Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd bij route West-Canada
Advies gevraagd bij route West-Canada
Beste mensen,
Over ruim 3 weken vertrekken we naar Canada. We verblijven daar 4 weken waarvan de eerste week met name gevuld zal zijn door een conferentie. Na die tijd hebben we nog ongeveer 3 weken vakantie. Inmiddels hebben we ons al behoorlijk verdiept in de highlights, heel veel reisverslagen gelezen hier (echt helemaal geweldig). Vervolgens hebben we een route samengesteld, maar zitten nog een beetje met het middenstuk.
Graag jullie advies hierover:
dag 1: A'dam - Toronto, vliegreis
dag 2: verblijf gastgezin, en ongetwijfeld verkennen omgeving (nog onbekend)
dag 3: idem
dag 4,5,6: conferentie
dag 7: nog gezamenlijk programma met o.a. Niagara Falls
dag 8: Toronto
dag 9: Toronto-Calgary, vliegreis
dag 10: Calgary + bezoek kennissen
dag 11: Calgary - Canmore/Banff
dag 12: Banff - Lake Louise - Field (Lake Louise, Lake Moraine, Johnston Canyon)
dag 13: Field (Emerald Lake, Takakkaw Falls)
dag 14: Field - Jasper (Icefields Parkway)
dag 15: Jasper
dag 16: Jasper - Clearwater
dag 17: Clearwater - Whistler
dag 18: Whistler - Nanaimo, (of Whistler - Campbell River in 1 dag en de dag winst besteden in Jasper)
dag 19: Nanaimo - Campbell River
dag 20: Campbell River
dag 21: Campbell River - Tofino
dag 22: Tofino
dag 23: Tofino - Ucluelet - Victoria
dag 24: Victoria
dag 25: Victoria - Vancouver
dag 26: Vancouver
dag 27: Vancouver
dag 28: Vancouver - A'dam
dag 29: thuis
Of:
dag 16: Jasper - Lake Louise, dus weer Icefields Parkway, maar geeft de gelegenheid nog wat meer onderweg korte wandelingen te maken.
dag 17: Lake louise - Revelstoke - Salmon Arm
dag 18: Salmon Arm - Horseshoe Bay
dag 19: Horseshoe Bay - Nanaimo - Campbell River
Geen idee welke weg mooier of praktischer / haalbaar is. Welke route is beter te doen qua tijd?
Daarnaast zijn we erg benieuwd of er nog meer zijn die veel ervaring hebben met wandelen in Canada in de maand oktober. Welk weer kunnen we verwachten? Moeten we al echt rekening gaan houden met sneeuw?
We zijn benieuwd naar jullie reacties! Alle hulp en advies is welkom.
Alvast heel hartelijk dank.
groeten Marianne
Over ruim 3 weken vertrekken we naar Canada. We verblijven daar 4 weken waarvan de eerste week met name gevuld zal zijn door een conferentie. Na die tijd hebben we nog ongeveer 3 weken vakantie. Inmiddels hebben we ons al behoorlijk verdiept in de highlights, heel veel reisverslagen gelezen hier (echt helemaal geweldig). Vervolgens hebben we een route samengesteld, maar zitten nog een beetje met het middenstuk.
Graag jullie advies hierover:
dag 1: A'dam - Toronto, vliegreis
dag 2: verblijf gastgezin, en ongetwijfeld verkennen omgeving (nog onbekend)
dag 3: idem
dag 4,5,6: conferentie
dag 7: nog gezamenlijk programma met o.a. Niagara Falls
dag 8: Toronto
dag 9: Toronto-Calgary, vliegreis
dag 10: Calgary + bezoek kennissen
dag 11: Calgary - Canmore/Banff
dag 12: Banff - Lake Louise - Field (Lake Louise, Lake Moraine, Johnston Canyon)
dag 13: Field (Emerald Lake, Takakkaw Falls)
dag 14: Field - Jasper (Icefields Parkway)
dag 15: Jasper
dag 16: Jasper - Clearwater
dag 17: Clearwater - Whistler
dag 18: Whistler - Nanaimo, (of Whistler - Campbell River in 1 dag en de dag winst besteden in Jasper)
dag 19: Nanaimo - Campbell River
dag 20: Campbell River
dag 21: Campbell River - Tofino
dag 22: Tofino
dag 23: Tofino - Ucluelet - Victoria
dag 24: Victoria
dag 25: Victoria - Vancouver
dag 26: Vancouver
dag 27: Vancouver
dag 28: Vancouver - A'dam
dag 29: thuis
Of:
dag 16: Jasper - Lake Louise, dus weer Icefields Parkway, maar geeft de gelegenheid nog wat meer onderweg korte wandelingen te maken.
dag 17: Lake louise - Revelstoke - Salmon Arm
dag 18: Salmon Arm - Horseshoe Bay
dag 19: Horseshoe Bay - Nanaimo - Campbell River
Geen idee welke weg mooier of praktischer / haalbaar is. Welke route is beter te doen qua tijd?
Daarnaast zijn we erg benieuwd of er nog meer zijn die veel ervaring hebben met wandelen in Canada in de maand oktober. Welk weer kunnen we verwachten? Moeten we al echt rekening gaan houden met sneeuw?
We zijn benieuwd naar jullie reacties! Alle hulp en advies is welkom.
Alvast heel hartelijk dank.
groeten Marianne
groeten Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd bij route West-Canada
Hey Marianne,
Ik ben inmiddels de laatste foto's aan het sorteren van onze afgelopen reis die een stuk van jullie reis bevat.
Misschien heb je iets aan onze blog.
Veel reisplezier alvast
.
Ik ben inmiddels de laatste foto's aan het sorteren van onze afgelopen reis die een stuk van jullie reis bevat.
Misschien heb je iets aan onze blog.
Veel reisplezier alvast

- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hele mooie route. Je zal een keuze moeten maken of je Clearwater en Whistler wil zien of liever door het fruit/woestijn gedeelte van Canada wil rijden. Beiden zijn erg mooi, de Sea To Sky Highway (tussen Whistler en Vancouver) heel mooi, Wells Gray is prachtig met al zijn watervallen. Als je door de Shuswap/Okanagan rijdt heb je dan weer vele meren en beboste bergen, fruitgaarden, wijngaarden en delen woestijn achtige gebieden...heel anders dan de bergen van de Rockies en omgeving Whistler. Dus je moet een beetje zelf zien wat jullie het meeste aanstaat, beide mogelijkheden zijn mooi.
Wat sneeuw betreft ga je waarschijnlijk mogelijk al wat sneeuw tegenkomen in de Canadese Rockies, maar ik denk dat het nog wat vroeg is voor hopen sneeuw. Het kan wel al mogelijk zijn dat de weg naar Moraine Lake (Banff NP), de Takakkaw Falls (Yoho NP), de weg naar Mount Edith Cavell (Jasper NP) al gesloten is. Deze wegen sluiten meestal rond half oktober. Vraag dit ter plaatse altijd even na in het Visitor/Info Centrum voordat je er naartoe gaat rijden. In de rest van het westen van Canada zal je nog geen sneeuw tegen komen, maar het kan soms wel fris zijn dus breng altijd kleding mee die je in lagen kan aan doen. Sommige dagen kunnnen nog aangenaam warm zijn in oktober, maar het kan ook fris en nat zijn. Een beetje zoals in Nederland/Belgie rond die tijd van het jaar.
Wat sneeuw betreft ga je waarschijnlijk mogelijk al wat sneeuw tegenkomen in de Canadese Rockies, maar ik denk dat het nog wat vroeg is voor hopen sneeuw. Het kan wel al mogelijk zijn dat de weg naar Moraine Lake (Banff NP), de Takakkaw Falls (Yoho NP), de weg naar Mount Edith Cavell (Jasper NP) al gesloten is. Deze wegen sluiten meestal rond half oktober. Vraag dit ter plaatse altijd even na in het Visitor/Info Centrum voordat je er naartoe gaat rijden. In de rest van het westen van Canada zal je nog geen sneeuw tegen komen, maar het kan soms wel fris zijn dus breng altijd kleding mee die je in lagen kan aan doen. Sommige dagen kunnnen nog aangenaam warm zijn in oktober, maar het kan ook fris en nat zijn. Een beetje zoals in Nederland/Belgie rond die tijd van het jaar.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dag Marianne,
Las je bericht in ons gastenboek. Je hebt een prima zoute, heb de volgende tips voor je:
- ik zou na Calgary voor één overnachtingsplek kiezen. Dan hoef je niet elke dag je koffers in en uit te pakken, geeft echt rust aan je vakantie. Omdat je Kananaskis niet intrekt (erg mooi voor de volgende keer...), zou ik gaan voor drie overnachtingen in Lake Louise, anders Banff. Je zit dan lekker centraal voor Banff en Yoho. Zou ook zeker proberen een dag naar Lake O'Hara te gaan, die plek maakt dat Yoho National Park het mooiste park van de Canadese Rockies is. Ook al wandel je niet veel, alleen al een rondje om het meer is mooier dan Lake Louise, Moraine Lake en Emerald Lake bijelkaar.
- van Whistler in één keer naar Campbell River, niet naar Nanaimo. Als je dat goed uitkient met de boot, kun je om 10:00 uit Whistler vertrekken en ben je om 17:00 in Campbell River. De extra dag dan lekker in Jasper doorbrengen.
- ik zou voor de eerste route gaan, erg mooi met Clearwater, die vind ik net wat mooier. Op je dag van de Icefields Parkway kun je wat korte wandelingetjes doen, in ieder geval Peyto Lake en Parker Ridge. Zie alle tips over de Icefields Parkway op een rij:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2005.htm
- over het weer en de sneeuw heeft Ann al genoemd, sluit ik me helemaal bij aan.
Nou, tot zover. Als je verder nog vragen hebt, horen we het wel.
Groeten en heel veel plezier, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Las je bericht in ons gastenboek. Je hebt een prima zoute, heb de volgende tips voor je:
- ik zou na Calgary voor één overnachtingsplek kiezen. Dan hoef je niet elke dag je koffers in en uit te pakken, geeft echt rust aan je vakantie. Omdat je Kananaskis niet intrekt (erg mooi voor de volgende keer...), zou ik gaan voor drie overnachtingen in Lake Louise, anders Banff. Je zit dan lekker centraal voor Banff en Yoho. Zou ook zeker proberen een dag naar Lake O'Hara te gaan, die plek maakt dat Yoho National Park het mooiste park van de Canadese Rockies is. Ook al wandel je niet veel, alleen al een rondje om het meer is mooier dan Lake Louise, Moraine Lake en Emerald Lake bijelkaar.
- van Whistler in één keer naar Campbell River, niet naar Nanaimo. Als je dat goed uitkient met de boot, kun je om 10:00 uit Whistler vertrekken en ben je om 17:00 in Campbell River. De extra dag dan lekker in Jasper doorbrengen.
- ik zou voor de eerste route gaan, erg mooi met Clearwater, die vind ik net wat mooier. Op je dag van de Icefields Parkway kun je wat korte wandelingetjes doen, in ieder geval Peyto Lake en Parker Ridge. Zie alle tips over de Icefields Parkway op een rij:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2005.htm
- over het weer en de sneeuw heeft Ann al genoemd, sluit ik me helemaal bij aan.
Nou, tot zover. Als je verder nog vragen hebt, horen we het wel.
Groeten en heel veel plezier, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Kalaman, Ann en Ferry, hartelijk dank voor het meedenken en de tips die we kregen.
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Kalaman! Niet te geloven dat we dat zelf over ong.3 weken ook gaan zien. We hopen op wat droog weer.
Ferry: idd een goede tip, blijf wat langer overnachten op 1 plek, gaan we zeker doen. Ik had al een printje gemaakt van je overzicht van de Icefields Parkway. Heel handig!
We hebben er al ontzettend veel zin in en kunnen ons niet voorstellen dat het bij deze keer zal blijven.
Nogmaals bedankt.
groeten Marianne
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Kalaman! Niet te geloven dat we dat zelf over ong.3 weken ook gaan zien. We hopen op wat droog weer.
Ferry: idd een goede tip, blijf wat langer overnachten op 1 plek, gaan we zeker doen. Ik had al een printje gemaakt van je overzicht van de Icefields Parkway. Heel handig!
We hebben er al ontzettend veel zin in en kunnen ons niet voorstellen dat het bij deze keer zal blijven.
Nogmaals bedankt.
groeten Marianne
groeten Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie zijn nog niet weg, maar ik hoop op een leuk verslag achteraf, dan kan ik weer beter plannen.
Alvast veel plezier
Alvast veel plezier

@Paul: Dankjewel, we zullen ons best doen. Ik kan je in ieder geval dan ervaringen doorgeven. Een blog heb ik niet.
Jij alvast veel plezier met het puzzelen en voorbereiden.
Zelf hebben we al zoveel gelezen dat ik nu zoiets heb van laten we nu eerst maar eens weggaan en het zelf gaan bekijken, over 3 weken zitten we er
groeten Marianne
Jij alvast veel plezier met het puzzelen en voorbereiden.
Zelf hebben we al zoveel gelezen dat ik nu zoiets heb van laten we nu eerst maar eens weggaan en het zelf gaan bekijken, over 3 weken zitten we er

groeten Marianne
groeten Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
goede reis MarinanneH
.
Ik heb zopas nog Wells Gray ge-update op onze blog.

Ik heb zopas nog Wells Gray ge-update op onze blog.
@Paul: wat heb je veel prachtige plaatsen bekeken. Ik weet nu al dat we tijd te kort komen, we ontkomen dus niet aan het feit om keuzes te maken. De extra dag die we creëren door in 1x van Whistler naar Campbell River te reizen, besteden we niet in Jasper maar in Whistler. We willen graag de Peak to Peak doen en 1 dag ergens langer blijven geeft ook meer rust. En zo krijgt onze planning steeds vastere vormen
groeten Marianne

groeten Marianne
groeten Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ondanks dat ik al heel veel moois vande wereld heb gezien denk ik dat je in je laatste reactie toch Rudi (Kalaman) bedoelde naar ik aanneem.
haha, sorry je hebt gelijk, ik doe iemand tekort.
groeten Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8696 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-