Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Oost Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
justmars
Amerika-ontdekker

Rondreis Oost Canada

Bericht door justmars »

Na een trip door New York & Florida (april 2010) en een roadtrip door West USA van een maand (sept 2011), trok de andere kant van de oceaan toch weer. Ik vond 'goedkope' tickets naar Toronto en zo werden onze plannen al snel verandert van Europa naar Oost Canada. Hier gaan we 18 dagen rondreizen van Toronto en weer terug vanuit Toronto. Grote steden staan op het programma, maar ook natuurparken en de watervallen. Globaal wordt ons schema:

- Toronto - 3 dagen inclusief honkball en feestdag Canada day
- Niagara falls - boottocht en vooral genieten van het mooie uitzicht
- Algonquin National Park - wandelen en op zoek naar wildlife
- Ottawa (de hoofdstad!) - sightseeing
- Montreal - sightseeing
- Quebec city - sightseeing
- Tadoussac - berensafari
- Saint Alexis des Monts natuurpark - wandelen en wildlife
- Kingston - de 1000 eilandjes en sightseeing
- Via Toronto terug naar Nederland

We moeten nog wel op zoek naar spots of leuke uitjes. Tips zijn dus zeker welkom!

Ook vraag ik me af hoe franstalig Quebec is. De bevestigingen in de mail zijn in gebrekkig Engels. Kan je er wel een beetje Engels spreken/lezen? Een safari in het Frans is toch wat lastiger te volgen door ons... :?
Reisverslagen van New York en Florida, West Amerika en Oost Canada op ons reisblog: http://www.janenmarcella.nl
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis Oost Canada

Bericht door DVDGuy »

Wij zijn recentelijk in Quebec City geweest en daar is de voertaal inderdaad Frans, maar net zoals in bijv. Parijs, kom je wel mensen tegen die Engels spreken, met name in de horeca en in hotels.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Montreal zal je je beter met het Engels kunnen redden dan in Quebec City. Verder is hun Frans vaak niet het Parijse Frans dat wij op school geleerd hebbe, maar het Quebecois. Ik kan er nog steeds kop noch staart aan krijgen. :lol: Diegenen die wel Parijs Frans spreken, doen dat vaak met een zwaar Engels accent, zodat je dat ook even gewoon moet worden vooraleer je door hebt wat ze aan 't zeggen zijn.
In de toeristische sector zullen de meesten echter wel Engels spreken hoor! Maar als je door de kleine dorpjes gaat trekken, dan wordt het meer een meer een probleem. Hoe noordelijker je gaat, hoe erger. En voor sommigen is het een principe kwestie: zelfs al spreken ze Engels, ze zullen het niet met je spreken. Het is niet voor niks dat er in Quebec een aanzienlijke politieke beweging is die zich liefst van al gewoon af zou splitsen van de rest van Canada.

Het is een hele mooie streek die je gaat bezoeken, en het is goed dat je 18 dagen uitgetrokken hebt! Ga je ook een blog bijhouden?
Ik ken de streek zelf nog niet zo goed, woon hier nog geen 2 jaar, maar hier en daar heb ik wel wat tips die ik op mijn pc in een mapje heb zitten. Zal straks eens kijken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
justmars
Amerika-ontdekker

Bericht door justmars »

In parijs konden wij ook niets uit het Frans opmaken. Een taal waarvan wij beide weinig hebben opgestoken op school... Maar inderdaad in de toeristische gebieden is overal ook veel Engels te horen. Gelukkig maar!

Ik ben benieuwd of je nog tips kunt vinden voor ons. Ik ben er nieuwsgierig naar! Tips van een insider zijn altijd goed natuurlijk. Ontario ken je vast goed, omdat je er woont. Heb je daar nog tips? Wij houden ons reisdagboek bij op http://www.janenmarcella.nl. Hier houden we al onze grotere reizen en korte trips bij.
Reisverslagen van New York en Florida, West Amerika en Oost Canada op ons reisblog: http://www.janenmarcella.nl
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

wij hebben in 2009 deze route gemaakt

Toronto - Kingston - Montreal - Grandes Piles (NP La Mauricie) - Saint Gédéon (Lac St Jean) - Tadoussac - Quebec - Montreal

Vanuit Toronto hadden we ook de Niagara falls bezocht.
Kingston: de 1000 Islands tour gedaan, is de moeite. tocht met ouderwets treintje was leuk en goede gids
Tadoussac: walvissen spotten: was leuk.

In Quebec moet je een beetje geluk hebben om engels te kunnen spreken.
Montreal is geen probleem.
justmars
Amerika-ontdekker

Bericht door justmars »

We zijn inmiddels terug, het was een heerlijke fijne reis! http://jvfoto.nl/reisblog/verre-reizen/ ... isverslag/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer