Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 66 - land/routekaartjes gevraagd.
-
jack van de vin
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Route 66 - land/routekaartjes gevraagd.
hoi hoi amerika vrienden .
in het rondje wat wij gaan maken in september 2015 zit een stuk route 66 .
en wel van tulsa tot winslow , mijn vraag is heeft er iemand nog kaartjes van een mooie route.
ik begrijp namelijk dat er meerdere routes te volgen zijn , dit omdat route 66 ook meerdere keren veranderd is geweest.( ergens gelezen )
en als er stuken zijn die niet de moeite van rijden zijn hoor ik dat ook graag .
als iemand kan helpen , mijn dank is groot.
groetjes jack
in het rondje wat wij gaan maken in september 2015 zit een stuk route 66 .
en wel van tulsa tot winslow , mijn vraag is heeft er iemand nog kaartjes van een mooie route.
ik begrijp namelijk dat er meerdere routes te volgen zijn , dit omdat route 66 ook meerdere keren veranderd is geweest.( ergens gelezen )
en als er stuken zijn die niet de moeite van rijden zijn hoor ik dat ook graag .
als iemand kan helpen , mijn dank is groot.
groetjes jack
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: route 66
Twee zielen, één gedachte.
Toevallig zit ik ook informatie over Route 66 te zoeken. De originele Route 66 loopt van Chicago tot Los Angeles en inderdaad, hele delen zijn vervangen door andere wegen, met name door de I40-interstate. Toch liggen er hier en daar nog oude delen en zijn er nog veel herinneringen te zien in de vorm van oude gebouwen, neonreclames en andere dingen. Wij hebben alleen een stukje gereden van Kingman via Seligman naar Williams in 2006. Volgend jaar gaan we echter weer en willen we ook in New Mexico een stukje meepikken.
Op dit forum vond ik net deze site: http://www.rte66.nl. Ik denk dat deze je een heel eind vooruit kan helpen! Ik ga ook even snuffelen.
Toevallig zit ik ook informatie over Route 66 te zoeken. De originele Route 66 loopt van Chicago tot Los Angeles en inderdaad, hele delen zijn vervangen door andere wegen, met name door de I40-interstate. Toch liggen er hier en daar nog oude delen en zijn er nog veel herinneringen te zien in de vorm van oude gebouwen, neonreclames en andere dingen. Wij hebben alleen een stukje gereden van Kingman via Seligman naar Williams in 2006. Volgend jaar gaan we echter weer en willen we ook in New Mexico een stukje meepikken.
Op dit forum vond ik net deze site: http://www.rte66.nl. Ik denk dat deze je een heel eind vooruit kan helpen! Ik ga ook even snuffelen.
-
jack van de vin
- Amerika-ontdekker
bedankt , zal eens gaan kijken 
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ben zelf van plan volgend jaar mei/juni/juli de hele route te rijden. Ik heb daarvoor een Travel atlas van itmb gekocht in een reisboeken winkel.
Route 66 travelatlas
Op sommige stukken zijn inderdaad twee routes aangegeven.
In Illinois net boven St. Louis en in New Mexico voor en na Albuquerque.
Ik wil nog uitzoeken wat de beste reistijd is, als iemand daar tips voor heeft?
Ik wil er ruim drie weken over doen, ongeveer 25 dagen. De minder interessante stukken zullen we sneller doorheen gaan en sommige plaatsen blijven we langer.
Els
@nieuwenoord, bedankt voor de link
Route 66 travelatlas
Op sommige stukken zijn inderdaad twee routes aangegeven.
In Illinois net boven St. Louis en in New Mexico voor en na Albuquerque.
Ik wil nog uitzoeken wat de beste reistijd is, als iemand daar tips voor heeft?
Ik wil er ruim drie weken over doen, ongeveer 25 dagen. De minder interessante stukken zullen we sneller doorheen gaan en sommige plaatsen blijven we langer.
Els
@nieuwenoord, bedankt voor de link
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke tip voor het boekje Els. Heb hem net even doorgespeeld voor mijn verjaardagsverlanglijstje
Wij doen maar een paar stukjes, dus met reistijden kan ik je niet helpen.
Wij doen maar een paar stukjes, dus met reistijden kan ik je niet helpen.
-
jack van de vin
- Amerika-ontdekker
hoi els
een vraagje , staan in de travel atlas duidelijke route kaarten ?
mijn vriendin is namelijk niet zo geweldig met kaartlezen!!
moest eigenlijk met de gps kunnen
groetjes jack
een vraagje , staan in de travel atlas duidelijke route kaarten ?
mijn vriendin is namelijk niet zo geweldig met kaartlezen!!
moest eigenlijk met de gps kunnen
groetjes jack
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route 66 - land/routekaartjes gevraagd.
Dat kan! Kijk maar: http://www.historic66.com/gps/
Vraag met niet hoe het allemaal precies werkt, want ik vind kaartlezen wel heel leuk, ga ik dus zeker doen
Vraag met niet hoe het allemaal precies werkt, want ik vind kaartlezen wel heel leuk, ga ik dus zeker doen
-
Dommel
- Amerikakenner
Het zijn kleine kaarten maar vrij gedetailleerd.jack van de vin schreef:staan in de travel atlas duidelijke route kaarten ?
Aangegeven wordt:
Historic Route 66 / original alignment
Historic Route 66 / later alignment
Van alle grotere plaatsen zitten er detail kaartjes bij.
Wij gebruiken ook een gps navigatie maar daar heb je minder 'overzicht', ik vind het prettig om de route in z'n geheel te kunnen zien. En zo kunnen we makkelijk zien of we in de buurt van plaatsen zijn waar we voor om willen rijden.
Met gps zie je echt alleen de route die je ingeeft, op een kaart zie je beter wat er allemaal in de buurt is.
Els
Edit: wij kopen ter plaatse ook een Rand mc Nally. In combinatie met de road atlas zien we het echt helemaal zitten.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een Rand McNally is echt onderdeel van onze Amerikareizen. Elke reis kopen we een mooie, verse nieuwe!
-
jack van de vin
- Amerika-ontdekker
dank voor de reacties
ik heb gekeken op de gps site , zit denk ik niets voor mij bij . ( medion gps )
dus dat gaat hem denk ik niet worden , ik zou eens moeten kijken of ik met behulp van de travel atlas de route in de gps kan programeren.
els bedankt ,ik ga zo,n travel atlas kopen. en natuurlijk heb ik een randy mc , die is nog van vorig jaar.
ik heb gekeken op de gps site , zit denk ik niets voor mij bij . ( medion gps )
dus dat gaat hem denk ik niet worden , ik zou eens moeten kijken of ik met behulp van de travel atlas de route in de gps kan programeren.
els bedankt ,ik ga zo,n travel atlas kopen. en natuurlijk heb ik een randy mc , die is nog van vorig jaar.
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij gaan over zo'n twee maanden de volledige route66 rijden. We vliegen zaterdag 5 september naar Chicago, blijven daar 3 nachten, rijden de volledige route, met een uitstapje naar Santa Fe, Grand Canyon en Las Vegas (2 nachten) en sluiten deze mega road trip af met 3 nachten in Los Angeles. Zaterdag 26 september vliegen we terug.
Ook wij hebben de ITMB Travel Atlas 'Route 66 - The mother road' en daarnaast hebben we ook de EZ66 Guide for Travelers van Jerry McClanahan. En daar ben ik zo blij mee! De volledige route (zowel van Chicago naar LA als vice versa) staat heel duidelijk uitgewerkt, met gedetailleerde kaartjes erbij en leuke bezienswaardigheden. De route in deze boekjes, gecombineerd met Google Maps waar je eigenlijk ook de volledige Historic 66 op kunt volgen, hebben we zelf in een roadbook verwerkt.
Voor wat betreft de route: Wij kiezen er bijvoorbeeld voor om voorafgaand aan Saint Louis, de oude (originele) route ten westen van de I55 te nemen, en rondom Albuquerque rijden we weer de 'latere' route, omdat we anders simpelweg met tijd in de knoei komen met alles wat we daaromheen nog willen doen. Wij kiezen er voor om 2 nachten in Albuquerque te verblijven en van daaruit een dagtripje naar Sante Fe te maken, maar je zou ook eerst naar Santa Fe kunnen rijden (via de originele route, de 85 via Romeoville) en de overnachtingen kunnen verdelen over Santa Fe en Albuquerque (of waar dan ook
)
Waar wij wel achter zijn gekomen met het plannen, is dat je keuzes moet maken
Er is zoveel te zien onderweg, dat 3 weken eigenlijk (te?) kort is, maar wel haalbaar. We hebben slechts een handjevol dagen waarop we meer dan 300 kilometer rijden en de rest van de dagen rijden we minder kilometers. Zodat we voldoende tijd hebben om te stoppen waar en wanneer we dat willen.
Anyway: zinnn innnnnn!
Veel plezier met uitzoeken en plannen 
Ook wij hebben de ITMB Travel Atlas 'Route 66 - The mother road' en daarnaast hebben we ook de EZ66 Guide for Travelers van Jerry McClanahan. En daar ben ik zo blij mee! De volledige route (zowel van Chicago naar LA als vice versa) staat heel duidelijk uitgewerkt, met gedetailleerde kaartjes erbij en leuke bezienswaardigheden. De route in deze boekjes, gecombineerd met Google Maps waar je eigenlijk ook de volledige Historic 66 op kunt volgen, hebben we zelf in een roadbook verwerkt.
Voor wat betreft de route: Wij kiezen er bijvoorbeeld voor om voorafgaand aan Saint Louis, de oude (originele) route ten westen van de I55 te nemen, en rondom Albuquerque rijden we weer de 'latere' route, omdat we anders simpelweg met tijd in de knoei komen met alles wat we daaromheen nog willen doen. Wij kiezen er voor om 2 nachten in Albuquerque te verblijven en van daaruit een dagtripje naar Sante Fe te maken, maar je zou ook eerst naar Santa Fe kunnen rijden (via de originele route, de 85 via Romeoville) en de overnachtingen kunnen verdelen over Santa Fe en Albuquerque (of waar dan ook
Waar wij wel achter zijn gekomen met het plannen, is dat je keuzes moet maken
Anyway: zinnn innnnnn!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klinkt super! En lekker snel al
Onze plannen zijn voor 2016 en draaien niet alleen om Route 66. Maar omdat wij al best veel van het Zuidwesten gezien hebben en het hele Route 66-gebeuren wel heel leuk vinden, pakken we een paar stukken mee. Zo rijden we vanuit het zuiden van New Mexico, White Sands, bewust naar Tucumcari, NM om via de Highway 140 (die erg scenic schijnt te zijn) naar Las Vegas, NM en pikken daar de Route 66 weer op naar Santa Fe en Albuquerque. Onderweg naar Tucumcari gaan we waarschijnlijk in Santa Rosa naar het Route 66 Automuseum.
We blijven dan twee volle dagen in Albuquerque met rondje via de Turquoise Trail naar Santa Fe en een dag voor Albuquerque zelf. Vanaf Gallup gaan we dan weer de Route 66 af naar het zuiden om er later in Flagstaff weer op te komen en natuurlijk het bekende stukje via Seligman en Hackberry te rijden. Daar waren we in 2006 ook al, maar ach, na 10 jaar ... even kijken weer.
Na Kingman houdt het op, dan gaan we naar Las Vegas en verder naar het noorden.
Onze plannen zijn voor 2016 en draaien niet alleen om Route 66. Maar omdat wij al best veel van het Zuidwesten gezien hebben en het hele Route 66-gebeuren wel heel leuk vinden, pakken we een paar stukken mee. Zo rijden we vanuit het zuiden van New Mexico, White Sands, bewust naar Tucumcari, NM om via de Highway 140 (die erg scenic schijnt te zijn) naar Las Vegas, NM en pikken daar de Route 66 weer op naar Santa Fe en Albuquerque. Onderweg naar Tucumcari gaan we waarschijnlijk in Santa Rosa naar het Route 66 Automuseum.
We blijven dan twee volle dagen in Albuquerque met rondje via de Turquoise Trail naar Santa Fe en een dag voor Albuquerque zelf. Vanaf Gallup gaan we dan weer de Route 66 af naar het zuiden om er later in Flagstaff weer op te komen en natuurlijk het bekende stukje via Seligman en Hackberry te rijden. Daar waren we in 2006 ook al, maar ach, na 10 jaar ... even kijken weer.
Na Kingman houdt het op, dan gaan we naar Las Vegas en verder naar het noorden.
-
Dommel
- Amerikakenner
@Jo&Les
Leuke plannen hebben jullie! Veel plezier alvast.
Rijden jullie met een auto of motor? Wij kiezen voor een SUV.
Houden jullie toevallig ook een blog bij?
Groetjes Els
Leuke plannen hebben jullie! Veel plezier alvast.
Rijden jullie met een auto of motor? Wij kiezen voor een SUV.
Houden jullie toevallig ook een blog bij?
Groetjes Els
Dan plaats ik er als boekentip graag Route 66 Adventure Handbook bij van Drew Knowles. Met stukjes plan en duidelijke wegbeschrijvingen, en vol met roadside attractions, leuke motels. Wij hebben er toch heel wat aan gehad, al hebben we alleen nog maar het stuk ten westen van Flagstaff gereden.
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
@ nieuwenoord: dit wordt onze eerste grote amerika reis en wij konden eigenlijk niet goed kiezen waar we heen wilden. We zijn allebei fervent motorrijders en zagen onszelf eigenlijk al op de motor van Chicago naar LA toeren.. vandaar dat het eigenlijk de volledige Route66 is geworden: lekker roadtrippen! Alhoewel: na Kingman/Needles slaan we een stuk over, vanwege de ingebouwde sidetrip naar Las Vegas. Dat gedeelte van de Route66 plakken we dan een volgende keer gewoon aan een rondje zuidwest (we gaan vast nog wel eens terug
)
@ Dommel: We hebben er ook heeeeel erg veel zin in
. En het klopt ook echt: het uitzoeken en plannen zorgt voor enorme voorpret. We zijn dus wel motorrijders, maar 5000 kilometer zagen we niet zitten. Ook omdat het onze eerste grote reis door Amerika is en en we graag af willen wisselen met rijden en lekker kletsen over alles wat we zien, hebben we voor de auto gekozen. Zelf hebben we wel een communicatieset voor tijdens het motorrijden, maar toch gaan we dit avontuur liever met de auto aan!
We zullen inderdaad een blog bijhouden, maar daar staat nu nog geen letter op geschreven
Ik zal tijdens de reis proberen elke dag in ieder geval een update te doen van de trip en wat we allemaal tegenkomen onderweg.. je kan het vanaf begin september allemaal lezen op http://joenlesopreis.blogspot.com
Onze volledige route zal er overigens zo uitzien:
Zaterdag 05-09 Vliegen van Amsterdam naar Chicago Ill
Zondag 06-09 Hele dag in Chicago Ill
Maandag 07-09 Hele dag in Chicago Ill
Dinsdag 08-09 Reizen van Chicago Ill naar Bloomington Ill // ± 200 km
Woensdag 09-09 Reizen van Bloomington Ill naar Springfield Ill // ± 110 km
Donderdag 10-09 Reizen van Springfield Ill naar Saint Lous MO // ± 160 km
Vrijdag 11-09 Reizen van Saint Louis MO naar Springfield MO // ± 350 km
Zaterdag 12-09 Reizen van Springfield MO naar Tulsa OK // ± 320 km
Zondag 13-09 Reizen van Tulsa OK naar Oklahoma City OK // ± 460 km
--> we maken deze dag een omweg via Wakita OK, vanwege Les z'n passie voor tornado's en de film Twister
Maandag 14-09 Reizen van Oklahoma City OK naar Elk City OK // ± 190 km
Dinsdag 15-09 Reizen van Elk City OK naar Amarillo TX // ± 245 km
Woensdag 16-09 Reizen van Amarillo TX naar Albuquerque NM // ± 460 km
Donderdag 17-09 Bezoek aan Santa Fe NM, overnachten nog een keer in Albuquerque NM // ± 200 km
Vrijdag 18-09 Reizen van Albuquerque NM naar Gallup NM // ± 225 km
Zaterdag 19-09 Reizen van Gallup NM naar Holbrook AZ (we slapen in het Wigwam Hotel) // ± 150 km
Zondag 20-09 Reizen van Holbrook AZ naar Grand Canyon Village AZ // ± 300 km
Maandag 21-09 Reizen van Grand Canyon Village AZ naar Las Vegas NV // ± 600 km (we rijden via Oatman)
Dinsdag 22-09 Blijven in Las Vegas NV
Woensdag 23-09 Reizen van Las Vegas NV naar Los Angeles CA // ± 450 km
Donderdag 24-09 Hele dag in Los Angeles CA
Vrijdag 25-09 Hele dag in Los Angeles CA
Zaterdag 26-09 Vliegen 's middags ± 16:00u terug naar Amsterdam, zijn dan zondag 27-09 weer terug
Oh en een kleine edit: We vermijden vrijwel overal de snelweg. Alleen op een paar langere routes en gedeeltes waar het gewoonweg bijna niet anders kan, zullen we de snelweg op duiken. We zullen zoveel mogelijk de oude route, dus secundair aan de snelweg, rijden..
@ Dommel: We hebben er ook heeeeel erg veel zin in
We zullen inderdaad een blog bijhouden, maar daar staat nu nog geen letter op geschreven
Onze volledige route zal er overigens zo uitzien:
Zaterdag 05-09 Vliegen van Amsterdam naar Chicago Ill
Zondag 06-09 Hele dag in Chicago Ill
Maandag 07-09 Hele dag in Chicago Ill
Dinsdag 08-09 Reizen van Chicago Ill naar Bloomington Ill // ± 200 km
Woensdag 09-09 Reizen van Bloomington Ill naar Springfield Ill // ± 110 km
Donderdag 10-09 Reizen van Springfield Ill naar Saint Lous MO // ± 160 km
Vrijdag 11-09 Reizen van Saint Louis MO naar Springfield MO // ± 350 km
Zaterdag 12-09 Reizen van Springfield MO naar Tulsa OK // ± 320 km
Zondag 13-09 Reizen van Tulsa OK naar Oklahoma City OK // ± 460 km
--> we maken deze dag een omweg via Wakita OK, vanwege Les z'n passie voor tornado's en de film Twister
Maandag 14-09 Reizen van Oklahoma City OK naar Elk City OK // ± 190 km
Dinsdag 15-09 Reizen van Elk City OK naar Amarillo TX // ± 245 km
Woensdag 16-09 Reizen van Amarillo TX naar Albuquerque NM // ± 460 km
Donderdag 17-09 Bezoek aan Santa Fe NM, overnachten nog een keer in Albuquerque NM // ± 200 km
Vrijdag 18-09 Reizen van Albuquerque NM naar Gallup NM // ± 225 km
Zaterdag 19-09 Reizen van Gallup NM naar Holbrook AZ (we slapen in het Wigwam Hotel) // ± 150 km
Zondag 20-09 Reizen van Holbrook AZ naar Grand Canyon Village AZ // ± 300 km
Maandag 21-09 Reizen van Grand Canyon Village AZ naar Las Vegas NV // ± 600 km (we rijden via Oatman)
Dinsdag 22-09 Blijven in Las Vegas NV
Woensdag 23-09 Reizen van Las Vegas NV naar Los Angeles CA // ± 450 km
Donderdag 24-09 Hele dag in Los Angeles CA
Vrijdag 25-09 Hele dag in Los Angeles CA
Zaterdag 26-09 Vliegen 's middags ± 16:00u terug naar Amsterdam, zijn dan zondag 27-09 weer terug
Oh en een kleine edit: We vermijden vrijwel overal de snelweg. Alleen op een paar langere routes en gedeeltes waar het gewoonweg bijna niet anders kan, zullen we de snelweg op duiken. We zullen zoveel mogelijk de oude route, dus secundair aan de snelweg, rijden..
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker als het jullie eerste keer Amerika is, ga je gewoon al enorm genieten van alles wat je tegenkomt aan typisch Amerikaanse dingen. Restaurants, motels, grote vrachtwagens, dikke motoren, echt gaaf.
Ik ga jullie zeker volgen op jullie blog!
Ons blog staat in het onderschrift, ha, daar staan al heel veel letters op en de pret begint pas over 9 maanden. Ik heb een blog-tic
Ik ga jullie zeker volgen op jullie blog!
Ons blog staat in het onderschrift, ha, daar staan al heel veel letters op en de pret begint pas over 9 maanden. Ik heb een blog-tic
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
Les is wel al 2x in New York geweest en heeft een rondreis door Canada gedaan. Maar buiten Curacao heb ik helemaal niets aan die kant van de oceaan gezien, dus het wordt vast en zeker genieten van alle nieuwe indrukken!
Ik heb ook al heeeel veel letters op papier gezet (ons roadbook telt momenteel 52 pagina's
), maar de blog ga ik echt tijdens de reis bijhouden.. Ik kalk ook heel makkelijk wat kantjes achter elkaar vol, dus je kunt zeker wat verwachten om te lezen vanaf eind augustus 
Ik heb ook al heeeel veel letters op papier gezet (ons roadbook telt momenteel 52 pagina's
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Juni 2019 New York
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen maar heel leuk om mee te lezen!
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
Je hebt me overigens wel een soort van overgehaald: ik ben maar begonnen met het vullen van de blog vandaag
Ook had ik nog geen topic aangemaakt met ons reisschema.. dus dat doe ik ook meteen maar!
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Juni 2019 New York
Juni 2019 New York
-
Dommel
- Amerikakenner
Leuk, ik ga jullie blog lezen Jo&Les
Els
Els
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3347 Weergaves
-