Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Transat-Otel.com-EasyToBook-Olotels.com & route Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Air Transat-Otel.com-EasyToBook-Olotels.com & route Canada

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat iemand zijn/haar ervaringen met mij zou kunnen delen, oftewel een antwoord kan geven op mijn vragen:

1. Wie heeft er wel eens met Air Transat gevlogen? En wat zijn je ideeën en ervaringen hierbij? Is dit een maatschappij die de moeite waard is om naar Calgary mee te vliegen?
2. Heeft iemand ervaringen met de volgende sites om je hotel op te boeken:
* Otel.com
* EasyToBook
* Olotels.com
Ik ben even via Trivago aan het vergelijken namelijk :wink: En ik vraag me af of dat ook goede sites zijn om je hotels mee te boeken.
3. Dan nog 2 vragen over specifiek de route en plaatsen in Canada:
* Wie heeft er wel eens een tussenstop gemaakt in Valemount? Is dit een goede tussenstop als ik het Wells Grey N.P wil bezoeken?
* Is de route Kamloops - 100 Miles House - Whistler te doen? Of is dit te lang?

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Bedankt in ieder geval!!!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Air Transat-Otel.com-EasyToBook-Olotels.com & route Cana

Bericht door Gypsygirl1 »

Wat Air transat betreft: Ik ben vrij klein van stuk maar zat met mijn knieen tegen de voorganger zijn leuning aan, mijn man kon al helemaal zijn benen niet kwijt bij Air Transat.
Wel goede, vrij moderne vliegtuigen en vriendelijk personeel maar je zit erg krap dus.
Dit jaar heb ik gekozen voor een iets duurdere vlucht van de KLM en was daar super tevreden over, wat een verschil!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben een week of twee geleden in Valemount boodschappen gedaan en gegeten, leuk plaatsje, maar niet echt bijzonder.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Bedankt! Ik ben zelf 1.82, dus lijkt me dan niet zo een handige maatschappij! Dan toch maar even wat anders zoeken! Heel fijn om te weten. Het is vaak al vervelend.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik ben ook 1.82 (evenals mijn man) maar wij vonden de stoelen bij Air Transat niet krapper opgesteld dan anders, qua beenruimte. Wel had ik op de heenvlucht naar Vancouver een stoel bij het raam waar op de één of andere manier het plafond vrij laag begon 'over te hellen' dus ik had niet heel veel hoofdruimte. Op de terugvlucht vanuit Calgary was dat dan weer helemaal niet het geval. En de service was ook prima. Ik zou zo weer met Air Transat vliegen, zeker als ze een goede prijs bieden.

Ik heb van die hotelsites alleen ervaring met Olotel en dat was voor een hotel in Maastricht, maar dat was gewoon goed, de reservering was netjes in orde.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Nu begin ik te twijfelen haha... ;-) Ik vind namelijk de prijs van Air Transat vaak best aantrekkelijk. En aangezien jullie ook zo lang zijn.. Hebben jullie wel eens met Delta gevlogen? Daar ben ik vorig jaar namelijk mee naar Detroit en San Diego gevlogen en dat was redelijk qua ruimte. Is dit te vergelijken? En de service? Is die te vergelijken of beter? Ik heb vorig jaar ook met Air Canada gevlogen en daar vond ik de service heel fijn! Dus als het daarmee te vergelijken is, ben ik blij haha :)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Vorig jaar ook met Air Transat gevlogen, beenruimte vond ik meevallen en ben toch ook 1.78 :roll:
Vond de stoelen wel ongewoon smal oftewel strak tegen elkaar, heb volgens mij een normaal postuur 80 kg maar het was niet te voorkomen om constant tegen je
buurman/buurvrouw aan te zitten. En er zat niet eens zo'n hele grote Amerikaan naast me :P, daarom hebben wij ook dit jaar voor KLM gekozen en we waren blij dat
we iets meer betaald hadden (al was het verschil bij ons niet zo heel groot dat $100 euro) op zo'n reis valt dat best mee.
3. Dan nog 2 vragen over specifiek de route en plaatsen in Canada:
* Wie heeft er wel eens een tussenstop gemaakt in Valemount? Is dit een goede tussenstop als ik het Wells Grey N.P wil bezoeken?
* Is de route Kamloops - 100 Miles House - Whistler te doen? Of is dit te lang?
Waar kom je dan vandaan als je Valemount als tussenstop wilt doen? En dan snap ik Kamloops - 100 Miles House - Whistler ook niet goed, als je naar Wells gray wilt
kan je toch via 100 miles house. Ik denk dat ik je route niet helemaal snap :oops:
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Bedankt voor de reactie!!!!

Ik heb een aantal verslagen gelezen en een aantal mensen deed het stukje zo. Maar ik weet niet of het wat is. Hier mijn gehele route. Zou je daar misschien naar kunnen kijken? :oops: Ik heb 'em al eerder op dit forum gezet, maar na het lezen van verslagen weer aangepast haha..

Dag 1: Amsterdam - Calgary
Dag 2: Calgary - Canmore
Dag 3: Canmore (bezoek aan Banff N.P. - Lake Minnewanka)
Dag 4: Canmore - Golden of Field (via Bowvalley Parkway)
Dag 5: Golden of Field (bezoek aan Yoho N.P. - Lake Louise - Lake Moraine)
Dag 6; Golden of Field - Jasper (via Icefields Parkway en Columbia Icefields)
Dag 7: Jasper (bezoek aan Jasper N.P.)
Dag 8: Jasper (rustige dag met eventueel bezoeken wat we nog willen na dag 7)
Dag 9: Jasper - Valemount of Clearwater
Dag 10: Valemount of Clearwater - Whells Grey - Kamloops
Dag 11: Kamloops - 100 Miles House - Whistler (highway 99) --> lange reisdag --> ergens iets veranderen???
Dag 12: Whistler
Dag 13: Whistler - Tofino
Dag 14: Tofino - bergroute - Nanaimo of Parksville
Dag 15: Nanaimo of Parksville (rustige dag)
Dag 16: Nanaimo of Parksville - Victoria
Dag 17: Victoria
Dag 18: Victoria - Vancouver
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver - Amsterdam

Ik hoor heel graag waar er dingen beter anders kunnen natuurlijk :)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Sorry had je route niet eerder gezien. :oops: Wil je perse naar Kamsloop? Want snap niet goed dat je van kamsloop weer omhoog gaat rijden naar 100 miles house (wat verwacht je daar eigenlijk van) en dan naar whistler. waarom dan niet Clearwater - 100 miles house - kamsloop. 327 km.

Zelf zou ik kiezen voor Jasper - Clearwater, incl mt robson. 317 km en dan clearwater - 100 mile house - whistler 441 km. maar dat komt omdat wij hem zo vorig jaar ook hebben gedaan. Maar misschien heb je een speciale reden voor kamsloop.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Nee, ik heb geen speciale reden eigenlijk. Ik las het en ik dacht, misschien zijn de hotels hier iets goedkoper? Maar dat zal misschien niet heel erg veel uitmaken?? Ik weet ook niet of daar wat te doen is, ik dacht meer als tussenstop omdat het anders een te grote afstand wordt.

Ik ben super blij met alle tips!!
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Air Transat is prima. Ik ben net terug van Canada en heen en terug met Air Transat gevlogen.
De stoelen staan niets dichterbij dan bij bv Delta of KLM met hetzelfde vliegtuig, Allemaal 31 inch.
Dus als je bij Air Transat problemehebt, heb je dat bij KLM ook.
Ook van de breedte heb ik niet veel gemerkt en ik ben 1.80 en 100kg. (ze zijn 1 inch smaller dan bij KLM/Delta)
En het is in ieder geval veeel ruimer dan de easyjets/transavias van deze wereld.
Ik heb wel begrepen dat ze de vliegtuigen sinds vorig jaar heringericht hebben, dus misschien dat ze dat dit verbeterd hebben?

Wij hebben ook een hotel via Trivago - otel.com geboekt.
Ging prima. Meestal boeken wij overigens via Hotwire.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Dat zou een hoop verklaren, wij vlogen met Air Transat in 2007 en toen was de beenruimte echt beperkt, daar hoorde je iedereen over.
Waarschijnlijk is dat nu dus niet meer zo. Zoals ik al eerder zei, de vliegtuigen waren verder modern, het eten prima en het personeel erg vriendelijk.
Laatst gewijzigd door Aricon op 21 jul 2013, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

En dan nog een vraagje, als wij met Air Transat vliegen, heb je dan je eigen 'tvtje'? Haha ;-) Erg belangrijk voor zo een lange reis! Ik word anders zo onrustig :oops: :P
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ja, dat was iets wat we vorig jaar wel hadden :thumbup: en als ze de vliegtuigen echt hebben heringericht dan zou de keuze niet moeilijk zijn. Heb trouwens geen idee wat het scheelt.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Van Amsterdam naar Vancouver hadden we niet alleen een eigen tv, maar zat daar zelfs een usb-aansluiting in, dus als je een tablet bij je hebt of iets anders met een wat kortere batterijtijd kun je het onderweg opladen. Kan me niet meer herinneren of we dat op de vlucht van Calgary naar Amsterdam ook hadden. Maar Air Transat is echt prima hoor, het eten was niet slechter dan normaal in een vliegtuig en je kreeg ook vaak genoeg drinken. Niks mis mee, dus als de prijs goed is... doen!

Ik kan je trouwens voor Tofino (of eigen Ucluelet) de Point West Cottages van harte aanbevelen. De Hilltop Cottageis groot genoeg voor twee en je hebt een eigen hot tub op de veranda en ook een gasbarbecue, heerlijk! In Nanaimo vonden wij het Howard Johnson hotel ideaal: lekker dichtbij de haven en niet duur. En in Canmore waren wij erg tevreden over de Ramada Inn & Suites. Ook weer niet te duur met een uitgebreid ontbijtbuffet inbegrepen en mooie, ruime kamers.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

EvelienK. schreef:En dan nog een vraagje, als wij met Air Transat vliegen, heb je dan je eigen 'tvtje'? Haha ;-) Erg belangrijk voor zo een lange reis! Ik word anders zo onrustig :oops: :P
Ja hoor eigen tv in de hoofdsteun met films, series, spelletjes etc. Alles erop en eraan.
Air Transat is een heel normale moderne luchtvaartmaatschappij net als de europese maatschappijen, alleen dan een stuk goedkoper.

Het enige kritiekpuntje wat ik kon bedenken is dat ze iets minder met (gratis) eten en drinken rond gaan dan bv bij KLM/Delta.
Maar goed je mag tegenwoordig qua eten van alles meenemen en al het drinken wat je na de scans koopt mag ook mee.
EvelienK.
Amerikakenner

Re: Air Transat-Otel.com-EasyToBook-Olotels.com & route Canada

Bericht door EvelienK. »

Ik word zo blij van alle reacties!! Super weer zeg!! Dank jullie wel allemaal!
Heerlijk zo voorbereiden! Lekker hotels bekijken en gewoon heerlijk genieten van de voorbereidingen en jullie reacties. Fijn dat Air Transat toch goed is en zeker goed is om mee te reizen.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

De voorbereiding is de helft van de vakantie zeg ik altijd :mrgreen:
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

niekie73 schreef:Sorry had je route niet eerder gezien. :oops: Wil je perse naar Kamsloop? Want snap niet goed dat je van kamsloop weer omhoog gaat rijden naar 100 miles house (wat verwacht je daar eigenlijk van) en dan naar whistler. waarom dan niet Clearwater - 100 miles house - kamsloop. 327 km.

Zelf zou ik kiezen voor Jasper - Clearwater, incl mt robson. 317 km en dan clearwater - 100 mile house - whistler 441 km. maar dat komt omdat wij hem zo vorig jaar ook hebben gedaan. Maar misschien heb je een speciale reden voor kamsloop.
Ik heb nog even een vraag hierover. Als ik de route als volgt zou doen, is het dan handig om in 100 Mile House te overnachten en de dag erna naar Whistler te rijden? En is 100 Mile House een aanrader? Ik vind het namelijk een vrij lange route en ik dacht, misschien is het wat om tussen Clearwater en Whistler ergens nog een tussenstop te doen:

Dag 9: Jasper - Clearwater
Dag 10: Clearwater - Wells Grey Park - 100 Mile House - Whistler
Dag 11: Whistler

Of is het haalbaar om op dag 9 Wells Grey Park te bezoeken? Ik zit een beetje met die dagen. Ik hoor het graag.

Groetjes, Evelien
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik denk dat het wel haalbaar is. Wij deden het vorig jaar andersom, en toen zijn we ook maar één nacht in Wells Gray verbleven (in de Helmcken Falls Lodge, GEEN aanrader - veel te duur voor wat je krijgt). We kwamen halverwege de middag aan vanuit Whistler, hebben toen de highlights in Wells Gray (lees: de watervallen) bezocht, en zijn de volgende ochtend weer verder gegaan naar Jasper. Daar waren we volgens mij rond de middag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer