Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Startpunt Vancouver of Calgary
Startpunt Vancouver of Calgary
Hallo allemaal,
Na het lezen van verschillende verhalen en het stellen van vragen, ben ik op de onderstaande route uitgekomen. Maar ik twijfel nog over het startpunt. In bijna alle verhalen lees ik dat mensen de reis zijn begonnen in Vancouver. In mijn route zou dat Calgary worden. Nu heb ik ook zo nu en dan gelezen dat het meer dropoff kosten worden wanneer je de auto afgeeft in Vancouver in plaats van Calgary. Dus dan zou ik in Vancouver moeten starten. Het rondje hieronder is natuurlijk ook gewoon om te draaien. Dan zou ik alleen een dagje ergens uithalen zodat we ook nog 1 hele dag extra in Calgary zitten ivm inpakken en even rustig aan weggaan (bijv. niet naar Nanaimo). Ik hoor graag van jullie je ideeën over het startpunt en eventueel ook over de route:
1. Amsterdam - Calgary
2. Calgary - Canmore/Banff
3. Canmore/Banff
4. Canmore/Banff - Field/Lake Louise
5. Field/Lake Louise
6. Field/Lake Louise - Jasper
7. Jasper
8. Jasper
9. Jasper - Clearwater
10. Clearwater
11. Clearwater - Whistler (met eventueel stop in 100 Mile House)
12. Whistler
13. Whistler - Tofino
14. Tofino - Nanaimo
15. Nanaimo
16. Nanaimo - Victoria
17. Victoria
18. Victoria - Vancouver
19. Vancouver
20. Vancouver
21. Vancouver - Amsterdam
Heeft iemand ook een idee of er ook een nationale parkenpas te koop is bij bijv. Jasper? En bij welke parken kan ik die dan gebruiken? Is dat hetzelfde idee als in de VS?
Bedankt alvast!
Groetjes, Evelien
Na het lezen van verschillende verhalen en het stellen van vragen, ben ik op de onderstaande route uitgekomen. Maar ik twijfel nog over het startpunt. In bijna alle verhalen lees ik dat mensen de reis zijn begonnen in Vancouver. In mijn route zou dat Calgary worden. Nu heb ik ook zo nu en dan gelezen dat het meer dropoff kosten worden wanneer je de auto afgeeft in Vancouver in plaats van Calgary. Dus dan zou ik in Vancouver moeten starten. Het rondje hieronder is natuurlijk ook gewoon om te draaien. Dan zou ik alleen een dagje ergens uithalen zodat we ook nog 1 hele dag extra in Calgary zitten ivm inpakken en even rustig aan weggaan (bijv. niet naar Nanaimo). Ik hoor graag van jullie je ideeën over het startpunt en eventueel ook over de route:
1. Amsterdam - Calgary
2. Calgary - Canmore/Banff
3. Canmore/Banff
4. Canmore/Banff - Field/Lake Louise
5. Field/Lake Louise
6. Field/Lake Louise - Jasper
7. Jasper
8. Jasper
9. Jasper - Clearwater
10. Clearwater
11. Clearwater - Whistler (met eventueel stop in 100 Mile House)
12. Whistler
13. Whistler - Tofino
14. Tofino - Nanaimo
15. Nanaimo
16. Nanaimo - Victoria
17. Victoria
18. Victoria - Vancouver
19. Vancouver
20. Vancouver
21. Vancouver - Amsterdam
Heeft iemand ook een idee of er ook een nationale parkenpas te koop is bij bijv. Jasper? En bij welke parken kan ik die dan gebruiken? Is dat hetzelfde idee als in de VS?
Bedankt alvast!
Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Re: Startpunt Vancouver of Calgary
Wij hebben de route ook gedaan vanuit Calgary en wij betaalden geen drop off kosten daarvoor. Persoonlijk zou ik die volle dag in Nanaimo ergens anders spenderen, of heb je ideeën wat je daar wilt gaan doen. Ik zou de volgende dagen zo plannen, maar dat is maar wat je wilt natuurlijk.
13. Whistler - Nanaimo
14. Nanaimo - Tofino
15. Tofino
16. Tofino - Victoria
17. Victoria
13. Whistler - Nanaimo
14. Nanaimo - Tofino
15. Tofino
16. Tofino - Victoria
17. Victoria
-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Evelien,
Mooie route. Waar je start zou ik laten afhangen van de periode waarin je gaat. Als dat bijv september is, dan zou ik starten in Calgary, dan heb je de Rocky Mountains met kans op het beste weer. Doe je juni, dan is starten in Vancouver je beste optie, dan heb je de Canadese Rockies met grootste kans op lekker weer.
Nanaimo zou ik niet snel voor kiezen, Campbell River is een betere keuze: prima uitvalsbasis voor orka-tours en een bezoek aan Strathcona Provincial Park (prachtig). Zie ons reisverslag van vorig jaar, wij zaten hier 4 overnachtingen. Wij rijden meestal bij aankomst in Calgary direct door naar Canmore, dat ligt op maar 90 min rijden, dus goed te doen. Dan pak je een extra overnachting in Field.
Ja, parkenpas is hetzelfde als in de VS. Je schaft hem aan in het eerste park waar je komt, entree zit een aantal km voorbij Canmore aan Hwy 1, vlak voor Banff National Park.
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Mooie route. Waar je start zou ik laten afhangen van de periode waarin je gaat. Als dat bijv september is, dan zou ik starten in Calgary, dan heb je de Rocky Mountains met kans op het beste weer. Doe je juni, dan is starten in Vancouver je beste optie, dan heb je de Canadese Rockies met grootste kans op lekker weer.
Nanaimo zou ik niet snel voor kiezen, Campbell River is een betere keuze: prima uitvalsbasis voor orka-tours en een bezoek aan Strathcona Provincial Park (prachtig). Zie ons reisverslag van vorig jaar, wij zaten hier 4 overnachtingen. Wij rijden meestal bij aankomst in Calgary direct door naar Canmore, dat ligt op maar 90 min rijden, dus goed te doen. Dan pak je een extra overnachting in Field.
Ja, parkenpas is hetzelfde als in de VS. Je schaft hem aan in het eerste park waar je komt, entree zit een aantal km voorbij Canmore aan Hwy 1, vlak voor Banff National Park.
Groet, Ferry
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Heel mooie route die we deze maand, behalve Vancouver Island, nagenoeg identiek gereden hebben (zie onderstaande blog).
Parkenpas is véél duurder dan de VS, waar je 80$ betaalt voor een volledig jaar én alle parken. Wij betaalden nu 96$ voor...4 dagen én beperkt tot Banff, Jasper, Yoho. Een jaarpas kost hier :

Parkenpas is véél duurder dan de VS, waar je 80$ betaalt voor een volledig jaar én alle parken. Wij betaalden nu 96$ voor...4 dagen én beperkt tot Banff, Jasper, Yoho. Een jaarpas kost hier :
"Klein" verschil toch wel met de VS...Fees
Family/Group * $ 136.40
Youth Individual (ages 6-16) $ 33.30
Adult Individual (ages 17-64) $ 67.70
Senior Individual (ages 65+) $ 57.90
* Family/Group: up to seven people arriving together in a single vehicle
De NP pas in Canada is pas interessant als je meer dan 6 dagen in Nationale parken bent.
Dus dat kun je zelf uit tellen
Persoonlijk zou ik helemaal niet stoppen in Nanaimo.
Ik kan namelijk niets verzinnen wat daar te doen is.
Ik zou er voor kiezen om die dagen ergens anders te besteden waar het veel mooier is.
Je tijd in Tofino is nu wel heel kort en je tijd in Nanaimo erg lang.
Een dag extra in Calgary zou ik niet zo gauw doen.
Heel erg veel is er niet te doen tenzij je erg geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Calgary of in de olympische spelen.
Vanuit Banff is Calgary maar 1,5 uur rijden en vanuit Canmore nog minder.
Dan zou ik lekker in Banff/Canmore blijven veel leukere omgeving.
Heb je al een periode in gedachten? Zoals Ferry zegt zou dat kunnen bepalen welke kant je op gaat.
Ik ben in 2009 voor 80% deze route gegaan, dat was in oktober.
Dit jaar was ik er van half juni tot half juli en ben ik de andere kant op gegaan (en ook veel noordelijker via de inside passage).
Dus dat kun je zelf uit tellen
Persoonlijk zou ik helemaal niet stoppen in Nanaimo.
Ik kan namelijk niets verzinnen wat daar te doen is.
Ik zou er voor kiezen om die dagen ergens anders te besteden waar het veel mooier is.
Je tijd in Tofino is nu wel heel kort en je tijd in Nanaimo erg lang.
Een dag extra in Calgary zou ik niet zo gauw doen.
Heel erg veel is er niet te doen tenzij je erg geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Calgary of in de olympische spelen.
Vanuit Banff is Calgary maar 1,5 uur rijden en vanuit Canmore nog minder.
Dan zou ik lekker in Banff/Canmore blijven veel leukere omgeving.
Heb je al een periode in gedachten? Zoals Ferry zegt zou dat kunnen bepalen welke kant je op gaat.
Ik ben in 2009 voor 80% deze route gegaan, dat was in oktober.
Dit jaar was ik er van half juni tot half juli en ben ik de andere kant op gegaan (en ook veel noordelijker via de inside passage).
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben tussen Vancouver en Calgary ook geen drop off kosten betaald, ik denk dat het wel uitmaakt waar je boekt. Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit welke route je rijdt. Ik vind dit wel een mooie balans, Vancouver is een heerlijke stad om te eindigen, dan heb je nog iets om naar toe te leven. Ik zou hem dus niet per sé omdraaien, tenzij je dat veel goedkopere vliegtickets oplevert.
De Rockies doe je lekker rustig aan, heerlijk! Je zou even moeten kijken naar de omgeving Lake Louise en Yoho, daar zou je misschien wel een extra dag kunnen gebruiken. Wij waren erg onder de indruk van Yoho, maar dat is een uitgestrekt park en als je zowel de Natural Bridge en Emerald Lake wil aandoen, als de enorme waterval, ben je best veel tijd kwijt. En ik neem aan dat je ook nog een beetje wil genieten van de omgeving door een korte wandeling. Schrijf even goed uit wat je allemaal wil doen daar, zodat je geen tijd te kort komt.
Lake Louise is trouwens een mooi uitkijkpunt, maar met name Moraine Lake is bijzonder, en daar zou ik ook een wandeling plannen. Klim daar ook naar boven op de rots voor het magnifieke uitzicht. Onbetaalbaar!
Voor de Icefields Parkway heb je echt een hele dag nodig met al die prachtige punten onderweg!
Jullie blijven ook een hele dag in Clearwater, en dat is misschien wat veel. Je hebt een halve dag genoeg voor dat park. Als jullie op tijd vertrekken uit Jasper kun je na het rijden nog lekker het park in, en dan 's avonds genieten van een etentje op het deck van het restaurant op de camping (iets met turtle in de naam, aanrader!). En dan zou ik de volgende dag gewoon weer verder rijden. In Clearwater is namelijk verder echt he-le-maal niets te beleven.
In Nanaimo zou ik ook geen extra tijd doorbrengen, ik zou die dag plannen in Tofina. Ik weet niet of jullie daar willen whale-watchen, maar als je dat wil doen kom je daar echt tijd te kort. Je hebt een halve dag nodig voor het whale watchen, en minstens een hele dag voor het prachtige national park. Vanuit Whistler is het toch al een hele route, dus daar zou ik minimaal 1, maar misschien zelfs 2 nachten extra plannen. En dan Nanaimo gewoon overslaan en in 1 ruk naar Victoria rijden.
Een parkenpas is in Canada erg duur, ik zou daarom kiezen voor de dagelijkse toegangsprijzen. Voor de Rockies kun je dat combineren in een pas voor een hele week, en in Tofino betaal je gewoon die 2 dagen dat je er bent. Er wordt daar wel gecontroleerd op de parkeerplaatsen, dus zorg wel dat je een kaartje hebt. Er staan namelijk geen huisjes, maar je moet het kaartje kopen in het visitor center.
De Rockies doe je lekker rustig aan, heerlijk! Je zou even moeten kijken naar de omgeving Lake Louise en Yoho, daar zou je misschien wel een extra dag kunnen gebruiken. Wij waren erg onder de indruk van Yoho, maar dat is een uitgestrekt park en als je zowel de Natural Bridge en Emerald Lake wil aandoen, als de enorme waterval, ben je best veel tijd kwijt. En ik neem aan dat je ook nog een beetje wil genieten van de omgeving door een korte wandeling. Schrijf even goed uit wat je allemaal wil doen daar, zodat je geen tijd te kort komt.
Lake Louise is trouwens een mooi uitkijkpunt, maar met name Moraine Lake is bijzonder, en daar zou ik ook een wandeling plannen. Klim daar ook naar boven op de rots voor het magnifieke uitzicht. Onbetaalbaar!
Voor de Icefields Parkway heb je echt een hele dag nodig met al die prachtige punten onderweg!
Jullie blijven ook een hele dag in Clearwater, en dat is misschien wat veel. Je hebt een halve dag genoeg voor dat park. Als jullie op tijd vertrekken uit Jasper kun je na het rijden nog lekker het park in, en dan 's avonds genieten van een etentje op het deck van het restaurant op de camping (iets met turtle in de naam, aanrader!). En dan zou ik de volgende dag gewoon weer verder rijden. In Clearwater is namelijk verder echt he-le-maal niets te beleven.
In Nanaimo zou ik ook geen extra tijd doorbrengen, ik zou die dag plannen in Tofina. Ik weet niet of jullie daar willen whale-watchen, maar als je dat wil doen kom je daar echt tijd te kort. Je hebt een halve dag nodig voor het whale watchen, en minstens een hele dag voor het prachtige national park. Vanuit Whistler is het toch al een hele route, dus daar zou ik minimaal 1, maar misschien zelfs 2 nachten extra plannen. En dan Nanaimo gewoon overslaan en in 1 ruk naar Victoria rijden.
Een parkenpas is in Canada erg duur, ik zou daarom kiezen voor de dagelijkse toegangsprijzen. Voor de Rockies kun je dat combineren in een pas voor een hele week, en in Tofino betaal je gewoon die 2 dagen dat je er bent. Er wordt daar wel gecontroleerd op de parkeerplaatsen, dus zorg wel dat je een kaartje hebt. Er staan namelijk geen huisjes, maar je moet het kaartje kopen in het visitor center.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij vonden Wells Gray net een schitterend, rustig park, waar heel wat te zien is. Clearwater is er de ideale uitvalsbasis voor en ik zou dan ook niet aarzelen om er een volledige dag te voorzien. Als je dat plant de dag dat je van Jasper komt, dan sla je ook al Mt Robson Park over, waar ook mooie wandelingen te doen zijn.Jasmino schreef:Jullie blijven ook een hele dag in Clearwater, en dat is misschien wat veel. Je hebt een halve dag genoeg voor dat park. Als jullie op tijd vertrekken uit Jasper kun je na het rijden nog lekker het park in.
Je zou de dagen op Vancouver Island ook zo kunnen indelen:
13. Whistler - Campbell River (dat is overigens wel een flink eind rijden, maar de route is mooi)
14. Campbell River (Quadra Island, Strathcona Provincial Park)
15. Campbell River - Tofino/Ucluelet (onderweg Englishman River Falls en Little Qualicum falls meepakken, of anders op dag 17)
16. Tofino/Ucluelet
17. Tofino/Ucluelet - Victoria
18. Victoria - Vancouver
13. Whistler - Campbell River (dat is overigens wel een flink eind rijden, maar de route is mooi)
14. Campbell River (Quadra Island, Strathcona Provincial Park)
15. Campbell River - Tofino/Ucluelet (onderweg Englishman River Falls en Little Qualicum falls meepakken, of anders op dag 17)
16. Tofino/Ucluelet
17. Tofino/Ucluelet - Victoria
18. Victoria - Vancouver
Wow! Bedankt voor de vele reacties. Mijn plan is om in juli te vertrekken (of naar Calgary of naar Vancouver) en in augustus terug te gaan. Ik kan niet eerder of later, ik ben verbonden aan de schoolvakanties.
Autohuur in calgary is goedkoper. En na 1.5 uur zit je in de rockies en dan afsluiten in een schitterende stad als vancouver kan niet beter. Ik zou voor eerst voor calgary gaan
.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dan maakt het eigenlijk niet uit welke kant je op gaat denk ik 
-
Bertus
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Beste Evelien
Wij hebben het rondje 2 maal gemaakt( wel met een camper) maar vanuit Vancouver lekker een aantal dagen acclimatiseren in een hele leuke stad en ben het met Ferry eens om Naar Campbel River te gaan (Orca en beren spotten)ipv Nanaimo.
Bertus
Wij hebben het rondje 2 maal gemaakt( wel met een camper) maar vanuit Vancouver lekker een aantal dagen acclimatiseren in een hele leuke stad en ben het met Ferry eens om Naar Campbel River te gaan (Orca en beren spotten)ipv Nanaimo.
Bertus
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor juli of augustus maakt het echt niet uit waar je eerst heen gaat, je kan zowel in Vancouver beginnen als Calgary. Ik denk niet dat je meer voordelen hebt om in Vancouver of Calgary te beginnen. Kijk even hoe het zit met de drop off kosten en laat dit bepalen waar je begint.
Als het nu juni zou zijn dan zou ik zeggen begin in Vancouver omwille van het weer en moest het september zijn dan zou ik in Calgary beginnen...maar je zit in de zomer dus het maakt echt niets uit.
Veel succes met het kiezen, je hebt in elk geval een prachtige route om te doen! Het enige wat ik misschien wel zou veranderen is om Nanaimo laten weg te vallen en deze extra tijd te gebruiken bij Tofino. Het is wel een hele trip van Whistler naar Tofino en dan van Tofino naar Victoria, maar omdat je 2 keer langs een deel van dezelfde weg gaat zal je tijd genoeg hebben om de mooie plekjes te zien.
Groetjes uit Canada,
Ann
Als het nu juni zou zijn dan zou ik zeggen begin in Vancouver omwille van het weer en moest het september zijn dan zou ik in Calgary beginnen...maar je zit in de zomer dus het maakt echt niets uit.
Veel succes met het kiezen, je hebt in elk geval een prachtige route om te doen! Het enige wat ik misschien wel zou veranderen is om Nanaimo laten weg te vallen en deze extra tijd te gebruiken bij Tofino. Het is wel een hele trip van Whistler naar Tofino en dan van Tofino naar Victoria, maar omdat je 2 keer langs een deel van dezelfde weg gaat zal je tijd genoeg hebben om de mooie plekjes te zien.
Groetjes uit Canada,
Ann
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In 2010 hebben wij ongeveer dezelfde route gedaan maar dan van Vancouver naar Calgary. Wij hebben dus wel drop off kosten moeten betalen
(300$ dacht ik).
Enkel Victoria hebben wij toen niet gedaan. Ik zou ook die dag Nanaimo laten vallen. Er zelfs niet overnachten maar wel in Campbell River zoals iemand hier al aangaf. En minstens een volledige dag voorzien voor Tofino. De westkust van het eiland is ook prachtig. Wij hebben in 2010 3 nachten in Ucluelet geslapen.
Het reisverslag van toen vind je hieronder.
Enkel Victoria hebben wij toen niet gedaan. Ik zou ook die dag Nanaimo laten vallen. Er zelfs niet overnachten maar wel in Campbell River zoals iemand hier al aangaf. En minstens een volledige dag voorzien voor Tofino. De westkust van het eiland is ook prachtig. Wij hebben in 2010 3 nachten in Ucluelet geslapen.
Het reisverslag van toen vind je hieronder.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Super! Bedankt weer voor alle reacties! Ik heb nog een vraagje over Yoho N.P. Een beetje een stomme vraag, denk ik. Ik wil namelijk naar verschillende N.P.'s. Maar wat is Yoho nou precies? Liggen alle parken in Yoho?

-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
De Canadese Rocky Mountains bestaan o.a. uit vier nationale parken:
- Banff
- Jasper
- Yoho
- Kootenay
De meningen verschillen, ik vind Yoho zelf het allermooiste (dan Banff, Jasper en Kootenay). Met stip op één vanwege Lake O'Hara (het allermooiste gebied waar ik ooit ben geweest), verder is Emerald Lake geweldig en de Yoho Valley. Je kunt er geweldig (berg)wandelen. Het is een klein park, een juweeltje!
En dan heb je ook nog Kananaskis, dat bestaat uit provinciale parken en 'wildlands.' Het gebied ligt ten zuiden van Canmore en doet niet onder voor de nationale parken, ook erg mooi, we komen er graag.
Groet, Ferry
- Banff
- Jasper
- Yoho
- Kootenay
De meningen verschillen, ik vind Yoho zelf het allermooiste (dan Banff, Jasper en Kootenay). Met stip op één vanwege Lake O'Hara (het allermooiste gebied waar ik ooit ben geweest), verder is Emerald Lake geweldig en de Yoho Valley. Je kunt er geweldig (berg)wandelen. Het is een klein park, een juweeltje!
En dan heb je ook nog Kananaskis, dat bestaat uit provinciale parken en 'wildlands.' Het gebied ligt ten zuiden van Canmore en doet niet onder voor de nationale parken, ook erg mooi, we komen er graag.
Groet, Ferry
Ook ik vind Lake O'HAra in Yoho NP de mooiste plek vd Rockies.
De rest vd volgorde van Ferry kan ik me ook in vinden. Kananaskis heb ik geen ervaring mee en ik heb Mount Assiniboine PP nog op mijn lijstje staan, maar daar kun je nog moeilijker komen dan bij Lake O'Hara.
Misschien dat het volgende plaatje helpt hoe de NPs verbonden zijn.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ap.svg.png
De rest vd volgorde van Ferry kan ik me ook in vinden. Kananaskis heb ik geen ervaring mee en ik heb Mount Assiniboine PP nog op mijn lijstje staan, maar daar kun je nog moeilijker komen dan bij Lake O'Hara.
Misschien dat het volgende plaatje helpt hoe de NPs verbonden zijn.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ap.svg.png
Ik heb weer duidelijkheid gekregen, top!!
Als ik in Field of bij Lake Louise overnacht, kan ik dan zowel Lake Louise als Yoho bekijken? Is dat een goed vertrekpunt?
Als ik in Field of bij Lake Louise overnacht, kan ik dan zowel Lake Louise als Yoho bekijken? Is dat een goed vertrekpunt?
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zeker, Evelien..beide plekken zijn een goed vertrekpunt. De meeste dingen in de Canadese Rockies liggen ver van elkaar af, dus je bent sowiezo wel eventjes aan het rijden om op mooie plekjes te geraken. Vanuit Field ben je op een 20 minuten tot een half uurtje bij Emerald Lake en ook de Takakkaw Falls, je bent ook op een goed half uurtje - 45 minuten bij Lake Louise en Moraine Lake. En als je bij Lake Louise verblijft ben je ook op een goed half uurtje tot 45 minuten bij de bezienswaardigheden in Yoho NP.
Dank je wel Ann!