Welja, laat maar zo, als je toch voldoende tijd wilt hebben voor wandelingen, en als je er nog nooit geweest bent, zou ik het niet inkorten. Ik was me gewoon aan het blindstaren op je aparte dag Yoho, want zoveel tijd hebben wij daar eigenlijk niet gespendeerd.
Heb nog m'n bedenkingen over je aanrijroute naar Glacier. Rainier-Spokane lijkt me saai, daar zou je een pure rijdag van kunnen maken en km's maken, maar Rainier-Glacier (dus dan win je een dag) is dan eigenlijk weer te lang... Spokane tot aan de westelijke entrance van Glacier op zich is ook al 4u30 rijden.... Heb je al concrete plannen in Glacier? Waar zou je overnachten?
Ter info, wij deden over de Going to the Sun Road 8-9u (East Entrance -> Kalispell), met denk ik maar een wandeling of 2-3 van enkele km's.
EDIT: oei, ik zie net dat je er al rond 3 juni zou zijn..... De Going to the Sun Road is normaal gezien pas open rond 20 juni .... Zie hier voor de actuele wegstatus:
http://home.nps.gov/applications/glac/r ... status.cfm
Liggen je reisdata al vast?
Iemand die ervaring heeft met het bezoeken van Glacier NP terwijl de GttSR gesloten is? "Eventjes omrijden" kost je namelijk 6u :p
Verder zou ik het eventueel zo doen:
3-6-2014 Glacier NP
4-6-2014 Glacier NP - Canmore/Banff met blitsbezoek Waterton Lakes
5-6-2014 Canmore/Banff (Banff NP)
6-6-2014 Canmore/Banff (Yoho NP & Lake Louise area) (eventueel ook gewoon hier overnachten, spaart je morgen 1u rijtijd uit, maar je moet wel eens extra uit- & inchecken..)
7-6-2014 Canmore/Banff - Jasper NP (Icefields Parkway)
8-6-2014 Jasper NP
9-6-2014 Jasper NP
10-6-2014 Jasper NP - Clearwater (Jasper & Mt Robson)
11-6-2014 Clearwater - Lillooet (Wells Gray)
12-6-2014 Lillooet - Vancouver (Sea to sky Highway)
13-6-2014 Vancouver
14-6-2014 Vancouver - Seattle - Brussel
Maar dan heb ik eigenlijk al een dag Banff/Kootenay eruit gelaten.
14-6-2014 is ook niet haalbaar als je vlucht vroeg vertrekt.
Dus ik zou eventueel een dag (of meer) Olympic eruit halen... En/of Mt Rainier laten vallen.... Er "kan" ook nog een dag Jasper weg, maar da's zo'n zonde....
1 dag Olympic & Mt Rainier weg, geeft je 3 dagen terug... Je rijdt dan op 29-05 rechtstreeks naar Spokane.
Of als Glacier gewoon niet haalbaar lijkt en te ver omrijden is voor hetgeen je er maar zal kunnen doen, dan spaar je ook een dag uit uit.. Dan zou je na Spokane rechtstreeks naar bv Waterton Lakes kunnen rijden, via de Kingsgate Border Crossing. (Meer info over de border crossings:
http://www.ezbordercrossing.com/list-of ... -crossings (ze zijn namelijk niet allemaal altijd open... ))