Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Whale Watching vanuit Anacortes?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Ems2012
Amerikakenner

Whale Watching vanuit Anacortes?

Bericht door Ems2012 »

Half augustus reizen we af naar Seattle om van daaruit een rondreis te maken (3,5 week). Nu zou ik ook graag een whale watching tour doen, alleen zie ik hier op het forum veel verschillende plekken/meningen voorbij komen. Als ik het goed begrijp, kan je niet echt een "foute tour" boeken, aangezien ze allemaal mooi zijn. :lol:

Vancouver Island wil ik - zoals het er nu uit ziet (nog bezig met de planning) - niet toevoegen, dus dan zou ik een andere plek moeten vinden. Nu stuitte ik op Island Adventures (https://www.island-adventures.com/index.php) die vertrekken in de zomer vanuit Anacortes (San Juan Islands). Is er iemand die ervaring heeft met deze tour? Of zouden jullie dan toch kiezen voor een tour vanuit Vancouver? Ik zag al 2 suggesties van Ann in verschillende andere topics.

Of, stel, ik zou toch (een deel van) Vancouver Island toevoegen, hoeveel dagen/nachten heb ik dan ter plaatse nodig?
elinebeluga
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Whale Watching vanuit Anacortes?

Bericht door elinebeluga »

Wij hebben ook een whale/orcatour in de planning vanuit Anacortes.
Er is nog een tweede aanbieder Mystic Sea Charter. Zij hebben op tripadvisor even goede beoordelingen.

Ik zag op internet dat je via Island Adventures korting krijgt als je de vroege boot (9uur) neemt en online boekt.

Is er iemand die weet op welk tijdstip je het beste kan uitvaren? In het verleden hebben we twee keer in de ochtend een whale tour gedaan (Tadoussac en Tofino/Uclulet), beide keren met mist en niet zoveel whales gezien…

Groetjes Eline
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
TB_Travel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TB_Travel »

Geen idee, wij overwegen ook ofwel vanuit Vancouver ofwel Anacortes...ik volg dit draadje met belangstelling!
Wanneer gaan jullie op pad?
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 mar 2014, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van volledige bovenstaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
elinebeluga
Amerikafan

Wij zijn van ongeveer 11 tm 13 augustus op de campground van Deception Pass State Park vlakbij Anacortes, dus een van deze dagen willen we gaan! En jullie?
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Eline en TB_Travel, wat leuk! Wij zijn er waarschijnlijk precies een week later (rond 19/8, 20/8).

Bij Island Adventures krijg je ook korting op woensdag, als student en/of als AAA-lid. Ik moet zeggen dat ik ze vrij 'goedkoop' vind in vergelijking met andere aanbieders (kwam uit op $79 pp), waardoor ik twijfel of het wel echt zo goed is. :wink:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hebben die trip gedaan en vonden hem erg lang duren en je zag niks............ (grote boot dus meer herrie en mogen minder dichtbij de orca's komen)

Misschien hadden we pech dat de orca's te ver af zaten, maar ik vond het niet heel bijzonder.

We zijn in 2003 met zodiac vanaf de Canada kant orca's wezen kijken en daar hebben we echt hele goede ervaringen mee.

Voor onze Anacortes ervaring zie link onderin naar mijn blog en kies voor 2009, 2e dag :wink:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ha, door jouw blog toch niet meer zo overtuigd van Anacortes.

Ik ben even op zoek gegaan naar een organisatie die tochten uitvoert met een zgn. 'Zodiac' (minder lawaai :wink: ) en vond deze in Vancouver: http://www.vancouverwhalewatch.com/ (ook al eens als suggestie gegeven door Ann).

Zou je dan eerder die aanraden?
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Wij hebben 2 jaar geleden vanuit Snug Harbor Resort op san Juan Island een whalewatching tour gedaan met een kleine boot van Legacy tours die was echt geweldig lekker intiem met 6 mensen en de kapitein aan boord midden tussen de Orcas
Bertus
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Die kleinere boten zijn echt beter hoor!
Dit zijn Zodiac vessels die zijn nog een slag groter dan waar wij in hebben gezeten.

Afbeelding

Je zit dan echt tussen de orca's. Maar de link die je geeft ziet er echt stukken beter uit! Kan je ergens reviews vinden toevallig?
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Eigenlijk was het de bedoeling om vanuit Snug Harbor met Maya,s westside Charters te gaan maar die had een dag daarvoor niets gezien en ging met de mensen die niets hadden gezien gratis naar de Orcas toe en de manager van Snug Harbor ( echt een topgozer)regelde toen iets bij Legacy maar Maya staat ook op tripadvisor staat goed aangeschreven.
Bertus
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Anacortes is toch het vetrek punt voor de ferries naar de san juans? Vanaf friday harbor vertrekken meerdere orca safaries, en de vuurtoren op san juan island is de beste plek ter wereld om wilde orca's te zien, als je geluk hebt en geduld temninste hahaha! Wij hebben ze al een paar keer op 4-5 meter afstand voor bij zien komen, heuse shows recht voor je neus! Vancouver island is wat zekerder, wat orca's betreft.
Veel plezier met de voorbereidingen!
elinebeluga
Amerikafan

Wij zijn met de camper, als we de camper in Anacortes laten staan en met de ferry naar Friday Harbour gaan, kunnen we dan daar alles lopend doen (dus naar een whaletour etc?)?
Kan de camper evt. ook op de ferry?

In een zodiak lijkt ons ook gaaf ipv een gewone boot.

groet Eline
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

natuurlijk kan je met de camper op de ferry is eigenlijk wel een leuke ervaring zijn op Juan Island ook nog wel een paar campings wij stonden met een 23 ft camper bij Snug Harbor resort (23 ft is wel het maximum zijn maar enkele plaatsen) kan je ook even langs de vuurtoren rijden waar de orcas echt af en toe vlak langs zwemmen (hebben wij niet gezien)Is wel allemaal lekker relaxt op het eiland.
Vanuit Friday harbor heb je ook Whale Watching tours alleen kozen wij voor een kleine boot vanuit Snug harbor.
Bertus
elinebeluga
Amerikafan

Hai Bertus.
Oei, onze camper zal tussen de 25 en 28 ft zijn. Gaat dat lukken? Heb je een tip waar ik kan googlen?

Groetjes Eline
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Beste Eline
Snug Harbor Resort gaat echt niet met een 25 Ft camper maar kijk eens op San Juan County Park Campground of Lakedale Resort Campground de laatste heeft allerlei voorzieningen de eerste is leuker en dicht bij het water de San Juan Strait wel reserveren lijkt mij op alle te vinden op Google
Bertus
elinebeluga
Amerikafan

Hai Bertus,

Dank voor je reactie !
Heb net gekeken. De eerste gaat niet lukken, is tot 25ft en bij Canadream waar we de camper huren kan het type MH-B ook groter uitvallen.

Maar die ander camping ziet er goed uit. :thumbup: Nu nog kijken welke ferry etc.

Groetjes Eline
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Google WSDOT staan alle ferris etc zehbben ook een app
Bertus
elinebeluga
Amerikafan

Heb ik gedaan, overzicht zomer staat er nog niet op. Vanaf Anacortes bij Spring schedule, gaan voertuigen maar tot 22 ft naar Friday harbor. Of kijk ik niet goed?

Vanaf Sidney naar Friday harbor kunnen wel grotere voertuigen.
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Je moet de lengte van het voertuig opgeven dus alles wat langer is dan 22 Ft dus je kan gewoon met grotere campers op de Ferrie als je ziet wat er voor campers maat touringcar met een jeep erachteraan en daar weer een boot achter dan valt die camper van jullie in het niet.
Wij gaan dit jaar naar SF en hebben een 27/30 Ft camper gehuurd bij Road Bear.
Ik moet zeggen wij zijn 2 jaar geleden vanuit Seattle gegaan en ook op de Jan Juan Islands geweest was een geweldige vakantie.
Vrgr Bertus
elinebeluga
Amerikafan

:thumbup: dan komt het helemaal goed! Zag trouwens ooit een reisverslag waar een foto van een camper met aanhanger waarop een helicopter stond! Gekke Amerikanen!
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer