Tot nu toe heb ik de volgende planning opgesteld: starten in SLC en eindigen in Las Vegas. Het idee om te starten in SLC is omdat ik gebruik wil maken van het vroege wakker zijn aan het begin van de vakantie. Ik heb nog geen overnachtingen geboekt, maar zag dat Yellowstone al een heel eind vol zat voor eind juni 2012...
Dag 1: BRU- SLC
Dag 2: SLC - Grand Teton (via Bear Lake)
Dag 3: GT - Yellowstone (hele dag GT o.a. Jenny Lake, bootttocht en hidden falls)
Dag 4/5/6 Yellowstone
Dag 7: Yellowstone - Big Horn
Dag 8: Big Horn - Rapid City/Custer
Dag 9/10/11 RC/Custer
Dag 12: RC/Custer - Estes Park
Dag 13: Estes Park
Dag 14: Estes Park - Glenwood Springs (via grand lake, evt. daar overnachten kan ook)
Dag 15: Glenwood Springs (of Bear Lake) via Colorado NM - Moab
Dag 16: Moab (arches)
Dag 17: Moab (omgeving Moab)
Dag 18: Moab - Page
Dag 19/20 Page
Dag 21: Page - Hualapai hilltop
Dag 22: Havasupai
Dag 23: Havasupai - Las Vegas
Dag 24: LV (moeten toch ook een keer shoppen
Dag 25: LV-BRU
Ter info: we hebben Yellowstone al een keer gedaan (2 dagen voor de high lights), dus we gaan nu echt voor het wat verder verkennen. Moab hebben we ook al een keer gedaan. In Arches ivm warmte alleen de fiery furnace tour en delicate arch gedaan. Nu willen we dus de rest van Arches bekijken. Canyonlands/Death horse point (shafer trail) hebben we reeds gezien, dus willen we wat meer tijd voor de omgeving van Moab zoals 128 en la sal mountain loop. Page zit in de planning omdat we (weer) willen proberen om tickets voor de wave te bemachtigen. Planning kan aangepast worden indien blijkt dat het niet gaat lukken (ideeën?). Zion is dus komen te vervallen. Ik denk niet dat het mogelijk is om indien Page vervalt dit om te ruilen voor Zion omdat we heel graag naar Havasupai willen.
Wat denken jullie van deze planning? Er zitten wel grote afstanden tussen maar dat heb ik geprobeerd te compenseren met wat langere tijd op een aantal plaatsen (in Yellowstone is het de bedoeling om de laatste nacht in het noorden te overnachten en de eerste 2 nachten iets zuidelijker).
groetjes, Nici