - San Diego
Dag 21: San Diego - San Diego
Dag 22: San Diego - Anaheim
Dag 23: Anaheim - Las Vegas
Dag 24: Las Vegas - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas - Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Las Vegas
Dag 27: Las Vegas - AMS

Ik besef me dat er een 3-tal langere rijdagen tussen zitten, Whistler - Nanaimo, Nanaimo - Tofino (maar schijnt een prachtige rit te zijn las ik) en Tofino - Vancouver. Dat vinden we op zich niet erg, omdat volgens mij de rest van de reis vrij 'relaxed' is. Denk ik? Hoop ik :D Maar als jullie tips hebben, graag!

Dank je wel weer!

Groetjes,
Denise

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
harryvanrooy
Amerikakenner

Re: Reis USADenise 2016: Calgary - Vancouver - Disney Cruise - San Diego - Las Vegas (Honeymoon)

Bericht door harryvanrooy »

Hallo Denise,
whistler- Horseshoe bay is max twee uur. Dan de overtocht, en Nanaimo- Tofino is nog vier tot max vijf uur rijden, dat kan dus in een dag als je vroeg vertrekt en Dan heb je weliswaar een Lange dag, maar een dagje elders te besteden, bvb in Whistler of Clearwater. Verkijk je ook niet op de eerste dag, dit is nog een kleine twee uur rijden, na je vlucht, immigratie, doeane en afhalen huurauto. Hangt natuurlijk van jezelf af en van je aankomsttijd, maar persoonlijk zou ik hier een nachtje in Calgary blijven, de volgende dag ben je sowieso vroeg wakker van de jetlag en haal je de tijd wel in.
Harry
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis USADenise 2016: Calgary - Vancouver - Disney Cruise - San Diego - Las Vegas (Honeymoon)

Bericht door Martin & Marianne »

Willen jullie in Anaheim naar Disneyland? Dan zouden twee nachten daar wel mooi zijn. Ik vind de laatste dagen wat gehaast. Misschien een extra dag Anaheim en een dag minder Las Vegas?

Marianne
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

@harryvanrooy: Thanks! Daar heb je gelijk in, dat geeft inderdaad weer een dag extra. Misschien die weer teruggeven aan de eerste dag, daar had ik 'm namelijk vandaan gehaald. Alhoewel mijn vriend veel reist en gewend is na een (lange) vlucht nog te rijden. Jouw comment biedt mogelijkheden, dank!

@Marianne: Ja, inderdaad naar Disneyland voor de kleintjes. Volgens mij zullen zij nooit Disney moe zijn (we komen net 2 dagen ervoor van de Disney Cruise af), in tegenstelling tot ons :D. Je hebt gelijk wat betreft het reistempo aan het einde, voelt ook wat gehaast aan, alleen weet ik even niet wat ik met een extra dag Anaheim en omgeving zou moeten doen. Dus mijn idee was om van het Disney geweld in de Las Vegas gekte over te gaan :wink:

Dank jullie beiden!

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer