Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisje LA, HONOLULU en LV

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reisje LA, HONOLULU en LV

Bericht door Arlette »

Mijn man en ik willen in 2013 voor ons 25-jarig huwelijksjubileum een 2de tripje naar de USA doen. Het plan is om dit in mei volgend jaar te doen maar (door de veranderingen die er op til zijn op mijn werk en het feit dat mijn man misschien ook niet in mei mag verlof nemen), ons reisje zou ook in juli of augustus door kunnen gaan, daar zijn we nog niet uit dan. Maar gaan zal ik en dan is dit mijn reisschema dat ik in mijn hoofd had.

Dag 1 : vlucht BRU ==> LAX
Dag 2 : LA met de Walk of Fame, Grauman's, ... de typische bezienswaardigheden (hop on hop off toer)
Dag 3 : LA naar Santa Monica en Venice Beach (ik wilde dit op beide dagen doen via Starline Tours en in Santa Monica een fiets huren naar Venice Beach of is dit al wandelend te doen?)
Dag 4 : LAX ==> HNL (hotel in Waikiki aan het strand, de typische drukte van zo'n badplaats nemen we er bij)
Dag 5 : HNL : Eilandtoer met of zonder Pearl Harbour (weet ik nog niet, is het voor ons vlamingen interessant genoeg, ook omdat mijn man geen engels kent?)
Dag 6 : HNL : op en af Diamond Head en misschien nog Waikiki Aquarium (huren we misschien een fiets voor als vervoer)
Dag 7 : HNL : Sea Life Center : ik wil heel graag kennismaken met dolfijnen (er naartoe met het openbaar vervoer)
Dag 8 : 's avonds : luau, lijkt me ook wel leuk
Dag 9 : ??? (dagje luieren en shoppen??)
Dag 10 : HNL ==> LAS (ik wil graag een hotel ergens vooraan op de strip : het New York New York of Monte Carlo, ...)
DAG 11 : LV : striphotels bekijken (ik dacht de ene kant te voet heen en dan nadien met de bus terug)
Dag 12 : LV : een dagje naar de Grand Canyon met een bustoer (heb via het forum een leuke tip gekregen)
Dag 13 : LV : de andere kant van de strip de hotels bekijken (en dus "heen" met de bus en te voet terug)
Dag 14 : LAS ==> BRU

Dit is dus het plan, we willen in Oahu vooral zee, zon, ... op ons gemakje, dus niks extra inspannend, genieten van ons tweetjes.
Een auto huren in LA en LV zijn we niet van plan omdat mijn man dat dus niet ziet zitten.
Ik weet dat we op zo'n korte tijd niet alles zullen kunnen doen of zien maar dit zijn zowat nog de drie plaatsen in de VS die ik zeker wel graag wil bezoeken. (Het allerliefste ging ik er wonen maar dat is een ander topic :lol: )
Tips en wijze raad zijn natuurlijk altijd welkom ...
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reisje LA, HONOLULU en LV

Bericht door jolanxyz »

Geen auto in LA? Dat zal je tegen gaan vallen. Het openbaar vervoer in die stad is niet best. En op Hawaii is een autootje om het eiland rond te tuffen, is niet verkeerd. Als je je in Las Vegas beperkt tot de Strip dan heb je geen auto nodig, maar wil je een dagtocht maken naar de Hooverdam, outlets etc. dan is ook hier een auto handig. Een auto geeft je toch wat meer vrijheid dan georganiseerde trips of het beperkte openbaar vervoer. Waarom wil je man niet in de VS rijden? De meeste auto's hebben er automaat en er zijn maatschappijen die je een auto verhuren met navigatie (of als je al een losse navigatie hebt, koop een kaartje voor de VS er voor). Met name L.A. is druk, maar toch is het er relaxter rijden in de spits als rond Antwerpen of in Brussel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zeker goed bedenken of je echt geen auto wilt huren. Als je naar de Grand Canyon wilt zou ik daar zeker met de auto naar toe gaan en er ook een nacht blijven. Zo'n bustocht is doodvermoeiend (5 uur heen en 5 uur terug zonder stops) en je ziet nagenoeg niets van het park. Als je met de auto gaat en er blijft overnachten kun je de mooie uren vóór zonsondergang en na zonsopgang meemaken, en je zou dan kunnen eindigen in Phoenix; dan hoef je niet meer dezelfde weg terug te rijden, het is een mooie route, en korter dan naar Las Vegas.

Marianne
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Ik heb mijn man al een paar keer gevraagd om toch te overwegen om in LA auto te rijden maar ik blijf op een njet stoten. De reden daarvoor weet ik niet echt. Misschien ook omdat, bij een eventueel ongeval of zo, hij zich niet kan verwoorden in het engels en de nodige rompslomp dat dit dan mee zou brengen... En natuurlijk is een auto huren ook weer een extra kost tov een HO/HO toer. En anderzijds denk ik dan weer om het eens uit te testen met bv de Star Line hop on hop off om te kijken of het wel doenbaar zou kunnen zijn (voor andere reizigers die ook geen auto willen gebruiken in LA) Dan zijn wij de testdummies :lol:
Voor Oahu zou ik wel overwegen om een paar dagen een auto te huren en dan ook zelf te rijden maar daar ben ik ook nog niet zeker van. Het zou dan inderdaad wel leuker zijn om hier en daar te stoppen en dan zelf meer een eiland toer te doen zonder rekening te moeten houden met de op en afstap van de bus of zo. Ach, we geraken er zo ook wel hoor, daar niet van. En dan heb ik liever een ontspannen ventje dan eentje die zich toch druk gaat maken in het verkeer want dan werkt dit weer op mij door :mrgreen: En het moet een romantisch reisje zijn hé :oops:
Ik heb nog even tijd dus ik kan het nog wel eens gaan bekijken. :thumbup:
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Heb jij geen rijbewijs? Anders kan jij toch rijden?
Zowel in Las Vegas als op Oahu hadden wij geen auto. Oahu waren wij alleen voor strand en we hebben één dag een eilandtour gedaan. Als je meer van het eiland wilt zien is een auto misschien handig. In Las Vegas hebben wij echt geen auto nodig gehad. Naar een outlet of naar Fremont Street deden we met een taxi.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Heb jij geen rijbewijs? Anders kan jij toch rijden?
Ja, ik heb wel een rijbewijs en inderdaad op Oahu zou ik het zelf eventueel nog overwegen om zelf ook te rijden maar LA schrikt ons allebei blijkbaar toch om de één of andere reden af. (misschien vroeger teveel naar CHiPS gezien of andere films :oops: )
De meeste auto's hebben er automaat
daar hebben we ook nog nooit mee gereden maar dat zou waarschijnlijk niet echt het punt zijn. En ook het feit dat volgens jullie LA relaxter rijd dan Brussel of Antwerpen in de spits, kan mijn man blijkbaar niet overtuigen. En dus zoek ik dan toch maar zoveel mogelijk manieren die ons ook zullen brengen waar ik zijn wil.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik vind het in LA en omgeving relaxter rijden dan in het drukke verkeer van Honolulu, maar beiden zijn toch minder uitdaging dan het verkeer in de randstad in Nederland. :shock:
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Oké, jullie hebben mij al wel overtuigd maar mijn man is een moeilijker te overtuigen persoon, ik weet dus ook niet waarom hij niet wil en als ik het hem vraag zegt hij steeds gewoon van "geen denken aan" en dus vraag ik het maar niet teveel. Ik heb nog wel een tijdje om tot een besluit te komen. Maar waar ik ook benieuwd naar ben : ik hoor van andere mensen dat de kruispunten en dan vooral de verkeerslichten anders zijn dan hier; dat de lichten achter het kruispunt staan en dit dus in tegenstelling tot hier in België (en Nederland). Is dit moeilijker rijden omdat je het niet op tijd zou gezien hebben misschien en is dit in heel de USA hetzelfde of verschilt dit van staat tot staat? En als ik een auto zou huren welke verzekeringen en andere voorwaarden en zo moet ik zeker hebben en waar zou ik dan moeten opletten? Ik weet ik kan dit vinden in het topic van vervoer in en naar de VS maar dit is ondertussen al zo groot geworden, dat ik het hier ook al maar even vraag.
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door clo »

Hey Arlette,
Ik vroeg mij af of het echt LA moet zijn, waarom vlieg je niet naar San Francisco of San Diego ?
Deze 2 steden zijn veel beter te voet of zelfs met de fiets te bezoeken, dan hoef je geen auto te huren.
In SFO huurden we vorig jaar een fiets en reden over de golden gate bridge, je kan een ganse dag rondwandelen of het openbaar vervoer nemen en dan heb je al heel wat van deze prachtige stad gezien.
Ik las dat je ev dolfijnen wou zien kan prima in San Diego Sea World.
Wij verbleven vorig jaar 3 dagen in Honolulu daar is ook alles prima te voet te doen, we hadden daar geen auto gehuurd. Pearl Harbour zou ik zeker (ook als Vlaamse) bezoeken , er zijn genoeg georganiseerde bustrippen met gids te vinden ter plaatse. In Pearl Harbour mag je vrij zonder gids rondlopen. Een stuk 2de wereld oorlog geschiedenis, even indrukwekkend als de stranden in Normandië. Wij hadden aansluitend nog een rondrit in Honolulu downtown dat was ook best interessant.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Grtjs
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Ik vroeg mij af of het echt LA moet zijn, waarom vlieg je niet naar San Francisco of San Diego ?
Moeten eigenlijk niet hoor maar ik wil wel absoluut de Walk of Fame doen en op zoek gaan naar de sterren en handafdrukken van mijn idool. En ook Santa Monica en Venice Beach (muscle beach) had ik wel es graag bekeken. En ja San Francisco zat ook eerst in de planning maar dan had ik ook weer op zoek gegaan naar vervoer tussen SF en LA en dan kom ik weer op die auto uit :oops: die mijn man niet wil (of nog een vlucht meer) en dan lijkt het alsof we niets anders doen dan in en uitchecken :)
Pearl Harbour zou ik zeker (ook als Vlaamse) bezoeken , er zijn genoeg georganiseerde bustrippen met gids te vinden ter plaatse. In Pearl Harbour mag je vrij zonder gids rondlopen
@ Clo, hadden jullie ook een georganiseerde bustrip hiervoor en mag ik misschien vragen dewelke jullie hadden? Want ik was dit ook van plan hoor met zo'n organisatie en dan er nog een eilandtoer bij te nemen. Maar mijn man spreekt dus geen letter engels en dus moet ik extra opletten dat ik alle instructies volg (zoals op tijd terug aan de bus ... stel je voor dat ze ons ergens vergeten :cry: )
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je niet naar Grand Canyon NP wil rijden zou ik een vlucht ernaar toe nemen (ca 8 uur heen en terug)met bezoek aan de rim) Dat is wel duurder dan een bus maar je wil toch niet 10 uur in een bus zitten? Verwar de vluchten naar het National Park niet meer de helivluchten naar Grand Canyon West. Helis gaan niet naar het National Park.
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door clo »

@ Clo, hadden jullie ook een georganiseerde bustrip hiervoor en mag ik misschien vragen dewelke jullie hadden? Want ik was dit ook van plan hoor met zo'n organisatie en dan er nog een eilandtoer bij te nemen. Maar mijn man spreekt dus geen letter engels en dus moet ik extra opletten dat ik alle instructies volg (zoals op tijd terug aan de bus ... stel je voor dat ze ons ergens vergeten :cry: )
Hey Arlette,
Wij hadden die busrit geboekt via een Groupon-actie en dit was de Honolulu City Tour bij VIP Transportation . In Waikiki zelf zijn er echter genoeg standjes waar je onmiddellijk die tours kan reserveren.
De tour begon toen ze ons kwamen oppikken in ons hotel Hawai Prince Hotel waar we verbleven,we reden dan door naar Pearl Harbor. Ondertussen kregen we (weliswaar Engelstalige) uitleg over hetgeen we te zien gingen krijgen. De tickets worden ter plaatse uitgedeeld, dus daar moet je niet voor aanschuiven.
Pearl Harbor is zo te zeggen verdeeld in 2 delen; 1 deel waar je vrij in kan rondlopen met museum, onderzeeër die te bezoeken is enz.. en dan 2 het eigenlijke memorial waar je met een boot naartoe wordt gebracht. Op jouw ticket staat het tijdstip vermeld wanneer je het 2de deel kan bezoeken. Je krijgt eerst een film te zien over wat vooraf ging aan de aanslag op Pearl Harbor en dan voert een overzet jou naar het USS Arizona Memorial. Dat is een monument dat bovenop de gezonken USS Arizona is gebouwd. Best indrukwekkend. Je kan dus overal vrij rondlopen zonder de gids en die zegt vooraf duidelijk wanneer je terug aan de bus moet zijn.
Het 2de deel van de busrit gaat door downtown Honolulu ondertussen vertelt de gids jou wat je ziet en wat over de geschiedenis van Hawaii. Wij reden via de punchbowl cemetery met een mooi uitzicht op Diamond Head en Waikiki; dan via de city hall met standbeeld van pater Damiaan naar het Iolani Palace,voor het ‘Iolani Palace’ staat het standbeeld van ‘King Kamehameha’ en er achter het oude gerechtsgebouw ( dit beeld ken je misschien van de serie Hawaii Five O).
Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes
Claudine
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je wel Claudine voor je informatie, daar heb ik dus wat aan. :thumbup: Ik wilde namelijk Pearl Harbour overslaan maar mijn man wil het blijkbaar toch wel es bekijken en dus plan ik maar een rondrit met Pearl Harbour erbij. Ik had wel eerder gedacht aan een toer van het eiland na het bezoek aan Pearl Harbour. Maar dat kan ik nog wel es bekijken. Ik ga in ieder geval jou tip al apart op de pc opslaan om zeker niks te vergeten. :wink:
Buurvrouw
Amerika-ontdekker

Bericht door Buurvrouw »

Wij hebben deze reis ook gemaakt, maar dan in een andere volgorde:
We hadden een fly 'n drive. Gestart in LA, daarna naar de Grand Canyon, toen doorgereden naar LV en terug naar LA. Dit hebben we in ongeveer een week gedaan. Er zitten lange stukken tussen, maar wij vonden dat niet erg. Met de bus zul je er wel nog veel langer over doen.
Daarna zijn we van LA naar Maui gevlogen en hebben we daar nog een week doorgebracht. Van daaruit terug naar Amsterdam.
Het rijden in Amerika was echt stukken relaxter dan in Nl. En de weg is zo makkelijk te vinden (en dat voor iemand die zelfs met TomTom nog verdwaald :oops: )
Wij hebben toen bij exit-reizen geboekt en zijn daar erg goed geholpen.
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

Hallo buurvrouw,
Hoe was het rijden in LA?
Wij gaan over een aantal weken naar daar.
Groeten Cindy
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Pearl Harbor is zo te zeggen verdeeld in 2 delen; 1 deel waar je vrij in kan rondlopen met museum, onderzeeër die te bezoeken is enz.. en dan 2 het eigenlijke memorial waar je met een boot naartoe wordt gebracht. Op jouw ticket staat het tijdstip vermeld wanneer je het 2de deel kan bezoeken. Je krijgt eerst een film te zien over wat vooraf ging aan de aanslag op Pearl Harbor en dan voert een overzet jou naar het USS Arizona Memorial. Dat is een monument dat bovenop de gezonken USS Arizona is gebouwd. Best indrukwekkend. Je kan dus overal vrij rondlopen zonder de gids en die zegt vooraf duidelijk wanneer je terug aan de bus moet zijn.
Er is nog een 3e deel, waar je ook met een busje naartoe moet. Daar kan je op een slagschip (USS Missouri) rondwandelen en er is een 2e museum met vliegtuigen (Pacific Aviation Museum). Zie onze foto's van Oahu met Pearl Harbor in het begin: http://qbic.smugmug.com/Travel/Hawaii-2 ... 300_h9qrmW
Ik had wel eerder gedacht aan een toer van het eiland na het bezoek aan Pearl Harbour.
Dat lijkt me niet zo haalbaar. Met Pearl Harbor ben je toch wel tot na de middag zoet. Om dan nog rond het eiland te gaan rijden, in een bus.. :(

Tip: elke vrijdagavond is er vuurwerk vlak voor de Hilton Hawaiian Village.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer