Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e keer canada: graag tips :-)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Yess81
Amerika-ontdekker

1e keer canada: graag tips :-)

Bericht door Yess81 »

Onze route staat nog niet vast. Wij willen drie weken naar Canada. Wij zullen de laatste drie weken van augustus of de laatste twee weken en de eerste week september gaan.

Wij twijfelen nog over een aantal punten:
- camper of auto (camper lijkt een stuk duurder na ontvangen offertes)
- een dag telegraph cove minder (we kunnen direkt na de orka excursie gaan rijden (is rond 13:30)
- een nacht tofino minder?
- waar zouden jullie de vrijgekomen nachten plaatsen? Mogelijk extra overnachten op de route sunshine coast?
- met welke kosten moeten wij rekening houden bij de overtochten van de ferry (kan het op de site van bc ferries niet vinden)

Calgary
Calgary- Banff
Banff
Banff - Jasper
Jasper
Jasper - clearwater
Clearwater
Clearwater - whistler
whistler
whistler - powell river (ferry horseshoe bay-longdale/earls cove-saltery bay)
powell river
powell river - telegraph cove (comox-powell river)
telegraph cove (ivm grizzly excursie)
telegraph cove (ivm orka excursie)
telegraph cove - ver mogelijk (parksville)
ver mogelijk - tofino
tofino
tofino
tofino - vancouver
Vancouver
Vancouver

wij zijn heel benieuwd naar jullie reacties!
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 1e keer canada: graag tips :-)

Bericht door biebyip »

Ha,

Je route lijkt op die van ons in 2009, al deden wij hem toen andersom. De discussie camper/auto gaat niet zo zeer over geld maar over wat je prettig vindt. WIj kiezen altijd voor auto + motels. Dat is idd vaak niet duurder, en ik manoeuvreer nou eenmaal makkelijker met een SUV dan met een camper. Kijk bij het plannen van je reis overigens wel naar wanneer het hoogseizoen eindigt. Sommige excursies worden in september nl al niet meer georganiseerd.

Over je route, gebaseerd op onze ervaringen (en die van mijn ouders die vorig jaar een klein stukje hebben gedaan):
* Wil je een volle dag in Calgary doorbrengen, of is dat de dag van aankomst? Er is weinig te doen en je bent, door de jetlag, waarschijnlijk erg vroeg wakker. Ik zou deze dag dan alvast naar Banff rijden. Dan kun je de vrijgekomen dag gebruiken voor:
* Lake Louise. Daar kun je rondom het meer een mooie wandeling maken, en de weg tussen Banff en Lake Louise ( Bow Valley parkway) rijden.
* Pak vooral ook de Icefield Parkway.
* Je gaat van Whistler naar Powell River. Ik zou overwegen om aan de sunshine coast te overnachten voor 2 nachten. Mijn ouders zaten vorig jaar in Madeira Park (Painted Boat Lodge), en dat is ze goed bevallen. Bijkomend voordeel is dan dat je niet hoeft te haasten om de ferry Earls Cove - Saltery Bay te halen.
* De weg van Telegraph Cove naar Tofino is lang. En daar tussen heb je een prachtig Sequoia bos, waar je ongetwijfeld wil stoppen. Als je al op de dag van de excursie rijdt, zou ik zeker stoppen, bv in Campbell River. Wij hadden Quadra Island als tussenstop, maar het plaatsje Campbell River zelf is ook de moeite waard. Bij ons duurde de excursie in Telegraph Cove overigens langer, omdat ze in het water echt op zoek gaan naar de orka's, en pas als ze die gevonden hebben terugvaren.
* Wat zijn je plannen in Tofino? Ik vond het een fijn dorp met een relaxte surferssfeer, maar weet niet of ik er 2 volle dagen zou willen zitten. Als je op Campbell River overnacht, kun je in de ochtend het Sequoia bos doen, 's middags het regenwoud en dan de dag erna een volle dag in Tofino doorbrengen. Waar je overigens ook een grizzly excursie kunt maken. Als je dan kiest voor 1 of 2 overnachtingen aan de Sunshine Coast zou ik hier een nacht Tofino voor inruilen. En eventueel nog een dag Telegraph Cove, als je de grizzly excursie in Tofino doet.

De tarieven van de ferries vind je overigens op bcferries.com. Ik zou ze zoveel mogelijk van te voren reserveren, al is dat nu nog wat vroeg;-)

Hoe dan ook: uit ervaring kan ik zeggen dat je veel moois gaat zien!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Yess81 schreef:Onze route staat nog niet vast. Wij willen drie weken naar Canada. Wij zullen de laatste drie weken van augustus of de laatste twee weken en de eerste week september gaan.
Ik weet niet wat jullie mogelijkheden zijn, maar rond 24 augustus begint voor de vliegtickets het laagseizoen en dat scheelt 200 tot 300 Euro p.p.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Hoi,

Wij maakten in 2010 ongeveer dezelfde trip. Misschien dat onze reisblog van toen een hulp kan zijn. Je vindt hem hieronder.
GBerger
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door GBerger »

We hebben in 2006 en in 2011 de Canadese Rockies gedaan vanuit Calgary met een camper. Of je met een camper of auto wil reizen is een persoonlijke keus. Met de auto betaal je voor je motel en uit eten en met de camper betaal voor de campings en kan je zelf koken. Na 24 augustus zijn de ticketprijzen niet alleen veel lager maar vaak ook de campertarieven (en waarschijnlijk ook de autotarieven maar daar heb ik weinig ervaring mee). Wij vinden het in ieder geval heerlijk om niet overal onze spullen te moeten uitpakken en dat we zelf kunnen koken. Ook is de sfeer om campings anders dan bij motels. Tja in camper is groot en daardoor minder wendbaar dan een auto. Gelukkig zijn de wegen breed en kan je bijna overal rechtdoor rijden.

Mijn tips:
- Ga vanuit Banff naar Lake Louis. Het is een korte rit en je kan evt kort Yoho NP nog aan doen.
- Neem de tijd voor Icefield Parkway tussen Lake Louis en Jasper. Reserveer een overnachting in Jasper zodat je daar laat kan aankomen.
- In onze reisplannen heb ik Whistler ook overwogen maar uiteindelijk weer geschrapt vanwege reacties op dit forum: wel mooi maar erg toeristisch en niet te vergelijken met icefield parkway.

succes met de reisplannen!!!
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Wij zijn er over aan het denken om min of meer in dezelfde periode een quasi gelijkaardige route te doen.

Zijn jullie eruit of je dit op 2 of 3 weken zouden gaan doen?

Zouden 2 weken haalbaar zijn om van Calgary naar Vancouver te reizen en de 'bezienswaardigheden mee te pakken? Of wordt dit een race tegen de klok
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Drie weken is een race tegen de klok. Twee weken is gekkenwerk.

Zonder gekheid, drie weken is al niet lang en dan mis je al veel meer dan je gaat zien. Het is natuurlijk ook hoe je zelf een reis invult.
Wil je ´overal´ geweest zijn? Er heen rijden, even de auto uit, misschien een korte wandeling, foto´s maken en weer verder? Hoeveel bergtoppen wil je zien? Hoeveel watervallen? Zoek je de stilte of het vertier? Wil je expliciet gaan ´wild spotten´? Begaande paden of doodlopende weggetjes? Levendige stadjes of spookdorpjes?
Wijngaarden of prairies?
Het is er allemaal en nog veel meer.
Hoe je het ook doet, je komt altijd tijd tekort en je wilt zeker weer terug.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ook in 2 weken kun je al heel veel moois zien. Langer is natuurlijk altijd beter, maar als je niet zo lang hebt is 2 weken voldoende om van Calgary naar Vancouver te rijden via Banff en Jasper en dan heb je een erg mooie vakantie. Bijvoorbeeld:
1 vliegreis naar Calgary, doorrijden naar Banff
2 Banff
3 Lake Louise
4 Icefield parkway naar Jasper
5 Jasper
6 Jasper
7 Naar Clearwater
8 Clearwater (Wells Gray)
9 naar whistler
10 naar Vancouver Island (bijv Campbell river)
11 Vancouver Island
12 naar Vancouver
13 Vancouver
14 vliegtuig terug
15 weer thuis
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Hey, super bedankt voor jullie informatie.
Jammer genoeg hebben we maar 2 weken of max. 16 dagen. Uiteraard willen we graag wat wildlife spotten, daar ga je toch voor ... :lol:
Echte hele lange hikes hoeven niet, maar 'alleen maar auto zitten' is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Ik ga al eens wat kilometertjes en bezienswaardigheden onder de loep nemen en kom hier graag later op terug.
Als er nog mensen zijn die dit op 2 weken gedaan hebben, commentaartjes altijd welkom....
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Leuk! Wij willen vanaf 1 september 2015 een soort gelijke reis maken.
We pakken alleen een stukje Amerika mee voor Yellowstone

Met de camper moet je alleen 24 uur rust houden en een hotel pakken nadat je bent aangekomen, dit kost je dus wel een hele dag.
Petticoat
Amerikafan

Bericht door Petticoat »

Dan zou ik eerder beginnen in Vancouver dan Calgary, dat is een veel leukere stad om 24 uur door te brengen voordat de camper kan worden opgehaald...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Een dagje Calgary is prima in te vullen en Vancouver is een heerlijke stad om een mooie reis af te ronden, alleen.... is dan 1 dag weer lang niet genoeg :?
Petticoat
Amerikafan

Bericht door Petticoat »

Wat ik bedoelde is dat als je als Bibitv maar een week of 2 de tijd hebt, een dag doorbrengen in Calgary zonde van de tijd is. Ja natuurlijk kun je er best een dag doorbrengen, maar het is niet de leukste stad en de meeste mensen slaan hem (met reden) over. Die tijd kun je beter besteden in Vancouver, dat is echt een veel leukere stad en ja daar kun je met plezier 1-2 dagen doorbrengen. Dus als je dan toch verplicht 24 uur moet wachten voor je je camper op kunt halen, waarom dan niet beginnen in Vancouver?
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Ja, en wat ik bedoelde is, dat het veel leuker is om een mooie reis af te sluiten in het prachtige Vancouver ipv Calgary of de camper wegbrengen, busje in naar het vliegveld en hopsakee het vliegtuig in.
Ach ja, .. vakantie. Leuk,... maar makkelijk?? :? :problem:
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Ja, wij zouden sowieso niet met een camper reizen, en eerlijk gezegd wil ik toch graag wat van Vancouver zien. Ik las en hoorde er al veel positiefs over.

We zitten te twijfelen of we voor 2 weken bv niet beter kiezen voor Vancouver en Vancouver Island en al wat er daar te zien is of anders kiezen voor Banff en Jasper en al wat daar bij in de buurt zit.

We zijn de afgelopen jaren vooral naar de VS geweest en eigenlijk steeds rotsen, bergen, woestijn...mn Utah, Arizona, Nevada, Idaho, Wyoming met Yellowstone en GTeton. Dus we zijn wel weer toe aan wat frisse zeelucht naar mijn gevoel. :P
Verder denk ik dat naast orka's, walvissen ... er ook ander wildlife (o.a. beren) te spotten is op Vancouver Island.

Heeft iemand al eens 2 weken enkel gespendeerd aan V. Island en Vancouver City? En wat waren de ervaringen... toch te lang?
Mijn partner geeft me vaak op mijn kop dat ik teveel inplan...dus nu probeer ik wat te rémmen :lol:
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Onze laatste reis hebben we bijna drie weken op V.I.(en The Sunshine Coast) verbleven en aan het slot vijf dagen in Vancouver. Vancouver is sinds de eerste keer altijd ons eindstation gebleven, het is een heerlijke stad met vlakbij ook veel natuur.
Wat betreft V.I. ; in die drie weken zijn we niet overal aan toegekomen en zullen dus nog eens teruggaan.
De orca-tours vanuit Telegraph Cove/Alert Bay zijn onovertroffen, maar ook vanuit Campbell River kun je een mooie excursie maken. het allermooist zijn de orca's te zien
vanaf het vasteland van San Juan Island (te bereiken via de ferry vanuit Sidney op V.I.), heel dicht onder de kust bij Lime Kiln Park
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Hey Jarome, alweer bedankt voor je reactie.
Heb je toevallig ook een blog of hier op het forum je laatste reisroute ergens staan?
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Nee, sorry. Ben van de 'papieren' generatie, niet de digitale. Meer Omroep MAX dan BNN, maar tips en info heb ik zat. :read2:
JensCourtens
Amerika-ontdekker

Bericht door JensCourtens »

Jarome schreef:Onze laatste reis hebben we bijna drie weken op V.I.(en The Sunshine Coast) verbleven en aan het slot vijf dagen in Vancouver. Vancouver is sinds de eerste keer altijd ons eindstation gebleven, het is een heerlijke stad met vlakbij ook veel natuur.
Wat betreft V.I. ; in die drie weken zijn we niet overal aan toegekomen en zullen dus nog eens teruggaan.
De orca-tours vanuit Telegraph Cove/Alert Bay zijn onovertroffen, maar ook vanuit Campbell River kun je een mooie excursie maken. het allermooist zijn de orca's te zien
vanaf het vasteland van San Juan Island (te bereiken via de ferry vanuit Sidney op V.I.), heel dicht onder de kust bij Lime Kiln Park
Wij vinden momenteel enkel ferryverbinding tussen VI en San Juan Island via Anacortes, klopt dit? Of is er een rechtstreekse ferry tussen VI en San Juan Island (zonder Anacortes)?

Mvg,
jens
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn net terug. Wat ik je zeker kan aanraden is een overnachting bij het colombia icefield visitor center. Uiteraard met camper. Dit was echt een super ervaring! Zie ons verslag.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer