Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tofke: Seattle-Canada-LA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Tofke: Seattle-Canada-LA

Bericht door tofke »

Beste forumleden,

We zijn ondertussen bezig aan het plannen van onze 7de trip richting USA en ook een stuk van Canada nu... :thumbup:
Er ligt nog niks vast maar de vlucht gaan we weldra wel boeken omdat de prijzen meevallen momenteel...
Graag had ik jullie advies/opmerkingen/tips...
We willen starten in Seattle en eindigen in LA omdat de vlucht en autohuur goedkoper is en we betalen geen dropp-off kosten dan.
We zouden begin September ongeveer willen vertrekken.

Dag 1: Amst-Seattle
Dag 2: Seattle-Kamloops
Dag 3: Kamloops-Jasper
Dag 4: Jasper
Dag 5: Jasper-Icefield parkway-Canmore (Columbia icefield tour) Peyto Lake overnachten in Canmore
Dag 6: Banff (Lake Louise,Morraine lake,...)(overnachten Canmore)
Dag 7: Canmore-Kalispell (Glacier NP)
Dag 8: Glacier
Dag 9: Kalispell-Spokane
Dag 10: Spokane-Portland
Dag 11: Portland
Dag 12: Portland-Crater Lake (overnachten in omgeving)
Dag 13: Crater Lake-Reno
Dag 14: Reno-Bodie-Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas-LA
Dag 17: LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA-Amst

Seattle en Vancouver hebben wij al gedaan daarmee dat we direct van Seattle naar Kamloops willen gaan...

Ik twijfel nog in Banff misschien een dag langer in Banff blijven en een dag in Portland skippen??
Waar is er het meeste te zien in Jasper of Banff?

Ik weet het zijn heel wat km'ers maar vorig jaar hebben we er ook bijna 5000 gereden op 17 dagen dus... :thumbup:
We vinden het niet erg om lange afstanden te rijden...

Graag jullie opmerkingen...tips wat we zeker niet mogen missen/doen?

Alle hulp is welkom...

Alvast bedankt!

Tofke
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Tofke: Seattle-Canada-LA

Bericht door Yeehaw »

Hi
Gelukkig dat je net niet erg vindt om veel te rijden....
Van Canmore zou ik niet naar kalispell gaan maar naar St. Mary. Dan kan je de volgende dag Glacier bezoeken en Going to the Sun rd rijden zonder heen en weer rijden.
Op weg naar Portland kom je door Columbia River Gorge die erg mooi is.
Reno naar Lss Vegas met een bezoek aan Bodie zal al snel 10 uur totaal in beslag nemen maar als dat geen bezwaar is.... Ipv Reno zou je ook Virginia City voor een overnachten kunnen nemen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

tofke schreef:Ik twijfel nog in Banff misschien een dag langer in Banff blijven en een dag in Portland skippen??
Waar is er het meeste te zien in Jasper of Banff?
Er is in de omgeving van beide plaatsen veel te zien en te ondernemen. Zeker als je vanuit Canmore/Banff ook nog Lake Louise en omgeving wilt bezoeken.
Overweeg een overnachting in Lake Louise Village. Dus rij van Jasper naar Lake Louise Village en de volgende dag van Lake Louise naar Canmore. dat scheelt heen en weer rijden.

Misschien kan je nog ideeën opdoen uit ons reisverslag 2009 voor het deel van de Icefield Parkway, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als Portland geen must is, zou je van Spokane via de Sheeprock Unit van John Day Fossil Beds N.M naar Mitchell, Or kunnen rijden en daar aan het einde van de dag de Painted Hills Unit van JDFBNM bezoeken. Van Mitchell is het ongeveer even lang rijden naar Crater Lake als van Portland. Misschien kun je van Kalispell wel verder rijden dan Spokane.

Je maakt inderdaad veel kilometers. Ik zou dat jammer vinden, omdat er relatief weinig tijd voor bezienswaardigheden over blijft.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

In Jasper en Banff is veel te zien, maar ik vond Jasper toch het mooist.
Alle bezienswaardigheden in Jasper liggen wel iets verder uit elkaar , op de Maligne Road hebben wij 2x beren gezien en andere dieren, voor deze weg kun je al 1 dag uittrekken om op het gemak te rijden met de Canyons en eventueel een boottocht op Maligne Lake.
Wij vonden Banff en omgeving veel compacter , dus ik zou in Jasper de meer tijd verblijven .
Groeten Anna
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Beste mensen,

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om (Oregon) een andere keer te doen,en hebben we besloten om naar Arizona te gaan...(hier zijn we ooit wel eens geweest 1x maar met een groepsreis en eigenlijk hebben we toen alleen maar The Grand Canyon gezien... :roll: nu willen we vooral Page (Antelope Canyon,The Wave,Blue Canyon...) zien.

Hier is mijn (voorlopige) nieuwe planning..tickets en sommige hotels zijn al geboekt. We vertrekken op 1sept.

Dag 1: Brussel-Seattle
Dag 2: Seattle-Kamloops
Dag 3: Kamloops-Jasper (Pyramid,Patricia lake) (overnachting in Hinton)
Dag 4: Jasper (Maligne Lake,Valley of the 5 lakes) (overnachting in Hinton)
Dag 5: Jasper-ice fields parkway-Canmore (icefield tour?, Peyto Lake,stops onderweg) overnachting in Canmore
Dag 6: Banff (Lake Louise,Morraine lake,...) overnachting in Canmore
Dag 7: Canmore-Calgary-St Mary? Babb? Browning? overnachting nog te boeken...
Dag 8: Glacier (Going to the sun road) overnachting in Missoula
Dag 9: Missoula-Craters of the moon overnachting in Pocatello
Dag 10: Pocatello-Salt Lake City (stadstussenstop) overnachting in Provo
Dag 11 : Provo-Page overnachting in Page
Dag 12 : Page (Antelope Canyon,The Wave als we er bij zijn??,Blue Canyon,Coal Mine,Balanced Rock) overnachting in Page
Dag 13 : Page-Las Vegas (Misschien met een tussenstop aan de skywalk Grand Canyon)
Dag 14 : Las Vegas
Dag 15 : Las Vegas-Los Angeles
Dag 16 : Los Angeles
Dag 17 : Los Angeles
Dag 18 : Los Angeles-Brussel

Toch er even bij vermelden dat we Yellowstone en Grand Teton vorig jaar al uitgebreid gedaan hebben... :thumbup: omdat jullie misschien denken waarom Yellowstone niet? :roll:
Misschien nog een dag extra in Page?

Het zijn idd heel wat km's zoals eerder vermeld maar daar zitten we niet veel mee in...:-)

Graag had ik jullie reacties/tips/opmerkingen... :thumbup:

Alvast bedankt!!

Tofke
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vergeet niet dat de plaatselijke loting voor The Wave steeds voor de dag erna is en niet voor de dag zelf. Op dag 11 kan je niet gaan loten, dat kan pas op dag 12 en dan is het voor dag 13. Je zou online wel voor beide data kunnen trachtten.

Skywalk Grand Canyon is vooral een tourist trap, daar zou ik mijn tijd niet aan besteden. (en vooral mijn geld) Het is duur en je mag niet eens foto's maken.

Als je in die regio alleen nog maar de GC gezien hebt, dan heb je nog veel gemist.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Veel rijden hoeft geen punt te zijn maar je hebt maar een beperkt aantal uren op een dag. Van Page naar Las Vegas via de Skywalk lijkt me nogal veel. Alleen aan rijtijd ben je meer dan 8 uur kwijt. Ik heb ook nog nooit positieve geluiden over de Skywalk gehoord. Waarom rij je niet door Zion? Daar kom je toch langs.
Voor de Wave moet je deze maand meeloten, zie hier. Ter plekke zul je geen tijd hebben.

Marianne
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Thx voor de snelle reactie!

Idd heb juist ff gekeken 30 dollar pp voor de skywalk en je mag nog geen foto's nemen... :shock: raar...
En de weg er naar toe is ook in slechte staat las ik...dus zullen we dat maar overslaan en misschien langs(door) Zion rijden zoals Marianne aangeeft kan je er ook gewoon door rijden dan?

Alvast bedankt!

Tofke
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Met 30 dollar alleen ben je er niet. Om toegang te krijgen tot de West rim zelf moet je al 30 betalen (alle kosten zijn overigens per persoon). Je kan dit niet ontlopen want het is een tribal area.

Foto's worden er genomen en (duur) verkocht, maar goed dat kennen we ook van pretparken e.d.

In basis heeft deze attractie slechts één doel: geld opbrengen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tofke schreef:..
En de weg er naar toe is ook in slechte staat las ik...dus zullen we dat maar overslaan en misschien langs(door) Zion rijden zoals Marianne aangeeft kan je er ook gewoon door rijden dan?
Jazeker. Bekijk het eens op googlemaps. En kijk eens op http://www.nps.gov/zion voor een kaart van het park (te vinden aan de linkerkant onder park tools). Je kunt er alleen doorheen rijden maar als je nog tijd hebt dan zou ik zeker ook de canyon ingaan. Je moet daarvoor de shuttlebus nemen.
In plaas van naar Page zou je ook Bryce en Zion kunen bezoeken. Ligt iets meer op de route en als je daar ook nog niet geweest bent zijn beide parken zeer de moeite waard. Zie mijn 2011-verslag voor zowel Zion als Bryce. En de Wave. Ik was er toen ook in september.

Marianne
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Bryce Canyon hebben we al gezien en Zion eigenlijk ook maar dat was onze eerste reis naar Amerika met een groepsrondreis dus ja gezien en niet gezien eigenlijk :roll:

Page staat echt wel op ons verlanglijstje :thumbup: ik ga je verslag zeker eens bekijken! En ja onze permit voor The Wave moeten we deze maand proberen te boeken voor September...
Hoe lang duurt het ongeveer dat je daar een e-mail van krijgt voor te zien of je er bij bent of niet...?

Bedankt!!

Tofke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Page (de omgeving dan) is zeker de moeite waard!
Als je deze maand meeloot weet je op 1 juni of je een permit hebt gewonnen.

Marianne
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Hey Marianne,

Ik ben bezig met de 'loterij' van The Wave voor september en er staat bij de 1ste vraag : what does 0 + 4 equal ?
Wat moet ik hier op invullen?
Weet iemand dit?

Alvast bedankt!

Tofke
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wat dacht je van 4? :lol:

(Ik ken de site niet, maar het lijkt me een soort van spam-beveiliging.)
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Ja :thumbup: Ik wou maar zeker zijn :thumbup:
Damn en ik heb het juist ook in het andere topic gevraagd :oops:

Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves