Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren in Canada, mag je de grens over naar Amerika?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

Auto huren in Canada, mag je de grens over naar Amerika?

Bericht door dizzymisslizzy »

Ik ga van 28 maart t/m 5 april naar een vriendin in Toronto.

Zij heeft geen auto of rijbewijs en ik wil graag naar de Niagara Falls.

Het plan is dus om twee dagen een auto te huren om daar naar toe te rijden en dan ook de grens even over te gaan.

Mag je zonder problemen de grens over met een Canadese huurauto is nu mijn vraag?

En tips voor verhuurbedrijven? Ik zie zoveel sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Rover3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Auto huren in Canada, mag je de grens over naar Amerika?

Bericht door Rover3 »

Mits een geldig rijbewijs en dito geldige reispas geen probleem.

Soms wel problemen ivm dropoff
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

Rover3 schreef:
Soms wel problemen ivm dropoff
Ik breng hem gewoon weer terug naar Toronto dus dat lijkt me geen probleem.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

"Een huurauto" is een wat algemene omschrijving. Voorwaarden kunnen per maatschappij verschillen.
De meeste grote verhuurders hebben er geen probleem mee als je de grens overgaat, maar het kan geen kwaad om even in de voorwaarden te kijken.
Voorbeeld: Alamo.
----- Kijk op hun site: https://www.alamo.nl/av/
----- Selecteer Canada en download het pdf document.
----- Bij punt 15 lees je dan:
Vehicles rented in Canada can be driven into the United States, but must be returned to Canada unless Renter has pre-arranged with Provider to drop the vehicle off at one of Provider’s approved locations in the United States whereby a transborder fee may apply.
Rentals originating at all licensee operated locations in British Columbia may only be driven in the provinces of British Columbia and Alberta and the state of Washington.

En zo kun je de voorwaarden van alle verhuurders opzoeken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Houd er wel rekening mee dat de grens heen en weer overgaan heel wat tijd kan kosten.
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Houd er wel rekening mee dat de grens heen en weer overgaan heel wat tijd kan kosten.
Ja dat had ik hier op het forum her en der al gelezen.
Ik dacht ter plaatse te bekijken hoe lang de rij is :wink:
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als je alleen de grens over wil om de Niagara watervallen vanaf de Amerikaanse kant te bekijken kun je veel beter (en sneller) te voet gaan.
Er is , vlakbij de watervallen, een voetgangersbrug die veel wordt gebruikt door toeristen die beide kanten van de watervallen willen bekijken.
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

dizzymisslizzy schreef:
Yeehaw schreef:Houd er wel rekening mee dat de grens heen en weer overgaan heel wat tijd kan kosten.
Ja dat had ik hier op het forum her en der al gelezen.
Ik dacht ter plaatse te bekijken hoe lang de rij is :wink:
Lees ons laatste reisverslag maar eens. Zweten...........

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=43168

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

We hebben een auto voor twee dagen om enkel de Falls te zien en gewoon rond te kijken. Het lijkt me leuk even Amerika in te gaan. Een walmart te zien :lol:
We hebben dus ook alle tijd.
Misschien helpt het dat mijn Canadese vriendin er naast zit en ik overduidelijk weer snel terug naar Canada ga?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De Greater Toronto Area stikt van de Walmart Supercenters, dus daar moet je in ieder geval de grens niet voor over. Ik kom aan de Canadese kant zeer regelmatig in de Walmart van Oakville en Burlington aangezien ze beiden maar op 10 minuutjes rijden liggen.

Maar misschien wil je aan de Amerikaanse kant wel shoppen in die outlet mall? Hou dan rekening met de volgende bedragen die je in mag voeren zonder extra taxen te betalen:
keer je binnen de 24 uur terug: $0
24-48 uur: $200/persoon
48+ uur: $800
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dizzymisslizzy
Amerika-ontdekker

Ja dat vertelde de betreffende vriendin ook net :P

Dus als ik langer in Amerika blijf mag ik wel wat invoeren en anders niet?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je mag altijd invoeren, zoveel je wilt (tenminste, als het geen dingen zijn als tabac en alcohol en zo). Maar je moet er dan taxes op betalen. Behalve als je langer dan 24 uur blijft, dan mag je tot $200 taxvrij invoeren. En als je langer dan 48 uur blijft, mag je $800 aan spullen taxvrij mee terug brengen naar Canada.
Je zal zien dat de prijzen aan de andere kant van de grens gemiddeld 30% goedkoper zijn. Canadezen die in de grensstreek wonen, gaan dus veel shoppen in de US.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

En blijven dan altijd minstens twee nachten overnachten? Anders loont het toch niet als je taxes moet betalen, of wel?
Groetjes,
Carine
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Als je spullen uitvoert, dan betaal je maar in één land sales tax, in dit geval Canada. Als spullen in de VS gemiddeld 30% goedkoper zijn, dan is het nog steeds een forse besparing (weet even niet hoe hoog de sales tax in dit geval zou uitpakken, maar zelfs met Nederlandse tarieven zou het nog voordelig uitpakken).

Wel apart, die tijdslimiet die ze er aan koppelen; ik probeer te bedenken wat daar de achterliggende reden van zou kunnen zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Naar wat ik hoor zijn ze altijd wel redelijk flexibel geweest als mensen gewoon eens 1 keer per maand een dagje gingen boodschappen doen in de US.
En een truckje dat ze me hier al vrij snel verteld heb: ga shoppen met de slechtste kleren die je hebt. Die laat je dan gewoon ginder achter, en je komt netjes in het nieuw gekleed naar huis, daar moet je dan al niks voor betalen. ;-) Ondertussen kan je dus nog wat andere dingen meebrengen waar men niet zo moeilijk over doet, als men ziet dat het voor persoonlijk gebruik is. Dus 2 broeken, een sweater, een jas en een blouze en niet 5 jeansbroeken, 5 jassen, 5 paar schoenen, enz.
De hotels net over de grens doen vaak promoties om redelijk goedkoop ook daar te verblijven, dus zo maken de Canadezen er dan een weekendje van (of 2 dagen in het midden van de week).
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer