Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ladycath: Seattle-West Canada-Yellowstone-Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Ladycath
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis Ladycath: Seattle-West Canada-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Ladycath »

Hallo allemaal,

Na 5 jaar achter elkaar naar de VS is het weer tijd om onze volgende reis te plannen. En het was al snel duidelijk dat het toch weer Amerika zou worden :) Ik heb al weer ontzettend veel goede tips en info uit het forum gehaald, waardoor ik een voorlopige route heb kunnen maken.
Ons plan is om met zijn 2-en begin september voor 22 nachten een rondreis te maken. Yellowstone hebben we nog steeds niet gezien en hier vinden we het nu toch wel tijd voor worden. Las Vegas zijn we verliefd op en nu we een paar maanden terug zijn, kunnen we niet wachten om weer terug te gaan.
Verder lijkt de Rocky Mountains ons erg mooi in Canada.
We vinden natuur erg mooi, maar houden ook van drukte om ons heen. Vooral de afwisseling dus. We wandelen vaak in onze vakanties, maar gaan wel voor kortere hikes van ongeveer 2 uur.

Ons voorlopige schema ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 Amsterdam-Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle-Vancouver
Dag 4 Vancouver
Dag 5 Vancouver-Lillooet (vanwege de sea to sky highway)
Dag 6 Lillooet- Clearwater (of dichtbij Wells Grey Park)
Dag 7 Clearwater-Jasper
Dag 8 Jasper
Dag 9 Jasper-Banff
Dag 10 Banff
Dag 11 Banff-East Glacier (st. Mary)
Dag 12 East Glacier-Missoula (via de going to the sun road)
Dag 13 Missoula-Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone-Jackson
Dag 17 Jackson-Salt lake city
Dag 18 Salt lake city-Zion
Dag 19 Zion
Dag 20 Zion-Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas-Amsterdam

Graag hoor ik of iemand nog tips heeft of dat er betere alternatieven in de routes kunnen.

Alvast bedankt.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ladycath: Seattle-West Canada-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Frans H »

Als ik dit schema zo zie breng je aardig wat tijd door in de auto. Heb je daar al naar gekeken ?
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Ik heb de routes inderdaad bekeken en ben ze nog een beetje aan het vergelijken met mijn vorige reizen. We vinden het niet erg om veel te rijden, zolang het ook leuke routes zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de tijd voor met name Glacier NP en voor Yellowstone krap. Ik neem aan dat je dag 17 voor Grand Teton bedoeld hebt?
Kijk alvast naar de accommodatie in Yellowstone; er sluit al veel in september, dus het wordt lastiger om iets te vinden.

Marianne
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Ja voor Yellowstone zit ik te twijfelen om nog 1 nacht toe te voegen. De verblijfplaatsen ben ik aan het bekijken. Het gaat idd erg snel in Yellowstone. op dit moment was canyon lodge in ieder geval nog vrij. Tevens ben ik aan het kijken om net iets buiten het park te overnachten.
Dag 17 is inderdaad Grand Teton. Hier dien ik me nog over in te lezen. De overnachtingen daarna zijn vooral tussenstops om in Vegas te komen.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Is Lillooet met een reden gekozen? Er is daar wat mij betreft niet echt iets te zien. Je kan dan beter overwegen om door te rijden naar Kamloops en daar te overnachten of die leg in te korten tot Whistler. Dan heb je van Whistler-Clearwater wat meer kilometers af te leggen, maar Whistler vond ik een veel leukere plaats dan Lillooet.
Afbeelding
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Dank je wel voor je reactie. Lillooet is puur gekozen als tussenstop. Ik ga hier even goed kijken of Kamloops een betere overnachting is. Ik las al dat Lillooet maar 1 straatje was en dat vind ik inderdaad wat minder.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wij hebben ook in Lillooet overnacht. Daar is inderdaad ook niets te beleven :p Maar op een jetlag dag heb ik daar toch geen behoefte meer aan 's avonds :) We hebben die stop bewust zo gekozen om de rit van Vancouver naar Clearwater beter te breken. Whistler -> Clearwater is al direct +2u, + tijd voor de wandeling in Joffre Lakes en de stops langs Duffey & Seton Lake. Lillooet -> Clearwater was daarentegen bijna nonstop rijden, wat ons nog voldoende tijd gaf om nog Wells Gray te verkennen.
Whistler zelf hebben we dan wel niet verkend. Als je pas laat vertrekt uit Vancouver en in Whistler nog met de kabelbaan naar omhoog wil, kan het inderdaad handiger zijn daar gewoon te stoppen... Zonde om in het donker die baan te rijden :)

Pas overnachten in Kamloops zou ik helemaal niet doen eigenlijk...

Ivm het schema; ik vind het eigenlijk te druk. Eens je uit de steden bent en in de Canadese Rockies zit, iets nieuws voor jullie, vlieg je plots overal doorheen... :| Vanaf Yellowstone is het wel weer haalbaar, maar het blijft spijtig van Canada... Ik vind dat je zeker nog een dag Jasper en 2 dagen Banff erbij moet nemen en niet na 1 volle dag Banff al moet doorrijden naar Glacier NP (waarbij je Waterton Lakes NP ook nog eens overslaat)
Aangezien je reeds in LV bent geweest, zou ik die 2 dagen eruit halen in in de Rockies steken. Eventueel Seattle er ook van tussen en rechtstreeks naar Vancouver.

Zie ons reisverslag http://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/ . (Vanaf Kalispell is het niet meer toepasbaar op jullie. Yellowstone was slechts een geïmproviseerd blitzbezoek wegens reeds 2x bezocht en het leggen van de prioriteiten voor dat deel van de reis op South Dakota...)

Btw: hou de sluitingdata voor de going to the sun road in het oog.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Overnachtingsplaats ga ik nog even goed onderzoeken. Whistler willen we alleen even stoppen en ik zit liever dichterbij Clearwater voor de volgende dag.

Het schema is inderdaad druk. Wij houden hier wel van, aangezien we ons snel vervelen en niet te lang op 1 plek willen blijven. Voor ons is dit ook een reis om te zien wat wij van Canada vinden. Ik ben erg benieuwd naar de natuur en naar de bergen. Al vind ik het vooruitzicht ook doodeng ivm mijn vreselijke hoogtevrees : )
Mocht Canada bevallen, dan kunnen we in een volgende reis hier weer naartoe.

Las vegas is voor ons een afsluiter. Deze stad willen we nog erg veel van zien, dus deze dagen wil ik er graag inhouden.
We zijn wel aan het kijken of we Seattle erin willen houden of dat we hier alleen op vliegen en gelijk doorrijden naar Vancouver.

Going to the sun road ga ik goed in de gaten houden met de sluiting. Zou zonde zijn als we hier boeken en hem niet kunnen rijden.

Bedankt voor alle tips.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik ben nochtans ook iemand die een vrij hoog gemiddeld tempo aanhoudt (we hebben 6500km afgelegd op 18 "rijdagen" ;)) maar ik vond m'n 2 volle dagen Jasper, 1 dag voor de Icefields Parkway richting Canmore en de 3 volle dagen Canmore absoluut niet te veel, het zijn vrij uitgestrekte parken met immens veel activiteiten en wandelmogelijkheden.

Jasper dag 1: Jasper Tramway en wandelen naar Whistlers Mountain summit, Maligne Canyon, boottocht op Maligne Lake richting Spirit Island (must-do) & Medicine Lake.
Jasper dag 2: Mount Edith Cavell, hier kan je een heel eind wandelen, Cavell Lake, Sunwapta Falls, Athabasca Falls, Horseshoe Lake en tot slot Patricia Lake en verderop Pyramid Lake verkennen rond sunset. Prachtige sterrenhemels daar.
Icefields Parkway dag: onderschat dit niet. Dit zal een vrij drukke dag worden. Je kan de Athabasca Glacier oprijden met de Snowcoach en voor de rest zal je zal alle 5 minuten willen stoppen :) Je kan hier ook zeer mooie, lange wandelingen maken. Zie ook dit kaartje: http://www.jaspernationalpark.com/maps- ... anada.html
Banff dag 1: iets rustiger aan doen en gewoon omgeving van Banff-city verkennen. Je kan hier opnieuw een kabellift nemen, een boottocht maken op Lake Minnewanka. Two Jack Lake en Vermillion Lakes zijn ook zeer mooi.
Banff dag 2: op naar Moraine Lake, Lake Louise & Yoho NP. Mooi gevulde dag, en dat nog zonder de lange en schijnbaar zeer mooie hikes aan Lake Louise naar omhoog. Yoho NP was bij ons ook maar beperkt tot Takakkaw Falls en Emerald Lake.
Banff dag 3: op naar Kootenay NP. Dit vond ik persoonlijk het minste. Als je iets wil laten vallen, laat het dan dit zijn. Wij hebben op deze dag ook Johnston Canyon in Banff bezocht, heel mooi, maar jij zou dit op Banff dag 1 kunnen plaatsen.

Het zou me trouwens zeer sterk verwonderen als Canada je niet zou bevallen ;) Ik vond het echt fantastisch. We zijn ook in september gegaan zoals jij van plan bent en samen met de noordelijkere ligging waren daardoor de koele ochtenden en avonden, en een aangename 25-30° overdag, zó'n verademing tov een bezoek in zuidwest usa in het hoogseizoen. Ik zou eigenlijk nog wel eens terug willen gaan.. :)

Just my 2 cents. Ik ga je niet verder proberen overtuigen :)

Misschien nog een idee voor Jackson-SLC-Zion. Als je toch niet van plan zou zijn SLC te bezoeken, zou je kunnen opteren door te rijden naar Torrey en vandaar naar Zion. Is iets omrijden en je snoept wat tijd af van Zion op de dag van aankomst, maar je krijgt er wel de prachtige Scenic Byway 12 en misschien een korte pitstop in Bryce voor terug.

Vergeet na Zion ook niet even door Valley of Fire te cruisen :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie. Ik ben ook erg blij met je opsomming van de activiteiten. Zie door de bomen het bos nl niet helemaal meer :) :)
Ik ga me nog even heel goed verdiepen in dit stuk en de bezienswaardigheden. ( en nog even goed je reisverslag doornemen)
Misschien dat ik toch nog een dag van Vegas en Seattle afsnoep, want hier kom ik nog wel een keer terug.
Of ik ga nog een dagje langer op vakantie :D

De optie van Torrey spreekt me ook zeer aan. SLC was puur een tussenstop en rij liever naar Torrey met de scenic Byway 12. Deze vonden wij vorig jaar prachtig. Zion is niet erg als we daar minder tijd hebben. Gaan we nu voor de derde keer naar toe. En bryce als pitstop lijkt me ook leuk. Misschien dat ik nu wel een klein stukje naar beneden durf af te dalen. Vorig jaar verstijfde ik hier, maar ik heb gemerkt dat ik aan het eind van mijn reis wat meer aan de hoogte ben gewend :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ladycath schreef: En bryce als pitstop lijkt me ook leuk. Misschien dat ik nu wel een klein stukje naar beneden durf af te dalen. Vorig jaar verstijfde ik hier, maar ik heb gemerkt dat ik aan het eind van mijn reis wat meer aan de hoogte ben gewend :wink:
Ik weet niet waar je toen wilde afdalen, maar de Queens Garden Trail is een stuk minder steil dan de Navajo Loop dus een goed alternatief als je naar benden wilt lopen. Je kunt ook beide doen en dan beginnen bij Queens Garden en eindigen met de steile Navajo Trail. Ik deed dat in 2011 op die manier, ook in september, zie daarvoor mijn reisverlsag.

Marianne
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Q-BiC schreef: Eventueel Seattle er ook van tussen en rechtstreeks naar Vancouver.
Hoe zit het dan verder met autohuur?
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Het hele stuk van Seattle tot en met Yellowstone hebben we afgelopen zomer gedaan. Inclusief redelijk wat wandelingen, higlights etc. De blog is nog is bewerking maar geeft een goed beeld. Seattle zelf hebben we ook overgeslagen.
Zie vriesde3.wordpress.com
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Valckske schreef:
Q-BiC schreef: Eventueel Seattle er ook van tussen en rechtstreeks naar Vancouver.
Hoe zit het dan verder met autohuur?
Welja, ik bedoelde landen in Seattle, auto oppikken, slapen, en weg naar Vancouver :) Dus die dag 2 ervantussen en houden voor de Rockies. Hebben het ook zo gedaan in 2013. Auto in CND huren en in USA inleveren mag/mocht idd niet en vliegen op Vancouver was sowieso duurder.
Blog // Photo Album
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Ik merk dat ik altijd veel tips uit het forum en de reisverslagen haal om een optimale vakantie te plannen.
Maar ik zie ook dat ik nooit mijn uiteindelijke route heb geplaatst.
Dus vandaar deze post:

Mijn uiteindelijke route is geworden:

1 Ams-Seattle
2 Seattle - Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver - Lillooet
5 Lillooet - Clearwater
6 Clearwater - Jasper
7 Jasper
8 Jasper - Banff
9 Banff
10 Banff
11 Banff - St. Mary
12 St. Mary - Missoula
13 Missoula - Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - Jackson
17 Jackson - Torrey
18 Torrey - Zion
19 Zion
20 Zion - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas - Amsterdam
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dat is een route die ik ooit nog wel eens zou willen doen: Seattle - Las Vegas. Was je achteraf bekeken tevreden over de indeling van je route? Of zou je dingen anders doen?
Ladycath
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ladycath »

Hoi Anneleen,

Ik was heel tevreden over deze route. Wij hebben alles kunnen doen wat we wilden. Banff drie nachten had ik als tip gekregen en eerst was ik bang dat dit te lang zou zijn, maar achteraf was ik hier erg blij mee. Hierdoor kregen we meer rust. Yellowstone wist ik dat ik niet alles kon zien, maar op de aankomstdag zijn we via het noorden gereden om Mammoth te bekijken. We sliepen de eerste twee nachten in West Yellowstone. De volgende dag was er een weg dicht door de sneeuw, maar toen zijn we door het midden gegaan. De laatste nacht sliepen we bij Old Faithful. Lokatie geweldig en je kon 's avonds old faithful zien, maar de overnachting zelf vond ik minder. Het was redelijk koud deze dag en alles was vroeg dicht. Lastig om een lekker warm kopje thee te krijgen : )
De rit van Jackson naar Torrey was een lange rit, maar we waren hier op ingesteld om deze dag als reisdag te gebruiken.

Groetjes,
Catharina
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Bedankt voor je antwoord, Catharina! De tweede helft van je route (Yellowstone tot LV) hebben we al gedaan, maar daar zou ik gerust opnieuw naartoe willen. En de eerste helft staat nog op mijn verlanglijstje. Goed om te weten dat zo'n reis kan op 23 dagen.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Afgelopen maand september/oktober hebben wij redelijk dezelfde reis (zie onderstaande) gedaan en is ons uitstekend bevallen ook al hadden we uiteindelijk wel ruim 7400km op de teller, maar dat komt omdat ik toch nog "even" langs Bisti badlands en V.O.D. wilden langsgaan, want zonder dit uitstapje kan je er rustig 1000km vanaf halen. Voor het reisverslag : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=65852

01.Schiphol – Seattle – Bellingham
02.Bellingham - Campbell river
03.Campbell river
04.Campbell river
05.Campbell river-Blue River
06.Blue river– Lake Louise (Jasper NP)
07.Lake Louise (Banff Np)
08.Lake Louise - Golden (Yoho NP)
09.Golden -Glacier NP(BigFork)
10.Glacier NP
11.Glacier NP(BigFork) - Yellowstone NP (Gardiner)
12.Yellowstone NP(West Yellowstone)
13.Yellowstone NP(West Yellowstone)
14.Yellowstone - Grand Teton NP (Jackson)
15.Grand Teton NP (Jackson)
16.Grand Teton NP (Jackson) -Vernal
17.Vernal -Moab
18.Moab
19.Moab-Farmington
20.Farmington
21.Farmington-Page
22.Page
23.Page -Hurricane
24.Huricane– Las Vegas
25.Las Vegas
26.Las Vegas