Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis NY, CA en Hawaii

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
mreijrink
Amerika-ontdekker

rondreis NY, CA en Hawaii

Bericht door mreijrink »

Ik heb me net aangemeld op die forum. Ik heb al wel vaker sommige topics gelezen, maar ga nu toch maar mijn vragen stellen :D

In de zomer van 2011 willen wij (ik en mijn man) een reis maken naar Amerika. Na een tijdje te hebben rondgekeken kwam ik bij Exit-reizen de volgende reis tegen: totaal 21 dagen waarvan 3 nachten New York, 8 nachten rondrit Califonia (LA, LV, bakersfield, Fresno, Lake Tahoe en SF (al willen we hier een aantal wijzigingen in aanbrengen)) en 6 nachten Hawaii. Die alles voor een prijs van 2160,- tot 2290,- euro. Hier zit bij de prijs in alle vluchten (+ belastingen e.d.) alle overnachtingen in middenklasse hotels en de auto.

Nu zijn wij toch meestal mensen om alles zelf uit te zoeken en om geen pakketreis te nemen (zoals veel mensen hier aanraden), maar in dit geval lukt het ons niet eens om de vluchten voordelig genoeg te vinden. Voor alle 4 vluchten kom ik op 1500,- euro met de nodige overstappen. voor de overnachtingen ben ik uitgegaan van 40 per nacht gemiddeld (als dat haalbaar is) en voor de autohuur van 40,- euro per dag. Het lukt ons niet om onder de prijs te komen.

Is dit werkelijk zo goedkoop, of zoeken wij gewoon nog niet op de juiste plekken?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: rondreis NY, CA en Hawaii

Bericht door RoyBergen »

Lijkt me een redelijke prijs, maar ik heb zelf nog nooit zo,n reis gemaakt, het zuidwesten of california rondje zou inderdaad iets beter uitgezocht kunnen worden, vooral met betrekking tot waar je overnacht en wat je zelf wil gaan zien ! Vooral bakersfield is nou niet een plek die ik zou bezoeken als ik maar 8 dagen had.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij heel goedkoop. Wanneer gaan jullie precies, is dat buiten het hoogseizoen? Komt er niets meer bij?
Qua prijs lijkt dit me niet te klopppen, maar of je zo'n reis zou willen maken vraag ik me af. Drie nachten NY is 2 dagen; dat is niet veel. En die 8 dagen in het zuidwesten met een overnachting in Bakersfield en Fresno is inderdaad iets wat je anders zou moeten indelen. Maar het blijft erg kort om het zuidwesten in 8 dagen te bezoeken.

Die 40 euro per nacht is dat per persoon? Per kamer lijkt het me te weinig, je moe toch wl op 100 dollar rekenen, maar NY is vele duurder. Is de auto alleen voor het zuidwesten of ook voor Hawaii?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

mreijrink schreef: Voor alle 4 vluchten kom ik op 1500,- euro met de nodige overstappen.
Gaat dit om een enkele multi-city reservering of heb je echt losse vluchten geprobeerd? Dat laatste is namelijk bijna altijd veel duurder. Probeer eens multi-city bij bijvoorbeeld Delta of Continental. 1500 per persoon lijkt me wat aan de hoge kant, dat moet echt veel goedkoper kunnen.
Martin & Marianne schreef: Die 40 euro per nacht is dat per persoon? Per kamer lijkt het me te weinig, je moe toch wl op 100 dollar rekenen, maar NY is vele duurder. Is de auto alleen voor het zuidwesten of ook voor Hawaii?
Nee joh, hotels hoeven geen 100 euro per nacht per kamer te kosten, zeker niet in het zuidwesten. Voor $60 per nacht kun je prima slapen. En in NYC moet je idd wat meer rekenen, maar als je bijvoorbeeld Priceline gebruikt kun je voor bedragen van ca $130 per nacht een 4* hotel midden in Manhattan boeken. En goedkoper als je met minder genoegen wil nemen. Wel eerst goed inlezen!.

Success.

Roel.
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Via world ticket center en dan elke vlucht apart uitzoeken en dan vrijwel elke vlucht een andere airline (dus uitgegaan van de goedkoopste vlucht) kom ik op 1500,- p.p.
Ga ik voor multicity (united, delta, continental) allemaal tussen de 2400,- tot 3000,- per persoon.
We gaan in de zomer van 2011, de vluchten en dus ook de prijzen die ik heb opgezocht zijn ook allemaal al van juli/augustus 2011 (ook de prijzen bij exit-reizen)

wat de rondreis in CA betreft.
momenteel zit deze bij exit zo in elkaar:
2 nachten in LA
1 nacht in LV
1 nacht bakersfield
1 nacht Fresno
1 nacht lake Tahoe
2 nachten SF

Wij willen het bij voorbaat aanpassen naar:
2 nachten in LA
2 nachten in LV
1 nacht in bakersfield (is inderdaad geen interessant stadje, maar het is maar overnachten en we veronderstellen dat we pas laat aankomen en op tijd weer vertrekken)
1 nacht Mariposa of Oakhurst
2 nachten SF.

Deze volgorde kom ik ook vaker bij andere organisaties tegen en lijkt me redelijk goed te rijden. alleen LV - Bakersfield blijft een lange rit.
Ik kan weinig interessants vinden over lake Tahoe dus die willen we skippen, of het moet iemand zijn die me hier nog kan overhalen.

Nogmaals weet iemand hoe ik goedkopere vluchten zelf kan regelen, ik vind ze niet.
Zoals het er nu uitziet, wordt het exit-reizen en gaan we gewoon uitgebreid met ze overleggen hoe het er uit moet gaan zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kun je niet alleen de vlucht en huurauto via exit-reizen boeken? Of eventueel met de overnachtingen in LA en SF? Voor de rest zou ik zelf gaan boeken. Wil je zowel Sequoia als Yosemite bezoeken? Dat wordt krap. Beter zou zijn om vanaf Las Vegas via Death valley naar Yosemite te rijden. Je kunt dan in Yosemite zelf overnachten, of in El Portal. De omweg via LAke Tahoe zou ik inderdaad niet maken; Exit denkt dat je Yosemite kunt bezoeken op weg van Fresno naar Lake Tahoe, maar dan wordt het niet veel meer dan er doorheenrijden en je ergeren aan de drukte. Om die drukte wat te ontlopen kun je er het beste tegen de avond en 's morgens vroeg zijn. Het mooiste is 2 nachten, maar daar heb je geen tijd voor.
Hebben jullie plannen voor LA? Bedenk dat je er maar 1 dag zit, dus zoek goed uit wat je daar wilt doen.

Marianne
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Ik heb uit andere topics gehaald dat je bij exit-reizen best wel het een en ander kunt aanpassen in je reis, als je het maar vooraf doet. Las Vegas - Yosemite (El Portal) lijkt me wel heel lang ( 8 a 9 uur) Dan is er maar weinig tijd over om ook eens ergens even te stoppen.
Al is de toeristische route van Las vegas naar bijvoorbeel visalia of three rivers net zo lang.

Ik wil eigenlijk dagelijks maar maximaal 6 uur werkelijke rij-tijd inplannen, zodat er ook nog tijd over blijft voor het bekijken van het een en ander. Zoals ik de route nu ongeveer heb (dus via bakersfield en mariposa) heb ik alleen tussen LV en bakersfield die tijd nodig. De rest is aanzienlijk korter.
Wat is vaak standaard op dit stukje route?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

mreijrink schreef:Via world ticket center en dan elke vlucht apart uitzoeken en dan vrijwel elke vlucht een andere airline (dus uitgegaan van de goedkoopste vlucht) kom ik op 1500,- p.p.
Ga ik voor multicity (united, delta, continental) allemaal tussen de 2400,- tot 3000,- per persoon.
Ik probeerde gewoon eens een willekeurige combinatie bij Delta:

16/4/2011 9.50am AMS -> 11.50am LAX Delta 9378
30/4/2011 5.00pm LAX -> 7.44pm HNL Delta 1149
14/5/2011 9.25pm HNL -> 2.51pm JFK Delta 1558 + Delta 246 (layover op LAX, ca 1 uur)
21/5/2011 4.15pm JFK -> 6.00am AMS Delta 70

Prijs per ticket: EUR 1558.

En dat is de allereerste poging. Vliegen op andere dagen, andere tijden, in andere periodes, etc kan allemaal nog een hoop schelen.

Roel.
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

roelb schreef: En dat is de allereerste poging. Vliegen op andere dagen, andere tijden, in andere periodes, etc kan allemaal nog een hoop schelen.

Roel.
Zoals ik al eerder melde: wij gaan in de zomer van 2011, dus juli/augustus. Dan kan het allemaal inderdaad nog een hoop schelen. Zo'n 500 tot 1000 euro misschien? :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

mreijrink schreef: Las Vegas - Yosemite (El Portal) lijkt me wel heel lang ( 8 a 9 uur) Dan is er maar weinig tijd over om ook eens ergens even te stoppen.
Dat moet je ook zeer niet in 1 dag gaan doen! Wij hebben dat stuk al twee keer gedaan met 2 tussenstops, maar met 1 stop kan het ook.

Marianne
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

mreijrink schreef:
roelb schreef: En dat is de allereerste poging. Vliegen op andere dagen, andere tijden, in andere periodes, etc kan allemaal nog een hoop schelen.

Roel.
Zoals ik al eerder melde: wij gaan in de zomer van 2011, dus juli/augustus. Dan kan het allemaal inderdaad nog een hoop schelen. Zo'n 500 tot 1000 euro misschien? :thumbup:
Nee hoor, als ik dezelfde search twee maanden later doe verandert het slechts 100 euro. Maar sowieso is het nog wel erg ver weg en dat heeft ook invloed op de prijzen.

Roel.
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Beste Roelb,

Ik denk dat ik dan toch iets nog niet goed doe, want ik kom als volgt uit:
AMS - NYC (any airport) 11-7-2011
NYC - LAX 16-7-2011
SFO - HNL 23-7-2011
HNL - AMS (via SEA) 30-7-2011

En ik kom uit op ongeveer 2260,- Dit is als ik vluchten zoek bij multi-city, als ik alles als one-way zoek (zoals eerder door iemand voorgesteld) is alleen de vlucht naar new york al 2000,- euro.
Moet ik ergens iets aanvinken, waardoor je lagere prijzen krijgt.
Ik zag overigens dat jou route anders is, maar als ik jou route invul kom ik ook op 2000,- p.p. uit.

Ik wil (heel graag) het liefste alles zelf regelen, maar dat moet ik natuurlijk wel voordeliger uitkomen, maar ik vermoed dat het gewoon niet gaat.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Veel combinaties proberen. Ik weet niet precies wat ik gisteren heb ingevoerd, het was Delta, alle vluchtdagen zaten in de weekenden en de prijs lag onder EUR 1700. Het kiezen van een andere dag voor een bepaalde vlucht of juist een andere tijd op een bepaalde leg kan enorm schelen in de kosten. "slechte" tijden zijn in mijn ervaring gunstig voor de prijs. Overnight bijvoorbeeld als je van west naar oost vliegt.

Als je one-way of retour gaat zoeken dan kun je vaak de vluchten en dagen waar goedkope stoelen in beschikbaar zijn eruit pikken. Je hebt dan immers veel meer flexible zoekopties (+- 3 dagen, etc). Gewapend met die informatie kun je weer proberen om je multi-city samen te stellen. Hoe de prijs precies uiteindelijk precies tot stand komt weet volgens mij niemand.

Roel.
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

ik ga het proberen.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Even het advies uit een andere topic kopiëren. :wink:
mreijrink schreef: dag 5 LV-Bakersfield (via death valley) Lange dag met veel autorijden.
dag 6 Bakersfield-Oakhurst (via sequoia en kingscanyon)
Is het niet mogelijk om Bakersfield nog te verruilen voor bijvoorbeeld Lone Pine?
Een andere optie zou zijn om Death Valley helemaal over te slaan en te overnachten in Lee Vining.
Voor Death Valley had je toch al geen tijd in je route. Zo kun je via de prachtige Tioga Pass rijden en krijg je toch nog meer een indruk van het prachtige Yosemite.
Overigens hadden jullie in jullie route ook al geen tijd voor Sequoia/Kings Canyon, dus die uit je route halen maakt ook geen verschil.

En nog even een edit: Ik zie dat jullie bij Exit hebben geboekt? Dan weet ik uit eigen ervaring dat je nog wel wijzigingen aan mag brengen, maar dat dit 30 euro per wijziging kost. Ik zou die 30 euro er zeker voor uitgeven om een overnachting ergens anders te nemen dan in Bakersfield.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

We hebben toen al een hoop in onze route veranderd, zo hebben we bijvoorbeeld lake Tahoe al uit onze route geschrapt.
en we zijn er vanuit gegaan dat we wel tijd hebben voor sequoia en kings canyon, aangezien de zuivere rijtijd tussen bakersfield en oakhurst zo'n 3 uur is. En aangezien Bakersfield niet echt interessant is, zullen we al vroeg op pad zijn.
We zijn geen fanatieke wanderlaars, dus de parken wel bekijken, zeker weten, maar ik denk dat we dan de aziatische toerist zullen uithangen, m.a.w. we gaan de hoogte punten bekijken, maar zullen geen uren durende wandelingen gaan maken.

Achteraf hadden we misschien inderdaad bovenlangs moeten gaan, en misschien overwegen we het ook nog, maar kings canyon lijkt ons ook wel erg mooi en dat missen we dan.

We gaan het overdenken, bedankt voor de info.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoi wij hebben al een paar keer bij exit geboekt en inderdaad zijn ze soms erg goedkoop.
Bedenk wel dat je van New york naar La zes uur over een vlucht doet en er ineens drie uur tijd verschil is .
Waardoor je dus een van de acht dagen kwijt bent.
Heb je meer vakantiedagen?
Vraag exit wat het kost om bijvoorbeeld elf dagen in het westen te blijven.
Wij hebben dat ook gedaan en dit koste ons toen alleen maar de hotels.
In elf dagen kun je wat meer zien.
Zes dagen Hawaii ben je waarschijnlijk ook een dag kwijt met reizen.
Wij hebben toen een rondreis New york vliegen naar La en vliegen naar Orlando gedaan.
Is prima bevallen en was toen ook ontzettend goedkoop vergeleken met los boeken.
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Helaas heb ik niet meer vakantie dagen. De vlucht naar LA is wel positief. We hoeven namelijk pas om 20.30 uur het vliegtuig in New York (alles plaatselijke tijd) te hebben en komen dan om 23.30 uur aan. Dus dat kost ons voornamelijk alleen de avond.
En Hawaii is redelijk positief. We vertrekken van San Francisco om 8 uur in de ochtend en komen om 13.30 uur op hawaii aan. de rest van de dag hebben we dan mooi de tijd om het hotel op te zoeken en in de omgevening rond te kijken waar wat zit, hapje eten en op tijd naar bed waarschijnlijk. Bij onze terugvlucht van hawaii naar nederland hebben we ook niet te klagen, vertrek om 22.30 uur. Dus qua vliegtijden hoor je ons niet te klagen.

We waren ons er zeer van bewust dat de 9 dagen califonia er niet veel waren, ons uitgangspunt is dan ook dat we gaan zien wat we kunnen zien, maar dat we niet treuren om hetgeen we missen. Daarvoor komen we gewoon ooit eens terug.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Persoonlijk zou ik me voor 21 dagen focussen op 1 gebied en niet op 3 gebieden. Er is gewoon te veel wat je dan moet missen en je deze 21 dagen vliegen voorbij zonder dat je ook maar het besef hebt waar je allemaal bent geweest!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Dat kan ik nu niet meer omgooien, de vliegtickets liggen al een aantal maanden vast. Het gaat nu alleen nog maar om eventuele aanpassingen in de route in California. En wij hebben bewust voor die 3 gebieden gekozen. En we gaan er ook niet vanuit dat we alles zien. Maar waar we komen willen we wel optimaal benutten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer