Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is mijn geplande route te doen i.v.m. tornado's/hoog water?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
rené en joke
Amerika-ontdekker

Is mijn geplande route te doen i.v.m. tornado's/hoog water?

Bericht door rené en joke »

Hallo,
Wij vertrekken 15 juni en gaan met een auto rondtrekken, (bluesroute) In verband met de tornado's die er al geweest zijn en de waterstand van de Mississippi vraag ik me af of het nog wel te doen is? Kan iemand mij hier wat over vertellen en een tip geven hoe ik het daar in de gaten kan houden? Misschien zijn er ook plaatsen waar we beter niet naar toe kunnen gaan?
Dit is de geplande route:
Chicago (Illinois) 15, 16, 17 en 18 juni geboekt
St. Louis (Missouri) road 44 tot Springfield
Branson (Missouri)
Memphis (Tennessee) road 61 , Jackson, Nashville
Clarksdale (Mississippi)
Greenville, Greenwood, Indianola
Vicksburg
Natchez (Mississippi) evt. bij Breaux Bridge snelweg af naar Henderson Lake (House boat adventures)
Lafayette (Louisiana)
New Orleans (Louisiana)30 juni, 1 en 2 juli geboekt, daarna tot 8 juli ergens aan de kust
Mobile (Alabama)
Pensacola (Florida) road 98 east
Seaside, Ft Walton Beach, Destin Panama City Beach
Groetjes, Joke
Laatst gewijzigd door markro op 27 mei 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast voor de duidelijkheid.
mike75
Amerika-ontdekker

Re: tornado's

Bericht door mike75 »

Hallo,

Ik denk dat je je niet zo heel druk hoeft te maken. Ten eerste is het de afgelopen dagen echt extreem geweest en een paar weken terug was het ook een paar dagen extreem. Zulke dagen komen gelukkig niet zo vaak voor. Bovendien is de kans niet groot dat de tornado precies daar is waar je je bevindt. Amerika is groot en een tornado klein, het is geen orkaan waarvan je zeker weet dat hij over je stad/regio trekt. Een nadeel van tornado's is dat ze slecht te voorspellen zijn.
Ten tweede is er lang niet elke dag kans op tornado dus het zou wel heel toevallig zijn als je vaak kans tornado's hebt.
Ten slotte vertrekken jullie al weer wat later in het seizoen, dat betekend dat de meeste tornado's rond die tijd want noordelijk plaats vinden zoals South Dakota.
De enige tip die ik je kan geven is gewoon een keer per dag even naar het nieuws kijken, vaak word het enkele dagen van te voren al wel gemeld als er een kans op zwaar weer is of hoe deze site in de gaten: storm prediction center.
Ik moet wel melden dat ik nog niet ervaren ben met alles wat betreft tornado's, het is gewoon een hobby van me alles wat betreft tornado's (live) te volgen. Dus verbeter me als ik iets heb gezegd wat niet klopt.

Grt. Mike
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon 50 mijl van Joplin Missouri midden in Tornado alley en woon daar al 12 jaar. Ik heb echter nog nooit een live tornado gezien.
Om Tornado's zou ik me helemaal niet druk maken.
Om overstromingen ook niet trouwens.
Als je in Branson bent ga dan naar het IMAX theatre en kijk naar de film over Tornado's.
Heel indrukwekkend om te zien
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

ned in MO schreef:Als je in Branson bent ga dan naar het IMAX theatre en kijk naar de film over Tornado's.
Heel indrukwekkend om te zien
Die film draait hier nu ook, in het Omniversum in Den Haag. Ik heb 'm nog niet gezien, maar staat zeker in de planning.
rené en joke
Amerika-ontdekker

Re: Is mijn geplande route te doen i.v.m. tornado's/hoog wat

Bericht door rené en joke »

Bedankt voor de informatie. Ik voel me nu een stuk geruster.
Joke
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Als je lid bent van de ANWB kun je via een inlogcode op de Amerikaanse Triptik site. Deze geeft aan welke wegen gesperd zijn.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Uitzendingen op de radio (welke zender dan ook) worden altijd meteen onderbroken als er een waarschuwing is. Je kunt ook een "weather alert radio" aanschaffen die bij het voorkomen van (plaatselijke) waarschuwingen zichzelf inschakelen. Soms kun je die al voor zo'n $15 vinden (bijv. bij Radio Shack).

In tornado-gebieden zijn er ook sirenes. De politie komt in veel plaatsen ook langs en waarschuwt over de luidspreker. Als je kampeert zoek dan tevoren even op waar de dichtsbijzijnde "tornado shelter" is.

Dit soort waarschuwingen wordt ook gegeven voor hevige onweersbuien, sterke wind, etc.

Zelf vind ik de onweersbuien met hagel en windkracht 11 hier fantastisch (in de zin van indrukwekkend) - zoveel natuurgeweld had ik in Nederland nog nooit meegemaakt. Echter, veiligheid voor alles.

Niettegenstaande, de kans dat je in een tornado terecht komt is bijna te verwaarlozen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer