Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

PSVwally reis 4: Vancouver - ?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

PSVwally reis 4: Vancouver - ?

Bericht door PSVwally »

De titel is nog wat vaag omdat het nog ver in de voorplanning zit, maar ik wil er stilaan toch een begin aan maken.
De bedoeling is om een reis te maken van 21 juni t/m 12/13 juli OF van 13 sept t/m 4/5 oktober. De reden dat ik de laatste 2 dagen zo zet is dat ik eigenlijk meestal de laatste dag als ik terugkom nog een bijkomdag heb voor ik weer aan het werk ga. Terug heb ik er altijd wel een aantal dagen last van namelijk. Heen nooit. Afhankelijk van mijn eigen planning zou ik er misschien nog een dagje voor kunnen plakken, maar verder is 3 weken en een weekend echt wel de max.

Persoonlijk spreek ik mijn voorkeur overigens uit voor de Juni/Juli variant, maar het zou zo maar kunnen dat het pas 2015 wordt dat ik deze reis kan maken. Of dat ik er toch voor kies om het in september oktober te doen. Ik ben er ook nog niet uit of ik nu direct naar Vancouver wil vliegen of bv naar Seattle. Ik zie heel veel mensen op Seattle vliegen, maar is een auto huren daar goedkoper, zijn de vliegtickets goedkoper, wat is de reden?
Wat ik wil zien is voor mij onduidelijk of het überhaupt haalbare kaart is in de tijd die ik heb. Vancouver, Vancouver Island, Jasper NP, banff NP. Dit met misschien nog een (mid)dag Calgary. Maarrrr dan ook als het dus mogelijk is nog Glacier NP en ik wil eigenlijk ook terug naar Yellowstone. (zou dat dan mss de reden zijn om in Seattle te beginnen en vanaf Salt Lake City terug te vliegen?)
Ik heb natuurlijk al een flink aantal reisverhalen doorgenomen, maar ik krijg zeg maar de laatste 4/5 dagen niet goed.

01 vliegen naar Vancouver
02 Vancouver
03 Vancouver Island - Nanaimo
04 Vancouver Island - Tofino
05 Tofino - Whistler
06 Whistler
07 Whistler - Clearwater
08 Clearwater - Jasper
09 Jasper
10 Jasper
11 Jasper -Lake o' Hara Field
12 Field (Yoho NP)
13 Field - Banff
14 Banff
15 banff - Canmore (of Calgary dagdeel?)
16 Naar Glacier
17 Glacier
18 En vanaf hier loop ik dus vast......
19 ?
20 ?
21 ?
22 ? - vliegen naar huis
23 aankomst thuis

Wat ik eigenlijk niet wil overslaan is Vancouver Island, maar aan de andere kant zijn dag 3,4 en 5 wel de dagen die ik aan het einde nodig zou moeten hebben om Yellowstone mee te kunnen pakken en dan weer terug Canada in (om bv vanaf Calgary terug te vliegen). Moet ik bv de volle dag Whistler al naar Lillooet rijden om de dag erna een langer stuk te rijden. Een andere optie is om het alleen (op Glacier na) binnen Canada te houden en wat noordelijker en oostelijker te gaan, of iets meer dagen Vancouver Island Jasper en Banff? Of zitten er andere grote errors in deze route? Zo ja en zo nee, brand los zou ik zeggen :)
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Re: PSVwally reis 4: Vancouver - ?

Bericht door AnnInBC »

Ik vrees dat je veel te veel gaat willen doen als je zowel Vancouver, Vancouver Island, Jasper, Banff, Glacier & Yellowstone wil doen...zeker als je een rondje wil doen. Moest je mogelijk 1 richting kunnen doen dan is het misschien wel te doen.

De reden waarom de meesten Seattle kiezen is omdat de vluchten meestal goedkoper zijn en autohuur ook. Maar soms kan je ook wel goede deals vinden om te vliegen op Vancouver, dus je moet een beetje je huiswerk doen en gaan vergelijken.

Je zou ook misschien naar Seattle te vliegen en dan vanaf Salt Lake City terug naar huis te vliegen. Sommige auto verhuurders hebben dan zelfs geen drop off kosten, dus hier ook weer wat huiswerk doen. Je zou dan vanuit Seattle richting Vancouver - Vancouver Island - Whistler - Jasper - Banff - Glacier - Yellowstone - Salt Lake City...maar ik denk toch dat dat nogal een drukke route wordt op 20-22 dagen. Een andere mogelijkheid is dus zoals jij zegt van enkel Canada te doen behalve Glacier NP. Dan kan je bijvoorbeeld kiezen om op Vancouver te vliegen en terug te vliegen vanaf Calgary (of andersom), dan heb je met 20-22 dagen wel genoeg denk ik.

Ik zou eerst even proberen uit te vissen wat je absoluut wil zien en daar een beetje een route rond bouwen. Je kan eens kijken op mijn reisroute door West Canada als je wil, misschien kan je daar ook wel wat uithalen (het is wel een rondje dat ik beschreven heb): http://travelwestcanada.blogspot.com

Succes met het plannen!
Ann
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Ik doe Seattle via Vancouver, V-Island, Jasper, Banff, Glacier, Yellowstone and Salt Lake City. Iets meer dan 3 weken. Flinke trip, maar wel te doen hoor. Deze route om geen rondje te hoeven doen. Auto huren in USA en drop-off in de USA.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Paul,

Dag 6-13 kan ik ten zeerste aanbevelen :wink: , zie onze blog.
De andere 2 stukken hebben wij vroeger in 2 aparte reizen gedaan (toen jammer genoeg nog geen blog).
Als je wilt post ik hier eens die 2 routes. Ik moet die, met wat zoekwerk, nog wel kunnen achterhalen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even voor de duidelijkheid. Ik hoef niet persé een rondje te rijden. In dit geval liever niet zelfs, want dan verlies ik veel te veel dagen. Daarom twijfel ik ook om op Seattle te vliegen, dan verlies ik ook eigenlijk al 2 dagen voor Vancouver. Ik denk dat ik eerder Yellowstone zou schrappen, omdat ik het al gezien heb. Jammer, want ik denk niet dat ik daar nog snel zou komen, maar dan eerder wat meer dagen Vancouver Island en jasper/field/banff inplannen en op Glacier na weinig USA meepakken.

Ik heb alleen moeite met meer dan 2 dagen op 1 plek te blijven, daarom ook verschillende overnachtingsplekken op bv vancouver island.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

PSVwally schreef:Even voor de duidelijkheid. Ik hoef niet persé een rondje te rijden. In dit geval liever niet zelfs, want dan verlies ik veel te veel dagen. Daarom twijfel ik ook om op Seattle te vliegen, dan verlies ik ook eigenlijk al 2 dagen voor Vancouver. Ik denk dat ik eerder Yellowstone zou schrappen, omdat ik het al gezien heb. Jammer, want ik denk niet dat ik daar nog snel zou komen, maar dan eerder wat meer dagen Vancouver Island en jasper/field/banff inplannen en op Glacier na weinig USA meepakken.

Ik heb alleen moeite met meer dan 2 dagen op 1 plek te blijven, daarom ook verschillende overnachtingsplekken op bv vancouver island.
Inderdaad in jou geval met het aantal dagen dat je hebt zou ik ook geen rondje doen. Als ik jou was zou ik naar Vancouver vliegen en vanuit Calgary weer terug naar huis vliegen, zeker als je in juni/juli zou willen gaan. Eind juni kunnen sommige wandelpaden in de Canadese Rockies nog vol sneeuw liggen, dus als je dat voor het laatste laat denk dat het toch beter is. Zou je in september/oktober gaan dan zou ik het andersom doen en naar Calgary vliegen om zo weer van Vancouver uit naar huis te vliegen. Dit om de reden dat er eind september - begin oktober in de Canadese Rockies, alsook Glacier NP veronderstel ik, al eens sneeuw kan vallen. Persoonlijk zou ik september/oktober kiezen omdat het weer dan over het algemeen beter is dan in juni/juli. Juli is meestal vrij goed, maar in juni kan het redelijk nat zijn. Nu ja, dat is elk jaar ook weer anders maar de laatste jaren is het hier natter in juni dan in september/oktober, juli was dit jaar de droogste maand met geen drup regen! Dus altijd rekening houden dat het nat kan zijn, dit is ook niet uitgesloten in september/oktober natuurlijk!

01 vliegen naar Vancouver
02 Vancouver
03 Vancouver
04 Vancouver - Tofino: Neem de ferry in Horseshoe Bay (West Vancouver) naar Nanaimo en van daar uit rij je verder naar Tofino. Ik zou dit stuk op 1 dag doen, neem lekker je tijd om onderweg hier en daar bij wat mooie plekken te stoppen. De rit van Vancouver naar Horseshoe Bay is maar een 20 minuten - half uurtje. De ferry trip is een anderhalf uur varen en heerlijk relaxerend. Vanaf Nanaimo is het dan zo'n 3-4 uren rijden, dus he hebt tijd genoeg om hier een dagje van te maken.
05 Tofino / Ucluelet: Bezoek aan beide plekjes en Pacific Rim National Park. Wild Pacific Trail is mooi in Ucluelet
06 Tofino - Whistler: Dit zou ik ook op 1 dag doen, rijd weer naar Nanaimo en dan vanaf Horseshoe Bay noortwaarts naar Whistler wat een uur en 15 minuten verderop gelegen is. Onderweg zijn er ook wat leuke plekjes om te stoppen!
07 Whistler: Bezoek aan Whistler en omgeving, als het een mooie dag is zeker de Peak 2 Peak gondola nemen!
08 Whistler - Clearwater: Als je vroeg genoeg vertrekt (rond 8u - 9u 's morgens) dan ben je tegen de late namiddag toch wel in Clearwater met eventueel wat stops hier en daar. Je zou dan die avond nog naar Wells Gray Provincial Park kunnen gaan om te bezoeken. Als er niet veel tijd is kan je dat ook de volgende dag doen.
09 Clearwater - Jasper: Als je Wells Gray Provincial Park de dag ervoor niet hebt kunnen doen dan zou je daar op deze dag ook nog naartoe kunnen. Jasper is maar een 3 en half uurtjes rijden, dus je zou pas in de namiddag richting Jasper kunnen vertrekken.
10 Jasper
11 Jasper
12 Jasper - Field: Neem de hele dag te tijd om alle mooie plekjes te bezoeken langs de Icefield Parkway. Als je op tijd in Field bent zou je eventueel al een paar dingen kunne bezoeken zoals de Natural Bridge, Emerald Lake en de Takakkaw Falls
13 Field: bezoek aan Lake O'Hara
14 Field - Canmore: Ik zou in Canmore verblijven ook als uitvalsbasis om Banff te bezoeken, het is maar 20 minuten rijden van Canmore naar Banff. Vergeet niet te stoppen bij Lake Louise en Moraine Lake opweg naar Canmore alsook de mooie plekjes langs de Bow Valley Parkway
15 Canmore: Bezoek aan Banff en omgeving
16 Canmore: Bezoek aan Banff en Canmore
17 Canmore - Fernie: Rij van Canmore terug richting Banff en neem daar de afslag richting Kootenay National Park. Je rijdt dan door Kootenay National Park heen, langs Radium Hot Springs, Invermere, Cranbrook en zo naar Fernie.
18 Fernie - Glacier National Park: Bezoek ook Waterton Lakes National Park op weg naar Glacier NP
19 Glacier NP
20 Glacier NP
21 Glacier NP - Calgary
22 Calgary - vliegen naar huis
23 aankomst thuis

Dit is maar een idee en naar mijn gevoel opgesteld moest ik dit aantal dagen hebben om te reizen in deze omgeving. Zo heb je op de meeste plaatsen een 2 dagen zodat je voldoende tijd hebt om de mooiste plekjes te bezoeken. Jij moet een route opstellen die voor jou het aantrekkelijkste is natuurlijk. Die reisroute van West Canada wat ik heb samengesteld is een rondje, maar in bovenstaande route zou je toch een deel van die plekken bezoeken dus je kan altijd eens kijken inverband met bezienswaardigheden en dergelijke.

Succes nog met het puzzelen!
Ann
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier kan ik idd weer mee verder puzzelen. Thanks (y)
Ik zal er morgenavond weer eens induiken.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Ik ben in 2009 via Jackson (onder Yellowstone/Grand teton) met een binnenlandse vlucht gevlogen. Dat is net zo duur als een dag autohuur + hotel en het scheelt je 2-3 dagen terug reizen naar Calgary.
Je zou zelfs kunnen overwegen om te starten in Seattle en te eindigen in Jackson.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden in 2004 een rondje seattle - vancouver - wells gray -jasper - banff - glacier - yellowstone - seattle gereden op 2 weken.
Veel kilometers maar we hebben er schitterende herinneringen aan! Door de afwisseling en allicht ook omdat het onze eerste echte road trip was.

Vorig jaar zijn we terugggegaan naar het mooie canada om op 2,5 week een rondje vancouver- calgary te doen via vancouver island (het noorden is toch echt een must daar!!) - inside passage - en weer de rockies natuurlijk. Alweer schitterend.

Naar mijn mening is op drie weken een rondje seattle (of vancouver)- vancouver island (butchart gardens, victoria, en een orka tour vanuit bvb campbell river?) - rockies - calgary - glacier - prairies - yellowstone - grand teton - en dan een lange terugrit (fijn, door de afwisseling van landschappen, één lange rijdag) of wel vanuit jackson of saltlake city.

veel plezier met plannen!
Allicht haal je nog wel wat inspiratie uit onze reisverslagen? via de link hieronder (2004 beknopt, 2012 heel uitgebreid)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Thanks, ik ga het snel bekijken!
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Paul,

Houd er wel rekening mee dat als je sept begin okt wilt gaan dat dan veel accommodatie in / Rond Yellowstone al sluit of gesloten is !
Ik heb me erover verbaast dat Roosevelt Lodge al gesloten was toen ik daar kwam ( half sept) en Canyon was ook maar een week langer open.

Misschien is het een optie om in Calgary te beginnen en dan via Banff etc naar Yellowstone te gaan en vervolgens richting Washington als je sept / okt wilt gaan ?

Frans
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dank je voor de tips, had daar niet eens bij stil gestaan. Anders zou ik eerst te vroeg zijn (dit jaar) en dan weer te laat in het seizoen.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik was er zelf een beetje verbaast over dat ik eigenlijk net op tijd was... Toch vond ik van 10 t/m 24 sept in GT en Yellowstone heel mooi, alhoewel de herfstkleuren nog wel wat verder hadden mogen zijn ;-) Ik wil volgend jaar de laatste 10 dagen van sept in Yellowstone en GT zijn en daarna vanaf Jackson Hole naar Las Vegas vliegen en vandaaruit een aantal dagen later naar huis. Heb gezien dat een Multi city ticket niet echt veel duurder is als bv een retour naar Jackson Hole of Salt Lake. Het verschil in prijs ben je aan autohuur en benz kwijt zoals hierboven ook al geschreven.
Montyrulezz
Amerikafan

Bericht door Montyrulezz »

Dus de beste tijd om dit stuk te rijden is dan toch vanaf eind juni t/m september?
Interessante reis!! Zoiets wil ik in 2015 ook gaan doen.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Zijn net terug van o.a. familiebezoek op Vancouver Island. Vergeet vooral niet de stadjes Duncan met de totempalen en Chemainus met z'n muurschilderingen. Het is inderdaad op 1 dag te doen vanaf de ferry. Je gaat neem ik aan walvissen spotten in Tofino? Sla je Victoria helemaal over????? Of ben je daar al geweest? Het is echt een reuzegezellige "engelse " stad met een schitterend museum.mooie victoriaanse huizen en een mooie pier die door de Ocean gaat. Zoek je een SUPER B & B????? Prijzig, dat wel, maar het is een belevenis op zich in een zeer relaxte omgeving een 3/4 u van Victoria: Cobble House B&B in Cobble Hill. Vlakbij is een Cidery waar je cider kunt proeven. Tegenwoordig is er ook een theeplantage in aanleg: ook een aanrader. Succes met je plannen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Thanks voor de info. Ben overigens nog nooit in Canada geweest. Begint er steeds meer naar uit te zien dat ik Yellowstone moet skippen als ik alles in Canada goed wil bekijken ;)

Ben nu ook de mogelijkheden aan het bekijken om heen naar Seattle te vliegen en terug vanaf Jacksonhole
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Wij zijn in 2012 gestart in Seattle wegens de lagere vluchtprijzen maar vooral de goedkopere autohuur.
Seattle is een bezoekje waard, je kan langs de Walmart om, goedkoper dan in Canada, goederen in te slaan en enkele uren later sta je al in Vancouver.

We wandelen elke dag tussen de 4u en de 10u dus onze route is minder respresentatief voor een gewone reiziger maar Waterton Lakes, Glacier NP (USA) en de Highway-to-the-sun road zou ik zeker meenemen.

Om ook geen rondje te moeten maken zijn we geëindigd in Kalispell, daar de auto ingeleverd (Alamo) en met Alaska Air voor enkele euro's via Seattle naar Las Vegas gevlogen om nog enkele dagen uit te rusten. Maar vanaf Kalispell (code FCA) kun je echter evengoed met een tussenstop in Seattle of Salt Lake City of andere terug naar huis vliegen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Ik heb een route Vancouver-Calgary die jou ook iets zal zeggen gepubliceerd in dit forum. Ga ook wel eens onderzoeken of de optie om er een rondje Seattle van te maken veel goedkoper is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja ik had het gelezen. Ik ben allerlei opties aan het bekijken. Is nog niet zeker of weer zo'n grote trip er volgend jaar opnieuw inzit of dat het een wat kleinere of compleet andere vakantie wordt voor een keer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer