Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Calgary: Yellowstone-Glacier-Canadese Rockies
Rondreis Calgary: Yellowstone-Glacier-Canadese Rockies
Voor de komende zomer (vertrek 2 juli) hebben we weer een reis in de planning. Heerlijk vooruitzicht. Dit keer een rondreis vanuit Calgary (twee personen, auto, motels). De vliegtickets hebben we enige maanden geleden geboekt en gaandeweg heb ik ook al wat overnachtingen vastgelegd (annuleerbaar). In Yellowstone zijn we eerder geweest. We willen er nu vooral langere wandelingen maken. Ook de andere gebieden willen we vooral te voet verkennen. We hebben de volgende route bedacht:
Dag 01 Amsterdam - Calgary
Dag 02 Calgary - Great Falls Lewis & Clark Interpretive Center
Dag 03 Great Falls - Red Lodge 4th of July
Dag 04 Red Lodge - Yellowstone NP (Silver Gate) Beartooth Pass, Hike Glacier Lake
Dag 05 Yellowstone NP (Silver Gate) Pebble Creek Trail of Lamar Valley Trail?
Dag 06 Yellowstone NP (Lake Lodge) Mary Mountain Trail
Dag 07 Yellowstone NP (Lake Lodge) Pelican Valley Trail
Dag 08 Yellowstone NP - Ennis Geysers
Dag 09 Ennis - West Glacier Virginia en Nevada City
Dag 10 West Glacier - Many Glacier Going-to-the-Sun Road, Hidden Lake
Dag 11 Many Glacier Hike Grinnell Glacier
Dag 12 Many Glacier Hike Iceberg Lake
Dag 13 Many Glacier - Waterton Lakes The Rowe Lakes Trail
Dag 14 Waterton Lakes - Field
Dag 15 Field Lake O’Hara (als we de bus kunnen reserveren)
Dag 16 Field Iceline Trail?
Dag 17 Field - Jasper Icefields Parkway, wandelingen Peyto Lake, Parker Ridge, ?
Dag 18 Jasper Cavell Meadows Hike
Dag 19 Jasper Hike Opal Hills
Dag 20 Jasper - Banff Icefields Parkway
Dag 21 Banff Hike Sunshine Meadows
Dag 22 Banff - Calgary ?, vertrek vliegtuig 10.15 pm
De vraag is of alle hikes in juli haalbaar zijn i.v.m. mogelijk sneeuw op de trail. En als er sneeuw ligt is het dan de moeite waard om het eerste deel van de trail te doen of zijn er dan betere alternatieven? Alle tips zijn welkom.
Dag 01 Amsterdam - Calgary
Dag 02 Calgary - Great Falls Lewis & Clark Interpretive Center
Dag 03 Great Falls - Red Lodge 4th of July
Dag 04 Red Lodge - Yellowstone NP (Silver Gate) Beartooth Pass, Hike Glacier Lake
Dag 05 Yellowstone NP (Silver Gate) Pebble Creek Trail of Lamar Valley Trail?
Dag 06 Yellowstone NP (Lake Lodge) Mary Mountain Trail
Dag 07 Yellowstone NP (Lake Lodge) Pelican Valley Trail
Dag 08 Yellowstone NP - Ennis Geysers
Dag 09 Ennis - West Glacier Virginia en Nevada City
Dag 10 West Glacier - Many Glacier Going-to-the-Sun Road, Hidden Lake
Dag 11 Many Glacier Hike Grinnell Glacier
Dag 12 Many Glacier Hike Iceberg Lake
Dag 13 Many Glacier - Waterton Lakes The Rowe Lakes Trail
Dag 14 Waterton Lakes - Field
Dag 15 Field Lake O’Hara (als we de bus kunnen reserveren)
Dag 16 Field Iceline Trail?
Dag 17 Field - Jasper Icefields Parkway, wandelingen Peyto Lake, Parker Ridge, ?
Dag 18 Jasper Cavell Meadows Hike
Dag 19 Jasper Hike Opal Hills
Dag 20 Jasper - Banff Icefields Parkway
Dag 21 Banff Hike Sunshine Meadows
Dag 22 Banff - Calgary ?, vertrek vliegtuig 10.15 pm
De vraag is of alle hikes in juli haalbaar zijn i.v.m. mogelijk sneeuw op de trail. En als er sneeuw ligt is het dan de moeite waard om het eerste deel van de trail te doen of zijn er dan betere alternatieven? Alle tips zijn welkom.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Rondreis Calgary: Yellowstone-Glacier-Canadese Rockies
Zie veel mooie wandelingen!
Ja, dat weet je nooit, houd het weer in het voorjaar goed in de gaten. Op mijn site, de pagina Voorbereiding, vind je links naar de status van alle wandelpaden in de Canadese Rockies. Die worden elke week geupdate, dat geeft een goed beeld.
Ik zou wel voor elke wandeling alvast een alternatief kiezen, want wandelpaden zijn regelmatig afgesloten vanwege sneeuw, ijs, overstromingen, beren, karkassen, etc. Bel precies 3 maanden op de dag dat je wilt wandelen in Lake O'Hara voor een reservering van de bus, dan heb je de meeste kans. In Waterton ben je kort, de mooiste wandeling is Crypt Lake, maar met vertrek en aankomt in 2 dagen is die natuurlijk lastig te doen. Wel een topper hoor, begin jaren 80 al uitgeroepen tot 'best dayhike' in Canada.
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Groet, Ferry
Ja, dat weet je nooit, houd het weer in het voorjaar goed in de gaten. Op mijn site, de pagina Voorbereiding, vind je links naar de status van alle wandelpaden in de Canadese Rockies. Die worden elke week geupdate, dat geeft een goed beeld.
Ik zou wel voor elke wandeling alvast een alternatief kiezen, want wandelpaden zijn regelmatig afgesloten vanwege sneeuw, ijs, overstromingen, beren, karkassen, etc. Bel precies 3 maanden op de dag dat je wilt wandelen in Lake O'Hara voor een reservering van de bus, dan heb je de meeste kans. In Waterton ben je kort, de mooiste wandeling is Crypt Lake, maar met vertrek en aankomt in 2 dagen is die natuurlijk lastig te doen. Wel een topper hoor, begin jaren 80 al uitgeroepen tot 'best dayhike' in Canada.
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Groet, Ferry
@Ferry. Jullie verslagen zijn een grote bron van inspiratie. Daarin zag ik ook dat sommige trails in juli mogelijk niet (of niet helemaal) begaanbaar zijn. Crypt Lake had ik nog niet in mijn lijstje staan. Toch overheen gekeken. Misschien kunnen we die op dag 13 doen als we vroeg uit Many Glacier vertrekken. Ik zag dat er een boottrip nodig is voor deze hike. De boot gaat om 9 am, maar ook nog om 10 am. Kan je plaatsen op deze boot reserveren of is dat niet nodig?
@Ferry: heel erg handig die pagina Voorbereiding van de reis naar de Rocky Mountains met o.a. de status van de wandelpaden en met nog veel meer goede tips. 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij kochten de kaartjes voor de korte boottrip een half uur voor vertrek. Was begin juli, nog niet heel druk. Denk in het weekend sowieso drukker, informeer de dag ervoor bij de ticketverkoop wat het beste is. Best zware tocht hoor, met ruim 17 km en 700 m stijgen en dalen. Echt een dagwandeling, maar helemaal geweldig.
Nou, veel plezier met de voorpret.
Groet, Ferry
Nou, veel plezier met de voorpret.
Groet, Ferry
Gelukt, tickets voor de bus naar Lake O'Hara! Dat was spannend. Precies drie maanden voor de gewenste dag om 16.00 uur begonnen met bellen (8 am local time in Canada). Telefoonnummer in geheugen en steeds na de in gesprek toon op de herhaalknop gedrukt. Na ruim 25 minuten eindelijk verbinding en bustickets kunnen reserveren. Tip voor anderen: je krijgt een antwoordapparaat en moet keuzes intoetsen. Eerst een 1 voor engels, daarna een 4 om te reserveren. Je krijgt een heel verhaal en vrij veel keuzes, dus voor je het weet heb je het goede nummer gemist en dan is je kans misschien verspeeld.
Ook wij willen heel graag naar lake o'hara. Maar weten niet wanneer en hoe laat we in yoho zijn de bus reserveren gaat heel moeilijk worden. We hebben maar besloten erheen te wandelen
. Ach, 11 km en 400 meter stijgen dat moet lukken. Om 2.30 nemen we de busweer terug. Rond 06.00 vertrekken we van de parkeerplek. We hebben er nu al zin in
.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, Lake O'Hara is het mooiste wandelgebied waar we ooit zijn geweest.
Die 11 km erheen is saai, je kunt wel een beer of zo tegenkomen, leuk voor de afwisseling.
En dan een mooie wandeling bij Lake O'Hara uitzoeken. Meerdere opties:
- de zwaarste is omhoog naar Wiwaxy Gab (500 m stijgen) en dan langs Huber Ledges naar Lake Oesa ("owesa"), hier gaat de Alpine Circuit verder, als je bijtijds terug moet, kun je hier terug naar Lake O'' Hara;
- van Lake O'Hara naar Lake Oesa (250 m stijgen) en via Yukness Ledge naar Opabin Plateau (erg mooi) en dan terug naar Lake O'Hara;
- of naar Odaray Grandview (ook 500 m stijgen) met een schitterend uitzicht, en dan naar Lake McArthur;
- of een andere optie...
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2009/ ... i_2009.htm
Misschien dat wij volgend jaar weer gaan.
Groet, Ferry
Die 11 km erheen is saai, je kunt wel een beer of zo tegenkomen, leuk voor de afwisseling.
En dan een mooie wandeling bij Lake O'Hara uitzoeken. Meerdere opties:
- de zwaarste is omhoog naar Wiwaxy Gab (500 m stijgen) en dan langs Huber Ledges naar Lake Oesa ("owesa"), hier gaat de Alpine Circuit verder, als je bijtijds terug moet, kun je hier terug naar Lake O'' Hara;
- van Lake O'Hara naar Lake Oesa (250 m stijgen) en via Yukness Ledge naar Opabin Plateau (erg mooi) en dan terug naar Lake O'Hara;
- of naar Odaray Grandview (ook 500 m stijgen) met een schitterend uitzicht, en dan naar Lake McArthur;
- of een andere optie...
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2009/ ... i_2009.htm
Misschien dat wij volgend jaar weer gaan.
Groet, Ferry
Dat probleem had ik 4 jaar geleden toen had ik mijn schema vrij gelaten en wist ik dat ik die kant op ging maar niet wanneer precies.yarrah schreef:Ook wij willen heel graag naar lake o'hara. Maar weten niet wanneer en hoe laat we in yoho zijn de bus reserveren gaat heel moeilijk worden. We hebben maar besloten erheen te wandelen. Ach, 11 km en 400 meter stijgen dat moet lukken. Om 2.30 nemen we de busweer terug. Rond 06.00 vertrekken we van de parkeerplek. We hebben er nu al zin in
.
Ik ben toen 's ochtends 'gewoon' naar de bus gegaan in de hoop mee te kunnen. En dat kon want ze hadden nog een plekje.
Nu heb ik voor dit jaar gewoon 2 dagen Lake o'hara vast gezet en de rest van het programma er omheen gepland. En dus kon ik precies op de juiste dag bellen

Wij zijn weer terug van een super vakantie. We hebben heel veel gewandeld en enorm genoten van de prachtige natuur van Yellowstone NP, Glacier NP en de Canadese Rockies. Op onze website heb ik een verslag bijgehouden en inmiddels zijn er ook foto's bij geplaatst. Met dank aan alle tips en reisverslagen via dit forum!!
Tjonge mooie reis! En jullie hebben een aantal behoorlijk lange en pittige wandelingen gedaan zeg!

Ik heb jullie verslag gelezen
Veel van jullie wandelingen hebben wij ook gedaan
.
Wij konden de iceline trail in Yoho niet maken omdat er nog belachelijk veel sneeuw lag. We hebben het geprobeerd, maar het was onverantwoord. We kwamen niet verder dan de kruising naar yoho lake. Toen dachten dat maken we die loop weer terug naar de Hostel, maar ook die liep helemaal dood en de trail was niet meer te vinden.
Wat is die pittig, de ptarmigantunnel het is 700 meter klimmen en bij ons was de deur nog dicht
dat wisten we ook.
Wij zijn de Grinnel Glacier niet op gegaan, maar naar de Lake. Volgende keer naar de Glacier
Goat Lake stond ook op onze lijst maar met 36 graden laat je dat wel.
Ook wij hebben Opal Hills tegen de klok in gewandeld...... niet normaal wat STEIL!!!!! Maar wel gaaf.

Veel van jullie wandelingen hebben wij ook gedaan

Wij konden de iceline trail in Yoho niet maken omdat er nog belachelijk veel sneeuw lag. We hebben het geprobeerd, maar het was onverantwoord. We kwamen niet verder dan de kruising naar yoho lake. Toen dachten dat maken we die loop weer terug naar de Hostel, maar ook die liep helemaal dood en de trail was niet meer te vinden.
Wat is die pittig, de ptarmigantunnel het is 700 meter klimmen en bij ons was de deur nog dicht

Wij zijn de Grinnel Glacier niet op gegaan, maar naar de Lake. Volgende keer naar de Glacier

Goat Lake stond ook op onze lijst maar met 36 graden laat je dat wel.
Ook wij hebben Opal Hills tegen de klok in gewandeld...... niet normaal wat STEIL!!!!! Maar wel gaaf.
Go T@bbing!!!!
Ha leuk! Ptarmigan Tunnel vond ik ook zwaar. Dan zie je bij Ptarmigan Lake al die switchbacks op de bergwand... Maar dan ben je toch nieuwsgierig naar hoe het uitzicht bovenaan is en dan ga je toch door
De trail naar Goat Lake in Waterton Lakes NP vonden wij af en toe heel eng. Soms was het pad slecht, smal, schuin aflopend naar de afgrond en met losse steentjes. En dan langs een steile helling. De uitzichten waren mooi, maar Goat Lake zelf niet bijzonder. Dit is de enige hike die ik niet direct zou aanraden en zeker niet bij 36 graden!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goh, mooi zeg, wat een heerlijke (wandel)vakantie. Zie veel bekends, prachtige foto's. Hele goede herinneringen aan oa Pelican Valley (mooiste van Yellowstone), Chester Lake (Kananaskis, zo mooi). En natuurlijk Glacier NP en Yoho NP met Lake O'Hara, dat spreekt voor zich.
Wij vertrekken volgende week naar Denver. Kunnen helaas niet hiken, Annabelle is 2 weken geleden geopereerd aan haar knie. We zijn gedwongen tot een luie vakantie, gaan het bergwandelen enorm missen. Het is niet anders. Maak weer een live-verslag, kun je ons volgen.
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Wij vertrekken volgende week naar Denver. Kunnen helaas niet hiken, Annabelle is 2 weken geleden geopereerd aan haar knie. We zijn gedwongen tot een luie vakantie, gaan het bergwandelen enorm missen. Het is niet anders. Maak weer een live-verslag, kun je ons volgen.
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Veel plezier op jullie vakantie. We hadden heel veel aan jullie reisverslagen en wandel-ervaringen! Colorado vonden wij ook erg leuk (zomer 2011). Gezellige plaatsjes en je kunt er ook met de auto heel hoog komen en genieten van het alpine landschap.
Hallo,
Heb genoten van jullie verslag!! En wat een mooie foto's. Ik ben ook zeer verrast door de grote hoeveelheid wild, al die beren!! Wij hebben net 4 weken SW gedaan,onze eerste Amerikareis,
prachtig,enorm genoten, maar geen beer gezien.
Kan ik ook ergens de gereden afstanden zien? Ik zie wel het kaartje.
Het geheel ziet er heel aantrekkelijk uit.
Heb genoten van jullie verslag!! En wat een mooie foto's. Ik ben ook zeer verrast door de grote hoeveelheid wild, al die beren!! Wij hebben net 4 weken SW gedaan,onze eerste Amerikareis,
prachtig,enorm genoten, maar geen beer gezien.
Kan ik ook ergens de gereden afstanden zien? Ik zie wel het kaartje.
Het geheel ziet er heel aantrekkelijk uit.
Dank je. Ik heb de afstanden toegevoegd aan het verslag (tussen de tekst en de foto's). Op onze reis door het zuidwesten in 2008 hebben we ook geen enkele beer gezien. Dit jaar meer dan ooit (16 in totaal). Alleen al zes beren in Lamar Valley (Yellowstone). Waterton Lakes was ook een goede plek: vier beren op Red Rock Parkway. We waren ook verrast door het grote aantal marmotten in dit gebied. Grappige beesten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4851 Weergaves
-
Laatste bericht door RenG
-
- 7 Reacties