Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
4 maanden USA/Canada
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
4 maanden USA/Canada
Hoi,
Ik ga samen met mijn vriendin volgend jaar een kleine 4 maanden naar de usa en canada. Ik heb een paar vragen over de ruwe planning.
Onder welk deel van het forum kan ik hiervoor terecht want het betreft meerdere staten van de vs?
Bedankt,
Joris
Ik ga samen met mijn vriendin volgend jaar een kleine 4 maanden naar de usa en canada. Ik heb een paar vragen over de ruwe planning.
Onder welk deel van het forum kan ik hiervoor terecht want het betreft meerdere staten van de vs?
Bedankt,
Joris
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 4 maanden USA/Canada
Je weet dat via een VISA Waiver programma je maximaal 90 dagen in de VS mag blijven ? Je zal dus een ander visum moeten aanvragen en dit voldoende onderbouwen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dan moet topicstarter het zo plannen dat hij eerst 90 dagen VS doet en dan ruim een maand Canada. Maar na die 90 dagen dan niet meer in de VS komen. Op een ander topic heeft topicstarter het over Ocala in Florida. Ik neem aan dat dit een onderdeel van de grote reis is?
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
we blijven 80 dagen in de VS en de rest in Canada dus ik denk dat een visum niet noodzakelijk is.
Of toch wel?
Of toch wel?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moet je de reis zo plannen dat je eerst vliegt op Canada, daar je dagen blijft, dan pas de grens over gaat en aan kan tonen dat je binnen de 90 dagen terugvliegt (vanuit de US of vanuit Canada). Andersom kan een probleem geven omdat je 90 dagen beginnen te tellen vanaf het moment dat je voet aan grond zet in de US en door blijft lopen als je de Canadese grens oversteekt. Je mag dan dus niet meer nog eens de US grens over en zal je terugvlucht moeten plannen vanuit Canada.
(Tegen die tijd zal je trouwens ook een soort ESTA voor Canada moeten aanvragen. Ik dacht dat het in de planning staat vanaf april 2015)
(Tegen die tijd zal je trouwens ook een soort ESTA voor Canada moeten aanvragen. Ik dacht dat het in de planning staat vanaf april 2015)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
idd, dit maakter deel van uit.
Dit is de grove planning tot nu toe:
Florida: 1 maart-22 maart (3w)
New York: 23 maart-29 maart (1w)
Oost-Canada: 30 maart-12 april (2w)
Alaska: 13 april-3 mei (3w)
West-VS & West-Canada: 4 mei-22 juni (7w)
Het grote probleem lijkt mij Alaska.
Heb gelezen dat alles nog gesloten is, veel wandel-en rijwegen nog dicht door sneeuw of modder, nog geen tours beschikbaar ....
Kortom, echt de verkeerde periode. Klopt dit allemaal?
Iemand ervaring?
De ervaringen die ik hier gelezen heb op dit forum gaan allemaal over de periode mei tot augustus.
Die periode is voor ons niet haalbaar dus ....
Is het toch de moeite om in april te gaan of kan ik de droom alaska beter opbergen voor een volgend avontuur?
Merci
Dit is de grove planning tot nu toe:
Florida: 1 maart-22 maart (3w)
New York: 23 maart-29 maart (1w)
Oost-Canada: 30 maart-12 april (2w)
Alaska: 13 april-3 mei (3w)
West-VS & West-Canada: 4 mei-22 juni (7w)
Het grote probleem lijkt mij Alaska.
Heb gelezen dat alles nog gesloten is, veel wandel-en rijwegen nog dicht door sneeuw of modder, nog geen tours beschikbaar ....
Kortom, echt de verkeerde periode. Klopt dit allemaal?
Iemand ervaring?
De ervaringen die ik hier gelezen heb op dit forum gaan allemaal over de periode mei tot augustus.
Die periode is voor ons niet haalbaar dus ....
Is het toch de moeite om in april te gaan of kan ik de droom alaska beter opbergen voor een volgend avontuur?
Merci
Als ik je reisschema zie kan dat wel een probleem zijn.Jokke & gerre schreef:we blijven 80 dagen in de VS en de rest in Canada dus ik denk dat een visum niet noodzakelijk is.
Of toch wel?
Een esta voldoet mogelijk niet. Tenzij je voor 29 mei de VS uit bent.
Laatst gewijzigd door mtl op 29 jun 2014, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
Dat is minder. dan wordt het weer puzzelen geblazen.
Is het niet raar dat de dagen vs blijven lopen als je ondertussen in Canada zit?
ik wou west canada en west vs combineren omdat het geografisch goed gelegen is vooreen grote loop.
Balen
Is het niet raar dat de dagen vs blijven lopen als je ondertussen in Canada zit?
ik wou west canada en west vs combineren omdat het geografisch goed gelegen is vooreen grote loop.
Balen
Heb mijn bericht aangepast, het kan maar dan moet je voor 29 mei de VS uit zijn en niet meer terugkomen. Ook ervoor zorgen dat je terugvlucht uit Canada geen tussenstop maakt in de VS of een overstap maken in de VS.
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
Ik was eerst van plan om de grote loop te starten en te eindigen in LA omdat het een fijne begin- &eindbestemming is, met goed weer. En ik weet er een goed(koop)camperbedrijf.
Maar dan kan ik beter in vancouver ofzo starten en zuidwaarts gaan. Autoverhuur gaat wel duurder zijn in canada waarschijnlijk?
Iemand een opmerking over Alaska?
Maar dan kan ik beter in vancouver ofzo starten en zuidwaarts gaan. Autoverhuur gaat wel duurder zijn in canada waarschijnlijk?
Iemand een opmerking over Alaska?
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
heeft iemand trouwens een link of info, wat betreft het visum aanvragen?
Moet je goede redenen hebben of is een plezierreis een goede reden om een visum aan te vragen?
Kostprijs, procedure,... ?
Moet je goede redenen hebben of is een plezierreis een goede reden om een visum aan te vragen?
Kostprijs, procedure,... ?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Voor Belgie vind je hier info: (ik vermoed dat dit uiteindelijk voor nederland hetzelfde is)
http://dutch.belgium.usembassy.gov/visa ... ogram.html voor wat betreft het visa waiver programma
http://travel.state.gov/content/visas/e ... sitor.html voor een visum als je voor toerisme langer dan 90 dagen wil blijven. Houd er rekening mee dat dergelijke procedures niet voor de poes zijn. Bij de minste twijfel over je bedoelingen wordt je geweigerd.
Het is ook absoluut af te raden om de regels niet te volgen. Als je bvb bij je aankomst niet duidelijk kan aangeven wat je reisplannen zijn en wanneer je terugkeert kan dit voldoende zijn om je niet binnen te laten.
http://dutch.belgium.usembassy.gov/visa ... ogram.html voor wat betreft het visa waiver programma
http://travel.state.gov/content/visas/e ... sitor.html voor een visum als je voor toerisme langer dan 90 dagen wil blijven. Houd er rekening mee dat dergelijke procedures niet voor de poes zijn. Bij de minste twijfel over je bedoelingen wordt je geweigerd.
Het is ook absoluut af te raden om de regels niet te volgen. Als je bvb bij je aankomst niet duidelijk kan aangeven wat je reisplannen zijn en wanneer je terugkeert kan dit voldoende zijn om je niet binnen te laten.
Let er ook op dat je auto's/campers die je huurt in Canada vrijwel nooit in de VS weer kunt inleveren.Jokke & gerre schreef:Maar dan kan ik beter in vancouver ofzo starten en zuidwaarts gaan. Autoverhuur gaat wel duurder zijn in canada waarschijnlijk?
Voor wat betreft Alaska heb ik geen idee. Ook het Noordwesten van de VS (Glacier NP e.d.) en Canada zal in die tijd nog redelijk besneeuwd zijn en niet altijd volledig toegankelijk.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou je huurauto van Canada bijvoorbeeld in kunnen leveren in Victoria (als Vancouver Island op je planning staat), en daar neem je dan een ferry naar Port Angeles (USA) en pik je een Amerikaanse huurauto op waar je dan je trip in de US mee verder kan zetten.
Alaska valt er een beetje ongelukkig bij he. Als je dat laat vallen, heb je een serieus probleem minder.
Indien je een toeristenvisum aanvraagt, en het wordt geweigerd, dan kan je ook niet meer 'zomaar' op vakantie naar de US voor de komende jaren. Zelfs niet voor 1 week. Ook deze vakantie niet. Je zal telkens terug een visum aan moeten vragen en loopt dus de kans om weer afgewezen te worden.
Het hebben van een huis en een vaste job kan nuttig zijn bij het aanvragen van een visum. Het hebben van een job die je ook virtueel kan doen kan een groot nadeel zijn. De afgelopen maanden hebben we hier ontzettend veel gevallen gehad van mensen die afgewezen werden voor een visum. Veel meer dan wat vroeger het geval leek te zijn. Geen idee waarom dat is.
Alaska valt er een beetje ongelukkig bij he. Als je dat laat vallen, heb je een serieus probleem minder.
Indien je een toeristenvisum aanvraagt, en het wordt geweigerd, dan kan je ook niet meer 'zomaar' op vakantie naar de US voor de komende jaren. Zelfs niet voor 1 week. Ook deze vakantie niet. Je zal telkens terug een visum aan moeten vragen en loopt dus de kans om weer afgewezen te worden.
Het hebben van een huis en een vaste job kan nuttig zijn bij het aanvragen van een visum. Het hebben van een job die je ook virtueel kan doen kan een groot nadeel zijn. De afgelopen maanden hebben we hier ontzettend veel gevallen gehad van mensen die afgewezen werden voor een visum. Veel meer dan wat vroeger het geval leek te zijn. Geen idee waarom dat is.
Elke
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
Oost-Canada:1 maart-15 maart (2w)
New York: 16 maart-22 maart (1w)
Florida: 23 maart-12 april (3w)
West-kust VS: 13 april-10 mei (4w)
Alaska: 11 mei-31mei (3w)
West-canada: 1 juni-22 juni (3w)
Dit schema zou in principe geen probleem meer moeten zijn,wat betreft de 90 dagen. Klopt?
Kom ik hier nog ergens in de problemen door het klmaat? Bepaalde (wandel)wegen nog gesloten, ... .
Ik vrees een beetje voor Yellowstone ed want heb gelezen dat het kantje boordje is, zelfs in begin juni ?
Hoe moet ik dat interpreteren? is het dan onmogelijk (verboden) om bepaalde delen te bezoeken of is het eerder dat het veel moeilijker te bereiken is?
Alle tips/suggesties/kritiek op bovenstaand schema is welkom.
Dan kan ik beginnen met de invulling ervan.
Bedankt
New York: 16 maart-22 maart (1w)
Florida: 23 maart-12 april (3w)
West-kust VS: 13 april-10 mei (4w)
Alaska: 11 mei-31mei (3w)
West-canada: 1 juni-22 juni (3w)
Dit schema zou in principe geen probleem meer moeten zijn,wat betreft de 90 dagen. Klopt?
Kom ik hier nog ergens in de problemen door het klmaat? Bepaalde (wandel)wegen nog gesloten, ... .
Ik vrees een beetje voor Yellowstone ed want heb gelezen dat het kantje boordje is, zelfs in begin juni ?
Hoe moet ik dat interpreteren? is het dan onmogelijk (verboden) om bepaalde delen te bezoeken of is het eerder dat het veel moeilijker te bereiken is?
Alle tips/suggesties/kritiek op bovenstaand schema is welkom.
Dan kan ik beginnen met de invulling ervan.
Bedankt
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Iemand die kan bevestigen dat het laatste schema in orde is, wat de 90 dagen betreft?
En levert het nog ergens problemen op qua klimaat? Gaan er nog wegen gesloten zijn? Plaatsen waar we met zekerheid heel slecht weer gaan hebben?
Alvast bedankt allemaal voor de reacties.
Iemand die kan bevestigen dat het laatste schema in orde is, wat de 90 dagen betreft?
En levert het nog ergens problemen op qua klimaat? Gaan er nog wegen gesloten zijn? Plaatsen waar we met zekerheid heel slecht weer gaan hebben?
Alvast bedankt allemaal voor de reacties.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Wel, In Florida zal je goed weer hebben en zolang je echt in het zuidwesten blijft ook, plaatsen zoals Yosemite en Sequoia zijn in de periode april nog echt wel sneeuwgevoelig (zeker op hoogte).
West-canada komt in juni wel OK, Alaska is groot en hoe noordelijker hoe kouder natuurlijk.
In jullie schema zal je op diverse plaatsen geconfronteerd worden met gesloten wegen. Als je bvb naar yellowstone gaat is dat nagenoeg een garantie. Maar onderschat Oost Canada en NYC ook niet in maart.
Voor de 90 dagen regel durf ik niet garanderen dat dit geheel in orde is. Je moet immers nog steeds door immigratie en daarvoor is dit belangrijk:
West-canada komt in juni wel OK, Alaska is groot en hoe noordelijker hoe kouder natuurlijk.
In jullie schema zal je op diverse plaatsen geconfronteerd worden met gesloten wegen. Als je bvb naar yellowstone gaat is dat nagenoeg een garantie. Maar onderschat Oost Canada en NYC ook niet in maart.
Voor de 90 dagen regel durf ik niet garanderen dat dit geheel in orde is. Je moet immers nog steeds door immigratie en daarvoor is dit belangrijk:
Indien u de V.S. binnenkomt via een Canadese of Mexicaanse landsgrens, is geen vliegtuigticket vereist. Wel nodig is een bewijs van financiële solvabiliteit. Bovendien moet u kunnen aantonen dat u gedomicilieerd bent buiten de V.S. en dat u van plan bent naar huis terug te keren.
Dat gaat een geweldige reis worden. Ben benieuwd naar je planning!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt erop dat je binnen de 90 dagen blijft met dit schema. Maar zorg er wel voor dat je vlucht naar huis vanuit Canada rechtstreeks naar Europa gaat en niet een overstap in de USA heeft, want dat valt dus wel buiten die 90 dagen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Misschien dat het in het kader daarvan handig is om de tickets te boeken bij Air Transat? Ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een KLM of Air Canada nog wel eens een vluchtwijziging heeft, waardoor je misschien opeens toch in de VS over moet stappen in plaats van bijvoorbeeld in Londen. Geen idee of dat wel eens gebeurt, hoor, maar bij Air Transat vlieg je altijd non-stop en weet je zeker dat zoiets niet gebeurt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 9808 Weergaves
-
Laatste bericht door PauMau
-
- 6 Reacties