Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In 2,5 maand de oostkust van Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
koentje3
Amerika-ontdekker

In 2,5 maand de oostkust van Amerika

Bericht door koentje3 »

Dag allemaal,

In november gaan mijn vriendin en ik voor ongeveer 2,5 maanden naar Amerika, waar we beginnen in Boston en eindigen in Orlando. Op dit moment staat alleen vast dat we op 4 November aankomen in Boston, daar ongeveer een weekje blijven en op 11-11 onze huurauto ophalen, die tot en met 14 januari bij ons blijft; de dag waarop we terug vliegen naar Nederland. Logischerwijs is de voorpret ondertussen begonnen en zijn we flink aan het rondneuzen voor bezienswaardigheden, leuke plekjes, prachtige natuurgebieden en mooie steden. Mede dankzij deze site hebben we al wat inspiratie opgedaan; zo willen we graag naar de White Mountains (zoals gelezen op usa4ever.com) en willen we langs de Smokey Mountains. Natuurlijk gaan we ook naar New York en Washington en willen we een amusementspark in Orlando gaan bezoeken.

Omdat er verder nog niets vast staat hoeven we niet perse aan de kust te blijven plakken, en de huurauto geeft ons alle vrijheid die we willen. Nu vraag ik me af: Hebben jullie tips? Ervaringen? Plekken die wij absoluut niet mogen missen op onze reis? Ook ben ik benieuwd of jullie leuke ideeën hebben om Kerst en Oud & Nieuw mee te maken in de States.

We hebben veel tijd in Amerika en nog praktisch alles in te vullen :D. Alle tips zijn dus welkom!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: In 2,5 maand de oostkust van Amerika

Bericht door Lilo »

Hallo koentje, leuk dat je op mijn site gekeken hebt. In de white mtns. Mag je je wel aan sneeuw verwachten, weet niet of wandelen dan ideaal is' skiën daarentegen... Ik zou met zoveel tijd de Niagara falls bezoeken en Chicago , als je dat ingepast krijgt. In Orlando zijn de 3 toppers seaworld, Islands of Adventure, Disney. Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Lilo schreef:Hallo koentje, leuk dat je op mijn site gekeken hebt. In de white mtns. Mag je je wel aan sneeuw verwachten, weet niet of wandelen dan ideaal is' skiën daarentegen... Ik zou met zoveel tijd de Niagara falls bezoeken en Chicago , als je dat ingepast krijgt. In Orlando zijn de 3 toppers seaworld, Islands of Adventure, Disney. Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Ja leuk dat je het zo deelt ook! Ondertussen heb ik al heel wat meer opgeschreven, zoals:

Mohawk Trail
Watkins Glens
Catskills
Six flags: Great adventure
Everglades
Great Smokey Mountains
Blue Ridge Parkway

Ik twijfel wel wat over de sneeuw inderdaad, misschien dus toch vanuit boston meteen naar het zuiden trekken. Niagra falls is ook een hele goede tip! Ook zal ik me eens gaan verdiepen in Chicago, bedankt voor de reactie :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Is Six Flags Great Adventure dan nog open? Volgens mij niet. Niagara Falls in de winter is erg mooi, maar ik zou naar het zuiden trekken in die tijd van het jaar. 11/11 is Veterans Day hier en in Washington erg indrukwekkend, maar dat halen jullie niet vanuit Boston. Is er trouwens een reden dat jullie daar een week blijven? Ik heb er familie in de buurt en de omgeving is prachtig, maar in november hebben jullie de mooie herfstkleuren daar al gemist. Zuidelijker zijn die er nog wel. Jullie gaan Kerst en Oud en Nieuw hier dus ook meemaken? Ik zou voor beiden dan bij grote steden zijn, daar is het meest te beleven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Mijn god, in 2,5 maand kun je onderhand heel Amerika doorreizen :D . Ik zou zeker stoppen in Charleston en Savannah!! Misschien ook leuk om vanuit de Blue Ridge Parkway en de Smokey Mountains de Blues Route te rijden - Nashville - Memphis- richting New Orléans. En van daaruit richting Florida. Wij gaan volgend jaar ook naar Tallahassee wat heel mooi schijnt te zijn, als jullie zin hebben in strand kan ik Naples aanbevelen, en natuurlijk Miami!!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Watkins Glen is zeker een aanrader. Als je van Watkins Glen naar Washington rijdt, kom je min of meer langs Hersheypark. Die hebben een speciale kerstopening in november en december. Is sowieso al een leuk park en met kerst extra leuk, lijkt me.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Petra/VS schreef:Is Six Flags Great Adventure dan nog open? Volgens mij niet. Niagara Falls in de winter is erg mooi, maar ik zou naar het zuiden trekken in die tijd van het jaar. 11/11 is Veterans Day hier en in Washington erg indrukwekkend, maar dat halen jullie niet vanuit Boston. Is er trouwens een reden dat jullie daar een week blijven? Ik heb er familie in de buurt en de omgeving is prachtig, maar in november hebben jullie de mooie herfstkleuren daar al gemist. Zuidelijker zijn die er nog wel. Jullie gaan Kerst en Oud en Nieuw hier dus ook meemaken? Ik zou voor beiden dan bij grote steden zijn, daar is het meest te beleven.
Je hebt helemaal gelijk, Six Flags is dan al dicht. Achja, helaas, maar in Florida kunnen we natuurlijk alsnog naar een themepark :). veterans day klinkt heel interessant! Wellicht een optie om toch wat eerder uit Boston te vertrekken. We blijven daar een week omdat mijn vriendin vrienden heeft in Boston, daarnaast heeft ze ongeveer een half jaar in die stad gewoond en wil ze me het een en ander laten zien in de omgeving. Toevallig hadden we het er gisteren over dat we waarschijnlijk wel meteen naar het zuiden gaan. Dus boston - New York - Washington. Helaas valt chicago dan buiten de boot :(.
Montyrulezz schreef:Mijn god, in 2,5 maand kun je onderhand heel Amerika doorreizen :D . Ik zou zeker stoppen in Charleston en Savannah!! Misschien ook leuk om vanuit de Blue Ridge Parkway en de Smokey Mountains de Blues Route te rijden - Nashville - Memphis- richting New Orléans. En van daaruit richting Florida. Wij gaan volgend jaar ook naar Tallahassee wat heel mooi schijnt te zijn, als jullie zin hebben in strand kan ik Naples aanbevelen, en natuurlijk Miami!!
hele, hele, hele gave tip die Blues route! We zijn allebei grote Blues fans dus deze ga ik ook zeker op het lijstje zetten! bedankt :D!
analogkid schreef:Watkins Glen is zeker een aanrader. Als je van Watkins Glen naar Washington rijdt, kom je min of meer langs Hersheypark. Die hebben een speciale kerstopening in november en december. Is sowieso al een leuk park en met kerst extra leuk, lijkt me.
Nog nooit van gehoord, maar ziet er leuk uit, zeker ter vervanging van Six Flags. Thanks.

Fijn dat jullie allemaal zo'n goede tips geven!
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

En als we dan toch in New Orleans zijn is de weg naar Texas natuurlijk niet zo heel lang meer, of is daar écht niets te beleven :D?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Charleston en Savannah zou ik zeker ook aanraden, daar kun je je zeker wel een weekje vermaken denk ik. Het gebied ten zuiden van de Smokey Mountains is trouwens ook erg mooi, en daar vind je enorm veel mooie watervallen.
Wat leuk dat Hersheypark geopend is in de winter, dat is zeker ook een aanrader!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ter aanvulling: kijk ook even naar ons roadbook van onze reis in 2009 voor veel informatie over het zuidoosten. Zie hier de link naar het betreffende topic op het forum: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=11996
Het gaat om het eerste roadbook in het rijtje hier.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

koentje3 schreef:En als we dan toch in New Orleans zijn is de weg naar Texas natuurlijk niet zo heel lang meer, of is daar écht niets te beleven :D?
Ook in Texas is natuurlijk genoeg te beleven, alleen al steden als Dallas, Austin en San Antonio spreken natuurlijk tot de verbeelding. Met 2,5maand kun je zeker overwegen om vanuit New Orleans nog een weekje een stukje Texas in te gaan!

Mooie vooruitzichten, have fun met de voorbereiding!

NB. Gettysburg, klein rondje Amish Country, de gratis Harley Davidson fabriek in York, Washington (neem genoeg tijd) etc, vind ik zeker de moeite waard daar in die hoek!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

KW1984 schreef:Washington (neem genoeg tijd)
Inderdaad, goed advies! Neem genoeg tijd voor Washington, het is hier niet alleen de stad zelf, maar ook de omgeving, die zeer de moeite waard is. Niet zoals in New York waar vrijwel alles op een eiland te vinden is :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Omdat we het klimaat in Amerika toch iets beter hadden ingeschat dan het daadwerkelijk is zijn we nu van plan om vanuit Washington naar het oosten te rijden richting route 66 en die een eind af te rijden zodat we in de 'echte' winter in het zuidwesten zitten. Wellicht zelfs tot aan las Vegas en vervolgens via alle zuidelijke staten terug.

Denken jullie dat het te doen is om in die periode zo'n afstand af te leggen zonder al te veel te moeten haasten? Volgens Google maps zou het ongeveer 80 uur rijden zijn totaal. Dus we dachten als we ongeveer 15-20 uur per week rijden dat we in principe genoeg tijd hebben. We hebben zelf echter nog nooit een dergelijke reis gemaakt en we zijn bang dat we dan veel moeten haasten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer