Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wendyp: West Canada juli 2015

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Wendyp
Amerika-ontdekker

Reis Wendyp: West Canada juli 2015

Bericht door Wendyp »

Na in 2013 een rondje Phoenix-San Diego te hebben gemaakt, willen we in 2015 naar Canada. We hebben inmiddels tickets geboekt van Vancouver naar Calgary (20 dagen). Nu gaan we verder met het plannen van onze reis en het boeken van hotels. Hieronder een rondje (vrij standaard maar we willen graag de belangrijke dingen bezoeken). We reizen met onze twee kinderen van 14 en 18 jaar. Alle reacties zijn welkom! Ik merk nu overigens met het plaatsen dat ik nog een dag ergens moet skippen, heb me vergist in terugreis waar een dag bijkomt.. Waar kunnen we dit het beste doen?
Bedankt voor de reacties!

Dag 1 (13 juli) vlucht Amsterdam-Londen-Vancouver
dag 2 Vancouver
dag 3Vancouver (ophalen auto?)
dag 4 Vancouver – Victoria
dag 5 Victoria
dag 6 Victoria – Tofino/Ucluelet
dag 7 Tofino/Ucluelet
dag 8 Tofino/Ucluelet – Campbell River
dag 9 Campbell River
dag 10 Campbell River – Whistler
dag 11 Whistler
dag 12 Whistler – Wells Gray National Park
dag 13 Wells Gray National Park /(Clearwater???)
dag 14 Wells Gray National Park – Jasper
dag 15 Jasper
dag 16 Jasper – Lake Louise
dag 17 Lake Louise – Banff
dag 18 Banff of Canmore
dag 19 Banff of Canmore – Calgary
Dag 20/21 Calgary (vertrek 1 augustus in de avond)-Londen-Amsterdam (aankomst 2 augustus in de avond)
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Wendyp: West Canada juli 2015

Bericht door Désirée »

Lijkt me een wat gehaaste route, misschien vancouver island skippen? Dan heb je net iets meer tijd overal. Wil je graag wandelingen maken? Er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen met de route. Succes alvast met de voorbereidingen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou een dag in Victoria schrappen en een dag in Wells Gray. Victoria is niet zo groot en heb je in een halve dag wel gezien. Verder hebben wij niets gezien op Vancouver Island mar misschien kun je daar nog ergens een dag schrappen. Wells Gray hebben wij zelf niet bezocht maar ik hoor vaak dat dat park niet zo heel bijzonder is.
Ik zou in ieder geval minimaal één dag bij Jasper voegen.

Misschien kun je nog wat tips uit ons reisverslag halen (USA en Canada 2008)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik vind het altijd merkwaardig dat mensen zo veel tijd besteden aan Vancouver Island om dan een echte race te houden op het vasteland.
Vancouver Island is "mooi", maar ook niet meer dan dat, terwijl de streek Vancouver-Whistler-Clearwater-Jasper-Banff zowat de mooiste landschappen van onze planeet te bieden heeft.

Volledig akkoord met died79 om VI te skippen en/of er heel wat minder tijd aan te besteden. Vergeet ook niet dat je al 2 dagen hebt waarbij je min of meer gebonden bent aan de uren van de ferry.

Wat willen jullie gaan doen? Zijn jullie wandelaars? In deze regio kan je immers fantastische hikes doen, waarbij je het échte Canada leert kennen, ver verwijderd van het massatoerisme rond bvb Lake Louise.
Kijk anders eens naar onze blogs van zomer 2013 en 2014 voor misschien wat ideeën.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Afgelopen zomer deden we het stuk: Vancouver, Whistler, joffre lakes, Clearwater, Wells Gray, Jasper, icefield parkway, Yoho, Banf, Kikomon np en vervolgens USA. Voor route, highlights, wandelngen etc zie onze blog. Een prachtig afwisselend landschap
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. We gaan nog eens goed kijken. VI had ik ook ingepland omdat we dit leuk lijkt met de kinderen, maar dit mag inderdaad minder zijn. Mogelijk schrappen we Victoria, dan kunnen we deze 2 dagen verderop in de reis inplannen.
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

En we vinden het leuk om wandelingen te doen, maar niet hele lang hikes. We hebben twee kinderen mee. Zij vinden het leuk om te wandelen, maar wel tot een zekere hoogte.... We wisselen het dus af met andere activiteiten.
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Mede naar aanleiding van diverse andere reacties hebben we de route als volgt aangepast. Opmerkingen blijven welkom. Voor ons is het een onbekend land en het helpt ons enorm!

13/7 Dag 1 vlucht Amsterdam-Londen-Vancouver
14/7 dag 2 Vancouver
15/7 dag 3 Vancouver (ophalen auto)
16/7 dag 4 Vancouver-Tofino
17/7 dag 5 Tofino
18/7 dag 5 Tofino
19/7 dag 6 Tofino – Campbell River
20/7 dag 7 Campbell River
21/7 dag 8 Campbell River – Whistler
22/7 dag 9 Whistler
23/7 dag 10 Whistler – Wells Gray National Park/Clearwater
24/7 dag 11 Wells Gray National Park /Clearwater
25/7 dag 12 Wells Gray National Park – Jasper
26/7 dag 13 Jasper
27/7 dag 15 Jasper – Lake Louise (of we blijven in Jasper) of field
28/7 dag 16 Lake Louise/Jasper – Banff/Canmore
29/7 dag 17 Banff of Canmore
30/7 dag 18 Banff of Canmore
31/7 dag 19 Banff of Canmore-Calgary
01/8 dag 20 Calgary (vertrek 22.25 uur avond)
02/8 dag 21 Amsterdam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer