Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Transat-Otel.com-EasyToBook-Olotels.com & route Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Air Transat-Otel.com-EasyToBook-Olotels.com & route Canada

Bericht door GinoW »

Als je 's ochtends op tijd uit Jasper vertrekt, dan ben je rond de middag in Wells Gray PP. Dan kun je daar de hele middag wandelen en watervallen bekijken.
De volgende dag moet je zo'n 5 uur rijden naar Whistler.
Het is in 5 uur is te doen als je in een keer door rijdt.
Maar in principe heb je de hele dag en kan je onderweg bijvoorbeeld stoppen bij Joffre lakes en bij de mooie Nairn falls (even na Pemberton).
Eventueel zou je zelfs 's ochtends nog terug kunnen gaan naar Wells Gray voor een korte wandeling en daarna gaan rijden.

Een halve dag in Wells Gray PP is misschien wat kort, maar ja "So much time and so little to do. Wait a minute. Strike that. Reverse it. Thank you" :mrgreen:
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Ok, super! Bedankt weer voor jullie reactie. Wat een vragen elke keer weer. Maar dan zie ik het op de kaart en dan denk ik, hmm, is dat wel haalbaar?! En wat vinden jullie van 100 Mile House? Is dat de moeite waard of kunnen we beter doorrijden in één keer?
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ik zou het over slaan, ik kan niets verzinnen wat daar te doen is, maar dat is misschien heel persoonlijk.
Je hebt het er zelf op gezet, dus uhm had je zelf misschien een reden?

Als ik trouwens toch bezig ben dan heb ik nog een aantal puntjes om over na te denken ;-)

Heb je een speciale reden om Banff vanuit Canmore te bekijken ipv bv Banff zelf of Lake Louise?
De afgelopen jaren kozen mensen nogal eens voor Canmore ivm de hotel prijs, maar dan heb je wel elke dag 20 min heen en 20 min terug extra reistijd.
Naar mijn beleving is Banff een leukere plaats en ook daar zijn goedkopere overnachtingen te vinden als je op tijd bent.
Golden zou ik niet zo gauw doen, omdat je dan Yoho een behoorlijk stuk voorbij rijdt (50 minuten heen en weer terug).
Field is in Yoho en evt wederom Lake Louise, wat er 25km verderop ligt.

Welke bergroute wil je doen van Tofino naar Nanaimo? Er is naar mijn weten maar een weg daar en dat is vergelijkbaar met een provinciale weg in Nederland (ong 80-90).
Mocht je nog een dag willen sparen, dan kun je ook van Tofino meteen door naar Victoria rijden. Dat is 4,5 uur rijden ipv 3 uur naar Nanaimo.
Is dus 1,5 uur verder rijden, maar dan zit je wel al in Victoria.

Kijk maar wat je met mijn hersenspinsels doet :mrgreen:
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Fijn dat je nog even verder hebt gekeken :oops:

Ik heb de reis opgezet op deze manier naar aanleiding van reisverslagen van anderen. Ik wil namelijk Lake Louise, Banff, de rockies, etc. zien en als ik alle verslagen lees, is dit een beetje 'DE' route ;-) En nadat ik de route zo had gemaakt, heb ik verder gelezen en kwam ik soms wat ideeën van anderen tegen waardoor ik op andere plekken kwam. Haha.. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een lastige route vind om te maken. De routes die ik in Amerika gemaakt heb, gingen me een stuk makkelijker af.

Ik heb inderdaad voor Field en/of Golden en Canmore gekozen ivm de prijs van hotels. Maar ik wil in de kerstvakantie gaan boeken, dus wie weet kan ik dan ook nog wat leuke ('goedkopere') opties vinden in Banff zelf.

Ik hoor graag tips over de route en/of hotels. Heel erg bedankt weer!

Groetjes, Evelien
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Is 100 miles house de moeite, nee niet echt wij hebben hem alleen bezocht omdat ik niet zoals iedereen via Kamloops wilde rijden, dus wij hadden voor de route via de 24 en dan de 97, en toen we de 97 op wilde draaide zag ik dat het maar een klein stukje naar 100 miles house was. Dus dan wil je het wel even zien, in ons verslag is ook te lezen dat we niet verder zijn geweest dan visitor centre waar het monumentje staat :lol: , de 24 is een mooie route langs allerlei bergmeren. Ondanks het slechte weer wat wij hadden geen spijt van gehad en zelfs een Moose gespot :lol: ,
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

EvelienK. schreef:Ik heb inderdaad voor Field en/of Golden en Canmore gekozen ivm de prijs van hotels. Maar ik wil in de kerstvakantie gaan boeken, dus wie weet kan ik dan ook nog wat leuke ('goedkopere') opties vinden in Banff zelf.
Field is net zo duur als Lake Louise en Banff. Sowieso zijn alle overnachtingen daar niet goedkoop.
Het enige wat enigzins goedkoop is, is de Great Divide Lodge. Heel basic, maar je betaalt dan ook maar $99 CAN.
Qua locatie zit je wel weer top, want je zit midden tussen Lake O'Hara (parkeerplaast op 2km) en Field en de rest van Yoho NP (10km) en ook nog eens vlakbij Lake Louise (15km).

Voor plaatsen als JAsper, Banff, Lake Louise en Field loont het de moeite om regelmatig via sites als Trivago, Expedia, Booking, Hotwire te kijken en als er een goede aanbieding is meteen boeken.
Verder zijn er soms ook wel B&B's die redelijke prijzen vragen, maar ook die zijn vrij gauw volgeboekt.
Hetzelfde geldt voor vliegtuigprijzen op diverse sites.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Weer handig om te weten! Dank jullie wel! :thumbup: Ga ik lekker verder met voorbereidingen inclusief die sites!
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Als je tips over wandelingen of bezienswaardigheden wilt weten, dan zijn er meerdere forumbezoekers die je daar ook graag bij helpen :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer