Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis osmleerdam: USA/Canda

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Reis osmleerdam: USA/Canda

Bericht door osmleerdam »

Hey,

Samen met een goede vriend van mij zijn wij van plan een roadtrip te maken van de zomer door het noord-oosten en een stukje Canada. We hebben tickets reeds geboekt en vliegen op New York op 5 Augustus en zullen de 27e Augustus vanaf hier ook weer richting Nederland vertrekken. Ons plan was om van de 5e tot 20e een auto te huren en een mooie roadtrip te maken en om dan de laatste week New-York uitgebreid te bezoeken.

Als roadtrip hadden wij de volgende route in gedachte: (Zie onderaan dit bericht het google-maps overzicht)
New-York
Atlantic-city
Washington DC
Columbus
Ideanapolous
Chicago
Detroit
Toronto
New York

De auto wilden we via hertz boeken en hebben in de goedkoopste catagorie de keuze uit de Nissan Versa en Chevrolet Aveo.

Als onervaren USA-reizigers zo ik graag kritiek op/aanmerkingen op dit reisplan krijgen. Ook vraag ik me af of het toegestaan is het kleine stukje Canada wat wij willen maken mee pakken omtrent de huurauto. Mag je zomaar met een huurauto de grenzen van de VS over? Heeft iemand daarnaast nog tips over de keuze van de auto? Ik heb al veel gelezen op dit forum en weet dat mensen er hier verstand van hebben.

Met Vriendelijke Groet,
Mark

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&dirflg=d
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: USA/Canda

Bericht door DVDGuy »

Je mag over het algemeen met een in de USA gehuurde auto naar Canada.

De reis op zich is qua rijden, in mijn ogen goed te doen, maar wat willen jullie gaan doen?
Waar liggen je interesses?
Wil je alleen de genoemde steden bezoeken?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Heb je al via usareisen.de gekeken of de huurauto daar goedkoper is? Met 'n auto van National die ik in Canada huurde mocht ik gewoon de USA in, dus neem aan dat omgekeerd ook gewoon mag.
osmleerdam
Amerika-ontdekker

DVDGuy schreef:Je mag over het algemeen met een in de USA gehuurde auto naar Canada.

De reis op zich is qua rijden, in mijn ogen goed te doen, maar wat willen jullie gaan doen?
Waar liggen je interesses?
Wil je alleen de genoemde steden bezoeken?
Wij gaan vooral om een impressie te krijgen van de "AMERICAN WAY OF LIFE". We willen de beroemde steden bezoeken maar ook veel tussenstops maken in kleine dorpjes om typische amerikaanse dingen te bezoeken. Voor de natuur komen wij in mindere maten al laten wij de Nigaria Falls niet links liggen.
elninjoo schreef:Heb je al via usareisen.de gekeken of de huurauto daar goedkoper is? Met 'n auto van National die ik in Canada huurde mocht ik gewoon de USA in, dus neem aan dat omgekeerd ook gewoon mag.
Zijn al de andere maatschappijen te vertrouwen? Van hertz weet ik dat het internationaal bekent is, van andere hoor je vaak dat er nog extra kosten in rekening worden gebracht of dergelijke.

Bedankt voor jullie reactie's
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Usareisen is de site die op dit forum het meest genoemd wordt als voordeligste en betrouwbaar. Ik heb dankzij dit forum inmiddels 2 keer mijn auto via die site gehuurd. De eerste keer bij Alamo, de 2e keer bij National. USAreisen biedt gewoon diverse bekende verhuurders aan (ook Hertz) maar die viel voor mijn doel elke keer af (maar 28 dagen achter elkaar mogelijk en/of duurder)
osmleerdam
Amerika-ontdekker

elninjoo schreef:Usareisen is de site die op dit forum het meest genoemd wordt als voordeligste en betrouwbaar. Ik heb dankzij dit forum inmiddels 2 keer mijn auto via die site gehuurd. De eerste keer bij Alamo, de 2e keer bij National. USAreisen biedt gewoon diverse bekende verhuurders aan (ook Hertz) maar die viel voor mijn doel elke keer af (maar 28 dagen achter elkaar mogelijk en/of duurder)
Hoe zit het bij deze maatschappijen met eigen risico en andere extra kosten?

Verder zijn wij 21 ten tijde van onze reis. Bij Hertz zouden wij 10$ per dag extra moeten betalen, weten jullie toevallig hoe dat bij de andere zit?
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Re: Reis osmleerdam: USA/Canda

Nog tips/verbeteringen op ons reisschema?
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Hoe ben je er aangekomen dat je maar $ 10,- per dag extra zou moeten betalen?

Als ik op de site van Hertz USA kijk, zie ik het volgende:

On most rentals the minimum age is 25 without an additional Age Differential Charge, and 20 with an additional Age Differential Charge.

Age Differential Charge Policy
Hertz will rent selected car class vehicles (Prestige Collection and some other models excluded) to customers who are age 20-24 with the following per day Age Differential Charge in addition to the normal rental rate.

Economy Car, Compact Car, Special Crossover All Wheel Drive, Special Four Wheel Drive, Intermediate Car, Intermediate Sport, Standard Car, Standard Sport, Economy Special, Special Four Door, Intermediate Car Hybrid, Fullsize Car, Fullsize Sport, Premium Car, Luxury Coupe, Special Sport - USD 15.00 per day.

All other vehicles (Prestige Collection and high performace cars, such as but not limited to Corvettes, excluded) - USD 25.00 per day.

In the state of New York Hertz will rent to customers 18 to 21 years old with the following per day Age Differential Charge in addition to the normal rental rate.

Economy Car, Compact Car, Intermediate Car, Standard Car, Standard Wagon, Fullsize Car USD 41.00 per day.
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Ik heb dit van Hertz zelf gehoord na een belletje. Ligt aan wat voor auto je neemt. De goedkoopste auto's waren maar10$ extra. Zal dit geen 10 zijn maar 40. Dan zullen we alsnog gaan. Dus in principe geen probleem.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Persoonlijk zou ik met zo'n roadtrip niet in een goedkope categorie (lees: kleinere auto) willen rijden, maar eerder een een SUV. En zoals gezegd kom je vaak het goedkoopst uit bij usareisen.de (ook in combinatie met het 'onder de 25 jaar' tarief. Usareisen is erg betrouwbaar! Zelf heb je al ervaring met Hertz, maar je bent op zoek naar info en tips, anders kom je niet op dit forum. Toch? :)
Wellicht kun je wat andere topics lezen over usareisen. Dan zul je zien dat heel veel mensen van dit forum daar huren.

Pikken jullie overigens ook nog wat pretparken mee? Je komt er namelijk een paar mooie tegen :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

osmleerdam schreef:Ideanapolous
Zo ongeveer de meest creatieve spelling van Indianapolis, die ik heb gezien ;). Bij jullie route vraag ik me af: waarom Ohio en Indiana? Gaan jullie daar speciale dingen doen? Columbus is best een ok stad, maar veel is er niet te beleven. Indianapolis ken ik niet, behalve de Indy 500. Ik zie Philadelphia ook niet in jullie rijtje staan, voor mij toch wel een veel interessantere stad, dan Columbus.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Indianapolis zijn wij in 1999 geweest en wij vonden dat inderdaad, vergeleken met de andere steden die jullie willen aandoen, niet de moeite waard; het circuit van de Indy 500 tijdens de trainingen voor de Indy 500 daarentegen was een geweldige ervaring; jammer dat het bijna de hele tijd regende.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer