Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis voor de Pa Ma van Biebyip - Vancouver Island
-
biebyip
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis voor de Pa Ma van Biebyip - Vancouver Island
Aangestoken door al onze reizen gaan mijn ouders nu ook naar Canada. Eerst een week naar Toronto & omgeving, vanwege een gouden bruiloft van de familie. Daarna vliegen ze door naar Vancouver, om daar een rondreis te maken. Klinkt actief en ondernemend, zeker als je weet dat ze a) vroeger alleen met de vouwwagen naar Zeeland gingen en b) mijn vader 6 jaar geleden een partiele dwarslaesie heeft gehad, waardoor hij nu maximaal 50 meter kan lopen, goed kan fietsen op een gehandicaptefiets en voor de lange afstanden in een rolstoel zit. Maar wél mag auto rijden in een automaat.
Je kunt je misschien voorstellen dat ik deze reis misschien nog wel spannender vind, dan die keren dat puberzoon alleen op vakantie ging met de trein.
GEzien de fysieke beperkingen van pa, hebben ze gekozen voor een rondreis rondom Vancouver Island. Zo is er minder kans op sneeuw (zijn rollator heeft geen winterbanden), en hoeft ma niet te veel te gillen in de liftcabines. De route ziet er nu als volgt uit:
24 april : Amsterdam - Toronto
25 april: Toronto - Familie in omgeving London
26, 27, 28 april: familie
29 april: Familie - NIagara Falls
30 apil: Niagara Falls
1 mei: Niagara Falls - Toronto - vlucht - Vancouver
2 mei: Vancouver
3 mei: Vancouver - auto ophalen - Madeira Park/Sunshine Coast
4 mei: Madeira Park
5 mei: Madeira Park - Campbell River
6 mei: Campbell River
7 mei: Campbell River
8 mei: Campbell River - Ucelet
9 mei: Ucelet
10 mei: Ucelet - Nanaimo
11 mei: Nanaimo - Vancouver- Vlucht terug.
De route is via een reisbureau gegaan en ligt vast. Wij zijn zelf ook in de regio geweest, en daar heb ik nog wel wat info over, maar zijn er nog tips die ik ze mee kan geven over:
* Activiteiten in Campbell River. Pa wil graag een keer "de bergen in", maar dan het liefst begeleid. Weet iemand of er daar in de omgeving 4*4 tours georganiseerd worden?
* wat handig is met een rolstoel @Niagara Falls?
* gehandicaptenreizen? Ze nemen de Pkaart uit Nl mee, volgens het reisbureau is deze in Canada geldig. Iemand daar ervaring mee?
* Andere tips voor onderweg, die geschikt zijn voor iemand in een rolstoel & zijn vrouw die ook niet zo soepel loopt?
Ik (zij) horen jullie aanvullingen graag!
Je kunt je misschien voorstellen dat ik deze reis misschien nog wel spannender vind, dan die keren dat puberzoon alleen op vakantie ging met de trein.
GEzien de fysieke beperkingen van pa, hebben ze gekozen voor een rondreis rondom Vancouver Island. Zo is er minder kans op sneeuw (zijn rollator heeft geen winterbanden), en hoeft ma niet te veel te gillen in de liftcabines. De route ziet er nu als volgt uit:
24 april : Amsterdam - Toronto
25 april: Toronto - Familie in omgeving London
26, 27, 28 april: familie
29 april: Familie - NIagara Falls
30 apil: Niagara Falls
1 mei: Niagara Falls - Toronto - vlucht - Vancouver
2 mei: Vancouver
3 mei: Vancouver - auto ophalen - Madeira Park/Sunshine Coast
4 mei: Madeira Park
5 mei: Madeira Park - Campbell River
6 mei: Campbell River
7 mei: Campbell River
8 mei: Campbell River - Ucelet
9 mei: Ucelet
10 mei: Ucelet - Nanaimo
11 mei: Nanaimo - Vancouver- Vlucht terug.
De route is via een reisbureau gegaan en ligt vast. Wij zijn zelf ook in de regio geweest, en daar heb ik nog wel wat info over, maar zijn er nog tips die ik ze mee kan geven over:
* Activiteiten in Campbell River. Pa wil graag een keer "de bergen in", maar dan het liefst begeleid. Weet iemand of er daar in de omgeving 4*4 tours georganiseerd worden?
* wat handig is met een rolstoel @Niagara Falls?
* gehandicaptenreizen? Ze nemen de Pkaart uit Nl mee, volgens het reisbureau is deze in Canada geldig. Iemand daar ervaring mee?
* Andere tips voor onderweg, die geschikt zijn voor iemand in een rolstoel & zijn vrouw die ook niet zo soepel loopt?
Ik (zij) horen jullie aanvullingen graag!
Re: Reis voor de Pa Ma van Biebyip - Vancouver Island
Vanuit Campbell River kun je met de boot naar het tegenover gelegen Quadra Island, dat is misschien leuk voor ze om te bezoeken! De overtocht duurt maar tien minuten en je kan op het eiland mooie baaien bekijken en een museum over de indianencultuur bezoeken.
-
rogzwanenburg
- Amerika-ontdekker
Bij campbell river zit Eagle Eye, eigenaar is Jos afkomstig uit Nederland !
Zij verzorgen beer excursies en whale watching.
Afgelopen zomer na volle tevredenheid bij hun een excursie geboekt!
Zij verzorgen beer excursies en whale watching.
Afgelopen zomer na volle tevredenheid bij hun een excursie geboekt!
-
biebyip
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De excursie heb ik naar ze doorgestuurd. En blijkbaar heeft Quadra Island op mij alleen indruk gemaakt als overnachtingsplek, want ik heb er niet aan gedacht om het ook gewoon te bezoeken;-). Bedankt voor de tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4758 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 2 Reacties