Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

Op 12 september vertrekken wij van Amsterdam naar Seattle en rijden dan door naar het plaatsje Bellingham (grens VS).

Op zondag 13 september willen wij dan vanaf Bellingham naar Vancouver Island rijden. Wij denken zelf om in een keer door te rijden naar Campbell river (volgens googlemaps is dit 8 uur rijden incl. ferry, maar excl. wachttijd voor de ferry) Dit is onze eerste dag van onze reis dus we zijn, uit ervaring, heel vroeg wakker en kunnen dan een behoorlijk stuk rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit stuk van de reis en is dit te doen in een keer als we om zes uur ’s ochtends wegrijden, we moeten ook nog langs de douane. (Wij rijden met een personenwagen).

In Victoria en Tofino hebben wij twee jaar gleden orka’s/bultruggen gezien en wij vonden dit zo geweldig dat wij dit nog een keer over willen doen.
Ik heb al eens op het forum gezocht naar de beste plek om walvissen te kijken, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ons reisschema is als volgt:
13 september komen wij in de namiddag in Campbell River aan.
17 september vertrekken wij van Nanaimo naar Seattle

Wij hebben dus 3 volle dagen voor Noord-Oost Vancouver Island, een dag willen wij dus graag orka’s gaan spotten, nu is mijn vraag waar kunnen wij dit het beste doen?
Ik lees heel veel wisselende berichten op de forums. Is dit te doen vanaf Campbell River of loont het om naar Telegraph Cove te rijden en daar ergens een overnachting te boeken.

Weten jullie misschien een mooi hotel/B&B o.i.d. in dit gebied als uitvalsbasis voor deze drie dagen.
Andere tips zoals mooie wandelingen/ritten of reisverslagen zijn ook welkom.

Alvast bedankt.
Marianne
Jarome
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 12:08

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Jarome »

Waarom niet eerst een nacht in Seattle verblijven en de volgende ochtend beetje uitgerust richting V.I.?
Seattle - Tsawwassen (ferry terminal) is ongeveer 210-220km.
Ferry Tsawwassen - Nanaimo (Duke Point) duurt twee uur.
Nanaimo - Campbell River is 150km.
Totaal 370 km rijden en twee uur op de boot. Best een lange dag, maar wel te doen.
Druk zal het niet meer zijn (Labor Day weekend is al geweest), dus met de wachttijd bij de ferry zal het wel meevallen.
In Campbell River zijn mooie orca-tours te boeken, o.a. bij Hurricane Jack en Aboriginal Journeys.
De mooiste tocht, die wij ooit hebben gedaan was inderdaad wel vanaf Alert Bay/Telegraph Cove, op de zeilboot van Seasmoke Whalewatching. Of je alleen daarvoor dat toch flinke stuk wilt rijden, zonder echt tijd te hebben om veel anders te zien of doen, dat is een keus. De één zegt van wel, de ander denkt: Ik stap hier(C.R.) wel in de boot.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4839
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Tipsy_1 »

wij deden een tocht vanuit port Mcneill, dat is vlakbij telegraph cove.

Ik vond het zeeeeeeeeeeeeer de moeite!!! Wij deden het met Mackay wat kleinschalig is.

Zie ons reisverslag - via de link hieronder, onze 2012 noord amerika reis.

Ik raad ten zeerste aan naar het noorden van VI te rijden -> heel speciaal daar, ruig en afgelegen. Wij hielden hier enorm van.
manu47
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2012, 23:50
Locatie: Huldenberg, Belgium
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door manu47 »

Wij zijn gaan orka watchen vanuit Bellingham (http://ingeenmanuincanada.blogspot.be/2 ... orkas.html), je moet dus niet speciaal naar Vancouver Island om deze activiteit te doen als je wil + het is een pak goedkoper. We hebben deze zelfs 2 jaar na mekaar gedaan omdat ze een jaarlijkse groupon doen en het zo was meegevallen.

http://www.tripadvisor.com/ShowUserRevi ... ngton.html
http://www.islandmariner.com/
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

@ Jerome. Wanneer wij op Seattle vliegen, dan landen wij om 12.10 op Tacoma Airport, als het een beetje mee zit dan hebben we rond 14:00 uur onze auto en kunnen we op weg naar Bellingham. Bellingham ligt (volgens google maps) toch nog op 1 uur en 45 minuten rijden vanaf het vliegveld. Onderweg hebben we dan nog tijd genoeg om bij de WalMart inkopen te doen. Ik denk dat we dan de volgende dag de rit wat relaxter kunnen doen, wat meer stoppen op mooie plekjes onderweg op Vancouver Island. Seattle hebben we twee jaar geleden uitgebreid bezocht, hoewel we het een heel leuke stad vinden, rijden we er aan voorbij. Dit jaar eindigen we in Las Vegas en dit is deze vakantie de enige grote stad die we bezoeken, voor de rest gaan we zo veel mogelijk de parken bezoeken.

@Tipsy. Ik heb het gedeelte Vancouver Island van je verslag gelezen. Leuk geschreven.
Cluwexe resort lijkt mij een leuke plek om te overnachten, zo midden in de natuur.

We hebben besloten om toch te reizen op Campbell River. We moeten nog heel veel rijden de volgende twee en een halve week en zullen dan vanuit Campbell River wat uitstapjes gaan maken. Ik heb gelezen in een verslag van Ferry M dat je hier ook mooie Orka tochten kan maken.
Afhankelijk van het weer zouden we dan de walvistocht de 15e of de 16e kunnen doen. Ik denk dat je in deze tijd niet ver van te voren hoeft te reserveren voor deze tochten.

@manu47. Jij hebt ongelooflijk geluk gehad met orka’s spotten vanuit Bellingham.
We gaan niet alleen voor de orka’s naar Vancouver Island, ook nog voor de natuur zelf.

Iemand bekend met de driftwoodbythesea cottages in Campbell River. Dit schijnt volgens Tripadvisor een mooie locatie te zijn. Het is volgens sommige reviews wel wat dicht bij de weg gelegen.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Rob »

plume schreef:@ Jerome. Wanneer wij op Seattle vliegen, dan landen wij om 12.10 op Tacoma Airport, als het een beetje mee zit dan hebben we rond 14:00 uur onze auto en kunnen we op weg naar Bellingham. Bellingham ligt (volgens google maps) toch nog op 1 uur en 45 minuten rijden vanaf het vliegveld. Onderweg hebben we dan nog tijd genoeg om bij de WalMart inkopen te doen.
Die boodschappen hoef je niet onderweg te doen er zit een supercenter in Bellingham.
Jarome
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 12:08

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Jarome »

Alrighty!
Reserveren zal niet nodig zijn. Het is wel heel laat in het seizoen voor de orca's, die vanaf eind augustus/begin-half september de Johnston Strait weer verlaten. Misschien wel aan te raden om vooraf even contact te leggen als het jullie echt alleen om de orca's te doen is. Er is, buiten de orca's, genoeg ander moois te zien(sea lions, porpoises, eagles,etc).
Volg vanuit Nanaimo de 19 en vanaf de splitsing de 19A (Island Highway). Dat is de oude 'snelweg' en volgt de kustlijn en doorkruist leuke plaatsjes als Parksville, Qualicum Beach en Courtenay.
Een mooie 'salmon run' is misschien wel te zien in de Quinsam River bij Campbell River.
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

Dank jullie wel.
Nog iemand tips voor een leuke overnachtingsplaats?
Jarome
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 12:08

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Jarome »

In Campbell River? Painter's Lodge is OK.

http://www.painterslodge.com
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

Painters Lodsge heeft geen kamers meer voor onze periode, zag er wel mooi uit.
Eigenlijk denken wij aan een huisje of cabin. zodat wij zelf wat eten kunnen maken.
Jarome
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 12:08

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Jarome »

manu47
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2012, 23:50
Locatie: Huldenberg, Belgium
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door manu47 »

Wij boekten via http://www.vrbo.com, altijd goede ervaringen mee gehad.
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

@ Jarome. Oyster Bay Resorts, zien er geweldig uit, zal eens even informeren wat de tarieven zijn voor half september. Ik ben druk bezig met de uitwerking van de reis en daarna ga ik alles vastleggen. Dank jullie wel voor alle informatie die jullie mij gegeven hebben.

@Manu 47. Een handige site om nog wat andere hotels te boeken.
Marianne
Jarome
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 12:08

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Jarome »

Good luck! :thumbup:
Broes
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 jan 2011, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door Broes »

Telegraph Cove, en doe dan meteen een kayak tour met North Sea Kayak Tours.
Indien interesse, dan bezorg ik je contactgegevens van één van de gidsen.

Ook verblijven in Telegraph Cove Resort is een magische ervaring!
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

Bruce,
Dank je voor je tips, ik ga je reisverslag zeker lezen.
Alleen kayakken is niet aan ons besteed. Ik ben niet zo'n held in een "klein" bootje.

Marianne
Gebruikersavatar
jansenvanbentum
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2014, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door jansenvanbentum »

Orca's spotten hebben wij gedaan met http://www.hurricanejackadventures.com in Campbell River. Een hele dag zijn we mee geweest, een geweldige belevenis.Naast orca's ook beren, zeehonden en heel veel bald eagles gezien. Afgelopen jaar is een vriend medio september naar Campbell River geweest en dacht ook "even" een trip te boeken. Daar het al laat in het seizoen is waren er niet veel trips meer. Hurricane Jack zat al helemaal vol. Hij kon nog net met een ander mee. Mijn advies zou zijn om juist wel een trip te boeken.

Via onderstaande link kom je bij ons foto verslag van onze camperreis in 2012. V.I. is geweldig en hoe noordelijker je komt, hoe mooier het eiland, maar zeker ook de uitzichten naar het vast land. Veel Amerikaanse film sterren hebben daar een huis staan. De natuur is er onbeschrijfelijk mooi.

https://www.flickr.com/photos/81100240@ ... 268382566/
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orka's spotten in Telegraph Cove of Port Hardy, september 2015

Bericht door plume »

Bedankt JansenvanBentum,

Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt.
Ik had inderdaad al gezien dat de walvistochten op zijn eind liepen zo half september en ben ook van plan om deze van te voren vast te gaan leggen.
We gaan dit jaar weer naar Vancouver Island om de orca's te zien, dus willen we niet de boot missen :P
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer