Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GBerger: Noordwest Amerika en west Canada julaug2015

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
GBerger
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis GBerger: Noordwest Amerika en west Canada julaug2015

Bericht door GBerger »

In 2013 zijn we naar Amerika op vakantie geweest nadat we enorm geholpen zijn door de mensen van dit forum. Nu kriebelt het weer om met een camper rond te trekken en willen we in juli en augustus 2015 in ieder geval Olympic NP, Glacier NP en Waterton NP bezoeken. Olympic en Glacier zijn nieuw voor ons maar Waterton is een oude bekende waar we graag aan het einde van de rondtrip willen afsluiten. Onze kinderen van net 6 en 8 zijn al wat camperreizen gewend. Wij vinden het fijn om langer op een plek te zijn en dan maar langere reisdagen te maken. We gaan voor de natuur dus met steden maak je ons niet blij. Nu denken we aan een rondtrip Calgary. De Canadase Rockies zijn bekend terrein en hoeven we niet te bezoeken. We willen starten in Yoho (een keer kort bezocht vanuit Lake Louise). Glacier (BC) en Revelstoke zijn onbekend.

vragen bij ons voorlopige rondje:
- Kan de oversteek van Yoho naar dichtbij Vancouver met camper in één dag? Of is het handiger om het in twee dagen te doen?
- We slaan Whistler over omdat ik gelezen heb dat het wel mooi maar niet spectaculair en het behoorlijk toeristisch is, doen we daar goed aan?
- We kiezen voor Olympic NP ipv Vancouver Island. Zijn we vergelijkbaar? Is Olympic beter bereisbaar dan VI?
- Wat is een mooie route van Olympic naar Glacier? We hebben ons laten inspireren door Kalaman met een route door de North Cascades.
- Nog andere tips?

Bedankt alvast! :thumbup: (edit 24-9: rijdag opgenomen)

1 Calgary
2 Camper ophalen en naar Yoho (rijdag 237 km)
3 Yoho
4 Mt Revelstoke (rijdag 172 km)
5 Bridal Falls (rijdag 450 km)
6 Olympic NP, omgeving Port Angeles (rijdag 277 km)
7 Olympic NP
8 Olympic NP, omgeving Forks ('rijdag' 99 km)
9 Olympic NP
10 Olympic NP
11 Mt Rainier (rijdag 352 km)
12 Mt Rainier
13 Via North Cascades naar Winthrop (rijdag 429 km)
14 Glacier NP, westkant (rijdag 720 km)
15 Glacier NP
16 Glacier NP
17 Glacier NP naar oostkant ('rijdag' 149 km)
18 Glacier NP
19 Waterton Lakes NP ('rijdag' 77 km)
19 Waterton Lakes NP
20 Calgary (rijdag 283 km, camper inleveren)
Laatst gewijzigd door GBerger op 24 sep 2014, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis GBerger: Noordwest Amerika en west Canada julaug2015

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets zeggen over het Canada-deel, maar het lijkt me dat je voor Olympic NP wel redelijk veel tijd uittrekt. Misschien is het wat beter te beoordelen als je het in een van/naar schema neerzet, dan is duidelijk wat de reisdagen zijn.
Wij hadden voor dit jaar ook de route van Seattle naar Glacier in de planning zitten, misschien heb je iets aan ons topic voor suggesties daarvoor.
Zie ons 2006-verslag voor Olympic NP en Mt Rainier. Als je daar toch in de buurt bent zou ik ook Mt St Helens bezoeken, wij vonden dat erg indrukwekkend.

Marianne
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

Hi Marianne,
Nog bedankt voor je tips van twee jaar geleden: niet te veel rode stenen en de North Rim. De North Rim was ons hoogtepunt van de vakantie.

Leuk ook om het draadje van afgelopen zomer te lezen en het reisverslag van 2006. Jullie hebben Olympic NP in drie dagen gedaan en dat was blijkbaar voldoende :wink:
Welke route hebben jullie afgelopen zomer gedaan vanuit Seattle naar Glacier NP? Via North Cascades of de snelste. Uit het draadje maakte ik op dat het de snelste was geworden met minder bomen...

Was jullie tussenstop inderdaad in Spokane of toch een beter plekje gevonden? In ieder geval goed om te lezen dat de oversteek in twee dagen te doen is.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Leuk zeg! Vergeet Cape Flattery niet, een enorm bijzondere plek, en als je onwijs lekker wilt eten bij de Blackfoot indianen kan ik je the Cattle Baron Supper Club aanbevelen in Babb,
Zoek maar eens op waar dat allemaal is...;-)
Ook is het avontuurlijk om met je camper op de Rafter Six Ranch te overnachten, ongeveer een uurtje noordwest van Calgary. http://www.raftersix.com/
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

Babb en Cattle Baron .... had ik al op de shortlist staan. Volgens mij door meerdere mensen op dit forum aanbevolen. Valt nog mee dat ze nog niet adverteren hier :D

Moest even googlen voor Cape Flattery. Ziet er interessant en mooi uit. Uithoeken trekken altijd :clap:
Laatst gewijzigd door GBerger op 24 sep 2014, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

GBerger schreef: Welke route hebben jullie afgelopen zomer gedaan vanuit Seattle naar Glacier NP? Via North Cascades of de snelste. Uit het draadje maakte ik op dat het de snelste was geworden met minder bomen...
Zie de laatste berichten van dat topic ..

Fijn dat je wat aan mijn tips hebt gehad!

Marianne
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

@Marianne, begrijp ik nu goed dat het niet door is gegaan. Wat jammer zeg. Maar het is toch uitstel en geen afstel?

Ik ben benieuwd naar jouw overweging waarom vier verblijfdagen veel zijn voor Olympia NP. Ik heb je reisverslag gelezen en zag dat jullie vrij snel er doorheen hebben gereisd maar ook mooie plekken hebben gezien.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Wat me opvalt is slecht één dag voor Yoho en voor Revelstoke en Glacier. Bij elkaar erg weinig. Ik kan me voorstellen dat steden je niet blij maken, maar Vancouver is toch wel een uitzondering daarop, Stanley Park, Grouse Mountain en Grizzly Refuge, Lynn Canyon Park and Suspension Bridge are all a great experience and so is the U.B.C, Anthropology Museum.
In één dag van Yoho naar regio Vancouver kan natuurlijk wel, maar waarom? Een mooie rit via Sicamous en Vernon naar Kelowna en de wijngaarden van Naramata. Summerland, Peachland langs de meren maakt zo'n rit veel leuker en interessanter en natuurlijk ook wat langer
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

GBerger schreef:@Marianne, begrijp ik nu goed dat het niet door is gegaan. Wat jammer zeg. Maar het is toch uitstel en geen afstel?
We kunnen weer mee gaan loten. Het nadeel van de High Sierra Loop is wel dat je in het hoogseizoen zit, en pas laat weet of je ingeloot bent en dus pas laat je tickets kunt gaan boeken.
GBerger schreef: Ik ben benieuwd naar jouw overweging waarom vier verblijfdagen veel zijn voor Olympia NP. Ik heb je reisverslag gelezen en zag dat jullie vrij snel er doorheen hebben gereisd maar ook mooie plekken hebben gezien.
Ik vind 4 op zich niet te veel - wij hadden inderdaad wel een extra dag kunnen gebruiken - maar het leek me relatief vrij veel. Je zou ook een dag minder kunnen doen en die dag ergens anders gebruiken.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

In 2005 zijn wij van Seattle via Mount Rainier en Olympic naar Glacier gegaan. We zijn toen in 1 keer Washington doorgestoken. Het oosten van Washington heeft ons verrast (de omgeving van Grand Coulee dam, we hadden na al dat groen, dat canyonlandschap niet echt verwacht). We hebben overnacht in Coeur d'Alene, een leuk plaatsje aan een groot meer, al zaten wij ver van het centrum. Op de tweede etappe naar Glacier hebben we nog een bezoek gebracht aan de National Bizon Range. Een soort safaririt door een beschermd gebiedje waar m.n. bizons rondlopen, maar ook hertjes en beren (al hebben we die laatste niet gezien).
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

@Marianne: bedankt voor de uitleg. Er is zoveel moois te zien en dan is het zeker goed om na te gaan waar je je dagen gaat gebruiken.

@Inge: ik lees dat jullie wel de north cascades hebben gedaan. Was dat het noordelijk of zuidelijk deel? Leuk om te lezen hoe enthousiast je over de coulee dam bent. Het bizon reservaat lijkt mij sowieso niet te missen met twee kinderen die meereizen :thumbup: :clap:
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Even geknipt uit het topic dat Marianne aanhaalde: Wij hebben destijds de route door Washington gereden over H-2 naar het oosten over een prachtige berghighway door de Cascade Range, over de Stevens Pass. Prachtig berglandschap alom, maar het reed wel goed door. Daarna een kaal heuvelachtig landschap met veel fruitboomgaarden. Weer heel anders dan de bergen, maar niet minder mooi. Er volgden nog wat saaie landbouwgebieden voor we een omweg maakten richting de Coulee Dam (H-155). Hier reden we ineens door heel ruig canyonlandschap langs het Banks Lake. Heel onverwacht hier en erg mooi!. We stopten een tijdje bij een een uitkijkpunt over de dam. Het laatste stuk weer langs landbouwgebieden over H-174 en H-2 tot we Interstate-90 bereiken bij Spokane. In plaats van Spokane overnachtten wij in Coeur d'Alene in Idaho. Het was een leuk plaatsje, alleen jammer dat de meeste hotels aan de rand van het stadje liggen en niet in het gezellige centrum.

Ik kan niet echt zeggen dat we de Cascades hebben "gedaan". We zijn er alleen doorheen gereden. En het was een mooie route, die goed doorreed. Dat is wel nodig als je de hele staat in 1 dag doorkruist.
De omweg langs de Coulee dam vond ik inderdaad onverwacht mooi, maar kost wel tijd. Ik heb destijds de Moon reisgids van Washington gelezen. Hierin zijn ook veel tips te vinden. Toen ik die las, kreeg ik zin een paar weken in Washington te blijven... :wink:
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Waterton Lakes ziet er ook wel erg leuk uit!
Misschien pakken wij dat ook wel mee volgend jaar.
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

@Inge: bedankt voor het kopieerwerk. Er zijn zoveel reisverslagen en fora te lezen dat ik door de vele routes de reizen niet meer zie :D

@Confusius: Onze kinderen vinden Waterton Lakes geweldig. Het kampeerterrein ligt aan het meer. Mooie strandjes met keien. Op loopafstand van camping een geweldig snoepwinkeltje. De Bearshump is voor de kinderen ook erg leuk. En voor ons natuurlijk geweldige omgeving.
GBerger
Amerika-ontdekker

Bericht door GBerger »

Na lange tijd afwezig te zijn geweest is het weer tijd voor een update. De reis is gegroeid van 3 naar 3 weken. De vluchten liggen vast, de eerste campings ook. Ik zou graag in West Glacier, Glacier Campground willen reserveren. Per telefoon krijg ik alleen de voicemail en ik kan nergens een email adres vinden. Heeft iemand ervaring met deze camping en vooral het bereiken van deze camping?
Iemand nog tips voor een camping met hookups bij mt Rainier?

Ons reisschema ziet er als volgt uit (de getallen zijn de km's):
Calgary-Drumheller 108
Drumheller (Dinosaurus museum voor de kinderen)
Drumheller-Banff 257
Banff-Revelstoke 283
Revelstoke
Revelstoke
Mt Revelstoke CA - Winthrop VS 475
Winthrop-Deception Pass State Park 247
Deception Pass State Park
Deception Pass - Olympic NP 133
Olympic NP
Olympic NP van noord naar west 141
Olympic NP
Olympic NP