De bedoeling is om een reis te maken van 21 juni t/m 12/13 juli OF van 13 sept t/m 4/5 oktober. De reden dat ik de laatste 2 dagen zo zet is dat ik eigenlijk meestal de laatste dag als ik terugkom nog een bijkomdag heb voor ik weer aan het werk ga. Terug heb ik er altijd wel een aantal dagen last van namelijk. Heen nooit. Afhankelijk van mijn eigen planning zou ik er misschien nog een dagje voor kunnen plakken, maar verder is 3 weken en een weekend echt wel de max.
Persoonlijk spreek ik mijn voorkeur overigens uit voor de Juni/Juli variant, maar het zou zo maar kunnen dat het pas 2015 wordt dat ik deze reis kan maken. Of dat ik er toch voor kies om het in september oktober te doen. Ik ben er ook nog niet uit of ik nu direct naar Vancouver wil vliegen of bv naar Seattle. Ik zie heel veel mensen op Seattle vliegen, maar is een auto huren daar goedkoper, zijn de vliegtickets goedkoper, wat is de reden?
Wat ik wil zien is voor mij onduidelijk of het überhaupt haalbare kaart is in de tijd die ik heb. Vancouver, Vancouver Island, Jasper NP, banff NP. Dit met misschien nog een (mid)dag Calgary. Maarrrr dan ook als het dus mogelijk is nog Glacier NP en ik wil eigenlijk ook terug naar Yellowstone. (zou dat dan mss de reden zijn om in Seattle te beginnen en vanaf Salt Lake City terug te vliegen?)
Ik heb natuurlijk al een flink aantal reisverhalen doorgenomen, maar ik krijg zeg maar de laatste 4/5 dagen niet goed.
01 vliegen naar Vancouver
02 Vancouver
03 Vancouver Island - Nanaimo
04 Vancouver Island - Tofino
05 Tofino - Whistler
06 Whistler
07 Whistler - Clearwater
08 Clearwater - Jasper
09 Jasper
10 Jasper
11 Jasper -Lake o' Hara Field
12 Field (Yoho NP)
13 Field - Banff
14 Banff
15 banff - Canmore (of Calgary dagdeel?)
16 Naar Glacier
17 Glacier
18 En vanaf hier loop ik dus vast......
19 ?
20 ?
21 ?
22 ? - vliegen naar huis
23 aankomst thuis
Wat ik eigenlijk niet wil overslaan is Vancouver Island, maar aan de andere kant zijn dag 3,4 en 5 wel de dagen die ik aan het einde nodig zou moeten hebben om Yellowstone mee te kunnen pakken en dan weer terug Canada in (om bv vanaf Calgary terug te vliegen). Moet ik bv de volle dag Whistler al naar Lillooet rijden om de dag erna een langer stuk te rijden. Een andere optie is om het alleen (op Glacier na) binnen Canada te houden en wat noordelijker en oostelijker te gaan, of iets meer dagen Vancouver Island Jasper en Banff? Of zitten er andere grote errors in deze route? Zo ja en zo nee, brand los zou ik zeggen