In de zomer van 2011 willen wij (ik en mijn man) een reis maken naar Amerika. Na een tijdje te hebben rondgekeken kwam ik bij Exit-reizen de volgende reis tegen: totaal 21 dagen waarvan 3 nachten New York, 8 nachten rondrit Califonia (LA, LV, bakersfield, Fresno, Lake Tahoe en SF (al willen we hier een aantal wijzigingen in aanbrengen)) en 6 nachten Hawaii. Die alles voor een prijs van 2160,- tot 2290,- euro. Hier zit bij de prijs in alle vluchten (+ belastingen e.d.) alle overnachtingen in middenklasse hotels en de auto.
Nu zijn wij toch meestal mensen om alles zelf uit te zoeken en om geen pakketreis te nemen (zoals veel mensen hier aanraden), maar in dit geval lukt het ons niet eens om de vluchten voordelig genoeg te vinden. Voor alle 4 vluchten kom ik op 1500,- euro met de nodige overstappen. voor de overnachtingen ben ik uitgegaan van 40 per nacht gemiddeld (als dat haalbaar is) en voor de autohuur van 40,- euro per dag. Het lukt ons niet om onder de prijs te komen.
Is dit werkelijk zo goedkoop, of zoeken wij gewoon nog niet op de juiste plekken?