Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1ste reis Amerika : Oosten

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Manutdboy
Amerika-ontdekker

1ste reis Amerika : Oosten

Bericht door Manutdboy »

Hoi Amerikaliefhebbers,

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in juni 2013 voor de eerste keer naar Amerika te trekken. Het is nog lang en er zit nog een rondreis Portugal tussen :) maar je kan niet vroeg genoeg beginnen nadenken zeker :geek:

We zouden 4 weken ( 28 à 30 dagen ) gaan. Op ons verlanglijstje staan 5 à 6 dagen New York, 2à3 dagen Washington, (Niagara watervallen) , weekje Florida. Wij zijn liefhebbers van steden afgewisseld met korte periode strand. Natuur is eerder om langs te rijden dan om in te wandelen ofzo.

Zit op dit ogenblik met 2 scenario's in gedachten : Het zijn nog vage routes, maar het is om reeds een bepaalde richting te hebben

1) Brussel - Boston, Boston-New York(trein), New York - Philadelphia(trein), Philly - Washington (trein), Washington - Orlando (Auto - met tussenstops), Orlando - Fort lauderdale (auto) - Miami/key west (auto) , Miami - Brussel

2) Brussel - Washington, Washington- Philly - New York - Boston (Trein ), Boston naar Buffalo, Niagara watervallen (auto met tussenstop), Buffalo - Orlando (binnenlandse vlucht), Orlando - Fort lauderdale (auto) - Miami/key west (auto), Miami - Brussel

Welk scenario lijkt jullie het best ? Ervaringen ?
Ziet het er haalbaar uit ?
Plaatsen die nu ontbreken die zeker er bij horen ?
Binnenlandse vlucht goed Idee? Duur ? Of beter auto ?
Vliegen op New York veel goedkoper dan vliegen op Boston of Washington ?

Zou het beter zijn routes om te keren (Omwille van orkaanseizoen in Florida ? )

grtz
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 1ste reis Amerika : Oosten

Bericht door analogkid »

Ik zou serieus overwegen om het NO en Florida over twee vakanties te verdelen, je kint ke prima 3 tot 4 weken vermaken en alleen het NO zien. Maar als ik moet kiezen; Route 2 spreekt mij dan veel meer aan dan route 1. Ik zou me dan ook even goed verdiepen in de gebieden tussen Boston en Buffalo. Daartussen in kun je een paar prachtige natuur gebieden aan doen. Ook kun je je afvragen of je zo'n eind wilt rijden, alleen voor de Niagara Falls.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dus je huurt in Boston de auto, en vertrekt dan richting Buffalo/Niagara falls? Als je alleen om van plek tot plek te komen een auto huurt dan zou ik toch aan een one-way binnenlandse vlucht denken. Ik bekeek even een willekeurige datum voor dit jaar en zie dat je voor $57 (nog geen 45 euro) al een enkele reis ticket hebt van Boston naar Buffalo (US Airways en JetBlue).
Ik denk overigens dat je met 4 weken makkelijk het NO en Florida kan combineren.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Ik heb ook NO en Florida deze reis gecombineerd (steden only), geen enkel probleem om 3 uur te vliegen. Neem een ochtendvlucht (8am) en dan heb je nog de middag in Miami of Fort Lauderdale. Leuke ervaring vond ik. Autohuur is ook stukken voordeliger in Florida. Ik betaalde 22 euro per dag incl under age fee. Bekijk JetBlue en Southwest eens, die hebben goede aanbiedingen tussen Washington DC en Fort Lauderdale Airport.
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Hey bedankt voor de reacties.

Ben idd aan het overwegen om enkel het noord-oosten te doen. En dit ook omwille van het weer in juni in florida ? Of is het begin juni nog te doen ?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wanneer je de Niagara Falls bezoekt, kun je er over denken om er een dagje Toronto aan te plakken. Leuke stad en met een dag kun je een goede indruk van de stad krijgen.
Alrak62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Alrak62 »

Ik zou me niet teveel voorstellen van Niagara Falls, dat heb in een uurtje wel gezien. Route 1 spreekt mij ook het meeste aan. Tip: trek genoeg tijd uit voor Washington dc, er is zoveel te zien. Ben er nu 4 keer geweest en nog niet alles kunnen bekijken.
Veel plezier alvast met de voor bereidingen
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

avhkj schreef:Ik zou me niet teveel voorstellen van Niagara Falls, dat heb in een uurtje wel gezien.
Ben ik het absoluut niet mee eens! Als je de Amerikaanse kant en de Canadese kant wil zien kom je niet toe met 1u! Er zijn verschillende uitkijkpunten, je hebt de maid of the mist (aanrader!), en je kan achter de watervallen en beneden aan de watervallen komen, er is the cave of the winds (ook een aanrader), en dan zijn er nog de rapids.

Zou gaan voor route 2: 2 weken NO en 2 weken Florida, ziet er goed uit. Als je Florida zou laten vallen kan je in het NO een veel groter rondje maken met een deel van de great lakes en Chicago.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

avhkj schreef:Tip: trek genoeg tijd uit voor Washington dc, er is zoveel te zien. Ben er nu 4 keer geweest en nog niet alles kunnen bekijken.
Een mens naar mijn hart :thumbup:. Wat veel mensen zich niet realiseren is dat er net buiten Washington ook zoveel te zien en doen is. Dat is anders dan bij andere steden, met de mogelijke uitzondering van Boston.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Bedankt voor de reacties. Allemaal serieuze opties die te overwegen vallen.

Mijn vriendin wil absoluut Florida zien dus gaan we waarschijnlijk voor de optie 2 weken Florida + 2 weken NO. Het belet ons om het NO grondig te verkennen maar dat houden we dan voor een volgende reis (weer een reden om nog eens naar de VS te gaan :) )

Omwille van het weer (juni) en goedkoper auto huren heb ik eventueel volgend traject in gedachten.
  • Vlucht : Brussel - Miami / Key West + auto huren vanaf luchthaven
  • 4-tal dagen Miami + streek rond Miami
  • 2-tal dagen verplaatsen naar Orlando + tussenstops in interessante plaatsen
  • 4-tal dagen Orlando + streek [2 pretparken]
  • 7 dagen verplaatsen tussen Orlando en Washington. 1ste Idee : Savannah - Atlanta - Charlotte - Ranoake. (Minstens 1 NP bezoeken )
  • 3 dagen Washington Auto inleveren, vanaf nu met de trein
  • 3 dagen Philadelphia
  • 7 dagen NY
Wat denken jullie ? Ideetjes voor interessante tussenstops en NP ?

Of toch beter een binnenlandse vlucht tussen Washington en Orlando, zodat we meer tijd hebben in NO en Florida zelf. Idee om door Amerika te rijden met auto sprak mij wel aan.
justmars
Amerika-ontdekker

Bericht door justmars »

Kennedy Space Center bij Cape Canaveral is een geweldige spot in Florida. Die moet je eigenlijk niet overslaan! Mooi om wat meer te zien van de ruimtevaart. Oh, en ga ook naar de Everglades.
Reisverslagen van New York en Florida, West Amerika en Oost Canada op ons reisblog: http://www.janenmarcella.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer