Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ferry naar Vancouver Island

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
romidini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Ferry naar Vancouver Island

Bericht door romidini »

Beste mensen,

Wij gaan van de zomer naar Vancouver Island. Hiervoor moeten we in totaal 4 x over varen met de ferry. Is het belangrijk om deze ferries alvast van te voren te boeken?

Gr. Miranda
Laatst gewijzigd door Aricon op 08 feb 2014, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel duidelijker omschreven.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ferrie

Bericht door kastelke »

Wij hebben dat wel gedaan, en waren daar blij voor. Zeker in het hoogseizoen kunnen er soms lange wachtrijen staan. Ofwel ga je dus een paar uur vooraf al aanschuiven, ofwel neem je het risico om later aan te gaan schuiven maar 1 of 2 overvaarten te moeten missen omdat je niet aan boord komt. Het was in ieder geval heel leuk om die lange lange wachtrij voorbij te rijden en aan boord te gaan. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Brandjes
Amerikafan

Re: Ferry naar Vancouver Island

Bericht door Brandjes »

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wij hadden ook beide overtochten gereserveerd en ik vond het heel prettig precies te weten hoe laat we aan de overkant zouden zijn. Makkelijk reserveringssysteem ook. Veel plezier.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
romidini
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door romidini »

Bedankt voor jullie info :thumbup: , ik had er ook al aan gedacht om deze van te voren te reserveren. Het is zonde van onze reistijd om te lang in rij te staan wachten om op de ferry te komen. Ik ga gelijk even googlen.

Gr. Miranda
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Alle ferries naar en van het vaste land zeker van te voren boeken of je moet de tijd hebben. Onze familie ,die daar woont, reserveren altijd. Wij hadden vorig jaar de pech in een heuse file ( 3 uur!!!!) terecht te komen door een ongeluk. Misten daardoor de gereserveerde ferry maar werden, door de reservering, met voorrang geholpen om ons vliegtuig naar Nl. te halen. Wij slapen in het vervolg dus de voorlaatste nacht altijd in Vancouver zelf.
romidini
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door romidini »

Wij slapen ook in Vancouver de laatste nachten, dat scheelt. Het was ook mijn gedachten met het reserveren van de ferry's, wat als je door een file de gereserveerde ferry mist, moet je hem dan opnieuw boeken en ben je het geld dan kwijt, of schuift je ticket dan op.

Gr. Miranda
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Wij waren het geld niet kwijt gelukkig, het schoof gewoon door. Alleen waren bij ons de 3 volgende ferries al VOL. Er ging toevallig net een groot circus naar de overkant. Omdat we ons vliegtuig dreigden te missen werden we toch op de 3e ferry gezet ten koste van iemand anders. We moesten ons melden bij het hoofd van de ferry en met onze vliegtickets en paspoorten kregen we toen voorrang. Er zijn echt bijna nooit files maar een ongeluk op de enige 2 baansweg naar Victoria kostte ons dus uren + de wachttijd van de 2 volgende ferries. Maar in "noodgevallen" wordt je dus wel geholpen. Ondanks de extra kosten toch maar reserveren dus. (1 Of 2 nachten Vancouver zijn sowieso geen straf.)
Sowieso vonden we alle ferries in de V.S en Canada erg duur! We hadden er 4 deze vakantie. Als het geen feest/weekend dag is kan je 1 á 2 dagen van tevoren ook nog wel boeken hoor.
Veel plezier verder met de voorbereidingen.
romidini
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door romidini »

Ik heb nu drie ferrie s geboekt. Een lukte nog niet, vanwege dat hij nu uit de vaart ligt of zo. Ze kosten inderdaad een vermogen, maar daar waren we al door het reisburo van op de hoogte gebracht.

Geeft me ook wel weer meer rust.

Inderdaad duren files lang, tenminste in Amerika, naar Page, hebben wij te maken gehad met een meerdere weg opbrekingen, waardoor het voor ons niet meer mogelijk was om naar Antilope Canyon te gaan. Nog een reden om een keer terug te gaan naar Page :clap: , maar nu eerst naar Canada.

Gr. Miranda
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bij Page ligt nu een nieuw verharde weg 89T dus geen probleem meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer