Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis H@ns: Seattle > Salt Lake City via Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
H@ns
Amerika-ontdekker

Reis H@ns: Seattle > Salt Lake City via Canada

Bericht door H@ns »

Beste forumgenoten,

Ik heb een reis geboekt die gedeeltelijk door de USA en Canada loopt van ongeveer 30 dagen in september dit jaar. Mijn belangrijkste doel is de grote steden te vermijden (behalve Seattle en Vancouver) en om zoveel mogelijk natuur op te snuiven. Ik reis vooralsnog alleen, mogelijk gaat voor de helft van deze periode nog een maatje mee, maar daar ga ik voorlopig nog niet van uit. Ik plan en regel dus op basis van alleen reizen.

Route:
Seattle
Ashford
Portland (Vancouver Washington)
Port Angeles
Victoria
Tofino
Nanaimo
Whistler
100 Mile House
Clearwater
Jasper
Lake Louise
Banff
Radium Hot Springs
Kalispell
Helena
Yellowstone
Jackson
Salt Lake City

Zie Google Maps:
Reis deel 1: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... uGzfPgAkVM
Reis deel 2: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... m-1lX-52eM

Hiervoor heb ik reeds geregeld:
- Boeking van eerste en laatste hotel, inclusief autohuur voor de gehele trip en de vliegreis en reis- en annuleringsverzekering via reisbureau Tioga. Eerste aanbetaling is al gedaan
- ESTA is approved

Vooralsnog is mijn plan in grote lijnen als volgt:
- Thuis de reis qua hoofdlijnen (route) zo ver mogelijk voorbereiden, hoogtepunten tijdens de reis noteren
- Zaterdag 30 augustus in de avond aankomst in Seattle (eerder deze dag aankomen moet via een directe vlucht die veel duurder is, heb ik voorlopig nog niet voor gekozen)
- Huurauto bij 24/7 Alamo afhaalpunt halen, bij van te voren geboekt hotel inchecken
- Algemene reis-inkopen doen bij iets als de Walmart, inclusief prepaid telefoon
- Bij outdoorwinkel kampeerbenodigdheden aanschaffen
- En reizen maar :) Hiervoor wil ik de campings/motels/B&B's kort van te voren boeken via een tablet/smartphone om zo niet van te voren vast te zitten aan een bepaalde route/tijdsduur per stoppunt
- De laatste dag arriveren in (van te voren geboekt) hotel in Salt Lake City, om de volgende dag weer naar huis te vliegen

Problemen die ik zie/Vragen die ik nog heb:
- Zijn op zondag relevante winkels open voor doen van inkopen, is het handig om zondag al eerste reisdag te hanteren? Of kan ik beter een dagje in Seattle blijven? Of zij op zondag veel toeristisch interessante bezienswaardigheden gesloten?
- Is het handig om de tweede hotelovernachting ook van te voren te regelen, gezien dat op een zondag valt?
- Over telefoonabonnementen is al veel gezegd op het forum. In combinatie met bovenstaande factoren (reis door USA en Canada) kon ik niet zo snel iets vinden, is het handig om daar bij bijv. een T-Mobile shop binnen te lopen en een SIM kaartje te kopen voor mijn huidige (T-Mobile) telefoon? Zou ik in Canada hetzelfde moeten doen qua belkosten of scheelt dat weinig? Ben niet van plan veel te bellen, maar het moet ook weer niet een euro per minuut gaan kosten als ik het had kunnen voorkomen.
- Gezien mijn route, die door een aantal bekende NP's loopt, in combinatie met het tijdstip van de reis (net buiten hoogseizoen), zou ik me druk moeten maken om volle NP's qua nabije campings/motels, of kan ik die redelijk kort van te voren boeken?
- Zijn er interessante routes/wegen die ik zou kunnen volgen om mijn reis zo mooi mogelijk te maken? Ik vind het niet erg om om te rijden als dit mij een mooiere reis oplevert. Tevens ben ik wat dit betreft bereid om de route iets aan te passen als ik hierdoor niet in de buurt van een bepaalde plaats kom.
- En in algemene zin, als jullie het verhaal hierboven zien, missen jullie elementaire zaken in mijn planning? Ik sta open voor alle tips/trucs die jullie maar hebben :wink:

Ik hoop dat er een aantal ervaringsdeskundigen zijn die mij met deze vragen kunnen helpen :thumbup:

Hans
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis H@ns: Seattle > Salt Lake City via Canada

Bericht door ingrid14 »

Ik heb enkel ervaring met jouw laatste 3 bestemmingen.

Het is moeilijk oordelen omdat je niet vermeldt hoe lang je waar wilt blijven.

Wat in ieder geval zeker is:
in Yellowstone sluiten de meeste voorziening rond 15/09.
Het gaat daar dan lastig worden voor : overnachting, benzine, eten, ...
Misschien dat je buiten het park zal moeten verblijven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

Hoi Ingrid,

Bedankt voor je tip. Ik was me daar totaal niet bewust van! Weet jij of dit met alle NP's zo is, of specifiek voor Yellowstone? De hoeveelheid dagen per locatie is voornamelijk 2-3 dagen per NP en 1 dag per overige bestemming.

Hans
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

Net nog even wat onderzoek gedaan naar de andere National Parks, ik zie dat de meeste of het hele jaar open zijn, of in ieder geval tot oktober en verder. Bijv. voor Jasper NP wordt aangeraden om accomodatie 'well in advance' te boeken. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dagen, weken, maanden van te voren?

Alle hulp is welkom!

Hans
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

*bump*

Heeft iemand nog tips, of kan ik bovenstaande vragen beter in een ander subforum plaatsen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer