Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lauren: in 1 maand van Seattle naar Dallas
Reis Lauren: in 1 maand van Seattle naar Dallas
Volgend jaar in september zouden we met 2 koppels een roadtrip maken van Seattle naar Dallas. Een flink tochtje dus, maar we kiezen er ook bewust voor om echt wel de nadruk te leggen op de road in roadtrip. Dat gezegd zijnde proberen we ook her en der tijd te maken voor enkele leuke activiteiten.
Als jullie tips hebben met betrekking tot de route, activiteiten, motels, restaurantjes enz. dan horen we het graag! Ook bepaalde beperkingen waar ik misschien nog niet genoeg vanaf weet (en dan denk ik vooral aan weer en seizoenssluitingen) hor ik graag. Dit is uiteraard nog maar een hele ruwe schets van de uiteindelijke route.
1 Seattle 0 km
Aankomst
2 Seattle 0 km
Pike Place Market voor ontbijt
Duck Tour Seattle
Space Needle Lunch/Observation Deck
Inkopen doen supermarkt
Kerry Park
Diner bij Momiji
Film bij Cinerama
3 Seattle - Spokane 450 km
Riverside state park (kajakken?)
4 Spokane - Bozeman 650 km
Ontbijt Frank's Diner
Grizzly Encounter
5 Bozeman - Yellowstone NP 200 km
Raften
6 Yellowstone NP 0 km
Yellowstone
7 Yellowstone NP - Grand Teton NP 16 km
Yellowstone
Grand Teton
8 Grand Teton NP - Salt Lake City 500 km
Grand Teton
Downtown SLC
9 Salt Lake City - Moab 400 km
Hell's Revenge (4WD tour)
10 Moab 0 km
Paardrijden
Arches
11 Moab 0 km
Canyonlands
Red Rock Astronomy Star Gazing
12 Moab - Page 431 km
Skydive
13 Page 0 km
Antelope Canyon
White Pockets
14 Page - Las Vegas 439 km
Vegas
15 Las Vegas 0 km
Vegas
16 Las Vegas - Los Angeles 518 km
Edwards Air Force Base
17 Los Angeles 0 km
Universal / Six Flags / … (kies één)
Upright Citizen's brigade (Hollywood, vlabkij Griffith Park en the Hollywood Bowl)
18 Los Angeles - Joshua Tree NP 280 km
Petersen Automotive Center / The Grove
Palm Springs
19 Joshua Tree NP - Phoenix 391 km
Joshua Tree NP
20 Phoenix - Flagstaff 262 km
Sedona
21 Flagstaff - Gallup 300 km
Petrified Forest NP
22 Gallup - Albuquerque 225 km
Murder Mystery Dinner
23 Albuqerque 0 km
Sandia Peak Tramway
24 Albuquerque - White Sands NM 393 km
White Sands NM
25 White Sands NM - Carlsbad 366 km
Roswell
26 Carlsbad - Sonora 338 km
Carlsbad Caverns
27 Sonora - San Antonio 400 km
Western Shooting
San Jose Mission
28 San Antonio - Houston 318 km
Space Center Houston
29 Houston - Dallas 385 km
Als jullie tips hebben met betrekking tot de route, activiteiten, motels, restaurantjes enz. dan horen we het graag! Ook bepaalde beperkingen waar ik misschien nog niet genoeg vanaf weet (en dan denk ik vooral aan weer en seizoenssluitingen) hor ik graag. Dit is uiteraard nog maar een hele ruwe schets van de uiteindelijke route.
1 Seattle 0 km
Aankomst
2 Seattle 0 km
Pike Place Market voor ontbijt
Duck Tour Seattle
Space Needle Lunch/Observation Deck
Inkopen doen supermarkt
Kerry Park
Diner bij Momiji
Film bij Cinerama
3 Seattle - Spokane 450 km
Riverside state park (kajakken?)
4 Spokane - Bozeman 650 km
Ontbijt Frank's Diner
Grizzly Encounter
5 Bozeman - Yellowstone NP 200 km
Raften
6 Yellowstone NP 0 km
Yellowstone
7 Yellowstone NP - Grand Teton NP 16 km
Yellowstone
Grand Teton
8 Grand Teton NP - Salt Lake City 500 km
Grand Teton
Downtown SLC
9 Salt Lake City - Moab 400 km
Hell's Revenge (4WD tour)
10 Moab 0 km
Paardrijden
Arches
11 Moab 0 km
Canyonlands
Red Rock Astronomy Star Gazing
12 Moab - Page 431 km
Skydive
13 Page 0 km
Antelope Canyon
White Pockets
14 Page - Las Vegas 439 km
Vegas
15 Las Vegas 0 km
Vegas
16 Las Vegas - Los Angeles 518 km
Edwards Air Force Base
17 Los Angeles 0 km
Universal / Six Flags / … (kies één)
Upright Citizen's brigade (Hollywood, vlabkij Griffith Park en the Hollywood Bowl)
18 Los Angeles - Joshua Tree NP 280 km
Petersen Automotive Center / The Grove
Palm Springs
19 Joshua Tree NP - Phoenix 391 km
Joshua Tree NP
20 Phoenix - Flagstaff 262 km
Sedona
21 Flagstaff - Gallup 300 km
Petrified Forest NP
22 Gallup - Albuquerque 225 km
Murder Mystery Dinner
23 Albuqerque 0 km
Sandia Peak Tramway
24 Albuquerque - White Sands NM 393 km
White Sands NM
25 White Sands NM - Carlsbad 366 km
Roswell
26 Carlsbad - Sonora 338 km
Carlsbad Caverns
27 Sonora - San Antonio 400 km
Western Shooting
San Jose Mission
28 San Antonio - Houston 318 km
Space Center Houston
29 Houston - Dallas 385 km
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Re: Reis Lauren: in 1 maand van Seattle naar Dallas
Hi
Is wel te doen maar toch krap. Wij deden zoets maar dan naar New Orleans en verder naar Atlanta maar hadden 8 weken. Ik zou in 2 dagen naar Yellowstone rijden en dan meer tijd aan Yellowstone besteden. Als je wil raften doe dat dan op Snake River vanaf Jackson waar je dan 2 nachten voor zou moeten uitrekken.
Van GTNP kan je via Salt Lake City rijden maar ook via Rock Spings, Flaming Gorge, Vernal en Douglas Pass rd.
Tussen Moab en Page heb je nog Monument Valley. Echte roadtrippers rijden dan via Moki Dugway en Gooseneck SP.
Ik zou trouwens Grand Canyon NP nergens staan. ben je daar al geweest? En wat wil je met die Airforce Base?
En wat wil je in Phoenix? je zou ook 2 uur verder kunnen rijden en dan in Sedona gaan logeren
Tussen Flagstaff en Gallup is van alles vor R66 te zien en je hebt ook nog Meteor Crater. In Winslow Standing on the Corner en het prachtige La Posada hotel. In Holbrook is het WigWam motel.
Sonora is niet veel maar we hebben er wel eens in de Best Western overnacht. Je imo ook nog wel een extra dag in de prachtige stad San Antonio kunnen gebruiken en ook in Austin.
Yeehaw
Is wel te doen maar toch krap. Wij deden zoets maar dan naar New Orleans en verder naar Atlanta maar hadden 8 weken. Ik zou in 2 dagen naar Yellowstone rijden en dan meer tijd aan Yellowstone besteden. Als je wil raften doe dat dan op Snake River vanaf Jackson waar je dan 2 nachten voor zou moeten uitrekken.
Van GTNP kan je via Salt Lake City rijden maar ook via Rock Spings, Flaming Gorge, Vernal en Douglas Pass rd.
Tussen Moab en Page heb je nog Monument Valley. Echte roadtrippers rijden dan via Moki Dugway en Gooseneck SP.
Ik zou trouwens Grand Canyon NP nergens staan. ben je daar al geweest? En wat wil je met die Airforce Base?
En wat wil je in Phoenix? je zou ook 2 uur verder kunnen rijden en dan in Sedona gaan logeren
Tussen Flagstaff en Gallup is van alles vor R66 te zien en je hebt ook nog Meteor Crater. In Winslow Standing on the Corner en het prachtige La Posada hotel. In Holbrook is het WigWam motel.
Sonora is niet veel maar we hebben er wel eens in de Best Western overnacht. Je imo ook nog wel een extra dag in de prachtige stad San Antonio kunnen gebruiken en ook in Austin.
Yeehaw
Hey Yeehaw!
Dat gevoel had ik ook..."het kan nog net", maar Texas staat al ettelijke jaren op mijn lijstje en ik zou het zonde vinden om dan een stukje vroeger te stoppen.
De alternatieve route na GTNP zegt me wel wat. Ik ben al in SLC geweest en vind het nu niet echt zo'n grote meerwaarde.
In Monument valley zijn we allen al geweest, sommige van ons meerdere malen. Idem met Grand Canyon. Vandaar dat we deze dus uit onze route laten.
Op de Air Force base worden rondleidingen gegeven en we hebben een vliegfanaat mee die dat enorm graag een keertje zou zien.
In Phoenix dacht ik even binnen te springen bij vrienden. Sedona is wel heel mooi natuurlijk.
Meteor Crater heb ik al bezocht, maar lijkt me nog wel een bezoekje waard voor de andere reizigers!
In het Wigwam hotel hebben we ook al gelogeerd
Echt wel grappig, met die stenen wigwams.
Ik vind het inderdaad jammer dat het tempo voor Texas zo hoog ligt.
Dat gevoel had ik ook..."het kan nog net", maar Texas staat al ettelijke jaren op mijn lijstje en ik zou het zonde vinden om dan een stukje vroeger te stoppen.
De alternatieve route na GTNP zegt me wel wat. Ik ben al in SLC geweest en vind het nu niet echt zo'n grote meerwaarde.
In Monument valley zijn we allen al geweest, sommige van ons meerdere malen. Idem met Grand Canyon. Vandaar dat we deze dus uit onze route laten.
Op de Air Force base worden rondleidingen gegeven en we hebben een vliegfanaat mee die dat enorm graag een keertje zou zien.
In Phoenix dacht ik even binnen te springen bij vrienden. Sedona is wel heel mooi natuurlijk.
Meteor Crater heb ik al bezocht, maar lijkt me nog wel een bezoekje waard voor de andere reizigers!
In het Wigwam hotel hebben we ook al gelogeerd

Ik vind het inderdaad jammer dat het tempo voor Texas zo hoog ligt.
Ik zou zelf na alles wat je al eerder gezien hebt niet extra naar meteor Crater gaan. je kan van Phx ook bv Apache Trail rijden (22 miles unpaved) en dan via Salt River Canyon naar Show Low/Pinetop en naar Petrified Forest. Trouwens, as vrijdag vliegen we naar LA en zaterdag rijden we over die AF base (Rosamund blv) naar Boron voor het 29 Mule team museum en stoppen ook even voor het a/p graveyard in Mojave maar een tour op die basis doen we niet. Tenzij we besluiten een andere route te nemen....Dat weten we nooit van tevoren.
Apache trail heb ik ook al gedaan, en ik zou het niet nog eens opnieuw doen na al wat ik ondertussen al heb mogen bewonderen. Ik ben nu aan het overwegen om ipv via Phoenix via Kingman te rijden en daar te overnachten:
LA - Palm Springs
Palm Springs - Kingman (via Joshua Tree NP)
Kingman - Flagstaff
LA - Palm Springs
Palm Springs - Kingman (via Joshua Tree NP)
Kingman - Flagstaff
Voor de tijdverdeling in Yellowstone en Grand Teton, is dit doenbaar en optimaal:
- 1 dag doorbrengen rond Lamar Valley in Yellowstone
- 1 dag voor de grand loop road in Yellowstone
- 3 uur voor de Teton Park Road, 3 uur om te raften op Snake River, 2 uur voor zonsondergang bij Mormon row
- halve dag voor hike naar het zuiden van Grand Teton toe (Taggart Lake, Phelps lake overlook, Phelps lake loop => aanraders?) en de rest van de dag om naar Vernal te rijden.
- 1 dag doorbrengen rond Lamar Valley in Yellowstone
- 1 dag voor de grand loop road in Yellowstone
- 3 uur voor de Teton Park Road, 3 uur om te raften op Snake River, 2 uur voor zonsondergang bij Mormon row
- halve dag voor hike naar het zuiden van Grand Teton toe (Taggart Lake, Phelps lake overlook, Phelps lake loop => aanraders?) en de rest van de dag om naar Vernal te rijden.