Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis QuieBuzz: camperreis San Francisco - Yellowstone - Denver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
QuieBuzz
Amerika-ontdekker

Reis QuieBuzz: camperreis San Francisco - Yellowstone - Denver

Bericht door QuieBuzz »

We gaan deze zomer een camperreis maken in het westen van USA. We halen de camper op in San Francisco en moeten die 26 nachten later weer inleveren in Denver. We willen graag een paar dagen Yellowstone aandoen.
Hieronder gaat onze concept-route tot nu toe voor 23 dagen, dus we hebben nog 3 dagen in te vullen.
We zijn erg benieuwd naar jullie eventuele reacties, tips en suggesties op deze route en de nog in te vullen dagen. Wellicht zijn er leuke ideeen voor mooie excursies ergens op of langs de route, boottochten, bezienswaardigheden, wandelingen of een sportwedstrijd?
Alvast bedankt.

1 San Francisco ophalen camper - naar Calistoga (Napa Valley SP) - 134 km
2 Calistoga - via Mendocino - naar Fort Bragg - 202 km
3 Fort Bragg - via Avenue of the Giants en Eureka - naar Trinidad - 254 km
4 Trinidad - via Redwoods N.P. - naar Grants Pass - 219 km
5 Grants Pass - via Crater Lake N.P. - naar Diamond Lake - 195 km
6 Diamond Lake - via Wickieup Reservoir - naar Newberry Nat.Volcanic Monument (East Lake) - 178 km
7 Newberry Nat.Volcanic Monument - via Bend en Smith Rock - naar Ochoco Resevoir - 150 km
8 Ochoco Resevoir - via John Day Fossil Beds - naar Unity Reservoir - 251 km
9 Unity Reservoir - naar Boise - 237 km
10 Boise - via Stanley - naar Sawtooth N.R.A. - 243 km
11 Sawtooth N.R.A. - via Ketchum - naar Craters of the Moon N.M. - 181 km
12 Craters of the Moon N.M. - via Arco en Rexburg - naar Yellowstone N.P. - 330 km
13 Yellowstone N.P. - onder andere Old Faithful
14 Yellowstone N.P. - onder andere Mammoth Hot Springs
15 Yellowstone N.P. - naar Grand Teton N.P. - 173 km
16 Grand Teton N.P. - via Jackson en Snake River rafting - naar Hoback Junction - 50 km
17 Hoback Junction - via Pinedale en Red Canyon Overlook - naar Flaming Gorge N.R.A. - 342 km
18 Flaming Gorge N.R.A. - via Vernal en Dinosaur N.M. - naar Price - 365 km
19 Price - via Canyonlands (?) - naar Dead Horse Point S.P. - 200 km
20 Dead Horse Point S.P. - via Arches N.P. - naar Moab - 83 km
21 Moab
22 Moab - via Colorado N.M. - naar Grand Junction - 224 km
23 Grand Junction - via Interstate 70 - naar Denver - 397 km
totaal 4.451 km.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis QuieBuzz: camperreis San Francisco - Yellowstone - Denver

Bericht door Old Faithful »

Mooie reis :thumbup: . Jullie zijn wel veel dagen aan het reizen.
Je zou kunnen kijken of je een camping in de buurt van Mitchell, Or bij de Painted Hills Unit van JDFBNM kunt vinden. De Painted Hills zijn tegen de avond het mooist.

Opties voor de extra dagen: één of twee extra nachten in Yellowstone, een nacht in Capitol Reef N.P. (Fruita moet een zeer aantrekkelijke camping zijn.)
Je zou aan het einde van de reis ook voor enkele overnachtingen in Rocky Mountain N.P. kunnen kiezen.

Als je over I-70 naar Denver rijdt, kun je bij Dillon Us-6 via Keystone nemen. Dit is een omleidingroute voor vrachtwagens die niet door de Eisenhower Tunnel mogen. Je komt dan over de 3655m hoge Loveland Pass, een heel mooie route.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
QuieBuzz
Amerika-ontdekker

Bericht door QuieBuzz »

Erg bedankt voor je reactie Old Faithfull....
Ja het zijn inderdaad veel reisdagen, maar op de meeste dagen valt de afstand erg mee en we hebben nog 3 dagen marge om te verdelen over de route.

Wat betreft de Painted Hills Unit van JDFBNM; we rijden door jouw tip op dag 7 de circa 60 km. door om in de buurt van Mitchel te kunnen overnachten. Nu maar hopen dat het dan een mooie zonsondergang met mooi licht wordt om de Painted Hills te kunnen bewonderen.

Capitol Reef N.P. zijn we al 2 keer geweest. Inderdaad erg mooi, maar in verband met de afstanden deze keer afgevallen omdat we (voor de eerste keer) naar Yellowstone willen gaan.
Rocky Mountain N.P. is ook afgevallen vanwege de reisafstanden. Een vorige keer zijn we (naar achteraf is gebleken) te kort in Moab en directe omgeving geweest, daarom willen we daar nu nogmaals naar toe en trekken we daar deze keer 3 dagen voor uit.

Het aantal reacties op het bericht is tot nu toe erg beperkt. Ik overweeg om 'm over een paar dagen te herhalen in een meer gelezen groep (Zuidwesten).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt een moderator vragen om het te verplaatsen, dubbel posten is niet toegestaan, maar ook niet handig omdat men dan niet ziet welke reacties al in het andere topic zijn gegeven.

Ik ken het eerste stuk niet goed maar ik heb het idee dat je daar relatief veel tijd hebt, terwijl je in Yellowstone wel meer tijd zou kunnen gebruiken. Misschien kun je eens in de verslagen van Elly (http://www.michelly.nl) kijken, zij hebben iets vergelijkbaars gedaan als ik me niet vergis.
Heb je al een camping in Yellowstone vastgelegd?
Zie ons 2008-verslag voor Yellowstone, Moab, Craters of the Moon. En voor het deel bij Crater Lake ons 2006-verslag.
In 2013 waren we bij Colorado NM. Rij vanuit Moab via de 128.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben in 2009 een stuk van het eerste deel van je route per camper afgelegd tot aan Crater Lake. Wel met een tweejarige, dus in een veel rustiger tempo.

Langs de kust hebben we toen overnacht op de KOA van Westport. Vanaf de camping kon je zo het mooi gelegen strand opwandelen. Verder niet zo'n bijzondere camping, maar met een tweejarige was de speeltuin erg prettig... :wink:

Met name Humbolt State Park (Avenue of the Giants) heeft veel indruk gemaakt, waardoor we toen besloten daar langer te blijven en Redwood NP over te slaan. We hebben op twee verschillende campings langs de Avenue en midden in het bos overnacht (Burlington campground, naast het visitors center, en Albee Creek, voor die laatste moet je met een camper over een hobbelig en erg smal weggetje. Mooi gelegen, maar niet prettig om heen te rijden...) Maar beide zijn een aanrader.

In Crater Lake stonden we op de camping in het park. Het was behoorlijk koud en er lag ook nog sneeuw. Wanneer gaan jullie? Ik meen me te herinneren dat Marianne half juli in dit gebied nog sneeuw heeft gehad.

Craters of the moon, Yellowstone en Grand Teton en Moab hebben we eerder al bezocht (met auto en zonder kinderen) in 2003 en 2005. Misschien heb je daar nog iets aan. Al zou ik voor Craters of the Moon nog even naar de reisverslagen van Elly kijken, door Marianne al gelinkt. Die heeft het uitgebreid bezocht met tent, in 2012 als ik me niet vergis.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Leuk dat jullie Sawtooth Mountains in de reis opnemen. Dat zie je niet zo vaak. Wij vonden dat iig erg de moeite waard. Ik zie dat Marianne en Inge al naar onze verslagen verwezen hebben :wink: :thumbup:
Met name in 2009 en 2012 hebben we gedeeltes van jullie route gedaan.

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer