Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfel over twee routes!! Graag advies!!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
G&M
Amerikafan

Twijfel over twee routes!! Graag advies!!

Bericht door G&M »

Hallo.

Wij willen heel grag volgend jaar augustus een ong. 20 daagse rondreis gaan maken in West Canada. Nu zijn we aan het twijfelen welke route we het beste kunnen nemen en vanuit waar onze reis begint Calgary of vanuit Vancouver.

Vanuit Calgary was ons idee:
Dag1: Amsterdam - Calgary
dag 2: Calgary- Banff
dag 3: Banff
dag 4: Banff - Jasper
dag 5: Jasper
dag 6: Jasper- Clearwater
dag 7: Clearwater ( Wells Gray Nat. Park)
dag 8: Clearwater - Kamloops
dag 9: Kamloops - Whistler
dag10: Whistler
dag 11: Whistler - Sechelt
dag 12: Sechelt - (via Powell River) Comox
dag 13: Comox - Tofino
dag 14: Tofino
dag 15: Tofino - Victoria
dag 16: Victoria
dag 17: Victoria - Vancouver
dag 18 Vancouver
dag 19: Vancouver
dag 20: Aankomst thuis

Vanuit Vancouver rondreis maken
dag 1: Amsterdam - Vancouver
dag 2: Vancouver
dag 3: Vancouver - Petinction
dag 4: Petinction - Revelstoke
dag 5: Revelstoke - Banff
dag 6: Banff
dag 7: Baff - Jasper
dag 8: Jasper
dag 9: Jasper - Clearwater
dag 10: Clearwater - Whistler
dag 11: Whistler - Powell River
dag 12: Powell River - Comox - Campbell River
dag 13: Campbell River - Tofino
dag 14: Tofino
dag 15: Tofino - Victoria
dag 16: Victoria
dag 17: Victoria - Vancouver
dag 18: Vancouver

Zoals je ziet heb ik een ongeveer route gemaakt. Bij de tweede optie Vancouver - Vancouver zouden we zo nog 1 a 2 dagen over hebben. Hoe deze waar in te vullen?

We willen graag een auto huren en dan graag verblijven in redelijke hotels, lodges, B&B's ed. We willen ook heel graag een whalewatchtour ( waar het beste te doen ??) doen en uiteraard zoveel mogelijk natuur en wildlife zien! Misschien toch nog iets langer in Jasper of Banff?

Vraag: is het stuk Vancouver via via naar Banff de moeite waard om te rijden? Wij houden beiden heel erg van natuur en wildlife, maar is dat hier ook te zien? We hebbn nl geen flauw idee en ik moet zeggen kan er ook redelijk weinig over terug vinden op forums? Of kunnen we toch beter dan de reis maken vanuit Calgary naar Vancouver?

Volgende vraag: hoe zit het met het huren van een auto in Calgary en deze inlevert in Vancouver. Zijn hier hoge kosten aan verbonden?

Mochten er mesnsen zijn met tips en ideeën wbt verblijplaatsen, routes, do's and dont's dan horen wij dit HEEEEELLL graag!!!

Alvast bedankt!

Groetjes G&M
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Twijfel over twee routes!! Graag advies!!

Bericht door vana »

Ik vind het allebei mooie routes, tenminste als je nog een dag of 2 bij de tweede route plakt. Die extra dagen zou ik bij Banff en Jasper plakken, daar is zoveel moois te zien. Je moet wel dropoff kosten betalen als je een one way neemt.

Wij hebben in 2008 een gedeelte van deze route gereden, zie onze site

Een hele mooie en informatieve site is van forumlid Ann die in Vancouver woont. Je kunt hem hier vinden/
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ok, veel vragen. Ik zal ze even doornemen.

Route 1 is de mooiste, want dan zit je gewoon het minste in de auto, terwijl je wel de meeste hoogtepunten ziet. Route 2 is echt een behoorlijke afstand bij elkaar, tel de dagafstanden maar 's op (bijv in Google Maps).

Er zijn twee soorten whalewatch tours: 1. die naar walvissen en 2. naar orka's. Voor walvissen kijken is Tofino je beste optie, orka's is het mooiste om vanuit Telegraph Cove te doen, daar zit Stubbs Island Whale Watching. Je zult dan vanaf Vancouver Island een iets andere route moeten doen. Vanuit Campbell River kun je ook orka's spotten, dan kunnen ze wat verder weg zitten. Vanaf Victoria kan ook, maar dan zijn ze echt ver weg.

Ja, met een one-way betaal je voor je huurauto dropoff kosten. Kijk en vergelijk op verschillende sites van auto-verhuur.
In Banff en Jasper kun je niet lang genoeg blijven, zoveel te zien en beleven. Even een hele mooie route:
- na aankomst direct door naar Canmore met 3 overnachtingen
- dan 3x Jasper
- vervolgens 2x Clearwater
- dan in één keer naar Whistler met 2 overnachtingen
- Telegraph Cove 2x
- Tofino 2x
- Victoria 2x
- Vancouver 3x

Veel rust en tijd om alles goed te bekijken. Voor overnachtingen en lodges: zie onze website. Hier vind je ook veel tips waar je de grootste kans hebt om grizzly-beren, zwarte beren en orka's etc te zien.

http://home.kpn.nl/marqu042/

Groet,
Ferry
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben voor aug - sept 2012 - 17 huurdage - gehuurd via usa-reisen.de en betalen 854 eur voor een mid size suv (hebben het duurste pakket genomen incl extra bestuurder en leeg inleveren). Daarboven op komt dan ter plekke nog eens 300 cad voor de one way fee tussen calgary en vancouver.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Yep.
Bij usareisen.de doen wij ook.
En altijd een midsize SUV met het duurste pakket, bevalt uitstekend. En bij vergelijken tussen sites komt hier altijd wel de voordeligste prijs uit...

Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

FerryM schreef:Vanuit Campbell River kun je ook orka's spotten, dan kunnen ze wat verder weg zitten. Vanaf Victoria kan ook, maar dan zijn ze echt ver weg.
Is niet onze ervaring. Wij hebben een whalewatching trip (orka's) gedaan vanaf Victoria, Vancouver Island en de orka's waren echt super dichtbij onze zodiac :wink:
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat freddy bedoelt dat je in victoria verder moet varen om tussen de orka's te komen.en niet de afstand tussen de orka en de boot, dat is ook altijd wat geluk hebben allicht.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Bij mijn autohuur (National via USAreisen.de) werd gezegd dat ik 300 dollar drop-off zou moeten betalen bij halen in Vancouver en inleveren in Calgary, maar uiteindelijk heb ik daarvoor NIETS hoeven te betalen. Wees wel op tijd, ik was 'n half uur later en moest gelijk 'n dag extra betalen.

Zou voor whalewatchen gaan in Port McNeill/Telegraph Cove. Daar vond ik 't heel mooi en veel whales gezien. Genoot zelfs zo van de omgeving dat ik de boottocht zelfs de moeite waard zou vinden als we geen walvissen hadden gezien. Campbell River ben ik doorheen gereden en vond 't er veel drukker uitzien dan waar ik zat, dus zou daar niet snel voor kiezen. In 't noorden heb je overigens meer walvissen, ook meer dan bij Tofino. Tofino is vooral mooi voor het regenwoud en mooie strandjes.

Whistler heb je bij goed weer aan 1 dag/nacht genoeg als je rond de middag aankomt. Dan kun je gelijk de Peak2Peak doen en de volgende dag weer door. De rit van Vancouver naar Whistler en 't eerste stukje na Whistler vond ik erg mooi, maar daarna krijg je 'n vrij saai stuk vond ik.

Clearwater heb ik niet gedaan, ik heb voor 'n ranch-stay gekozen in 100 Mile House. Voor Banff en Jasper beiden 3 nachten is ruim voldoende. De gletcher kun je onderweg doen en meertjes als Louise/Lorraine vanuit Banff.
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Iedereen bedankt voor de reacties!! Daar kunnen we wat mee!! :thumbup: We hebben in Amerika al een whalewatch tour gedaan en heel veel gezien maar nog geen orka's dus die zouden we heel graag willen zien. Volgens mij zitten die weer tussen Vancouver Island en het vaste land in. Tenminste als ik het goed begrepen heb.

Maar goed we gaan eens aan de slag met al jullie info. Mochten er nog meer tips of ideeën zijn, dan horen we die heel graag!!

Bedankt!!

Groetjes G&M
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Leuk om te logeren zijn de Pine Bungalows in Jasper. Rustieke cabins, vlak aan het water, in de natuur en toch nog dicht bij het centrum, wij hebben er veel elk gezien en prairiedogjes. Elke cabin heeft zijn eigen parkeerplaats en picknicktafel. Beste plaats waar wij gelogeerd hebben in Canada!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben een soortgelijke route in 2002 gedaan in Canada en wel vanaf Calgary naar Vancouver. Wij twijfelden ook voor welke richting we zouden kiezen maar de doorslag gaven de dropoffkosten. Op dat moment was het van Calgary naar Vancouver gratis nl en andersom niet. Je zou daar ook eens op kunnen letten. Bovendien waren de vluchttijden veel aantrekkelijker toen.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Vluchttijden KLM waren dit jaar super gunstig (14 uur vertrek in A'dam, 14 uur aankomst Vancouver) en vanuit Calgary ook weer rechtstreeks terug eind van de middag en aankomst de volgende ochtend.

Orka's zie je idd veel tussen Vancouver Island en 't vaste land en hoe noordelijker, hoe groter de populatie. Vandaar dus Port McNeill/Telegraph Cove.

En bij ophalen auto in Vancouver en inleveren in Calgary hoefde ik dus niks aan drop off te betalen, hoewel dat wél vermeld werd op de reservering dat het 300 dollar zou kosten.
Travel Berend
Amerika-newbie

Bericht door Travel Berend »

Lilo schreef:Leuk om te logeren zijn de Pine Bungalows in Jasper. Rustieke cabins, vlak aan het water, in de natuur en toch nog dicht bij het centrum, wij hebben er veel elk gezien en prairiedogjes. Elke cabin heeft zijn eigen parkeerplaats en picknicktafel. Beste plaats waar wij gelogeerd hebben in Canada!

Lilo
Eens! Naast de Pine Bungalows in Jasper kan ik ook The White Brick Inn aanbevelen. Ik heb in veel verschillende B&B's en hotels geslapen maar de White Brick had echt zo'n speciaal " iets". Klein maar erg gezellig. Ook hier kan je parkeren voor de deur!

Zie: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... berta.html
Afbeelding
Canada fan! Vorige reis door middel van camperhuur door Canada gereisd.

Reisverslag voor de reis ervoor: deel 1 en deel 2
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Patricia Lake bungalows is ook 'n prima plek in Jasper. En voor Banff kan ik Hidden Ridge resort aanbevelen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb in jasper de tekarra lodge geboekt voor volgende zomer, geen cabin maar een gewone lodge room... heb er goede reviews over gelezen en ook op de prijs gelet. Maar in jasper is alles duur!
willemijn67
Amerika-ontdekker

Bericht door willemijn67 »

hekkie schreef:Wij hebben een soortgelijke route in 2002 gedaan in Canada en wel vanaf Calgary naar Vancouver. Wij twijfelden ook voor welke richting we zouden kiezen maar de doorslag gaven de dropoffkosten. Op dat moment was het van Calgary naar Vancouver gratis nl en andersom niet. Je zou daar ook eens op kunnen letten. Bovendien waren de vluchttijden veel aantrekkelijker toen.
Mooi verslag Marjan! Hebben we veel aan.
Waar hadden jullie je auto geboekt? Ook nu zie ik calgary-vancouver 300 dollar drop off kosten...:S

dankje.

gr. willemijn
mariekesman
Amerika-newbie

Bericht door mariekesman »

Hoi allemaal,

Juli 2013 willen wij van Calgary naar Vancouver reizen. Nu zag ik op dit forum dat jullie dit via de site http://www.usareisen.de/ hebben gedaan. Als ik naar deze site ga en Calgary en Vancouver in typ dan geeft hij aan dat hij niet van deze plaatsen auto's kan verhuren. Hebben jullie dit ook gehad en heeft er misschien iemand een tip voor mij?
Dankjewel!!

Groetjes marieke
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Bovenin de donkerblauwe menubalk "Kanada" aanklikken en dan kom je op deze site: http://www.drive-canada.de/de/
mariekesman
Amerika-newbie

Bericht door mariekesman »

Het is gelukt, heel erg bedankt!!
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Hoi, kijk even op onze reisverslagensite.
http://members.ziggo.nl/thecollector/USA/Canada.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer