Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ideeën voor vintagereizen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Trientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Ideeën voor vintagereizen

Bericht door Trientje »

Ik ben, naast Amerikareiziger :wink:, laatstejaarsstudent Toerisme en Recreatiemanagement aan de Thomas More Hogeschool in Mechelen. In dit laatste jaar moeten wij in kleine groepjes een bachelorproef/eindwerk/scriptie maken. Deze bestaat uit het fictief oprichten van een toeristisch bedrijf.
Wij hebben ervoor gekozen om een touroperator op te richten rond het thema 'vintage' (jaren '20 tot jaren '80). We moeten ook een aantal reizen uitwerken en omdat ik al een paar keer in Amerika ben geweest, zou ik graag een reis in dit land helemaal willen uitwerken.
Nu ben ik op zoek naar ideeën voor zo'n vintagereis. Een klassieker zou natuurlijk de Route 66 zijn met een oldtimer, maar ik ben ook op zoek naar iets originelere plaatsen, wegen,... om daar een reis rond te bouwen.

Wie kan mij hierbij helpen? Het maakt niet uit in welke regio deze plaatsen, wegen,... liggen.

Al op voorhand bedankt voor alle ideeën!
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ideeën voor vintagereizen

Bericht door RiverCola »

Je zou kunnen denken aan muziekreizen, bijvoorbeeld een combinatie New York - Chicago /(jazz) reis, waarbij mensen in beide steden nog bestaande legendarische barren kunnen bezoeken en plekken waar beroemde artiesten kwamen (of zijn begraven, of van een dak sprongen, of, of, of) en dan met de trein van de ene stad naar de andere. Misschien bestaat er zelfs wel iets als een vintage-trein met mooie oude coupeeen tussen beide steden?

Een zelfde idee zou kunnen voor Mississippi icm met New Orleans, terug in de tijd van de swamp-blues/mississippi-blues. Er is in Mississippi een route/weg die langs verschillende kleine stadjes voert met kleine lokale barretjes waar oude muziekhelden ooit optraden, kleine musea enzovoorts. Er is een website van, maar die heb ik blijkbaar niet opgeslagen. Ik vond zo gauw wel deze site: http://msbluestrail.org/index.aspx

Leuk idee?
harryvanrooy
Amerikakenner

Bericht door harryvanrooy »

Zijn dat niet de bluesmarkers?
Wat ook wel mooi is, de kancamagus highway, van Boston naar Chicago denk ik, was de eerste toeristische highway en zeer populair in de periode waar je over praat, Google maar eens, is een leuk verhaal
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Peggy Sue's 50's Diner zou een mooie zijn voor een vintage reis maar weet niet wat er verder in de buurt is om het in een rondreis te passen. Maar de diner is super!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

een muziekreis is een mooie, vind ik. Architectuur, gold rush (of was dat iets vroeger?), met een airstream trailer de CA kust route rijden, vintage Las Vegas, iets met een harley davidson en fabrieken/musea/groot motor festival.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Oregon Trail - van Missouri naar Oregon
Pony Express - van Missouri naar Sacramento
Santa Fe Trail - van Missouri naar Santa Fe

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Het is alleen dat die trails via de meest makkelijk bereisbare routes lopen. Ofwel om alle mooie natuurgebieden heen (bergen, canyons, diepe rivieren, alles dat een obstakel is voor een huifkar). En alleen prairie is misschien niet zo interessant?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

onlangs was er op canvas een televisiereeks, Backroads of America of zoiets, die volgden historic routes maar weken af van de platgetreden paden

wij reden deze zomer van Many Glacier naar Coeur d'Alene en wij passeerden in een dorpje Wallace (Idaho), een dorpje dat eigenlijk vernietigd ging worden door de interstate, bewoners hebben geld ingezameld om interstate op pilonen boven het dorp te laten passeren en je kan er een trolley-ritje naar een oude zilvermijn en een mijndorpje
meerdere dorpjes daar in de regio, Silver Valley

misschien ook nog in de vintage stijl: een reis voor urbex-fotografie?

zelf ben ik daar wel door geïnteresseerd en heb toch wel meerdere dingen naar mijn goesting gevonden op onze reis:
Wallace
Vale (Oregon) ligt op de Oregon Trail, mooi plaatsje met hele mooie muurschilderijen (wij waren er op zondag en het was doods, weet niet hoe het is in week)
Soshone (Idaho) een stadje dat vroeger in twee gesneden werd door treinsporen, heel authentiek, ligt op de weg naar Craters of the moon, de huizen in het stadje zijn in lavasteen gebouwd
Choteau (Montana): oud stadje, zijn er enkel doorgereden maar hebben een prahct van een oude cinema, zo eentje uit de oude films
Rover3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rover3 »

Toch geen werk voor de Siebens..?

Om een beetje aan te sluiten op recente opening museum : waarom niet een vintage-reis over de red-star line ?
Trientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Trientje »

Eerst en vooral al allemaal bedankt om te reageren :D

@RiverCola: aan blues en jazz hadden we idd al gedacht, maar we wisten nog niet goed hoe en waar te beginnen. Dus dit is al een hele hulp :D
@dafkapin: veel leuke ideeën. Wat is juist urbex-fotografie?
@Rover3: de Siebens heeft er half en half wel een beetje mee te maken: hij is coördinator van de bachelorproeven :wink: Ook in Mechelen gestudeerd of zo? :wink: De Red Star Line zouden we idd kunnen combineren met een transatlantische overtocht met Cunard en dan een bezoek aan NY (en dan eerst en vooral Ellis Island).
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ooh heerlijk, ik heb nu al zin in alle reizen hierboven!

een literaire reis kan ook: Grapes of Wrath van John Steinbeck is een van de grote Amerikaanse klassieke romans: gaat over de grote depressie in de jaren 20 en de vlucht van een familie vanuit de Dust Bowl (centrale staten) naar de Westkust. Volgens mij is dat ook een mooie route met veel geschiedenis!

Als je klaar bent met je reis uit te werken, post ze hier dan ook even. Wie weet zijn er wel forumleden die je reis willen uitproberen :wink:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

tgoh, niet zo evident om uit te leggen wat urbex fotografie is, omdat het een beetje afhankelijk is van fotograaf naar fotograaf

voor mij is het het fotograferen van oude gebouwen, oude auto's langs de weg, oude graansilo's in Montana,... maar ik hou het altijd veilig en legaal, terwijl er toch aardig wat urbexfotografen een stapje verder gaan en vaak zich begeven waar ze eigenlijk niet mogen

onze voorbije reis vond ik bvb dit aan de stadsrand van Stevenson (Washington):
Afbeelding
Afbeelding

in Seattle heb je ook de underground tour, waar je onder de stad gaan wandelen (eigenlijk op de grondvesten van de oude stad)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

dafkapin schreef:in Seattle heb je ook de underground tour, waar je onder de stad gaan wandelen (eigenlijk op de grondvesten van de oude stad)
Grappig, ik mijn schoonmoeder op die tour gewezen nadat ik er hier op het forum over gelezen had. Zij vonden de tour 3x niks.. Terwijl ik er hier op het forum enthousiaste verhalen over had gelezen. Wij hebben hem toen zelf het jaar daarna overgeslagen. :lol:
Trientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Trientje »

LeenG schreef:Als je klaar bent met je reis uit te werken, post ze hier dan ook even. Wie weet zijn er wel forumleden die je reis willen uitproberen :wink:
Dat ga ik zeker doen :D Al is de kans groot dat ik, voor ik dat kan doen, hier nog een paar keer 'help' ga moeten roepen, omdat ik ergens mee vastzit :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer