Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke reisgids?
Welke reisgids?
Hallo,
Welke reisgids raden jullie aan om het noorden van Canada (Vancouver en daar rond) te doen?
Trotter, Lonely Planet,..?
Welke reisgids raden jullie aan om het noorden van Canada (Vancouver en daar rond) te doen?
Trotter, Lonely Planet,..?
Re: Welke reisgids?
Lonely Planet natuurlijk.
Ligt eraan wat voor soort gids je zoekt.
Voor algemene info over wegen, hotels, campings, bezienswaardigheden, etc. vind ik Lannoo een prima gids.
Lonely Planet en Moon op een goede 2e en 3e plaats.
Zoek je Engelstalige gidsen dan zou ik kiezen voor Footprint, Frommer of The Rough Guide.
Ik koop al lang geen nieuwe edities meer, maar struin nog wel eens door wat 'Witte' boekhandels en vind daar altijd wat ik zoek voor een fractie van de nieuwprijs.
Via onderstaande sites is ook veel info te vinden:
http://www.travelalberta.com
http://www.hellobc.com
Vancouver ligt wel in het zuiden van Canada
, vlakbij de V.S.
Voor algemene info over wegen, hotels, campings, bezienswaardigheden, etc. vind ik Lannoo een prima gids.
Lonely Planet en Moon op een goede 2e en 3e plaats.
Zoek je Engelstalige gidsen dan zou ik kiezen voor Footprint, Frommer of The Rough Guide.
Ik koop al lang geen nieuwe edities meer, maar struin nog wel eens door wat 'Witte' boekhandels en vind daar altijd wat ik zoek voor een fractie van de nieuwprijs.
Via onderstaande sites is ook veel info te vinden:
http://www.travelalberta.com
http://www.hellobc.com
Vancouver ligt wel in het zuiden van Canada

Wij zijn fan van The Rough Guide en Fodors. Daarmee vermijd je - op de grootste attracties na natuurlijk - in elk geval al die mensen met een Lonely Planet
Als je binnenkort in Amsterdam bent, dan heb je op het Koningsplein een enorme algemene boekhandel, op het Spui zowel de Amerikaanse als de Britse boekhandel tegenover elkaar, om de hoek in de Kalverstraat de witte boekhandel met reisgidsen in de ramsj en in de Utrechtsestraat een goed gesorteerde reisboekenwinkel (ook veel kaarten/plattegronden). Echt een leuk wandelingetje en dan heb je iedere verkrijgbare reisgids in handen gehad.

Als je binnenkort in Amsterdam bent, dan heb je op het Koningsplein een enorme algemene boekhandel, op het Spui zowel de Amerikaanse als de Britse boekhandel tegenover elkaar, om de hoek in de Kalverstraat de witte boekhandel met reisgidsen in de ramsj en in de Utrechtsestraat een goed gesorteerde reisboekenwinkel (ook veel kaarten/plattegronden). Echt een leuk wandelingetje en dan heb je iedere verkrijgbare reisgids in handen gehad.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ik bedoel inderdaad natuurlijk het zuiden van Canada, foutje 
Alvast bedankt voor de tips!
Op eerdere reizen hebben we ook al rough guide en trotter gebruikt en die waren altijd wel goed.
Van die reeksen zijn er wel enkel boeken van heel Canada terwijl we maar een stuk gaan doen.
Misschien is het beter om een gids te hebben van enkel de streek die we gaan doen?

Alvast bedankt voor de tips!
Op eerdere reizen hebben we ook al rough guide en trotter gebruikt en die waren altijd wel goed.
Van die reeksen zijn er wel enkel boeken van heel Canada terwijl we maar een stuk gaan doen.
Misschien is het beter om een gids te hebben van enkel de streek die we gaan doen?
Klopt. Je neemt dan een hoop info mee, die je niet nodig hebt.
Een heel goede gids over British Columbia, die ik heb is :
Sierra Club Travel Guide - Adventuring in British Columbia
Isabel Nanton, Mary Simpson
Uitg.: Sierra Club Books
ISBN:0-87156-875-6
Ga je ook naar Alberta (Rocky Mountains)
- Western Canada Handbook
Matthew Gardner, Alisson Bigg
Uitg.: Footprint
ISBN: 1 903471 56 7
De ISBN nummers zijn van edities, die ik hier in de kast heb staan.
Een heel goede gids over British Columbia, die ik heb is :
Sierra Club Travel Guide - Adventuring in British Columbia
Isabel Nanton, Mary Simpson
Uitg.: Sierra Club Books
ISBN:0-87156-875-6
Ga je ook naar Alberta (Rocky Mountains)
- Western Canada Handbook
Matthew Gardner, Alisson Bigg
Uitg.: Footprint
ISBN: 1 903471 56 7
De ISBN nummers zijn van edities, die ik hier in de kast heb staan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1617 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties