Vragen west Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Beste reizigers,

Misschien dat mijn vragen al op het forum staan maar na uren en dagen zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer, dus kies ik uiteindelijk voor de 'wat makkelijkere' manier en hoop ik dat jullie mij willen en kunnen helpen.

Mijn vriend en ik gaan van de zomer eerst naar New-york voor een een aantal dagen en daarna naar Canada.
Onze reis ziet er tot nu toe als volgt uit:
1) aankomst calgary - stadje bekijken
2) Waterton park ??
3) banf nationalpark
4) lake louise
5) icefieldparkway
6) jasper national park

En daarna door naar vancouver, we stoppen dan nog bij lytton ivm raften en bij harrison hotsprings.
Vancouver willen we bekijken en het olympische stadion en natuurlijk naar vancouver island.

Nu heb ik een aantal vragen hierover:
1) we zitten te twijfelen of we naar waterton park willen, het is 1000km om rijden en we weten dus niet of dit de moeite waard is aangezien we ook al naar andere parken gaan?
2) we willen graag camperen maar als ik op internet kijk kunnen we alleen campings boeken die verder weg liggen van de parken, ik lees een first come first service, hoelaat moet je dan bij de parken/onze plekken zijn om ongeveer de eerste te zijn en wat betaal je dan voor een camping plek? Meer dan een douche met warm water en een wc hebben we eigenlijk niet nodig.
3) we zitten te twijfelen over de nachten in vancouver en vancouver island, tot nu toe willen we in vancouver naar het olympische stadion en de stad zelf bekijken en op vancouver island een boottrip maken om onder andere walvissen en orka's te spotten, hebben jullie nog andere tips waar we echt heen moeten op deze twee plekken?
4) welke en vanaf waar kan je het beste (en liefst goedkoopst) een walvis/orka tocht maken want hier lees ik echt heel veel verschillende verhalen over.

Hopelijk kunnen jullie ons met de laatste vragen helpen,

Alvast erg bedankt:)
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: Vragen west Canada

Bericht door Ems2012 »

Wij gaan dit jaar zelf voor het eerst richting Canada, dus veel tips o.b.v. Ervaring kan ik je niet geven. Probeer in ieder geval je route eens per dag in van/naar vorm uit te schrijven.

Dus:

1 New York - Calgary
2 Calgary - ...

Waterton is leuk, maar je moet er wel de tijd voor hebben. Dus dan kunnen wij nu wel "ja" zeggen, maar met de informatie in je post heb ik geen idee hoeveel tijd jullie ter plaatse hebben.

Hoe lang hebben jullie de tijd in Canada? En van waar vliegen jullie terug?
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: Vragen west Canada

Bericht door yarrah »

:lol: Calgary - stadje bekijke.
Ik weet niet wat je voor idee je hebt van Calgary (of noord amerikaanse steden) maar het is een miljoenenstad.
Maar ik kan je Calgary niet aanraden. Er zijn mooiere steden.

Onderaan onderschrift een link van mijn reizen naar canada.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

De route ziet er als volgt uit:
1)Calgary - Waterton
2 en 3) Waterton
4) waterton - Banf national park
5 en 6) banf (lake louise)
7) banf - jasper
8 en 9) Jasper
10) rijden naar Lytton
11) rijden naar harrison hotsprings
12) rijden naar vancouver - 4 nachten

Alleen omdat waterton park 1000km om is en we maar vier dagen in vanvoucer (vancouver island) zijn vragen we ons af of we die tijd van waterton niet beter kunnen plakken aan vancouver?

En dan nog de vraag ivm camperen en walvistoch?
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vragen west Canada

Bericht door Petticoat »

Calgary valt inderdaad tegen dus goed dat je die er uit hebt gehaald. Waterton is een mooi park, maar 2 hele dagen daar lijkt me erg lang tenzij je van plan bent de grens over te gaan en ook Glacier NP te bezoeken en de going-with-the-sun road te rijden.
Anders zou je misschien beter vanuit Calgary meteen door kunnen rijden naar Banff en de dagen die je dan overhoudt gebruiken op Vancouver Island. Vanaf Vancouver Island kun je op verschillende plekken een walvistocht doen. Deze zijn over het algemeen niet goedkoop. Wij waren in Tofino en hebben heel veel bultruggen gezien. Voor orka's moet je over het algemeen nog wat noorderlijker op het eiland. Verder vond ik Victoria op Vancouver Island erg leuk. Een gezellig stadje met Engelse sfeer.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Bedankt voor de reactie, ik denk dan inderdaad dat we wateron overslaan en de overige dagen gebruiken voor vancouver.

Ja die tochten zijn lastig, we willen graag orka's en walvissen zien maar je leest ook dat bij de goedbezochten boottochten de natuurlijk meer is aangetast omdat daar veel bootverkeer is en dat als je vanaf een andere plek (weet de naam even niet meer) gaat dat je dan meer ziet omdat daar de dieren 'rustiger' leven en dus eerder te voorschijn komen.

Toevallig ook ervaring met camperen? Want daar twijfelen we nog over, we gaan sowieso camperen want hebben een tent gehuurd in Canada alleen met het reserveren zitten we een beetje. hoe de first come en first service werkt, dus hoelaat je dan uiterlijk ergens moet zijn en hoeveel de kosten ongeveer zijn?
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: Vragen west Canada

Bericht door yarrah »

Wanneer ga je camperen?
Wij reserveren nooit ook niet in hoofdseizoen.
Gewoon zorgen dat je tussen 11.00 en 13.00 op een camping aan komt.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Wij vliegen woensdag 23 juli van New-York naar Calgary en daar komen we rond 11.15 aan en kunnen de auto om 12.00 ophalen.

Misschien handig om voor de eerste nacht wel te boeken, want weet niet als je laat ben of je dan echt geen plek meer heb?

Oke, en jullie boeken dus altijd bij aankomst, dan nog een vraag kun je voor meerdere dagen boeken of moet je de volgende dag weer naar de receptie voor een nieuwe nacht? En wat zijn de kosten ongeveer?
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: Vragen west Canada

Bericht door yarrah »

Kosten tussen 17.50 en 30 dollar.
Als je een plek hebt kun je die eenvoudig verlengen voor 11.00 de volgende dag.

Meer info over kamperen:
http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/banff/ ... mping.aspx
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Broes
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 jan 2011, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen west Canada

Bericht door Broes »

Hoeveel dagen heb je in totaal?
Wil je vooral natuur zien of steden?
Ik veronderstel dat je ook terugvliegt uit Calgary?
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Bedankt voor de reactie:)

We hebben ongeveer 16 dagen in Canada, en willen voornamelijk natuur zien. Maar zoals vancouver en het olympisch dorp lijkt ons ook leuk om te zien.
Broes
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 jan 2011, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen west Canada

Bericht door Broes »

Dan denk ik dat je keuzes zal moeten maken.
Ik zou dit doen:
Calgary - Banff (2 nachten min.)
Banff -Lake Louise (1nacht)
Lake Louise - Jasper (3 nachten)
Jasper - Wells Grey (2 nachten)
Wells Grey - Whistler 1 nacht
Whistler - Vancouver Island
Paar dagen op Vancouver Island blijven: Tofino en/of Victoria
Overzet naar Vancouver: 3 nachten
En dan via Osoyoos en Cranbrook terug naar Calgary, afhankelijk van hoeveel dagen je nog over hebt natuurlijk.

Maar je moet dus keuzes maken. Liever wat langer ergens blijven en dat dan in detail doen, maar dan wat langer rijden de dag erna? Ofwel wil je kleine afstanden, maar dan kan je niet overal lang blijven natuurlijk. Eens je dit gekozen hebt, kan je je reisplan opstellen.
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vragen west Canada

Bericht door Petticoat »

En ik zou in ieder geval voor de eerste nacht proberen te reserveren. Als je in Calgary aankomt een meteen doorrijdt naar Banff ben je daar toch laat in de middag en Banff is erg populair. Bovendien heb je dan ws ook niet zoveel puf meer om op zoek te gaan mocht het bij de eerste camping niet meteen lukken.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1429
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Vragen west Canada

Bericht door AnnInBC »

Het is ook goed om te weten of je terug vliegt vanuit Vancouver of Calgary?

Als je niet veel tijd hebt voor Vancouver Island dan kan je vanuit Vancouver ook gerust whale watching tours doen. Deze zijn misschien wel iets langer omdat met wat verder is om tot bij de orka's te geraken dan de plaatsen op Vancouver Island, maar het spaart je wel veel tijd uit en ook het geld wat je moet betalen voor de ferry naar Vancouver Island. Het is maar een idee, maar je kan het overwegen. Vanuit Vancouver heb je op Granville Island Wild Whales (http://www.whalesvancouver.com/) of je kan naar Steveston Village (bij Richmond, zo'n 20 minuten van downtown Vancouver) mee gaan met Vancouver Whale Watch (http://www.vancouverwhalewatch.com/).

Ik weet niet welk Olympic stadion je wil zien in Vancouver, maar ik veronderstel dat je het hebt over de BC Place in downtown Vancouver. Aan het water dichtbij de Canada Place heb je ook een groot convention centrum van waaruit de presentators van alle landen presenteerden, iets verderop van dit gebouw heb je de Jack Poole Plaza met de Olympische Vlam als je die graag wil zien. Verder staan de Olympische ringen nog bij Cypress Mountain en kan je eventueel ook een uitstap doen naar Whistler (anderhalf uur tot 2 uren rijden) om daar naar het Olympische dorp te gaan. Mis zeker Stanley Park niet in Vancouver, zo'n mooi park. Je kan hier een voormiddag of namiddag voor uitnemen en eventueel een fiest huren om zo rondom het hele park te fietsen.

Voor nog meer ideeen tijdens je reis kan je mijn reisroute door West Canada bekijken als je wil, daar staan misschien nog wel wat tips op die je kan gebruiken: http://travelwestcanada.blogspot.com/

Groetjes,
Ann
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Bedankt voor de reactie, was een paar dagen weg vandaar dat ik nu zo laat reageer.

We hebben het opgeschreven en gaat inderdaad voor de eerste nacht alvast reserveren.

Sorry bedoelde niet olympisch stadion maar het olympische dorp, weet niet of dat de moeite waard is maar het lijkt ons leuk om naar toe te gaan.
We vliegen vanuit vancouver terug. Stanley park ga ik even opschrijven en even naar kijken kan die misschien ook erbij op de lijst.

Het meeste is al geregeld en we kijken er naar uit, mochten er nog overige tips zijn mbt dingen die je moet zien of andere dingen waar je op moet letten bijvoorbeeld dat het erg afkoeld s avonds of dat je geen eten in je auto moet achterlaten ivm beren dan zijn ze van hare welkom.

Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe, heeft ons erg geholpen
eponine
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:20

Re: Vragen west Canada

Bericht door eponine »

Walvissen, tofino/ucluelet
Orca's victoria (incl hordes bootjes eromheen)
Beide, port mcneil, noorder deel. Een pittige rit ernaartoe, maar zoooo de moeite waard als je walvissen en orca's wilt zien!

Ook vanuit telegraph cove gaat een tour, met stubbs, maar die is kwalitatief een stuk minder als de tour vanuit port mc neill.

Ook vind je in het noorden meer beren als in het zuidelijk deel, maak je hierover niet teveel zorgen, maar gebruik vooral je gezonde verstand. Het olympisch dorp trok ons niet zo, wel de wolven die we in de buurt ervan hoorden huilen!

Overigens hebben we in de buurt van whistler op een kleine camping gekampeerd, en voelde ik snachts iets langs de tent lopen, ik vermoed een wasbeer maar ik heb er maar tegen aan gepord in de hoop dat het wegging, en dat deed het dus ook. Ik denk dat het een wasbeer was maar ben niet zo'n held dat ik op dat moment de tent uit ga hahahaha!
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Haha ik ben ook een held op sokken hoor;-) ga eens kijken naar de boottochten, thanks voor de info:)
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vragen west Canada

Bericht door Petticoat »

Overigens hebben we in de buurt van whistler op een kleine camping gekampeerd, en voelde ik snachts iets langs de tent lopen, ik vermoed een wasbeer maar ik heb er maar tegen aan gepord in de hoop dat het wegging, en dat deed het dus ook. Ik denk dat het een wasbeer was maar ben niet zo'n held dat ik op dat moment de tent uit ga hahahaha!
Vind het al dapper dat je er tegen aan hebt gepord! Tijdens mijn kampeertrip in Canada was in mijn hoofd elk geluidje 's nachts een beer.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
danielle7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2014, 21:59

Re: Vragen west Canada

Bericht door danielle7 »

Hallo Allemaal,

Super bedankt voor jullie reacties, nu ook namens Danielle haar vriend Erwin. Ik heb Danielle even gevraagd of ik ook wat vragen mocht stellen, want ik word af en toe gek van het zoeken.

Onze 2,5 weekse reis (23 juli - 10 aug) staat nu vast tot en met Japser NP vanuit calcary. We hebben vanuit Jasper nog 7 dagen tot vancouver (daar nog 4 dagen chillen in de stad) en die willen we zo goed mogelijk besteden. Nu is mijn vraag welke route we vanaf Jasper tot vancouver het beste kunnen pakken?
we hebben veel gelezen over well's grap NP, dat daar veel beren zijn. Ook Whistler raden veel mensen aan. Daarnaast lijkt ons Harrison Hotsprings ook lekker, om daar een dag of twee te ontspannen. En als laatste willen we ook vancouver island niet overslaan, want orka's bekijken en walvissen spotten lijkt ons ook fantastisch.

West-canada kenners, wat raden jullie ons aan?

Whistler meepakken? (beren? skien?)
Well's gray NP meepakken?
Waar heb je de meeste kans om beren te zien?
Via Whistler naar Parkville, tofino en dan naar vancouver?
Of via harrison hotsprings naar vancouver en daar overvaren om een stukje van vancouver island te zien en orka tochten te pakken in victoria?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Erwin :thumbup:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1429
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Vragen west Canada

Bericht door AnnInBC »

Hoi Erwin,

Ik begrijp niet goed of je 4 dagen in "Vancouver" zelf wil verblijven of 4 dagen Vancouver met Vancouver Island inbegrepen. Vancouver Island is namelijk een tocht van anderhalf uur met de ferry en dan nog het rijden van en naar de ferry terminal en je bestemming. Dit kan soms gerust een halve dag of langer in beslag nemen.

Ik zou Harrison Hot Springs laten links liggen, zo interessant is het namelijk niet behalve de mooie liggen aan Harrison Lake. Meren zal je genoeg zien en als je van de Hot Springs gebruik wil maken moet je in een hotel blijven bij Harrison Lake, het zijn hot springs die omgebouwd zijn in zwembaden en verder is er bij Harrison Hot Springs niet veel te doen...zonde van de tijd die je beter kan gebruiken bij Whistler, de weg tussen Whistler en Vancouver alleen al is zoveel mooier dan Harrison Hot Springs!

Als je 7 dagen hebt van Jasper naar Vancouver en dan nog 4 dagen Vancouver dan zou ik het volgende doen (ik tel even 11 dagen in totaal dan):
Dag 1: Jasper - Clearwater (een dikke 4 uren rijden zonder te stoppen, vertrek vroeg dan kan ben je tegen de middag in Clearwater om dan in de namiddag de hoogtepunten te bezoeken in Wells Gray Provincial Park)
Dag 2: Clearwater - Whistler (5 en een half uren rijden zonder te stoppen, maar hier ook weer een hele dag van)
Dag 3: Whistler (Peak to Peak gondola, skien zal nu niet gaan enkel op de gletsjer via een tour en dat zal wel duur zijn)
Dag 4: Whistler - Parksville (een 4 uren en een half reizen, dus neem hier ook weer een dagje voor met een stopje hier en daar langs de Sea To Sky Highway)
Dag 5: Vanuit Parksville naar Campbell River voor de dag om een whale watching tour te doen (het is iets meer dan een uurtje rijden van Parksville naar Campbell River
Dag 6: Parksville naar Tofino (een 4 uren reizen)
Dag 7: Tofino (neem een dagje weg van Vancouver)
Dag 8: Tofino naar Vancouver (een lange reis van 6 uren, neem hier een hele dag tijd voor uit en vertrek vroeg 's morgens)
Dag 9: Vancouver
Dag 10: Vancouver
Dag 11: Vancouver

Zo, hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes,
Ann

PS: ga zeker eens langs op mijn route door West Canada (als je dat nog niet gedaan hebt) voor nog wat tips en bezienswaardigheden: http://travelwestcanada.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer