Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van Canada naar US: speciale papieren nodig?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bjaytee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

van Canada naar US: speciale papieren nodig?

Bericht door bjaytee »

Hoi,

Binnen een tweetal weken vertrekken we naar Canadese Rockies. We zijn van plan om één week Glacier National Park (in de US) in te lassen.
Wij landen op Calgary.

Weet er iemand of wij speciale papieren nodig hebben om de US binnen te raken, of kan dit gewoon zo (we hebben internationale reispassen)?

Alvast hartelijk dank voor een antwoord!

Groeten,
Jurgen
chrisro89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: van Canada naar US: speciale papieren nodig?

Bericht door chrisro89 »

Heb je het Esta formulier al ingevuld online (visa waiver program)? In dat geval zit je goed geloof ik!
2008: CA & NV
2010: NY, NJ, DE, PA, MD, DC, VA
2012 maart: NY, AZ
2012 oktober: NY, CT, RI, MA
2013 maart: AZ
2013 31 juli: Verhuisd naar Glendale, AZ.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

chrisro89 schreef:Heb je het Esta formulier al ingevuld online
Esta heb je alleen nodig als je door de lucht of over zee Amerika binnenkomt.
Als je, zoals Bjaytee, over land Amerika binnenkomt heb je geen Esta nodig maar vul je aan de grens het groene I94W formulier in.
Een deel van dit formulier wordt in je paspoort geniet. Vergeet niet dit deel weer in te leveren als je de VS verlaat, anders denkt men dat je (illegaal) in de VS bent gebleven en dan heb je bij een eventuele volgende trip naar de VS het een en ander uit te leggen.
Hoe ziet zo'n I94W eruit ? Zie: http://www.usvisalawyers.co.uk/article6add1form.htm
bjaytee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bjaytee »

Cees A schreef:
chrisro89 schreef:Heb je het Esta formulier al ingevuld online
Esta heb je alleen nodig als je door de lucht of over zee Amerika binnenkomt.
Als je, zoals Bjaytee, over land Amerika binnenkomt heb je geen Esta nodig maar vul je aan de grens het groene I94W formulier in.
Een deel van dit formulier wordt in je paspoort geniet. Vergeet niet dit deel weer in te leveren als je de VS verlaat, anders denkt men dat je (illegaal) in de VS bent gebleven en dan heb je bij een eventuele volgende trip naar de VS het een en ander uit te leggen.
Hoe ziet zo'n I94W eruit ? Zie: http://www.usvisalawyers.co.uk/article6add1form.htm
Super! Thanks!!

Groeten,
Jurgen
chrisro89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door chrisro89 »

Hey bedankt! Goed om te weten. Volgende keer zal ik wat beter researchen voor ik antwoord geef :oops:
2008: CA & NV
2010: NY, NJ, DE, PA, MD, DC, VA
2012 maart: NY, AZ
2012 oktober: NY, CT, RI, MA
2013 maart: AZ
2013 31 juli: Verhuisd naar Glendale, AZ.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien om het even compleet te maken, maar WAAR lever je dat formulier dan weer in?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Degene die aan de grens je paspoort controleert, hoort het er uit te halen (maar als dat niet gebeurt, dan moet je hem/haar er even op wijzen).
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Inderdaad. De Canadese douanebeambte die je paspoort controleert als je Canada binnen wil zal, normaal gesproken, dat I-94W formulier uit je paspoort halen.
En als die goeie man het vergeet, maak 'm er dan attent op.

Overigens, als je van plan bent om op je trip meerdere keren de Canadees/Amerikaanse grens te passeren, vraag dan of ze die I-94W (nog even) laten zitten.
Je kunt met zo'n I-94W namelijk meerdere malen de grens passeren. Zo'n I-94W heeft ook een geldigheid van 90 dagen
Pas als je tijdens je trip de grens voor het laatst passeert en definitief terug naar Canada gaat laat je de I-94W eruit halen
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

bjaytee schreef:Hoi,

Weet er iemand of wij speciale papieren nodig hebben om de US binnen te raken, of kan dit gewoon zo (we hebben internationale reispassen)?

Alvast hartelijk dank voor een antwoord!

Groeten,
Jurgen

$ 6,- pp :D . Dat moest altijd contant zorg dat je amerikaanse dollars bij je hebt. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan. Wij hebben nog dollars over van vorig jaar dus we doen het weer contant :thumbup:. De canadezen doen niet zo ingewikkeld.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

O ja, natuurlijk. Bedankt Yarrah, hoe konden we het belangrijkste "papier" $ $ $ $ $ $ vergeten........
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben een maand geleden die $6 pp gewoon met de creditcard kunnen betalen. Dit was op de voetgangersbrug bij de Niagara Falls.

Elly
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij zijn in 2011 met de trein van Vancouver naar Seattle gereisd, kan me helemaal niet herinneren dat we toen hebben moeten betalen? Kan ook aan mijn geheugen liggen :?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Cees A schreef:Esta heb je alleen nodig als je door de lucht of over zee Amerika binnenkomt.

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt, maar het is volgens mij niet correct, je komt tenslotte nog steeds binnen onder het visa waiver program, en daar heb je gewoon een ESTA voor nodig.

Wat wel klopt is dat als je via land binnenkomt, je een groen formulier I-94W in moet vullen.

Van de officiele website http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/

"ESTA is an automated system that determines the eligibility of visitors to travel to the U.S. under the Visa Waiver Program (VWP). "
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Jrabakker schreef:Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt
Nou, gewoon van dezelfde ESTA-site als jij aanhaalt.
je moet echter verder kijken dan pagina 1 en dan lees je toch echt duidelijk de volgende passage:

I am a citizen of a VWP country and am visiting the U.S. from Canada or Mexico?
If you are coming by land, you do not need to have ESTA authorization, however, you should return your green I-94W card upon departure.
If you are arriving by air or sea, you do need to apply for ESTA. You should return your green I-94W to the airline representative prior to boarding your flight.

Bron: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... pzbA%3D%3D
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

@ Cees A: duidelijk, en had ik niet gezien! Helaas is het dan weer een voorbeeld dat CBP haar eigen voorschriften niet kent want ik werd de laatste keer dat ik over land binnenkwam specifiek gevraagd naar mijn ESTA....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer