Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gehele Route 66 in 4 weken

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kfijneman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Gehele Route 66 in 4 weken

Bericht door kfijneman »

Hallo allemaal!

Ik neus regelmatig op dit forum, maar dit is mijn allereerste eigen post. Ik ga samen met mijn vriend en een gemeenschappelijke vriend van ons aankomend jaar naar de VS. Ik ben er 3 keer eerder geweest (Rondreis West-Amerika, Orlando en New York). Het is de bedoeling om in mei-juni 4 weken te gaan. Ons eerste plan was om West-Canada aan te doen, maar na wat gegoogle kwamen we erachter dat het weer in die periode nog niet echt is om over naar huis te schrijven. Toen wilden we misschien een rondreis in Oost-Amerika doen, maar daar zijn meer steden dan nationale parken en wij zijn toch wel natuurliefhebbers. Dus uiteindelijk kwamen we op het idee om de gehele Route 66 te gaan rijden, van LA naar New York. We willen wat langer in New York verblijven (5-6 dagen) en in LA en Las Vegas zijn we al een keer geweest, dus als we daar beide 2 dagen blijven is het oké. De Grand Canyon hebben we vorig jaar al bezocht, maar ook die willen we nog wel eens zien.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen; is er veel mooie natuur op de Route 66 of is het voornamelijk woestijn? En is deze trip haalbaar in 4 weken?
Al mijn reisverslagen zijn te lezen op: http://kfijneman.waarbenjij.nu/

2011 Orlando
2012 Rondreis West-Amerika
(2013 Zuid-Afrika & Swaziland)
2013 New York
2014 Rondreis West-Amerika
2015 Rondreis Florida
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Gehele Route 66 in 4 weken

Bericht door Lilo »

Hallo,

Ik heb nog nooit de hele route 66 gedaan enkel nog maar stukken en ik vind het toch een beetje overroepen. Er zijn wel wat stukken die eigenlijk niets of weinig voorstellen. Je schrijft dat jullie natuurliefhebbers zijn, dan zou ik toch kiezen voor een reis aan de westkust met de verschillende national parks.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Hmm ja, ik lees meer mensen die het 'mwoah' vinden. Maar de westkant hebben we vorig jaar al gedaan (LA, San Francisco, Yosemite, Bryce, Zion, Grand Canyon.... Etc), dus we wilden juist iets nieuws. Keuzes maken is erg lastig! En de oostkant, is daar ook niet veel te beleven? We hebben nu dit gevonden: http://www.kras.nl/vakantie/verenigde-s ... ging-miami Maar we vragen ons af of zoveel dagen Miami dan wel weer zinvol is.

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Je hebt het westen al gedaan zeg je, maar bijv. de parken rondom Moab, Monument Valley, Dinosaur NM, Grand Teton, Yellowstone etc dan?

Wij hebben dat deel namelijk vorig jaar zelf in mei gedaan en, hoewel er onderweg nog wat sneeuw lag en 's nachts ook wel wat sneeuwde, was het overdag prima te doen. Geeft overigens geen garantie voor volgend jaar.. :wink:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ben geen kenner maar loopt de Route 66 sowieso niet van LA naar Chicago, en niet tot aan NYC? Als ik zo op Google Maps kijk lijkt het mij ook niet de meest interessante route die Amerika te bieden heeft. Als je dan toch Cross Country zou willen gaan, zou ik persoonlijk een compleet andere route nemen (en ook meer tijd willen hebben :lol: )
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Stel je niet te veel voor van die, ooit, iconische Route 66. Nadat men er snelwegen langs gelegd heeft begon alles langs de 66 in sneltempo te vervallen,
gewoon omdat er geen verkeer meer was en de handelszaken ook geen reden van bestaan meer hadden.
Op grote stukken is er niets anders meer over dan vervallen winkels en roestige, al lang verlaten, benzinestations.
Hier en daar probeert men wel opnieuw een beetje leven in de brouwerij te brengen, maar dat is vooral door souvenirshops, maar dit was niet echt
hoe de route 66 er vroeger uitzag...

Je zegt dat je 'de westkant al gedaan hebt'. Maar wát heb je er gedaan? De scenic-drives van enkele Nationale Parken?
Wij vertrekken nu volgende week zaterdag opnieuw naar het Zuidwesten. En na zovele keren wordt ons "to-do"-lijstje enkel maar langer :? ....
Er zijn daar zoveel pareltjes dat je, volgens mij (en velen), nooit kan zeggen dat je "het westen gezien hebt".

Nog maar eens terug naar het Zuidwesten, zou ik zeggen. Het zal heel wat meer voldoening schenken dan de Route 66 te rijden... :wink:
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Bedankt voor alle reacties!

Dit hebben we vorig jaar gedaan (ook in deze volgorde, vooraf gepland via een reisbureau):
San Francisco
Yosemite National Park
Death Valley
Las Vegas
Zion National Park
Bryce Canyon National Park
Lake Powell
Monument Valley
Grand Canyon
Sedona
Phoenix/Scottsdale
Palm Springs
San Diego
Los Angeles

Bij sommige plekken hadden we graag langer willen blijven en bij andere plekken dachten we dat er wel een dagje af had gekund.
Wat we sowieso wel weer graag willen is Los Angeles en Las Vegas, eventueel Yosemite (daar kun je volgens mij weken verblijven zonder je te vervelen haha).. En we willen op het laatst door vliegen naar New York.

Alle tips zijn zeer welkom. Ik heb al wat info gezocht over Yellowstone en omgeving en dat ziet er ook prachtig uit. Wouw! Wat zouden jullie ons adviseren als we 4 weken totaal hebben? We willen ongeveer 5-6 dagen in New York doorbrengen.

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

lees anders eens wat blogs van forumleden, daar kom je al een heel eind verder mee.
Op onze blog staat oa ook video-pagina. Daar kunnen jullie misschien ook inspiratie uit halen :wink: .

Yellowstone staat niet in onze blogs, gewoon omdat we toen nog geen blog bijhielden. Maar Yellowstone én Grand Teton zijn absolute top qua natuurschoon :thumbup:
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Top, ik ga kijken!! Zodra we een route hebben zal ik het nog even posten, wellicht hebben jullie nog aanmerkingen :)

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben dit jaar in 24 dagen van LA naar Denver gegaan, via Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Dinosaur, Grand Teton, Yellowstone, Cody, Dantes peak, Black Hills en Rocky Mountains np. Misschien heb je er nog wat aan.reisverslag en ook dat van het jaar daarvoor staat onderaan mn post.

7 dagen Miami...ik ga niet zeggen dat ik geen 7 dagen meer zou door kunnen brengen, maar voor standvakanties kun je op veel meer plekken op deze aardbol zijn....
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Dit is de route zoals we hem nu hebben. We hebben 2-3 dagen speling en de laatste 6 dagen willen we besteden in New York en bij Niagara Falls. Tips en suggesties zijn welkom! Los Angeles, San Francisco en Yosemite NP zijn we al eens geweest, dus hier hoeven niet per se extra dagen bij.

Dag 1 Aankomst zaterdagochtend 16 mei
Amsterdam – San Francisco

Dag 2 zondag 18 mei
San Francisco – Yosemite National Park

Dag 3 maandag 19 mei
Yosemite National Park

Dag 4 dinsdag 20 mei
Yosemite National Park - Los Angeles

Dag 5 woensdag 21 mei
Los Angeles

Dag 6 donderdag 22 mei
Los Angeles – Las Vegas

Dag 7 vrijdag 23 mei
Las Vegas

Dag 8 zaterdag 24 mei
Las Vegas – Page (Horseshoe Bend bezoeken)

Dag 9 zondag 25 mei
Page – Moab (Antelope Canyon in de ochtend 11.30 uur)

Dag 10 maandag 26 mei
Moab (Canyonland National Park & Dead Horse Point)

Dag 11 dinsdag 27 mei
Moab (Arches National Park) – Grand Junction

Dag 12 woensdag 28 mei
Grand Junction – Boulder

Dag 13 donderdag 29 mei
Boulder (Rocky Mountain National Park)

Dag 14 vrijdag 30 mei
Boulder – Mt. Rushmore

Dag 15 zaterdag 31 mei
Mt. Rushmore - Yellowstone National Park (Grand Teton)

Dag 16 zondag 1 juni
Yellowstone National Park (Grand Teton)

Dag 17 maandag 2 juni
Yellowstone National Park (Grand Teton)

Dag 18 dinsdag 3 juni
Yellowstone National Park (Grand Teton) – Salt Lake City (overnachting)

Dag 19 woensdag 4 juni
Salt Lake City – New York

Dag 20 donderdag 5 juni
Dag 21 vrijdag 6 juni
Dag 22 zaterdag 7 juni
Dag 23 zondag 8 juni
Dag 24 maandag 9 juni
Dag 25 dinsdag 10 juni
Dag 26 woensdag 11 juni
Dag 27 donderdag 12 juni
Dag 28 Vertrek vrijdag 13 juni

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehm, heb je de route ook in Google Maps staan? M.i. Wil je echt veel te veel.

Van boulder naar Keystone (Mt. Rushmore) en de dag erna direct door naar Yellowstone is my compleet onduidelijk. Wil je verder niets van de black hills en badlands zien?
En dan de 16e & 17e voor zowel Yellowstone als Grand Tetons en de 18 door naar Salt Lake. Zelfs de Japanners gaan zo snel niet.

Ook al heb je al een groot deel van de route gedaan. Van San Francisco via Yosemite naar LA en dan via Las. Vegas, Page, Boulder en de black hills naar Yellowstone en dan naar SLC is zonder al die dagen NY al amper fatsoenlijk te doen.

Ik zou als je het zo wilt doen en Yellowstone de hoofdmoot moet zijn echt al die dagen NY skippen of je route laten beginnen in LA of Vegas. Dan heb je al een aantal dagen meer om het wat rustiger te maken.
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Haha jep, we hebben het juist op basis van Google Maps gedaan (en de rijtijden die erbij staan). Mt. Rushmore hebben we toegevoegd, omdat één van ons dit graag wilde zien. Verder vonden we het in die hoek niet zo heel interessant, dus in feite rijden we speciaal daarvoor om... Vorig jaar hebben we vaak 5-6 uur gereden, dus we gingen er vanuit dat dat nu ook weer zo zou zijn. We hadden dagen 'over' en daarom SF en Yosemite ervoor geplakt. Het eerste plan was om te beginnen in Los Angeles. SLC vinden we op zich ook niet heel interessant, alleen we hebben ervoor gekozen om daar te eindigen zodat we vanuit daar konden vliegen. Ik weet namelijk niet of er andere plaatsen in de omgeving zijn met een redelijk vliegveld. Waar zou jij dan dagen toevoegen?

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Pfoeh, waar zou ik dagen toevoegen. Blijft altijd lastig, omdat je nooit alles kunt zien en iedereen een andere reisstijl heeft. Ik heb dit jaar echte een heel eind gereden en ik moet zeggen dat ik mee een aantal dagen wel wat vergist had in het rijden. Neem een park als Dinosaur waar ik bv in het canyon gedeelte ook nog ruim 100km heb gereden wat bovenop de afstand Grand Junction - Vernal kwam.

Mocht je overigens het geluk hebben dat de trail ridge al open is als je weggaat van Grand Junction dan zou ik niet naar Boulder gaan. Maar via de trail ridge road naar Estes Park rijden.

Ik zou zeker een dag, misschien wel 2 voor de black hills nemen. Ik had oershollands baggerweer helaas, maar Custer SP en de Needles loop zijn prachtig. Aangezien je hierna pas naar Yellowstone gaat zal dit grote kans de eerste kennismaking mer de Bizons zijn. Ik vond Crazy Horse Memorial best interessant, al kan ik begrijpen dat het voor sommige mensen wat tegen kan vallen. Deadwood is leuk om even wat te gaan eten. Windcave NP heb ik niet bezocht en in de Badlands had ik noodweer, maar ook dat park is prachtig...als het goed weer is.

Je hebt met de dagrit vanuit de black hills maar 3 nachten / 2 dagen voor Yellowstone en de Grand Teton samen. Dat is echt te weinig. Om alle geiservelden en prachtige valleien te zien moet je eigenlijk 3 dagen ter plekke hebben en minimaal 1 volle dag Grand Teton. Maar Yellowstone is uniek en daar moet je even de tijd voor nemen.

Dus in het kort zou ik persoonlijk extra dagen bij Moab, RMNP, de black hills, yellowstone en de grand tetons doen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zie dat Route66 ondertussen van de tafel is maar ik wou nog even het volgende zeggen:

Route66 loopt van Chicago naar L.A. (en wordt meestal in die richting gereden).
Wij deden de volledige route in 2012 en we hebben er zeer van genoten. Het was onze beste roadtrip tot nu toe.
Zeker in het beginstuk, Illinois, Missouri en Oklahoma is er nog veel te zien langs Route66, en soms is het ook leuk om op een verlaten 4-vaks baan te staan of door spookdorpjes te rijden!

Maar natuurschoon, nee dat komt je niet tegen langs de Route. Tenzij je zelf hier en daar een omweg maakt.
Route66 moet je vooral doen als de geschiedenis van de grote trek naar het westen je boeit, of je graag urban exploring doet en kitch en ouderwetse dingen je aanspreken. Dat zijn de vereisten voor een geslaagde roadtrip op Route66! Maar het is ook lastig en vergt veel voorbereiding, want op sommige plekken is de Route bijna niet meer terug te vinden.
intruder
Amerika-ontdekker

Bericht door intruder »

Wij hebben in 2011 Route 66 gereden van Chicago tot aan het eindpunt in Santa Monica, hierna zijn we nog een paar dagen naar Las Vegas geweest. Maar wij vonden Route 66 geweldig mooi om te rijden. Het was op sommige plaatsen wat moeilijk om de juiste weg te vinden, maar met de juiste kaarten lukt het wel. Wij hebben dit in 28 dagen gedaan en was ruim voldoende.

http://rokit66.blogspot.co.uk/

gr,
Intruder
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Intruder, ik heb je weblog gelezen. Erg leuk verslag. :thumbup:
Ik ben van plan om in 2014 Route 66 te rijden en ik heb wat tips uit je blog genoteerd.
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Toevallig gisteren "Billy Connollys Route 66" gekeken, erg leuke docu!

Deel 1: " onclick="window.open(this.href);return false;
Deel 2: " onclick="window.open(this.href);return false;
Deel 3: " onclick="window.open(this.href);return false;
Deel 4: " onclick="window.open(this.href);return false;

De route 66 route ga ik zeker nog een keer doen, lijkt me juist heel gaaf al die vervallen en verlaten plaatsen en vergane glorie.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Aricon, en anderen,
Als je TomTom GPS hebt kan ik route bestanden aanleveren. Ze zijn niet perfect, maar je kan het als basis gebruiken.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Stan, ik stuur je een pb. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer