Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Informatie gevraagd over het rijden van de Route 66.
Informatie gevraagd over het rijden van de Route 66.
Hallo,
Wij zouden graag de route 66 willen rijden ( met de auto ), of wordt dit een gepuzzel omdat er toch wel veel stukken ontbreken..
b.v.d voor de info.
Intruder
Wij zouden graag de route 66 willen rijden ( met de auto ), of wordt dit een gepuzzel omdat er toch wel veel stukken ontbreken..
b.v.d voor de info.
Intruder
Laatst gewijzigd door markro op 04 mar 2012, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Route 66
Er zijn al vele topic gewijd aan Route 66 en diverse forumleden hebben 'm al eens gereden (waaronder ondergetekende
)
Kijk eens bij Andere regio's/interregionaal/Canada (daar hoort deze vraag ook thuis). Verschillende topics gaan daar over Route 66 en wat daar bij komt kijken.
Roland
Edit: zie dat topic in juiste forum gezet is.

Kijk eens bij Andere regio's/interregionaal/Canada (daar hoort deze vraag ook thuis). Verschillende topics gaan daar over Route 66 en wat daar bij komt kijken.
Roland
Edit: zie dat topic in juiste forum gezet is.

Re: Informatie gevraagd over het rijden van de Route 66.
Kijk eens op http://www.rte66.nl/ of http://www.historic66.com
Hoe lang wil je gaan en welke tijd van het jaar? Ga je alleen, samen of met kinderen? Ooit eerder in de Usa geweest?
Yeehaw
Hoe lang wil je gaan en welke tijd van het jaar? Ga je alleen, samen of met kinderen? Ooit eerder in de Usa geweest?
Yeehaw
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon vlak bij route 66 en Coyote en Yeehaw hebben mij reeds weten te vinden in het verleden
Yeehaw
We gaan 4 weken van 1 september tot 28 september.....we zijn de afgelopen 3 jaar de maand september in de US geweest....en reizen met z'n tweeën....
We gaan 4 weken van 1 september tot 28 september.....we zijn de afgelopen 3 jaar de maand september in de US geweest....en reizen met z'n tweeën....
4 weken is geweldig voor een dergelijke route en geeft je ook tijd om wat langer in plaatsen te verblijven. Ik zou geen overnachtingen plannen tenzij je naar bv Grand Canyon NP wil. R66 laat zich het best verkennen als je "randomly" reist. IK zou ook zeker enkele dagen Chicago aanbevelen.
Chicago zijn we afgelopen september al een paar dagen geweest is in een heel mooie stad... Grand Canyon zijn we 2 jaar geleden geweest....maar zal mij eens in de route verdiepen..heb me even aangemeld voor de nieuwsbrief van http://www.rte66.nl ( blijven we van e.e.a op de hoogte ).....Maar we gaan a.s. vrijdag eerst even 10 dagen naar Dubai....In ieder geval bedankt voor de info....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een maand naar Amerika, 10 dagen Dubai..... lekkerrrrrrr!!

Aangezien er geen "één" Route 66 zal het wel puzzelen worden denk ik. Op veel plekken moet je een keuze maken welk tracé je gaat rijden, deze kunnen vlak bij elkaar liggen maar op sommige stukken, bijv. Santa Fe Loop, kan het echt een enorme andere route zijn.
Het is dus wel belangrijk dat je je van tevoren verdiept in de route. De site van Rte66.nl toon één route maar slaat enkele van mijn favoriete stukjes van Route 66 totaal over op de kaartjes (bijv. stukje ten westen van ABQ en een stuk door de bossen van Flagstaff naar Williams worden "overgeslagen"). De site waarop alle stukjes Route 66 te zien zijn door de jaren heen is http://www.stjo66.de/. Dit zijn echter schematische kaartjes dus voor onderweg is het niet heel handig.
Een must have is de Route 66 EZ guide (ISBN 0970995164).
Andere goede boeken om aan te schaffen zijn:
- Route 66 the Mother Road - Michael Wallis
- Route 66 Adventure Handbook: Turbocharged Fourth Edition - Drew Knowels
- Route 66 Dining & Lodging Guide
boeken met duizende fotos wat je onderweg tegen kunt komen:
- Images of 66 Volume 1 - David Wickline
- Images of 66 Volume 2 - David Wickline
Veel mensen die Route 66 hebben hebben achteraf het gevoel dat ze graag wat meer tijd hadden gehad. Neem dus lekker de tijd! Ik zou ook niet te veel vastleggen voor onderweg als je niet in het hoogseizoen gaat. Laat je verassen.
Laat de MCdonalds, Burger Kings etc en de saaie Motelketens eens links liggen, ga terug in de tijd en eet bij klassieke diners en slaap in klassieke motels met mooie Neonlichten als Wigwam Motel, Munger Moss, Blue Swallow, Desert Hills voor het echte Route 66 gevoel
Het is dus wel belangrijk dat je je van tevoren verdiept in de route. De site van Rte66.nl toon één route maar slaat enkele van mijn favoriete stukjes van Route 66 totaal over op de kaartjes (bijv. stukje ten westen van ABQ en een stuk door de bossen van Flagstaff naar Williams worden "overgeslagen"). De site waarop alle stukjes Route 66 te zien zijn door de jaren heen is http://www.stjo66.de/. Dit zijn echter schematische kaartjes dus voor onderweg is het niet heel handig.
Een must have is de Route 66 EZ guide (ISBN 0970995164).
Andere goede boeken om aan te schaffen zijn:
- Route 66 the Mother Road - Michael Wallis
- Route 66 Adventure Handbook: Turbocharged Fourth Edition - Drew Knowels
- Route 66 Dining & Lodging Guide
boeken met duizende fotos wat je onderweg tegen kunt komen:
- Images of 66 Volume 1 - David Wickline
- Images of 66 Volume 2 - David Wickline
Veel mensen die Route 66 hebben hebben achteraf het gevoel dat ze graag wat meer tijd hadden gehad. Neem dus lekker de tijd! Ik zou ook niet te veel vastleggen voor onderweg als je niet in het hoogseizoen gaat. Laat je verassen.
Laat de MCdonalds, Burger Kings etc en de saaie Motelketens eens links liggen, ga terug in de tijd en eet bij klassieke diners en slaap in klassieke motels met mooie Neonlichten als Wigwam Motel, Munger Moss, Blue Swallow, Desert Hills voor het echte Route 66 gevoel

Hallo,
Bedankt voor de info...heb de diverse boekjes besteld...en de tickets en auto zijn inmiddels ook geregeld....we vliegen 30 augustus naar Chicago....en vliegen 29 september vanaf Las Vegas weer terug.....Dus de voorpret kan beginnen...
Bedankt voor de info...heb de diverse boekjes besteld...en de tickets en auto zijn inmiddels ook geregeld....we vliegen 30 augustus naar Chicago....en vliegen 29 september vanaf Las Vegas weer terug.....Dus de voorpret kan beginnen...
Ik heb nog een vraag, welke simkaart met databundel kan ik het beste aanschaffen ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2132 Weergaves
-
Laatste bericht door Schmitzcuracao
-
- 14 Reacties