Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tofino of Ucluelet?
Tofino of Ucluelet?
Dag allemaal,
Allereerst: de beste (reis)wensen voor 2013!
Mijn reisplanning ligt weer door elkaar.. misschien is het in mei toch beter om ook Vancouver Island aan te doen ipv meteen naar de Rockies te rijden...
In dat licht vroeg ik mij af: wat is een leukere plek om te bezoeken/overnachten: Ucluelet of Tofino? Omdat ik toch weer snel naar oosten wil, hebben we niet heel veel tijd op Vancouver Island, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.
Bedankt alvast!
Allereerst: de beste (reis)wensen voor 2013!
Mijn reisplanning ligt weer door elkaar.. misschien is het in mei toch beter om ook Vancouver Island aan te doen ipv meteen naar de Rockies te rijden...
In dat licht vroeg ik mij af: wat is een leukere plek om te bezoeken/overnachten: Ucluelet of Tofino? Omdat ik toch weer snel naar oosten wil, hebben we niet heel veel tijd op Vancouver Island, maar ik sta zeker open voor andere suggesties.
Bedankt alvast!
Re: Tofino of Ucluelet?
Wij zijn alleen in Ucluelet geweest, waar we in de Point West Cottages hebben overnacht. En dat was geweldig: een cabin met een gasbarbecue, een keukentje en een eigen jaccuzi op de veranda! Het plaatsje op zich stelt niet zo veel voor (maar Tofino misschien ook wel niet?) maar ons verblijf daar was prima. De whale watching-tochten vertrekken uit beide plaatsjes en het nationaal park ligt er precies tussenin, dus op zich maakt het niet zoveel uit voor welke plaats je gaat. Dus als je niet met een camper reist, zou ik zeker die cottages aanraden.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij logeerden hier: http://bestwesternbc.com/hotels/best-we ... sort-lodge
Dat is in Tofino. Prachtige ligging!!!
Beide plaatsjes zijn heel erg klein. Eigenlijk bezoek je het park, en niet echt die plaatsjes. Al denk ik wel dat Ucluelet dan weer net iets meer te bieden heeft, maar niks dat maakt dat het echt een verschil zou zijn waar je overnacht.
Hoeveel tijd breng je op VI door?
Dat is in Tofino. Prachtige ligging!!!
Beide plaatsjes zijn heel erg klein. Eigenlijk bezoek je het park, en niet echt die plaatsjes. Al denk ik wel dat Ucluelet dan weer net iets meer te bieden heeft, maar niks dat maakt dat het echt een verschil zou zijn waar je overnacht.
Hoeveel tijd breng je op VI door?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik zou kiezen op basis van het logies dat je kiest. Ook wij hebben twee nachten gelogeerd in Point West cottages in Ucluelet, een grote aanrader, met privé jacuzzi met zee arenden boven je hoofd! 
- recidivist
- Amerikafan
Beide erg kleine plaatsen. Tofino heeft een hoog 'vergane glorie/hippie gehalte. In Tofino zit wel een restaurant waar je bij lekker weer lekker buiten kan dineren met uitzicht op de vissershaven: de vis wordt gefileerd waar je bijzit, kop en ingewanden verdwijnen direct weer in het water. Of het goed is voor je eetlust weet ik niet, maar een schouwspel is het wel.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Dank voor jullie reacties! We gaan met een camper, dus helaas dit jaar geen mooie lodges voor ons..
Ik denk dat we een dag of vijf op Vancouver Island blijven. Hebben jullie naast Tofino/Ucluelet nog tips?
Ik denk dat we een dag of vijf op Vancouver Island blijven. Hebben jullie naast Tofino/Ucluelet nog tips?
In dat geval zou ik gewoon op de campsite in het park zelf gaan staan: http://www.pc.gc.ca/pn-np/bc/pacificrim ... sit4c.aspx
Ons programma op VI was afgelopen zomer 2 nachten Campbell River -2 nachten Ucluelet - 1 nacht Nanaimo. Dat was erg leuk. Wij hebben vanuit CR nog een dagje op Quadra Island doorgebracht, dat is ook heel mooi en er is daar bij Herion Bay een prachtige camping, dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Ons programma op VI was afgelopen zomer 2 nachten Campbell River -2 nachten Ucluelet - 1 nacht Nanaimo. Dat was erg leuk. Wij hebben vanuit CR nog een dagje op Quadra Island doorgebracht, dat is ook heel mooi en er is daar bij Herion Bay een prachtige camping, dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Thanks GJ, hier kan ik verder mee!
-
Chris1969
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben een aantal jaar geleden met een camper naar vancouver island geweest.
En hebben toen op een echt super mooie camping gestaan.
Direct aan het strand.
Elke avond zaten er veel mensen aan een kampvuurtje.
Kan ik echt aanraden!!!!
Tofino trouwens(-:
Crystal Cove!!!!
Echt even op hun website kijken.
Je kon hout pakken voor je kampvuur.
Douche hokjes super schoon.
Douchen in je camper kan soms een beetje krap zijn.
Maar we zijn ook naar unclyelet geweest hebben daar trail gelopen.
Mag je ook bijna niet missen.
En was ook niet zover rijden.
Dan ben je al wel aan de afstanden gewend.
Succes met kiezen
En hebben toen op een echt super mooie camping gestaan.
Direct aan het strand.
Elke avond zaten er veel mensen aan een kampvuurtje.
Kan ik echt aanraden!!!!
Tofino trouwens(-:
Crystal Cove!!!!
Echt even op hun website kijken.
Je kon hout pakken voor je kampvuur.
Douche hokjes super schoon.
Douchen in je camper kan soms een beetje krap zijn.
Maar we zijn ook naar unclyelet geweest hebben daar trail gelopen.
Mag je ook bijna niet missen.
En was ook niet zover rijden.
Dan ben je al wel aan de afstanden gewend.
Succes met kiezen
Dankje voor de tip, ik ga meteen even checken!
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben ook op Crystal Cove gestaan, was niet goedkoop maar zekers een mooie camping. Direct aan het strand bij eb konden we een heel eind lopen
In Nanaimo hebben wij op Living forest gestaan lekker dicht bij de ferry
Ook een schitterende camping met alles erop en eraan.
In Nanaimo hebben wij op Living forest gestaan lekker dicht bij de ferry
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Wij zijn er twee jaar geleden geweest met een camper, als je tijd hebt is Victoria ook heel mooi. Wij hebben op Westbay Marine Village gestaan. Prachtig uitzicht op Victoria aan de overkant van de baai. En je loopt in een half uur langs het water naar Victoria waar je op een terras aan de haven lekker kan eten. Ga je naar Ucluelet ga dan vooral naar het aquarium waar vrijwilligers laten zien wat er daar allemaal in de zee te zien is. In het voorjaar vissen ze de dieren op, in het najaar zetten ze ze weer terug. Veel plezier!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Tofino zeker ook Wickaninnish Beach bezoeken, en iets eten of drinken in de Wickaninnish Inn is ook geen slecht idee!
McKenzie Beach is poplulair, maar ik hou meer van rustige plekjes zoals Tonquin Beach (waar we ons alleen op de wereld waanden!). De wandeling door het bos er naartoe is al mooi. Hier en daar moesten we zelfs over een boomstam klimmen om op het strand te geraken.
En Long Beach gaf ook een bijzondere ervaring.
Als je in tijdsnood zit, hoef je er geen halve dag voor uit te trekken, je kan parkeren, naar het strand wandelen, daar even rondwandelen en terug naar je auto op een half uur. Maar je kan er gerust langer voor uittrekken en er van genieten, en over het strand wandelen.
McKenzie Beach is poplulair, maar ik hou meer van rustige plekjes zoals Tonquin Beach (waar we ons alleen op de wereld waanden!). De wandeling door het bos er naartoe is al mooi. Hier en daar moesten we zelfs over een boomstam klimmen om op het strand te geraken.
En Long Beach gaf ook een bijzondere ervaring.
Als je in tijdsnood zit, hoef je er geen halve dag voor uit te trekken, je kan parkeren, naar het strand wandelen, daar even rondwandelen en terug naar je auto op een half uur. Maar je kan er gerust langer voor uittrekken en er van genieten, en over het strand wandelen.
Elke
Dank jullie wel!
Sorry las dat To met camper gaat.
Maar wij hebben vorig jaar ook twee nachten in West pointcottages doorgebracht.
In de grootste cabin met bubbelbad en barbeque op de veranda.
En super grote veranda met uitzicht op het meer.Ook een zeearend vlak langs mee heen zien vliegen...prachtig.
Ontzettend gastvrije verhuurders die geen moeite teveel zijn om je alles uit te leggen.
We hebben ontzettend genoten al waren we niet zo weg van Vancouver Island.
Verder vondt ik Ucluelet leuker dan Tofino.
Maar wij hebben vorig jaar ook twee nachten in West pointcottages doorgebracht.
In de grootste cabin met bubbelbad en barbeque op de veranda.
En super grote veranda met uitzicht op het meer.Ook een zeearend vlak langs mee heen zien vliegen...prachtig.
Ontzettend gastvrije verhuurders die geen moeite teveel zijn om je alles uit te leggen.
We hebben ontzettend genoten al waren we niet zo weg van Vancouver Island.
Verder vondt ik Ucluelet leuker dan Tofino.