Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chicago-Columbus-Washington-Memphis-Monument Valley-Denver
Chicago-Columbus-Washington-Memphis-Monument Valley-Denver
Hallo Amerikaliefhebbers,
We zijn van plan om eind maart 2013 voor 4 weken een camper te huren. Het betreft een wegbrengcamper en daardoor is de startplaats Chicago een vast gegeven. Omdat we nog bij familie in Columbus Ohio langs willen staat ook dat vast. Als eindpunt hebben we Denver. De tussenliggende route is nog in de delen. Mijn vragen over de door ons bedachte route zijn ; Hoe is het weer in Washington en omgeving eind maart? Is de Skyline Drive in Shenandoah Park goed te doen voor campers? Is de route haalbaar kwa afstand en tijd? En verdere tips en trucs zijn van harte welkom.........Groet, James en Janny
Amsterdam - Chicago
Chicago - Middlebury ( camper fabriek )
Middlebury - Columbus 223 ml 359 km
Columbus - Columbus
Columbus - Columbus
Columbus - Wheeling 167 269 Via Walnut Creek ( Amish )
Wheeling - Washington 292 470
Washington - Washington 0 0
Washington - Front Royal 69 112
Front Royal - Waynesboro 110 178
Waynesboro - Steele Creek Park 234 376
Steele Creek Park - Nashville 291 468
Nashville - Nashville 0 0
Nashville - Memphis 212 341
Memphis - Memphis 0 0
Memphis - Ozark 250 403
Ozark - Oklahoma city 220 354
Oklahoma City - Oklahoma city 0 0
Oklahoma City - Shamrock 166 266
Shamrock - Amarillo 95 153
Amarillo - Albuquerque 288 464
Albuquerque - Canyon de chelley 230 369
Canyon de Chelley - Canyon de chelley 0 0
Canyon de Chelley - Oljato Mon Valley 105 168
Oljato - Moab 157 253
Moab - Moab 0 0
Moab - Grand Junction 113 182
Grand Junction - Denver 243 391
RESERVEDAG
Denver - Denver ( camper inleveren )
We zijn van plan om eind maart 2013 voor 4 weken een camper te huren. Het betreft een wegbrengcamper en daardoor is de startplaats Chicago een vast gegeven. Omdat we nog bij familie in Columbus Ohio langs willen staat ook dat vast. Als eindpunt hebben we Denver. De tussenliggende route is nog in de delen. Mijn vragen over de door ons bedachte route zijn ; Hoe is het weer in Washington en omgeving eind maart? Is de Skyline Drive in Shenandoah Park goed te doen voor campers? Is de route haalbaar kwa afstand en tijd? En verdere tips en trucs zijn van harte welkom.........Groet, James en Janny
Amsterdam - Chicago
Chicago - Middlebury ( camper fabriek )
Middlebury - Columbus 223 ml 359 km
Columbus - Columbus
Columbus - Columbus
Columbus - Wheeling 167 269 Via Walnut Creek ( Amish )
Wheeling - Washington 292 470
Washington - Washington 0 0
Washington - Front Royal 69 112
Front Royal - Waynesboro 110 178
Waynesboro - Steele Creek Park 234 376
Steele Creek Park - Nashville 291 468
Nashville - Nashville 0 0
Nashville - Memphis 212 341
Memphis - Memphis 0 0
Memphis - Ozark 250 403
Ozark - Oklahoma city 220 354
Oklahoma City - Oklahoma city 0 0
Oklahoma City - Shamrock 166 266
Shamrock - Amarillo 95 153
Amarillo - Albuquerque 288 464
Albuquerque - Canyon de chelley 230 369
Canyon de Chelley - Canyon de chelley 0 0
Canyon de Chelley - Oljato Mon Valley 105 168
Oljato - Moab 157 253
Moab - Moab 0 0
Moab - Grand Junction 113 182
Grand Junction - Denver 243 391
RESERVEDAG
Denver - Denver ( camper inleveren )
Re: Chicago-Columbus-Washington-Memphis-Monument Valley-Denv
Dat is wel een machtige reis. De weersomstandigheden in het NE kunnen nog bar zijn in maart en Skyline drive kan gesloten worden. Niet te voorspellen. Veel van Amish Country zal je niet kunnen zien als je er alleen doorheen rijdt en 1 volle dag voor DC is wel erg kort de omweg in aanmerming nemende. Ik zou zeker die dagen in Nashville, Memphis en OKC gebruiken. Van OKC naar Amarillo kan best in een dag zonder een stop in Shamrock tenzij je je echt gaat concentreren op de R66 attracties onderweg. Met een volle dag in ABQ is ook niet mis. Veel te zien en te doen. Canyon de Chelly (spreek uit SHAY) ook goed voor een volle dag. Daarna wil je denk ik naar Monument Valley Tribal Park. 1 dag voor Moab is weer erg kort Neem 128 op weg naar GJ. De interstate naar Denver gaat over 10.000' en is regelmatig gesloten (duurt meestal niet zo lang) door sneeuw op de weg.
Yeehaw
Yeehaw
Hallo Yeehaw,
Wat je aangeeft is eigenlijk wel waar ik over zat te dubben. Ik heb het er in laten staan omdat ik graag een aantal dingen wil zien in Washington. En ik had mijn twijfel al over het weer en de weg door de bergen. Misschien dat voor een andere trip bewaren en wat meer in het Amish gebied. We wilden vanaf Columbus ( familie ) doorgaan naar Sugar Creek en dan afzakken. Heb je een leuk idee hoe we vanaf haar het best / meest leuk / interessant naar Nashville kunnen gaan? Die tussenstop op Route 66 heb ik veiligheidshalve gedaan omdat manlief wel een beetje Route 66 gek ik en ik vrees dat we nogal eens stoppen. Inderdaad willen we graag naar MOnument Valley en eventueel Arches. Is het een aanrader om dan eventueel via de onderkant ( Great Sand Dunes ) naar Denver te gaan? Of is de kans daar net zo groot dat er sneeuw ligt?
Is Colorado National Monument de moeite waard?? In ieder geval hartelijk dank voor je reactie .......is toch wel erg prettig om wat tips te krijgen!!
Groet,
Janny
Wat je aangeeft is eigenlijk wel waar ik over zat te dubben. Ik heb het er in laten staan omdat ik graag een aantal dingen wil zien in Washington. En ik had mijn twijfel al over het weer en de weg door de bergen. Misschien dat voor een andere trip bewaren en wat meer in het Amish gebied. We wilden vanaf Columbus ( familie ) doorgaan naar Sugar Creek en dan afzakken. Heb je een leuk idee hoe we vanaf haar het best / meest leuk / interessant naar Nashville kunnen gaan? Die tussenstop op Route 66 heb ik veiligheidshalve gedaan omdat manlief wel een beetje Route 66 gek ik en ik vrees dat we nogal eens stoppen. Inderdaad willen we graag naar MOnument Valley en eventueel Arches. Is het een aanrader om dan eventueel via de onderkant ( Great Sand Dunes ) naar Denver te gaan? Of is de kans daar net zo groot dat er sneeuw ligt?
Is Colorado National Monument de moeite waard?? In ieder geval hartelijk dank voor je reactie .......is toch wel erg prettig om wat tips te krijgen!!
Groet,
Janny
Colorado NM vinden wij een verborgen juweel. Hij wordt vaak overgeslagen maar is prachtig. Je kan van Columbus ook rechtstreeeks naar Nashville rijden via Kentucky. Prachtige staat. Frankfort heeft een mooi statecapitol aan de rivier. Je kan de bourbon trail volgen, naar Mammoth Cave gaan, er is de geboorteplaats van Abe Lincoln en in Bowling Green is de Corvette fabriek. Als je een paardenliefhebber bent zit je goed in KY. Een mooi ritje is bv van Columbus naar Portsmouth. Daar vindt je prachtige murals langs de rivier. Daarna langs Ohio Rover naar Maysville, Frankfort en dan door naar Nashville. Als je naar Amish Country wil zou ik daar toch ook gaan overnachten.
Great San Dunes NP is een omweg maar wel bizonder maar er is altijd wel een pas onderweg. Je kan ook via Montrose naar Black Canyon of the Gunnison NP maar dan tref je later Monarch pass via us50 Die interstate I70 is wel een van de mooiste interstates in de USA. Glenwood Springs is ook leuk.
Yeehaw
Great San Dunes NP is een omweg maar wel bizonder maar er is altijd wel een pas onderweg. Je kan ook via Montrose naar Black Canyon of the Gunnison NP maar dan tref je later Monarch pass via us50 Die interstate I70 is wel een van de mooiste interstates in de USA. Glenwood Springs is ook leuk.
Yeehaw
De ideeen en dingen moeten altijd even broeden.......Maar als ik zo je verhaal lees dan denk ik, prima idee om Washington deze keer over te slaan en te bewaren voor de volgende keer. Wellicht is het dan slimmer om vanuit Middlebury eerst door het Amish gebied te gaan en daarna pas naar Columbus en dan verder af te zakken naar Nashville etc....??? Ik ga je tips deze week bekijken en dan passen we vast eea aan. Helemaal blij van je ideeen!! Dank je wel.....Zijn er voor 1 april genoeg RV parken open?
Tot zover ontzettend bedankt en als je nog meer tips en trucs hebt dan hoor ik het graag!!
FIjne avond, groetjes vanuit Harlingen
Tot zover ontzettend bedankt en als je nog meer tips en trucs hebt dan hoor ik het graag!!
FIjne avond, groetjes vanuit Harlingen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Eind maart is dat wel heel ongewoon, hoor, maar de bomen zullen zeker op de hoger gelegen gedeeltes nog kaal zijn. Meestal is dat de mooiste periode in DC, omdat de kersenbloesems dan of al bloeien (dit jaar op 22 maart op hun hoogtepunt) of tenminste in de knop staan. De enige reden dan Skyline Drive gesloten wordt is sneeuwval en dat gebeurt in die tijd van het jaar heel zelden. Ik zou een volle dag meer bij Washington doen, want de stad is in die periode prachtig en die twee dagen heb je zo vol.Yeehaw schreef:De weersomstandigheden in het NE kunnen nog bar zijn in maart en Skyline drive kan gesloten worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Oooh Petra,
Ik wil dolgraag naar Washington en er zijn aan die kant nog vele andere dingen die ik graag wil zien. Maar vanuit Chicago naar Washington en dan via Memphis etc naar Denver lijkt ons iets te ambitieus..........We komen nog wel weer terug en dan gaan we dan oa naar Washington. We moeten keuzes maken helaas............In ieder geval bedankt voor je reactie........... we puzzelen en lezen verder over waar we langs zullen gaan............de voorpret is al zo leuk!!
Groetjes
Janny
Ik wil dolgraag naar Washington en er zijn aan die kant nog vele andere dingen die ik graag wil zien. Maar vanuit Chicago naar Washington en dan via Memphis etc naar Denver lijkt ons iets te ambitieus..........We komen nog wel weer terug en dan gaan we dan oa naar Washington. We moeten keuzes maken helaas............In ieder geval bedankt voor je reactie........... we puzzelen en lezen verder over waar we langs zullen gaan............de voorpret is al zo leuk!!
Groetjes
Janny
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik lift even mee met dit item. Ook wij halen eind maart een camper op in Middlebury. Onze route is weliswaar anders (wij denken een groot stuk route 66 te rijden en eindigen in San Francisco) maar deels volgen we wel een zelfde stuk richting Albaquerque. We realiseren ons dat misschien nog niet alle campings open zijn. De eerste dagen moeten we er ook rekening mee houden dat er misschien nog nachtvorst is en je het water in de camper niet kunt gebruiken. Voor die 'noodgevallen', die waarschijnlijk maar een of twee keur zullen voorkomen, denken we maar uit te wijken naar een eenvoudig motel. Tja, het is niet de bedoeling van een camper maar nood breekt wet.
Heee Trudy,
Misschien treffen we elkaar dan daar wel! Ik heb inderdaad wel een paar campings gezien die pas in april open gaan. We hebben nu het idee ( kan best nog veranderen ) om eerst 2 dagen door Amish Ohio te trekken ( Sugarcreek, Berlin etc ). Via Coshocton Ohio ( http://www.roscoevillage.com/about.php ) een paar dagen naar de familie in Columbus. In Dayton is een groot Amerikaans vliegtuigmuseum waar manlief graag langs wil. Dan richting Hodgenville Kentucky ( geboorteplaats Abraham Lincoln ) naar Cave City ( groot grottencomplex ). Daarna naar Nashville. In Henderson het graf van Johny Cash bezoeken. Door naar Memphis waar naar Elvis toe moeten natuurlijk. Uiteindelijk via de route 66 via Amarillo naar Canyon de Chelly of toch nog een keer Grand Canyon?? Monument Valley en afhankelijk van het weer en de tijd naar Denver........... Welke route gaan jullie doen?? SF ligt natuurlijk een stuk noordelijker.
Groet,
Janny
Misschien treffen we elkaar dan daar wel! Ik heb inderdaad wel een paar campings gezien die pas in april open gaan. We hebben nu het idee ( kan best nog veranderen ) om eerst 2 dagen door Amish Ohio te trekken ( Sugarcreek, Berlin etc ). Via Coshocton Ohio ( http://www.roscoevillage.com/about.php ) een paar dagen naar de familie in Columbus. In Dayton is een groot Amerikaans vliegtuigmuseum waar manlief graag langs wil. Dan richting Hodgenville Kentucky ( geboorteplaats Abraham Lincoln ) naar Cave City ( groot grottencomplex ). Daarna naar Nashville. In Henderson het graf van Johny Cash bezoeken. Door naar Memphis waar naar Elvis toe moeten natuurlijk. Uiteindelijk via de route 66 via Amarillo naar Canyon de Chelly of toch nog een keer Grand Canyon?? Monument Valley en afhankelijk van het weer en de tijd naar Denver........... Welke route gaan jullie doen?? SF ligt natuurlijk een stuk noordelijker.
Groet,
Janny
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dag mrs. J. We gaan proberen vanaf Chicago in ieder geval tot Albequerque route66 te volgen. Indien we nog tijd hebben wat extra tijd in New Mexico doorbrengen. We zijn drie jaar geleden In Santa Fé geweest en die sfeer smaakt naar meer. We maken deze keer geen dag=tot-dag schema maar proberen na 14 dagen ongeveer bij de Grand Canyon te zijn. Daarna willen we eigenlijk nog een ommetje richting Las Vegas maken.We hebben de camper 21 dagen. De komende tijd ga ik twee alternatieven uitpuzzelen: of via Las Vegas, Death Valley riching Seqoia en dan naar San Fransisco of na Las Vegas de hele route 66 afrijden en in twee dagen langs highway 2 naar San Francisco. We hebben beide routes in grote lijnen tijdens een eerdere camperreis gedaan, dus ze betekenen beide een herhaling maar we neigen nu naar de laatste variant. Na inlevering van de camper blijven we nog 5 dagen in San Francisco om onze zoon te bezoeken. We hebben er zin in.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6783 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties