Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Canada - Chilcotin-Bella Coola Highway

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
RKruk
Amerika-newbie

Canada - Chilcotin-Bella Coola Highway

Bericht door RKruk »

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb al wat zitten zoeken, maar kon zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag:
Is de 60 km. niet geasfalteerde weg op het traject Williams Lake - Bella Coola (De Chilcotin-Bella Coola Highway' te doen met een camper van 25 FT?
We willen namelijk via dit gedeelte rijden op onze rondreis en dan met een boot naar Port Hardy, Vancouver Island.
Of als het beter zou uitkomen, andersom. :wink:
En we zouden het vervelend vinden als blijkt dat we de 60 km. niet geasfalteerde weg in Tweedsmuir Park niet over zouden komen....
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Canada - Chilcotin-Bella Coola Highway

Bericht door GinoW »

uhm 60km onverhard?? 450km onverhard bedoel je. De hele route is onverhard.
Daar doe je dan ook 8 uur over ofzo.

Bij de meeste verhuurbedrijven is het overigens niet toegestaan dit soort onverharde wegen te rijden met welke camper dan ook.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

GinoW schreef:uhm 60km onverhard?? 450km onverhard bedoel je. De hele route is onverhard.
The Chilcotin Highway runs 457 km (284 mi) from Williams Lake westward through the Chilcotin region to North Bentinck Arm, an inlet from the Pacific Ocean where the town of Bella Coola is located. As of 2006, all but 57 km (35 mi) has been paved, mostly for expediting the removal of timber from the region, which, like most of British Columbia, is afflicted with pine beetle infestations. -- Wikipedia

en:

http://www.milepost.com/resources/pagei ... wy_map.pdf
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
RKruk
Amerika-newbie

Bericht door RKruk »

Dankjewel Ilona.
Ik had ondertussen een email gestuurd naar het VVV in Bella Coola en die vertelden me dat het, mits het niet zo regent als nu op het moment hier bij ons in Holland :wink: het goed te doen is met onze RV.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Kijk dat wist ik inderdaad nog niet sorry voor de oude info :mrgreen:

Nou succes met de route dan. Ik ben heel benieuwd voor als ik over een paar jar weer naar Canada ga :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer