Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jdantuma: rondreis Chicago - San Francisco/Los Angeles

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jdantuma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis jdantuma: rondreis Chicago - San Francisco/Los Angeles

Bericht door jdantuma »

Op dit moment zijn mijn vriendin en ik ons aan het orienteren over de volgende vakantie. We zijn nog maar net terug uit Florida, maar al weer druk aan het filosoferen wat we de volgende vakantie willen gaan doen. Er zijn een aantal ideeen waarvan er 1tje is van Chicago via een aantal Parken en steden richting de West kust te rijden.

We hebben nu twee rondreizen gedaan in de VS. De eerste die we gedaan hebben was twee jaar geleden, LA - LA (LA, Grand Canyon, Antilope Canyon, Zion, Bryce, Las Vegas, Death Valley, Yosemite (2 dagen) San Francisco, Monterey, LA) in 23 dagen. En afgelopen maand, Orlando - Miami ( Orlando, Sarasota, Fort Myers, Everglades, Miami, Key West, Bahamas, Miami) in 19 dagen.

En nu dus 1 van onze ideeen: Chicago - San Francisco/Los Angeles.
Dit is het voorlopige voorstel. We staan helemaal open voor tips, ideeen, afraden etc. Als we bezienswaardigheden vergeten, laat het weten. Ook als ik dingen beter kan overslaan. En is het realistisch. We houden van rijden. Dus grote afstanden draaien we onze handen niet om. Zeker omdat je op die manier meer ziet dan wanneer je hetzelfde traject in het vliegtuig doet.

Afbeelding

Idee 1 (dagen | bezienswaardigheden):
1 | Amsterdam - Chicago
3 | Chicago
1 | Chicago - Sioux Falls of Mitchell (SD)
1 | Sioux Falls of Mitchell - Rapid City/Mount Rushmore
4 | Rapid City - Yellowstone NP (meerdere overnachtingsplekken?)
2 | Yellowstone NP - Rocky Mountain NP
1 | Rocky Mountain NP - Moab (Arches NP)
1 | Moab - Mexican Hat/Valley of the Gods/Moki Dugway (slapen in Bluff of waar?)
1 | Mexican Hat/Bluff - Monument Valley (waar slapen ? Page)
2 | Page - Las Vegas (1 of 2 nachtjes Strip, al eens eerder geweest)
1 | Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
2 | Mammoth Lakes - Yosemite NP (al eens eerder geweest)
3 | Yosemite NP - San Francisco

Dit is het maar/als/dan/of gebied:

Optie 1
1 | San Francisco - Amsterdam

Optie 2
1 | San Francisco - Monterey
3 | Monterey - Los Angeles (Paar film studios, echter ook al eerder geweest)
1 | Los Angeles - Amsterdam

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties, ideeen en tips. Alvast bedankt in ieder geval!

Jordy
jta
Amerika-expert

Re: Rondreis Chicago - San Francisco/Los Angeles

Bericht door jta »

hallo,

ik begrijp het waarschijnlijk niet goed want dit lijkt me een onwaarschijnlijke reis.

- vanaf aankomst in rapid city tot en met het bezoek aan yellowstone (inclusief ) 4 dagen ? voor de black hills heb je minstens 2 dagen nodig, dan 2 dagen richting yellowstone en minstens 2 dagen bezoek yellowstone = 6 ( vind ik absolute minimum, en dan nog voor veel zaken geen tijd )
- in 2 dagen van yellowstone naar rocky mountains + bezoek aan np, een park waar je ook minstens 2 dagen voor nodig hebt om te genieten van de wandelingen en de rust en de uitzichten.
- rijden van rocky mountains np naar moab en de volgende dag richting monument valley ? het werd hier al heel vaak geschreven : moab = 2 tot 4 dagen nodig.

hoe willen jullie al dat moois bezoeken ? vanop de uitzichtingspunten aan de parkings gaat het natuurlijk vlugger dan wanneer er wat gewandeld wordt. De black hills bv, je noemt mount rushmore. maar er is o;m. ook custer state park, wind cave, crazy horse, en de wandelingen/fietstochten die je kan doen.
Idem voor moab, er is zoveel meer te zien dan arches np, zowel in als buiten de nationale parken.

Jacques
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Oke, iig Laatste gedeelte hadden we al bedacht dat we dat niet gaan doen. Dus blijft het idee Chicago --> San Francisco.
Je kan natuurlijk nooit alles zien, dus moet je keuzes maken. Maar wat zou je me aanraden dan Jacques? Niks staat vast, aantal dagen niet, bestemmingen etc. Zelfs niet het begin of het eind. Hoewel Chicago wel graag aan willen doen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

de twee vorige trips die jullie deden zijn veel rustiger dan wat jullie nu van plan zijn ( 23 dagen voor de traditionele LA-LV-SF trip, dat is rustig aan). Om het schema op te stellen is de grote vraag : hoe bezoeken jullie de parken, hoeveel tijd willen jullie wandelen ? Jullie hebben al bryce en zion bezocht en weten dus hoe vlug/traag je die kunt bezoeken. Bryce : eventjes het amphitheater bekijken van bovenop de rim, ofwel een dagje diverse wandelingetjes maken. Dat is ook nu de vraag wegens mogelijke wandelingen in de black hills, in yellowstone, rond moab.

Moet je toch zeker rekening mee houden ( vind ik ):

- 2 dagen black hills
- 2 dagen yellowstone
- 2 dagen verplaatsing naar jackson hole en bezoek grand teton
- 2 dagen moab
- yosemite al geweest : 1 of 2 dagen
- chicago 3 dagen
- 2 dagen voor bryce-las vegas en volledig dag las vegas
- 3 dagen verplaatsing yellowstone naar rocky mountains en bezoek rocky mountains

zit je al aan 18 dagen en dit zonder de grote verplaatsingen, lijkt me niet te doen.

Vertrekkende vanuit Chicago zou je misschien moeten eindigen in Las Vegas, of wel vertrekken vanuit Denver en de traditionele Denver-Black HIlls-Yellowstone-Moab - Las Vegas en eventueel San Francisco doen.

Jacques
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

In bryce zijn we vorige keer een halve dag geweest. We zijn het hele park doorgereden aan het eind gestopt voor het mooiste uizicht en terug her en der gestopt en de navajo trail gelopen.

We zijn wel van het hoge tempo maar dat moet niet ten kosten gaan van dat we veel missen. Maar wederom je moet keuzes maken.

We zijn nog echt in de orientatiefase. Dus we weten nog erg weinig, maar vandaar dat we ons ook graag later adviseren.
Waarom zouden we drie dagen moeten nemen van Yellowstone naar Rocky Mt. NP? Is daar enorm veel te zien, of is het zo onherbergzaam?

En het aantal dagen staat niet vast.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

yellowstone - estes park is ongeveer 900 km, ik zou dat in 2 dagen doen en onderweg nog wat bezichtigen. plus 1 dag voor rocky mountains np, kan je de trail ridge road rijden en bewandelen. heb je nog geen tijd voor de vele andere wandelingen, 2 dagen rocky mountains np is zeker geen luxe.

het is maar hoe je een streek wil verkennen. tijdens onze voorlaatste reis hebben we drie dagen bryce en omgeving verkend, en 4 dagen het even verder gelegen kanab en omgeving. en we hebben zeker niet alles gezien. je kan natuurlijk van nationaal park naar nationaal park rijden, maar al de natuur die er tussenin ligt is zeker evengoed de moeite om tijd in te steken. en meestal veel rustiger.

Jacques
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Oke, eerste revisie :) ...

Afbeelding

Dit keer per dag.

1 | Amsterdam - Chicago
2 | Chicago
3 | Chicago
4 | Chicago - Sioux Falls
5 | Sioux Falls - Rapid City/Mount Rushmore
6 | Black Hills
7 | Rapid City - Cody
8 | Cody - Yellowstone NP
9 | Yellowstone NP
10| Yellowstone NP
11| Yellowstone NP - Grand Teton
12| Grand Teton - Rocky Mountain NP
13| Rocky Mountain NP
14| Rocky Mountain NP - Moab
15| Moab
16| Moab - Page (Moki Dugway/Monument Valley)
17| Page - Las Vegas
18| Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
19|Mammoth Lakes - Yosemite NP
20|Yosemite NP
21|Yosemite NP - San Francisco
22|San Francisco
23|San Francisco - Amsterdam

Ik ben al eens twee dagen in Yosemite geweest. Had zeker langer gekund, maar is ipv Yosemite niet Sequioa NP een beter alternatief voor ons?

Wat vind je hier van Jacques? Is dit beter te doen en genoeg tijd om meer te bekijken? Probeer Chicago en San Francisco te behouden zo je ziet (eigenwijs :))
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

niks eigenwijs, het is tenslotte jullie vakantie. een paar bedenkingen :

- logies black hills : zou in plaats van in de ,,stad" rapid city in een gezelliger dorpje logeren
- je hebt een goede halve dag voor grand teton, probeer een hele mooie wandeling uit te kiezen.
- rocky mountains np park zorgt voor veel kilometers en neemt drie dagen in beslag : rit van grand teton naar rocky mountains, bezoekdag, rit naar moab.
- page : lange rit van moab naar page en de dag daarop naar las vegas. dus : geen tijd om iets te zien/doen in page ( eigenlijk : waarom de kilometers naar page rijden als je er niks kan doen je kan zuidelijker blijven richting las vegas). tijdens die dag bezoek je monument valley op het slechts mogelijke tijdstip, namelijk in het midden van de dag of in de vroege namiddag. dus geen schaduw, geen mooi licht. Monument Valley zal zeker nog spectaculair zijn maar toch niet zo mooi als op al die gekende posters.
- yosemite of sequoia : je bent al 2 dagen in yosemite geweest en ik ben een sequoia np fan, dus ik zou voor sequoia np kiezen.
- natuurlijk zitten er nog enkele forse rijdagen in.

moest je rocky mountains laten vallen zou je 2 extra dagen krijgen : moab ? page ?. Persoonlijk zou ik dit doen, er is zoveel moois te zien ( buiten de parken) in de omgeving van bv page.

Jacques.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij verstandig om Rocky Mountain NP te laten vallen; zoals Jacques al zegt kost dat erg veel tijd en het stuk van Grand Teton naar RMNP is niet zo boeiend naar mijn idee. Ook is het jammer om zo snel door Colorado te moeten rijden. Daar kun je beter een andere keer eens meer tijd voor nemen zodat je nu meer tijd hebt voor Moab, Page, of voor een overnachting in MV en Dearth Valley.
Je zou ook een binnenlandse vlucht kunnen nemen van Chicago naar Denver, en dan via RMNP en South Dakota naar Yellowstone rijden.

Sequoia vind ik ook een goed plan. Trek er wel voldoende tijd voor uit, je moet daar echt wel eens de auto uit om het park te kunnen waarderen. En vergeet Kings Canyon niet; de Kings Canyon Scenic Byway is geweldig mooi. In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Marianne
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Wanneer is nog niet helemaal duidelijk. Liefst in juni. Of het najaar (september) misschien, weet alleen niet hoe het zit met sluiten van wegen en dergelijken wegens invallende winter. Wat is denken jullie de beste tijd .... pracht van de natuur, kosten van overnachtingen, drukte etc?

Yosemite OUT sequoia en kings canyon IN.
Ik zit nog wel een beetje in mn maag met Rocky Mountain NP. Wil het toch wel graag doen. Page heb ik al gezien, dus daar hoef ik niet perse weer tijd te besteden. Is Rocky Mountains wel een aanrader in het algemeen of wat is de algemene mening over dit park?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij zijn twee keer in Rocky Mountain National Park geweest en hebben daar lange wandelingen gemaakt. Een prachtig park. Maar in jullie route wel een heel eind rijden. De prachtige Trail Ridge Road in RMNP zou je kunnen vervangen door de Beartooth Pass bij Yellowstone. Het heeft wel wat van elkaar weg en doen qua natuurschoon niet voor elkaar onder. Daarnaast kun je meer tijd plannen in Grand Teton, ook hier kun je prachtige bergwandelingen maken, die zeker niet onderdoen voor de wandelingen in RMNP. De Teton Range is ook een onderdeel van de Rocky Mountains. Ik zou in deze route ook RMNP schrappen.
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Ik zou een aantal dagen kunnen toevoegen aan de reis om RMNP aan te kunnen doen. Of zou ik in dat geval ergens anders meer tijd aan toevoegen? 2 of 3 dagen extra lijkt me geen probleem. Moet er ook bij zeggen dat het rijden met een auto voor mij iets is wat ik ook geweldig vind. Dat is me in het LA, LV, SF rondje ook erg bevallen. Zie ook een boel. Lekker stoppen waar je wilt. Als het dan heuvelachtig wordt ben ik helemaal in mijn hum :thumbup:

Ik zie al dat ik op die Beartooth weg aan mn trekken kom. Geweldige plaatjes zeg! Krijg meteen zin om te gaan.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

extra dagen, wat een luxe....

volgens mij zeker :

1 dag moab
1 dag page ( anders niet naar page gaan)
eventueel moab-page in twee delen : moab -mexican hat, mexican hat - page. heb je de tijd om rond mexican hat een gevarieerde rondrit te maken ( moki, valley of the gods, de haarspeldbochten) en dan in de late namiddag naar monument valley.
een hele dag in grand teton zou ook formidabel zijn maar de extra dagen zullen niet uit de lucht blijven vallen vrees ik.

Jacques
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Nou ja niks staat nog vast. Dus of het nou 23 of 25 dagen zijn. Of 26, dat maakt allemaal niks uit. Eventueel dat ik er later op terug moet komen als de vluchten niet uit komen :-p ... Maar voorlopig kan het :thumbup:

Ik zag Page meer als slaap plaats. Aangezien er al geweest ben wilde ik niet langer blijven. Wil nu meer dingen doen die ik voorheen moest overslaan, zoals monument valley. Kan je dichterbij monument valley slapen dan?

Is Mexican Hat zo uitgebreid dat je daar een hele dag kan doorbrengen?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Mexican Hat : 1 straat, 1 benzinestation, een paar motels, enkele restaurants, en ....ahnee, dat is het. Maar komende van Moab heb je natuurlijk de natuur : moki dugway, the goosenecks, valley of the gods ( een mini monument valley), de hoed van mexican hat, monument valley. Komende van Moab ben je er dus wel een dagje mee bezig ( onderweg eventueel ook nog winkelen, een arch ).

Als Page alleen maar een slaapplaats is zou ik niet zo naar het noorden gaan maar bv in flagstaff slapen. heb je meteor crater, sunset crater, lava-fields, wupatki nm, enz.

Jacques
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Dat is misschien wel een goed idee inderdaad. Aangezien ik anders weer via Zion (niet verkeerd) naar Las Vegas zou rijden.
Echter als je nieuwe dingen kan zien, dan heeft dat natuurlijk onze voorkeur.
Dus richting Flagstaff, alwaar we naast de craters ook Sedona kunnen bezoeken. Daar kwam het de vorige keer ook niet van.

Kings Canyon Scenic Byway ziet er echt geweldig uit, dus dat willen we ook zeker gaan rijden.
Doordat we twee dagen hebben toegevoegd is er opeens heel wat mogelijk.
Ook omdat we RMNP achterwegen laten.

Versie 3, wat vinden we er van?

1 | Amsterdam - Chicago
2 | Chicago
3 | Chicago
4 | Chicago - Sioux Falls
5 | Sioux Falls - Mount Rushmore
6 | Black Hills
7 | Rapid City - Cody
8 | Cody - Yellowstone NP
9 | Yellowstone NP
10| Yellowstone NP
11| Yellowstone NP - Grand Teton
12| Grand Teton
13| Grand Teton - Salt Lake City
14| Salt Lake City - Moab
15| Moab
16| Moab - Flagstaff (Moki Dugway/Monument Valley)
17| Flagstaff (Meteor Crater/Sunset Crater/Sedona)
18| Flagstaff - Las Vegas
19| Las Vegas
20| Las Vegas - Death Valley - Sequoia NP
21| Sequoia NP
22| Sequoia NP - Kings Canyon NP (Kings Canyon Scenic Byway)
23| Kings Canyon NP - San Francisco
24| San Francisco
25| San Francisco - Amsterdam

Wat zijn goede slaap plaatsen bij:
Teton, Mount Rushmore, Sequoia NP en Kings Canyon NP?

Alvast bedankt!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

je kan niet overal ,,veel tijd" hebben en overal alles zien ( bv moab zal niet lukken) en dus is dit een prima route, ondanks enkele ferme rijdagen.

- de dag van las vegas naar sequoia via death valley: nooit gedaan, kan geen commentaar geven.
-moab - flagstaff : minpunt, monument valley rond de middag

logeren : sequoia np = three rivers, grand teton is jackson hole een mogelijkheid, black hills liefst een stadje/dorpje ( bv custer )

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Las vegas - Three rivers via DV is meer dan 8 uur rijden, zonder stops. Dat is wel veel. DV is schitterend om te overnachten, dan zie je het park met het mooiste licht. Geldt ook voor Monument Valley, daar zou een overnachting (bij Gouldings of the View hotel) mooi zijn.
Voor Sequoia is de eerste nacht in Three Rivers prima, maar voor Kings Canyon zou ik in het park gaan overnachten. Wij sliepen bij Grant Grove, zie ons 2006-verslag bij 3 en 4 augustus. Cedar Grove lijkt mij ook heel mooi.
Het is wel een volle route hoor, 2 dagen Yellowstone is weinig. Ook wat lange reisdagen.
Kijk ook eens naar ons 2004 verslag (South Dakota, Yellowstone) en ons 2008-verslag (Yellowstone, Moab), ook voor overnachtingsmogelijkheden.

Marianne
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Monument Valley is idd een minpunt. Zie even geen ruimte verder in het schema voor een extra nacht.
En de route Las Vegas, Death Valley, Sequoia is idd flink. 8 uur is behoorlijk zeker na een dagje Las Vegas :D.
Echter ook eens Los Angeles - Williams via Mojave gereden. Was ook lang, maar echt geweldig. Echt genoten achter het stuur. Van stad naar woestijn naar naaldbossen naar een echt route 66 dorpje. Zoveel verschillende dingen op 1 dag gezien, dat was echt top. Ook op redelijk wat plaatsen gestopt. Dus heb er nu ook wel vertrouwen in. Ook omdat ik Death Valley al eens eerder gezien had. Maar het zeker niet links wilde laten liggen als je enigszins de kans heb om er doorheen te rijden.

Bedankt voor alle suggesties voor overnachtingen! Ook bedankt voor alle andere hulp.

Dit is optie 1 voor ons. Ga nu nog wat andere idee belichten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer