Bij Helen Lake kun je ook verder naar een top van Cirque Peak die volgens mij iets eenvoudiger is. Helen Lake is wel een hele gave wandeling. Ook niet zo druk.
Bij Moraine lake is de wandeling naar Eifel Lake en Sentinel Pass een aanrader.
Die is ook prachtig. Voor iemand met een goede conditie nog even doorlopen naar de Inkt pots en je hebt een geweldige gewandeling.Anne-Marie schreef:Wij vonden de trail over de boardwalks door Johnston Canyon in Banf NP ook erg mooi. Gemakkelijk te lopen in een paar uurtjes heen en terug. Zie het verslag en de foto's van 2010, dag 23op onze website http://www.kauffeld.net63.net
Inge schreef:Ik was net aan het zoeken en kwam deze camping met cabins tegen bij Clearwater. Ben er niet geweest, dus geen idee of het goed is, maar het ziet wel leuk uit!
MarcB schreef:Wij hebben een maandje geleden een nachtje doorgebracht in het Dutch Lake Motel in Clearwater. Was netjes en de ligging is schitterend aan het meer.
In Whistler hebben we geslapen in het Pinnacle Hotel. Dit is wel wat prijziger. We kregen hier wel een gratis upgrade naar een ruimere kamer met jacuzzi en keukentje.
FerryM schreef:Nee, zoals yarrah ook aangeeft, Mount Temple zou ik niet doen. Wij lopen max 20 km met 1.000 hoogtemeters stijgen, deze berg is iets teveel van het goede. Wij liepen van Helen Lake ook door naar de bergtop, prachtige uitzichten.
Maligne Lake is prachtig, met de wandeling Bald Hills heb je een prachtig uitzicht van bovenaf op het uitgestrekte meer, zie de foto's op onze website. Het boottochtje en zicht op Spirit Island is ook heel mooi. Als je beide in 1 dag doet, heb je een prachtige dag.
Ja, het weer is zoals overal in de bergen wisselvallig. Het kan erg meezitten, maar ook tegenvallen. Gemiddeld regent het 1 op de 3 dagen in de zomer, stel je daar op in.
Nou, veel plezier met de voorbereidingen.
Groet,
Ferry
Marjolein1972 schreef:Deze vonden wij ook mooi. Schitterend uitzicht en niet druk. Er zijn té veel prachtige wandelingen rondom Banff
http://www.trailpeak.com/trail-Castle-M ... ff-AB-1846